8 قانون مهم و کاربردی در مسیر پولدارشدن که باید بدانید!

قوانین مهم ثروتمندشدن

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا با وجود اینکه فرصت‌های زیادی داشتید نتوانستید ثروتمند شوید؟ آیا تا به حال افرادی را در اطراف خود دیده‌اید که آرزوی داشتن ثروت آن‌ها را داشته باشید؟ آیا تابحال به خود گفته اید که چرا پولدار نمیشم؟

هر فردی در زندگی خود برای رسیدن به اهداف و خواسته‌هایی که دنبال می‌کند باید برنامه‌ریزی دقیق و اطلاعاتی بسیار کافی داشته باشد. در این صورت می‌تواند به راحتی و بدون مشکل خاصی به اهداف خود برسد. در این میان، کسب ثروت و ثروتمند شدن یکی از مهم‌ترین اهدافی است که افراد دنبال می‌کنند. توجه داشته باشید که رسیدن به این هدف نیازمند اطلاعات، اراده و تلاش ویژه است. در این مقاله قصد داریم تا قوانین پولدار شدن را بررسی کنیم تا بدانید چگونه همیشه در مسیر ثروتمند شدن بمانید.

امروزه بسته به شرایط اقتصادی و نیازهای متفاوتی که مردم دارند، رسیدن به ثروت و موفقیت در هر زمینه‌ای یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم است. دستیابی به اهداف مختلف در زندگی، نیازمند اطلاعات و توانایی‌های بسیار خاصی است. از این رو اگر شما نیز دوست دارید با مهم ترین موارد قانون پولدار شدن آشنا شوید، با ما همراه شوید تا به بررسی و تحلیل آن‌ها بپردازیم.

 

۸ قانون مهم پولدار شدن

قانون پولدار شدن

بسیاری از مردم اغلب در مسیر موفقیت و کسب ثروت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. این مشکلات سبب می‌شود از اهداف و مسیر موفقیت دور شوند و نتوانند به نتایج مطلوب دست یابند. به همین دلیل است که قبل از ورود به هر فعالیت و کاری که به دنبال آن هستید، باید قوانین این فعالیت را شناسایی و درک کنید تا در زمان‌های مختلف با مشکل روبرو نشوید. به همین دلیل، به چند قانون مهم پولدار شدن و موفقیت در زندگی می‌پردازیم.

هیچ گنجی بدون رنج یافت نمی‌شود

رؤیای کسب ثروت و ثروتمند شدن، آرزو و هدفی است که همه جوانان این دنیا به دنبال آن هستند. اما نمی‌دانند چگونه و با استفاده از چه روشی به ثروت دست پیدا کنند. به همین دلیل به شما می‌گوییم که برای پولدار شدن باید از تلاش و اراده خود برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید. زیرا با گفتن جمله من می‌خواهم ثروتمند شوم، هیچ ثروتی به دست نخواهید آورد .

اینجا باید بر اساس استعداد و توانایی خود قدم در راه بگذارید تا در نهایت به خواسته خود که موفقیت در زندگی است برسید. به همین دلیل، تلاش مستمر یکی از مهم‌ترین قانون پولدار شدن در دنیاست. این بدان معناست که شما باید به یک جنگجوی واقعی تبدیل شوید تا به نتایج بهتری در زندگی خود برسید. تنها با همت و اراده است که به کمک آن‌ها می‌توانید به خواسته‌هایتان برسید، پس ذهنیت یک شبه پولدار شدن را از خود دور کنید.

همیشه ارزش پول خود را بدانید

ارزش پول

یکی دیگر از مهم‌ترین قوانینی که برای پولدار شدن باید بدانید این است که همیشه باید برای پول خود ارزش قائل شوید. اگر به اطرافیان خود که در زندگی شخصی و شغلی موفق نیستند دقت کنید، خواهید دید که این افراد مدیریت مالی ندارند.

علاوه بر این، در زندگی خود درآمد و پول خود را به راحتی بدون هیچ فکر و برنامه‌ای خرج می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم همیشه با توجه به شرایط و درآمدتان، خرج کنید و در زندگی خود مدیریت مالی داشته باشید. چراکه با انجام این کار، می‌توانید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید و مبلغی را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کنار بگذارید. بدین ترتیب، منبع درآمد دیگری برای خود خواهید داشت.

همچنین بخوانید:  چگونه پول خود را چندبرابر کنیم؟

بر درآمد و پول خود کنترل داشته باشید

کنترل پول به این معنی است که بدانید چه زمانی و بر چه اساسی پول خود را خرج کنید. افراد زیادی هستند که در موقعیت‌های مختلف و بر اساس عادات بدشان پول خرج می‌کنند. در این صورت، پول صاحب آن‌ها خواهد بود. یعنی اگر پول دارند، خرج می‌کنند و اگر نداشته باشند، نمی‌توانند خرج کنند.

به همین دلیل است که به شما می‌گوییم با توجه به نیاز خود و زندگی شخصی و حرفه‌ای خود پول خرج کنید. با این کار بر پول خود مسلط خواهید شد و همیشه پولی برای حمایت از خود خواهید داشت. ارزش کنترل پول، یکی از بهترین قوانین پولدار شدن است.

اهداف کاری و شخصی خود را در زندگی تعیین کنید

در ویدیو زیر دکتر کاویانی درباره روش درست هدفگذاری صحبت می کنند

داشتن هدف مشخص در زندگی می‌تواند ما را زودتر و با کیفیتی بهتر به خواسته‌هایمان برساند. به همین دلیل یکی از قانون پولدار شدن که افراد موفق و ثروتمند برای موفقیت از آن استفاده می‌کنند، این است که به درستی هدف‌گذاری می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند با برنامه‌ریزی دقیق به اهداف خود برسند.

بنابراین داشتن هدف با برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند ما را در تمام عرصه‌های زندگی کمک و راهنمایی کند.

اگر به دنبال فرمول ثروتمند شدن هستید، در این راه باید اهدافی را برای خود انتخاب کرده تا بتوانید به تمام خواسته‌های خود برسید. مثلاً در ابتدا خرید خودرو را به عنوان هدف خود انتخاب می‌کنید و برای رسیدن به این هدف تلاش و برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهید. سپس، پس از رسیدن به آن هدف، اهداف مهم‌تری را برای خود تعیین خواهید کرد.

مثل ثروتمندان لباس بپوشید تا پولدار شوید

پولدار شدن

یکی از چیزهای مهمی که می‌تواند شما را ثروتمند نشان دهد و دیگران با شما مانند یک فرد ثروتمند رفتار کنند، این است که مانند یک فرد ثروتمند به نظر برسید و لباس بپوشید. برای موفقیت، باید قوی و مصمم به نظر برسید و شخصیتی مطمئن داشته باشید. شما حتی باید مانند افراد ثروتمند راه بروید. این را بدانید که اگر شبیه یک فرد ثروتمند به نظر برسید، مانند یک فرد ثروتمند با شم ا رفتار می‌کنند. اما اگر مانند یک فرد فقیر به نظر برسید، قطعاً مانند یک فرد فقیر با شما رفتار می‌شود.

این را هم در نظر داشته باشید افراد فقیری که ثروتمند شدند کم نبوده و نیستند!

مانند افراد پولدار فکر کنید

 

ما باید مانند ثروتمندان فکر کنیم تا شبیه ثروتمندان شویم. برای فکر کردن مانند ثروتمندان لازم است کارهای زیر را انجام دهید:

  •     اولین چیزی که باید بدانید این است که هر کسی می‌تواند در این دنیا ثروتمند شود و هیچ شانس یا احتمالی برای ثروتمند شدن وجود ندارد.
  •     روی تعریف خود از ثروت کار کنید. امکان دارد شخصی باور کند که او ثروتمند است، زیرا دارایی زیادی دارد. اما خواب درستی ندارد. اما شخص دیگری ممکن است بر این باور باشد که شخصی ثروتمند است اگر تمام ابعاد زندگی او در تعادل باشد.
  •     اهدافی را تعیین کنید و به آن‌ها پایبند باشید.
  •     از واقع‌گرایی دست نکشید. بنشینید و به طرز فکرتان در مورد پول فکر کنید و اینکه باورهایتان در مورد پول از کجا می‌آید.
  •     مشخص کنید که چرا واقعاً ثروت می‌خواهید. همچنین باید بدانید که پول، پول می‌آورد.
  •     بعضی‌ها فکر می‌کنند پول حلّال همه مشکلات است اما وقتی پولدار می‌شوند، متوجه می‌شوند مشکلی حل نشده و مشکلات دیگری به وجود آمده است.
  •     قرار نیست برای پولدار شدن وارد شغلی شویم که دوست نداریم. زیرا در برخی اوقات لازم است از خواب شبمان هم برای کار بزنیم.
  •     قرار نیست برای به دست آوردن پول، شرافت و انسانیت خود را زیر سؤال ببریم. می‌توان مانند یک انسان نجیب با هویت انسانی به درآمدی رؤیایی و عالی دست پیدا کرد.
همچنین بخوانید:  ثروتمند کیست؟

این افکار بسیار مهم هستند. اگر بتوانید به افکار افراد ثروتمند فکر کنید، احتمال ثروتمند شدن شما افزایش می‌یابد. زیرا هیچ چیز برای دستیابی به ثروت مهم‌تر از طرز فکر و نگرش شما نیست. برای دستیابی به یک ذهنیت و نگرش غنی، برخی چیزها می‌توانند بسیار مؤثر، مفید و سازنده باشند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  •     اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت را بنویسید.
  •     کتاب‌های انگیزشی بخوانید.
  •     ویدئوهای انگیزشی تماشا کنید.
  •     با افراد موفق قرار ملاقات بگذارید و به ثروتمند شدن فکر کنید.
  •     زندگی و داستان افراد ثروتمند را مطالعه کنید.

 

رابطه بین پول و شادی را درک کنید

شادی آدم پولدار

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در مورد پول و قانون پولدار شدن باید بدانیم، رابطه بین پول و شادی است. چیزهای زیادی وجود دارد که ما به دلیل وجود آن‌ها در زندگی‌مان احساس بدبختی می‌کنیم. مثلا، از دست دادن یک دوست و بیمار شدن حال ما را بد می‌کند. برخی از افراد فکر می‌کنند اگر پول داشته باشند، می‌توانند همه مشکلات خود را حل کنند و بنابراین دلیلی برای احساس ناراحتی آن‌ها وجود ندارد. در این قسمت از مقاله به چند نکته مهم در مورد رابطه پول و خوشبختی را بررسی می‌کنیم:

  •     اگر منابع مالی بسیار کمی داشته باشیم، امکان دارد احساس بدبختی کنیم.
  •     اگر منابع مالی ما زیاد و مهم باشد، باز هم از احساسات بد و منفی در امان نخواهیم بود.
  •     داشتن دارایی کم به این معنی نیست که احساسات بد به سراغ ما نمی‌آیند.
  •     داشتن دارایی‌های زیاد نیز می‌تواند منجر به احساسات بد و منفی شود.

اگر یکی از اهداف شما در مسیر پولدار شدن این است که پول به دست آورید تا شادی در زندگی شما جاری شود، بدانید که پول و خوشبختی لزوماً همراه نیستند. بعضی مردم در فقر و برخی دیگر در وضعیت رفاه و ثروت، شادی و خوشبختی دارند.

تصور نکنید که اگر ثروتمند ‌شوید، دلتان پر از شادی خواهد شد. اگر فکر می‌کنید پول شما را جوان‌تر، جذاب‌تر، زیباتر، آزادتر و قدرتمندتر می‌کند، سخت در اشتباهید. شاید در ذهن شما یا دیگران این‌طور به نظر برسد، اما در واقعیت اصلاً خبری از این حرف‌ها نیست.

همچنین بخوانید:  راه های پول درآوردن در شرایط سخت اقتصادی

به همین دلیل بسیاری از روان‌شناسان معتقدند که برای کسب درآمد نباید شادی، آرامش و خواب خوب خود را فدا کنیم. افراد زیادی هستند که ابتدا برای خرید یک اتاق‌ برای خواب، به خواب خود آسیب می‌زنند. اما هنگامی که یک اتاق‌خواب خریداری کردند، برای اینکه دوباره به خواب بروند باید به پزشک مراجعه کنند.

نگرش خود را نسبت به ریسک‌پذیری مشخص کنید

برخی افراد آن‌قدر با ریسک راحت هستند که حاضرند خانه خود را بفروشند و پول حاصل را با مسئولیت خود خرج کنند. این ریسک از نظر مردم می‌تواند بسیار زیاد یا متوسط ​​باشد، اما در هر صورت این فرد آماده است خانه خود را بفروشد و خود را به دریای مواج خطر بسپارد.

بعضی دیگر از افراد حاضر به ریسک نیستند و با وجود منابع مالی فراوان، حاضر نیستند حتی یک ریال از پول خود را به خطر بیندازند. یکی از قوانین پولدار شدن این است که همیشه سطحی از ریسک را بپذیرید که با آن راحت باشید.

در همین راستا بد نیست به این چند خط مهم که در سایت ایران فاندر به آن اشاره شده توجه داشته باشیم

ترس بزرگترین مانع برای رسیدن به ثروت است و ما را در ناحیه امن نگه می دارد. ما حاضریم فقر را بپذیریم و از این ناحیه امن خارج نشویم. همه ما ترس هایی داریم، مثلاً به خود می گوییم که من می توانم این کار را انجام دهم یا خیر؟ قبلاً چند بار سعی کرده ام ولی نتوانسته ام! بارها برای پول درآوردن تلاش کرده ام ولی نمی شود!

تمایل افراد به ریسک‌کردن به عوامل مختلفی مانند سن، تعهد به خانواده و دارایی و درآمدشان بستگی دارد. افراد جوان راحت‌تر ریسک می‌کنند. اگر کسی تشکیل خانواده داده و بچه‌های کوچک دارد، باید بیشتر مراقب باشد. برای ریسک ‌کردن، حتماً موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1.   همیشه تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید.
  2.   ببینید چقدر استرس و هیجان را می‌توانید تحمل کنید.
  3.   ترجیح می‌دهید در چه زمینه‌هایی سرمایه‌گذاری کنید؟ آیا می‌خواهید سود شما کم باشد اما سریع به سراغ شما بیاید؛ یا سود زیادی به دست آورید اما مدت زیادی صبر کنید؟

سخن پایانی

آشنایی با قوانین پولدار شدن می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به موفقیت قرار دهد. زیرا می‌توانید با استفاده از آن‌ها به هدف خود نزدیک شوید. در این مقاله برخی از مهم ترین قوانین پولدار شدن را مورد بررسی قرار دادیم. امید است که مطالب فوق بتواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری رساند. برای موفقیت و کسب ثروت می‌توانید از مطالب دیگر خودساخته نیز بهره ببرید.

 

سوالات رایج

مهم ترین قانون پولدار شدن چیست؟

شاید مهم ترین قانون پولدار شدن در این جمله معروف باشد که هیچ گنجی بدون رنج حاصل نمی شود.

در قوانین پولدار شدن ریسک پذیری باید به چه صورت باشد؟

بعضی افراد در سطح بالایی ریسک پذیر اند و بعضی دیگر نیز از ریسک کردن هراس دارند ، نکته مهم این است که همیشه سطحی از ریسک را بپذیرید که با آن راحت باشید.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

  1. یکی از مهم ترین نکات برای پولدار شدن که شاید خیلی ها ازش غافل باشن و من دیدم دکتر در یکی از ویدیو ها بهش اشاره کردن ؛ موضوع خوابه، هم خواب کافی ( ۶ تا ۷ ) ساعت در روز باید داشته باشی هم اینکه صبح زود بیدار بشی که زمان بیشتری برای انجام کار داشته باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود