6 تا از بهترین سیستم عاملهای تجارت الکترونیک برای راه اندازی فروشگاه آنلاین در سال 2020
امروزه سیستم عاملهای تجارت الکترونیک ، بسیار پیشرفت کردهاند. دلیل عمده آن شکوفایی صنعت تجارت الکترونیک در سراسر جهان است. تعداد افرادی که به صورت آنلاین خرید میکنند روز به روز در حال افزایش است. این مسئله باعث شده افراد در پی یک بستر مناسب برای راهاندازی فروشگاه آنلاین خود باشند. سیستم عاملهای تجارت الکترونیک، راه را آسان کردهاند، بهطوری که با صرف وقت و هزینه کم و بدون نیاز به کدنویسی، میتوان یک فروشگاه آنلاین ساخت که امکان خرید و فروش محصولات را به افراد میدهد. در اینجا به بررسی 6 تا از سیستم عاملهای تجارت الکترونیک محبوب میپردازیم که میتوانید تجارت آنلاین خود را در بستر آن شروع کنید.
شماره :1 shopify
شاپیفای یکی از محبوبترین سیستم عاملهای تجارت الکترونیک در بازار است که خاصیت multi-selling دارد. راهاندازی فروشگاه اینترنتی با شاپیفای بسیار آسان است. شما میتوانید، فروشگاه اینترنتی خود را در 15 دقیقه و بدون نیاز به توسعهدهنده وب، راه اندازی کنید.
جوانب مثبت:
1- به راحتی میتوانید فروشگاه خود را با فیسبوک، اینستاگرام و آمازون ادغام کنید.
2- وب سایت ساخته شده در شاپیفای، سرعت بارگذاری بالایی دارد.
3- امکان ساخت وبسایت با طراحی پاسخگو و همچنین اپلیکیشنهای Android و IOS را ارائه میدهد.
4- این پلتفرم، ویژگی پرداخت مهمان را نیز ارائه میدهد. پرداخت یک صفحهای و گزینه پرداخت، یک مرحلهای است.
5- امکان دراپشیپینگ، گواهی SSL رایگان وجود دارد.
6- تمهای زیاد و کارشناسان زیاد در این زمینه.
نکات منفی
1- باید مبلغ معامله را برای هر فروش پرداخت کنید.
2- گزینه خوبی برای شروع بازار چند فروشندهای نیست.
قیمتگذاری:
شاپیفای بسته سه ماههای با قیمتهای 29 دلار ، 79 دلار و 299 دلار پیشنهاد میکند که مبلغ 2.9٪ + 30 ¢ برای هر تراکنش آنلاین، درنظر میگیرد.
شماره 2: Bigcommerce
بیگ کامرس یکی دیگر از محبوبترین سیستم عاملهای تجارت الکترونیک حال حاضر است و یک پلتفرم مبتنی بر Saas بوده و رقیب مستقیم شاپیفای به شمار میرود. این پلتفرم در سال 2009 تاسیس شد و هماکنون هزاران فروشگاه آنلاین، در بستر آن کار میکنند. این پلتفرم به دلیل ویژگیهای بالا و قیمت پایین شناخته شده است.
جوانب مثبت
1- هزینه معاملهای ندارد.
2- قابلیت بارگذاری تعداد نامحدودی از محصولات را دارد.
3- دارای طراحی ریسپانسیو و ویژگی Search engine friendly است.
4- تعدادی گزینه برای درگاه پرداخت دارد.
5- میتوانید فروشگاه آنلاین خود را با آمازون، اینستاگرام و فیسبوک ادغام کنید.
نقاط ضعف
1- پشتیبانی مشتری بیگ کامرس، چندان کارآمد نیست.
2- تمها و قالبهای رایگان محدودی دارد.
قیمتگذاری:
از آنجا که بیگ کامرس، هیچ هزینه معاملهای ندارد، این پلتفرم با رشد فروشگاهتان، شارژ میشود و باید آن را ارتقا دهید. بسته ماهانه بیگ کامرس، با 29 دلار شروع میشود.
شماره3: YoKart
یوکارت یک پلتفرم محبوب تجارت الکترونیک است که به شما امکان میدهد یک وبسایت چند فروشندهای(multi-vendor) مانند آمازون، اتسی یا علیبابا را با هزینه مناسب، شروع کنید. اگر میخواهید هر نوع فروشگاهی چند فروشندهای مانند، فروشگاه خردهفروشی، فروشگاه مد یا یک فروشگاه ورزشی را شروع کنید، YoKart انتخاب نهایی است.
جوانب مثبت
1- این پلتفرم به طور خاص، برای ایجاد بازار multi-vendor یا multi-seller طراحی شده است.
2- برنامههای تلفن همراه، طراحی ریسپانسیو(پاسخگو) و رابط کاربری واضح دارد.
3- یکبار پرداخت، به معنای عدم تکرار هزینه است.
4- قابلیت تنظیم دارد و تنظیم آن آسان است.
5- چند زبانه است و چند واحد پول را پشتیبانی میکند.
6- نسخههای نمایشی رایگان، سؤالات متداول و 12 ماه پشتیبانی فنی رایگان دارد .
نکات منفی
1- بدون تم و افزونه رایگان است.
2- چارچوب کاری آن بهطور جزئی رمزگذاریشده است.
قیمتگذاری:
یوکارت، یک راهحل مبتنی بر لایسنس است. به این معنا که برخلاف راهحلهای دیگر، صاحبان مشاغل، نیازی به پرداخت هزینههای ماهانه یا سالانه ندارند. بستهها از 1299 دلار شروع میشوند.
شماره 4: ووکامرس
30٪ از کل فروشگاههای آنلاین توسط ووکامرس راهاندازی شدهاند. ووکامرس یکی از سیستم عاملهای تجارت الکترونیک بسیار محبوب و ارائهدهنده ابزار وردپرس است. برای افرادی که در حال حاضر وردپرس استفاده میکنند، ووکامرس رایگان است، اما میزبانی و توسعه آن هزینهبر است.
جوانب تجاری ووکامرس:
1- پلتفرم رایگان و آسان برای استفاده
2- وجود طیف گستردهای از تمها و پلاگینها
3- دارا بودن ویژگی Search engine friendly
4- سفارشیسازی آسان
5- بستر امن
نقاط ضعف:
1- تمهای پریمیوم، پرهزینه هستند.
2- مقیاسپذیری(Scalability) و پشتیبانی یک مسئله مهم است.
3- بستر مناسبی برای شروع بازار چند فروشنده نیست.
قیمت گذاری:
ووکامرس رایگان است، با این حال، شما باید برای میزبانی و ثبت دامنه هزینه بپردازید. تمها و افزونهها میتواند هزینه اضافی نیز داشته باشد.
شماره 5: Magento
مگنتو یک پلتفرم تجارت الکترونیک متنباز است و یکی از سیستم عاملهای تجارت الکترونیک محبوب دنیا است که در سال 2008 راهاندازی شده است. اگر میخواهید یک شرکت بزرگ را شروع کنید، مگنتو یکی از بهترین گزینهها برای شما است و ویژگیهای زیادی دارد.
جوانب مثبت:
1- امکان ایجاد اپلیکیشن موبایل، طراحی پاسخگو و بسیار ایمن.
2- قابل تنظیم و مقیاسپذیر.
3- چند زبانه بودن و پشتیبانی چندین واحد پول
4- میتوانید فروشگاه خود را با سیستمعاملهای فیسبوک، اینستاگرام، ایبی و سایر سیستمها ادغام کنید.
5- صفحات پرداخت آسان مانند پرداخت مهمان، پرداخت یک صفحهای و گزینههای پرداخت یک مرحلهای.
نکات منفی:
قیمت بالای آن انتخاب ایدهآلی برای بازرگانان کوچک نیست.
شماره 6: Prestashop
پرستاشاپ هم، یک پلتفرم تجارت الکترونیک متنباز است. این پلتفرم یکی از محبوبترین سیستم عاملهای تجارت الکترونیک حال حاضر در دنیا است. هزاران فروشگاه اینترنتی مبتنی بر وب در پرستاشاپ ساخته شده است. این بستر برای پاسخگویی به نیازهای بنگاههای کوچک و متوسط طراحی شده.
جوانب مثبت
1- راه حلی رایگان.
2- رابط کاربر پسند.
3- Mobile friendly و Search Friendly
4- پرداخت مهمان و پرداخت یک صفحهای.
5- میتوانید فروشگاه پرستاشاپ خود را به راحتی با فیس بوک، آمازون و راکوتن متصل کنید.
نکات منفی:
1- تیم رسمی پشتیبانی مشتری ندارد.
2- برای کار روی برنامه به مهارتهای توسعهدهنده نیاز دارید.
3- برای تبدیل فروشگاه تجارت الکترونیک خود به یک بازار باید هزینه های زیادی بپردازید.
قیمت گذاری:
پرستاشاپ کاملاً رایگان است. نسخه رایگان فقط یک راهحل اولیه است، بنابراین شما باید ماژولهای اضافی را خریداری کنید که به طور متوسط بین 50 و 150 دلار قیمت دارد.
حرف آخر
هر فروشگاه آنلاینی الزامات و نیازهای مختلفی دارد، با تجزیه و تحلیل این نیازها و بررسی ویژگیهای سیستم عاملهای تجارت الکترونیک مذکور، میتوانید یک بستر مناسب برای راهاندازی فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید.