راه هایی برای رسیدن به موفقیت (انگیزشی)

راه هایی برای رسیدن به موفقیت

راه هایی برای رسیدن به موفقیت

 برای اینکه درک بهتری از این روش ها داشته باشید برای شما مثالی می زنم. تصور کنید یک فرد ثروتمند، دو گزینه روبه‌روی شما قرار می‌دهد. او همین حالا یک میلیون دلار پول نقد به شما هدیه می‌دهد، یا یک سکه یک پنی که هر روز، به مدت 30 روز قیمت آن دو برابر می شود. شما کدام گزینه را انتخاب می‌کنید؟

احتمالا یک میلیون دلار را انتخاب خواهید کرد!

آیا شما ترجیح نمی‌دهید سکه را بگیرید؟

شاید بگویید: نه چون این فقط یک سکه است ولی شما در اشتباه هستید. اگر سکه را انتخاب کنید، هر 30 روز یک‌بار مبلغ آن دو برابر شده، آن وقت، در عرض 30 روز، شما به یک میلیونر با دارایی 10 میلیون دلار تبدیل می‌شوید. اگر شک دارید، از ریاضیات کمک بگیرید. 

راه هایی برای رسیدن به موفقیت
راه هایی برای رسیدن به موفقیت

توانایی مرز باریک یا  Slight Edge

کتاب  The Slight Edge از جف اولسون به شما می‌گوید که انتخاب‌های کوچک و به ظاهر ناچیز، چه تأثیر بزرگ و فوق العاده‌ای در زندگی ما و رسیدن به موفقیت دارند. او از مثال سکه یک پنی استفاده کرده تا نقطه نظرات خود را توضیح دهد.

برای رسیدن به موفقیت باید اقدامات مستمر انجام داد. تفاوت بین افراد موفق و ناموفق در این “مرز” است.

اتفاقات اطراف ما به یکباره رخ نمی‌دهند. آن‌ها بر اساس اقداماتی که در گذشته انجام داده ایم ظاهر می شوند. شما با یک شروع می‌کنید. یکی دو می‌شود، دو تا چهار می‌شود به همین ترتیب ادامه می‌یابد. ساختن یک پایه آسان‌تر می‌شود. عاداتی مانند نظم و انضباط، این‌گونه ایجاد می‌شود. اما عکس این قانون نیز کار می‌کند. یکی از تکنیک‌های ترکیبی ما برای رسیدن به موفقیت، استفاده از قدرت مرز باریک یا اثر مرکب است.

همچنین بخوانید:  منتخب بهترین پادکست‌های فارسی که باید گوش دهید!

موفقیت ها و ناکامی‌های شما با یکدیگر ارتباط دارند. نتیجه کارهای شما از قبل قابل پیش‌بینی است. به همین دلیل موفقیت تصادفی نیست. متاسفانه، شکست نیز یک حادثه نیست. در واقع، آن‌ها با یک مرز به خوبی از هم جدا شده‌اند. مرز باریک یا همان اثر مرکب، همان کاری است که شما به طور مداوم، در یک بازه زمانی معین انجام می‌دهید که در درازمدت اثرات شگفت‌انگیز و دور از تصوری را ایجاد می‌کند.

اهمیت  Slight Edge

ممکن است فکر کنید این‌ها هیچ کاربردی در زندگی واقعی ندارد. به اطراف نگاه کنید. رایانه‌ای که استفاده می‌کنید، شغلی که دارید و بسیاری چیزها، همه و همه، نتیجه کاربرد مرز باریک است.

    روم در یک روز ساخته نشده است. مایکروسافت در یک روز بر صنعت رایانه مسلط نشده است. شما یک رابطه را یک روزه نساخته‌اید، زمان برده است. سلامت شما در یک روز از بین نمی‌رود. بیماری، از خوردن غذاهای بد و عادت‌های بد، به مرور زمان پدید آمده است. برای رسیدن به موفقیت باید مداومت به خرج دهید؛ زیرا هیچ کس یک شبه موفق نشده است. زمان می برد تا به نتیجه دلخواه خود برسید. هر موفقیت یا شکستی، فوراً رخ نمی‌دهد.

نحوه استفاده از روش‌های ترکیبی

جف اولسون می‌گوید:  هر روز، در هر لحظه، شما به انتخاب‌هایی دست می‌زنید که تعیین می‌کند شما یک  برنده خواهید بود یا نه.

 زندگی سطحی و بی‌کیفیت، بسیار آسان است. به همین دلیل بسیاری از مردم در جایی قرار می‌گیرند که نمی‌خواهند. اما  شما می‌خواهید طوری زندگی کنید که پس از موفقیت، بتوانید داستان خود را برای دیگران بگویید. چگونه به آن زندگی می‌رسید؟ با مرز باریک. 

1- با قدم‌های کوچک شروع کنید.

ابتدا شما باید شروع کنید و در قدمی به سمت موفقیت بردارید.

 مارک تواین می‌گوید: موفقیت از پیشروی شروع می‌شود.

یکی از تکنیک‌های رسیدن به موفقیت، شروع کردن است. فقط قدم اول را بردارید.

همچنین بخوانید:  پیج اینستاگرام دکتر کاویانی (خودساخته)

شاید بخواهید یک تجارت را شروع کنید. چگونه می‌توانید از جایی که هستید به وضعیت “اپل” برسید؟  فقط باید شروع کنید و از مکان فعلی خود جابجا شوید .

وقتی قدم اول را برداشتید، قدم‌های بعدی پی در پی به دنبال آن می‌آید. به این سبب تغییرات کاملا متفاوتی را خواهید دید.

سعی کنید بیشتر عمل کنید تا اینکه فقط حرف بزنید. از این گونه افراد به حد کافی در جهان وجود دارد. اجازه ندهید که اعتقادات محدودکننده، شما را از فشار دادن “دکمه شروع” باز دارد.

2 – در مسیر بمانید.

 “موفقیت دست نیافتنی نیست. موفقیت نتیجه طبیعی استفاده مداوم از اصول اساسی است. -جیم ران

یکی دیگر از تکنیک‌های ترکیبی رسیدن به موفقیت این است که پس از شروع کار، حتما ثابت‌قدم بمانید. ثبات قدم شما را به سمت بالای منحنی مرز باریک، می‌برد و این باعث می شود به آن کار عادت کنید. وقتی به چیزی عادت کردید، دیگر نیازی به “فکر کردن” در مورد آن نیست. شما فقط این کار را انجام می‌دهید.

 3- با انسان های مثبت دوست شوید.

   اطراف خود را با افرادی که کار خود را جدی می‌گیرند پر کنید، نه با کسانی که سخت کار می‌کنند- کالین پاول

این مطلب در مورد تاثیر نفوذ افراد دیگر بر ما است، نامحسوس، اما قدرتمند. شما میانگین 5 نفری هستید که بیشتر با آن‌ها وقت می‌گذرانید. شما بیش از آن‌چه فکر می‌کنید تحت تأثیر مردم قرار می‌گیرید. یکی از تکنیک‌های ترکیبی برای رسیدن به موفقیت، این است که سعی کنید در جمع افرادی باشید که عواطف و نگاهی مثبت به زندگی دارند. علاوه بر آن، شما باید روز به روز ذهن خود را به سمت اتفاقات مثبت سوق دهید. مثبت بودن یک جزء مهم در مرز باریک است. همیشه باید اعتقاد داشته باشید که حتی با کمترین میزان در روز پیشرفت می‌کنید.اگر ما نگاه مثبتی به اتفاقات داشته باشیم در مدت زمان کوتاهی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم شد.

4 – بزرگ فکر کنید.

احتمالاً مهمترین نکته مرز باریک، استفاده درست از زمان است. درست مانند سپردن پول به حساب پس‌انداز با بهره، رشد آن زمان زیادی خواهد برد. همیشه برای رسیدن به موفقیت، این سوال مهم را از خود بپرسید: اگر  این مسیر را ادامه دهم، 5 سال دیگر کجا خواهم بود؟ ممکن است فکر کنید 5 سال زمان طولانی است. اما به 5 سال آخر زندگی خود نگاه کنید. چقدر سریع گذشت؟

همچنین بخوانید:  3 راهکار طلایی که رعایتشان ما را بر اعصابمان مسلط می‌کند

ممکن است الان شکست خورده باشید … اما بعداً چطور؟

همه چیز به تو بستگی دارد

به شغل، روابط خود، امور مالی، سلامتی خود و هر چیزی که زندگی شما را تشکیل می‌دهد، نگاهی بیندازید. آن‌ها به کجا می‌روند؟

آیا حرفه شما اجازه می‌دهد که هر روز حرفه‌ای و شخصی رشد کنید؟

اگر در رابطه عاشقانه‌ای که قرار دارید، هر روز صمیمی‌تر می‌شوید؟

آیا ارزش خالص دارایی شما هر روز رشد می‌کند؟

آیا سلامتی شما هر روز در حال افزایش است؟

در برخی از زمینه‌های زندگی ممکن است در حال صعود باشد، برخی دیگر رو به زوال است. چگونه می‌توانید زندگی خود را متعادل کنید تا همه چیز، با هم رشد کند؟

برای زندگی بهتر، چه کاری را باید متوقف یا شروع کنید؟

شما این سوالات از خود بپرسید و سعی کنید پاسخ آن‌ها را بیابید و طبق جواب هایتان به سوی هدفتان حرکت کنید. اما بدانید مهم نیست که چقدر سخت  به نظر برسند، همه این کارها در توان شما هستند. شما می‌توانید از پس تک تک آن ها بر بیایید.

 برای رسیدن به موفقیت، از تکنیک‌های ترکیبی استفاده کنید من تضمین می‌کنم که می‌توانید آن زندگی عالی را که می‌خواهید، داشته باشید.

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

چگونه کپشن‌ خوب در اینستاگرام بنویسیم

بهبودی بعد از یک شکست: توصیه‌هایی برای سربلند کردن پس از فرو افتادن

دلایل شکست کسب و کار ها و راه حل های نوین برای موفقیت یک کسب و کار

پس از رسیدن به موفقیت مالی چه می شود؟

چرا بیشتر مردم به سراغ سرمایه‌ گذاری در بورس می روند؟ آیا وارد بورس بشم؟

سرمایه‌ گذاری در بورس بهتر است یا سود بانکی؟ کدامیک مناسب من است؟

راه هایی برای رسیدن به موفقیت (انگیزشی)

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود