هفت فرمان طرز فکر پولساز

هفت فرمان طرز فکر پولساز

اصول هفتگانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی طرز فکر پولساز برای رسیدن به رشد و موفقیت 

«شدن بهتر از بودن است»؛ این جمله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی کارل دوئک (Carol Dweck)، پژوهشگر و روانشناس مشهور حوزه روانشناسی مثبت، چشم‌اندازی وسیع پیش چشمانمان تصویر می‌کند که به ما وسعت زندگی و وسعت دنیای درونی‌مان را یادآور می‌شود.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پیوسته در حال تغییر است و هیچ چیز در آن پایدار نیست. نه شکست‌ها و نه پیروزی‌ها؛ اما در بسیاری از مواقع ما اسیر باورها و سنت‌های فکری‌ای می‌شویم که ما را از پیشرفت و لذت بردن از مسیر‌مان غافل می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم هفت ویژگی طرز فکر رشدیافته را مرور کنیم. طرز فکری که کلید کامیابی در مسیر زندگی و کلید ورود به دنیای خلاقانه و پویای پولسازی و موفقیت اقتصادی است.

پس اگر به دنبال راهی برای رسیدن به ایده‌های پولساز تشنه و موفقیت هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید و به این هفت فرمان پولساز عمل کنید. 

 

اصول هفتگانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی طرز فکر پولساز برای رسیدن به رشد و موفقیت 

اصل رشد را بپذیرید و بیشتر از موفقیت بر یادگیری تمرکز کنید

برای تبدیل شدن به فردی پولساز و موفق از لحاظ اقتصادی، باید اصل رشد را بپذیرید و قدم در راه پر پیچ و خمش بگذارید.

هنگامی که با همه وجود روی مفهوم رشد تمرکز کنید، ضرورتش را درک کنید و به جای این که درگیر شهوت پیروزی و موفقیت باشید بر یادگیری و تجربه تمرکز کنید، پس از مدتی تحولی عظیم در درون‌تان اتفاق خواهد افتاد و در کمال ناباوری ترس‌های‌تان را در آغوش خواهید کشید و به استقبال چیزهایی خواهید رفت که زمانی برای‌تان بسیار دشوار و ترسناک بود؛ یعنی به استقبال چالش، مبارزه، انتقاد و شکست.

همچنین بخوانید:  مواظب پولتان باشید !

 

شما قدرت تغییر طرز فکرتان را دارید

دقت کرده‌اید؟ هیچ آدم موفق و پولسازی را نمی‌بینید که روی عقایدش تعصب داشته باشد و خودش را محدود کند. آدم‌های پولساز ذات متغیر جهان را به‌خوبی می‌شناسند بنابراین می‌دانند که خودشان هم به عنوان بخشی از این جهان باید همواره آماده تغییر و انطباق با شرایط جدید باشند.

ذهنیت و طرز فکر، بخش مهمی از شخصیت ما را می‌سازند اما ما قدرت تغییر این بخش مهم را داریم. جزم‌اندیشی و تعصب کورکورانه ما را از یادگیری بازمی‌دارد و اگر در کارمان شکست بخوریم به شکلی مبالغه‌آمیز حس می‌کنیم نگاه‌های اطراف‌مان سنگین شده و برچسب خورده‌ایم.

این فشاری است که ما بی دلیل به ذهن خودمان تحمیل می‌کنیم چون فکر می‌کنیم توانایی ما میزان ثابت و معینی دارد و با هر شکست حس می‌کنیم مرز توانایی‌های ما همین قدر بوده است…

 

به توانی ذهنی‌تان برای رشد ایمان داشته باشید

یک فکت روان‌شناسی جالب می‌گوید وقتی شما یک بار به خودتان می‌گویید که فلان کار را نمی‌توانم انجام دهم، دیگران دست کم باید هفده بار بگویند شما می‌توانید آن کار را انجام دهید تا اثر ویرانگر خودتخریبی شما پاک شود…

انسان موجود قدرتمندی است که وقتی پای مرگ و زندگی وسط باشد، نیروی بی حد و مرز و سرسختی نستوه و حیاتی‌اش را آشکار می‌کند.

به ذهن‌تان ایمان داشته باشید و اجازه دهید رشد کند و با شک و تردید جلوی راهش سنگ نیندازید.

افراد موفق و صاحبان ایده‌های پولساز به هیچ چیز اجازه نمی‌دهند جلوی رشد شخصیتی آن‌ها را بگیرد چرا که می‌دانند ثروت اصلی و کلید اصلی پولسازی و موفقیت اقتصادی همین رشد شخصیتی است.

 

به کاری که انجام می‌دهید عشق بورزید

در یک ذهنیت ایستا، هدف شما امتیاز و جایزه و مقصد است. اما در ذهنیت رشدیافته که لازمه دستیابی به طرز فکری پولساز و موفق است، شما به دنبال لذت بردن از خود مسیر و لذت بردن از نفس تلاش برای حل مسائل هستید.

همچنین بخوانید:  رویاهای ثروت

بسیاری از افرادی که طرز فکری رشدیافته دارند حتی برای رفتن به اوج، برنامه ریزی هم نمی‌کنند؛ بلکه اوج گرفتن آن‌ها نتیجه انجام کاری است که دوست داشته‌اند انجامش دهند.

طعنه روزگار این جاست: ” اوج، جایی است که افرادی که طرز فکری ایستا دارند، تشنه حضور در آن جا هستند اما این افرادِ موفق و پولساز، با طرز فکر رشد یافته هستند که به آن جایگاه می‌رسند و جالب این جاست که این جایگاه محصول جانبی اشتیاقی است که این افراد به انجام دادن کار مورد علاقه‌شان داشته‌اند.

 

فراموش نکنید؛ حتی استعداد هنری هم امری صرفاً ذاتی نیست

این واقعیت که بعضی از مردم می‌توانند کاری را به صورت طبیعی و مادرزاد به‌خوبی انجام دهند به این معنی نیست که دیگران نمی‌توانند. گاهی ممکن است آدم‌هایی که به آن‌ها می‌گوییم معمولی، با آموزش درست، حتی از کسانی که به آن‌ها می‌گوییم مستعد یا این‌کاره(!) هم جلو بزنند و همه را شگفت‌زده کنند.

 

توانایی‌های جسمانی می‌توانند تا مرز جنون پیشرفت کنند

اصلاً چرا فقط از ویژگی‌های ذهنی حرف بزنیم؟ حالا که صحبت پیرامون رشد و پیشرفت اقتصادی و راه‌های پولسازی و رسیدن به ایده‌های پولساز است، بگذارید سراغ یکی از عینی‌ترین مصداق‌ها برویم. خود زندگی جسمانی و بدن ما گواهی است برای اصالت مفهوم رشد.

توانایی‌های فیزیکی بدن انسان مثال بی نظیری است برای نشان دادن قدرت بی حد و مرز  اراده و توانایی‌های ذهنی انسان.

ویلما رودولف، سریع‌ترین زن جهان در المپیک 1960 رم، یکی از نمونه‌های استثنایی و بی نظیر این توانایی روحانی_جسمانی است. ویلما نوزادی نارس بود و بیستمین فرزند پدر و مادرش بود که بیست و دو فرزند داشتند! ویلما نوزادی سبک و نارس بود که شانس زیادی برای زنده ماندن نداشت. او در چهار سالگی بر اثر ابتلا به فلج اطفال یک پای خود را از دست داد و دیگر امیدی به راه رفتن دوباره او نبود. سرانجام در نه سالگی موفق شد از شر پای پلاستیکی خود رها شود و با تمرین و ممارست شگفتی خلق کند و قهرمان دو میدانی مسابقات المپیک شود و لقب «غزال سیاه» را ازآن خود کند تا سریع‌ترین زن زمانه‌اش باشد.

همچنین بخوانید:  چرا 99 درصد مردم هرگز پولدار نخواهند شد؟

 

علاقه‌تان را به توانایی‌تان تبدیل کنید

همه ما علایقی داریم که می‌توانند در توانایی‌های ما شکوفا شوند. پرسش قدیمی این است:

” توانایی ذاتی مهم است یا توانایی اکتسابی و قدرت ذهن؟ “

آیا این «توانایی» موتسارت در موسیقی بود یا این واقعیت که او آنقدر کار کرد تا دستانش تغییر شکل دادند؟ آیا این توانایی علمی داروین بود یا این واقعیت که او از کودکی بی وقفه نمونه‌هایی را جمع آوری می‌کرد؟

این توانایی ذهنی افراد ثروتمند است که عامل موفقیت کسب و کار پولساز است یا ممارست و تلاش و پشتکار؟

جواب این جاست:

زنجیر را بشکن و از پرچین بپر و رها کن

از فرآیند تبدیل شدن به آنچه می‌توانید باشید لذت ببرید.

به قول استیو مارابولی:

” به‌محض این که طرز فکر شما تغییر کند، همه چیز در بیرون نیز به همراه آن تغییر خواهد کرد. “

برای قدم گذاشتن در مسیر پولسازی و موفقیت و دستیابی به ایده پولساز، باید بی وقفه خود را تغییر دهید و مسیر را با تلاش و پشتکار بسازید و به توانایی‌ها، و مهم‌تر از آن، امکان رشد توانایی‌های‌تان ایمان داشته باشید.

 

منابع

 

مقالات خواندنی

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود