چرا پولدار نمیشم؟ 15 دلیل که شما را از پولدار شدن دور می کند!

چرا پولدار نمیشم

گاهی اوقات با خودمان فکر می‌کنیم که اگر پدر و مادر ثروتمندی داشتیم حتما ما هم به ثروت زیادی می‌رسیدیم و درگیر بی پولی نبودیم. اما این تفکر چقدر درست است و اصولا آیا افراد ثروتمند همگی دارای خانواده‌های ثروتمند بودند؟ آیا نمی‌توان یک ثروتمند خودساخته بود؟ این‌ها سوالاتی است که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول می‌کند. اگر شما هم مدام در ذهنتان تکرار می‌کنید که چرا من پولدار نمیشم یا چرا هرچه تلاش می کنم پولدار نمی شوم ، لازم است با بعضی از قوانین ثروتمندشدن آشنا شوید.

رعایت این قوانین می‌تواند شما را به ثروت و قدرت برساند و نیازی نیست تا برای ثروتمند شدن حتما خانواده‌ای متمول داشته باشید. با ما همراه شوید تا راه و رسم کسب ثروت را بیاموزید. 

چرا پولدار نمی شویم؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌گویید چرا من پولدار نمیشم باید به طرز فکر، نوع بیان و رفتارهایتان نگاهی بیندازید. رفتارها و تصمیمات ما در طول زندگی تعیین کننده موفقیت‌ها و شکست‌های ما خواهند بود. ما می‌توانیم ثروتمند یا فقیر باشیم. این موضوعی از پیش تعیین شده نیست بلکه در نتیجه باورهای ما و نوع نگاه ما به زندگی رقم می‌خورد.

شاید شما نتوانید ضعف‌های خودتان را ببینید و در نتیجه نمی توانید برای رفع آن‌ها تلاش کنید. به همین علت ما سعی کردیم چند مورد از دلایلی که مانع از ثروتمند شدن شما می‌شود را برایتان بازگو کنیم تا با بررسی آن‌ها بتوانید رفتارتان را مورد ارزیابی دقیق قرار دهید. به این شکل شاید بتوانید ایرادات کار را پیدا کنید و تغییری در شیوه رفتار خود اعمال نمایید.

برنامه ریزی ندارید ولی انتظار دارید پولدار شوید 

یکی از مواردی که به شدت در موفقیت مالی و راز پولدارشدن افراد تاثیرگذار است برنامه ریزی است. برنامه ریزی می‌تواند مسیر شما برای رسیدن به اهداف را کاملا مشخص نماید. از اتلاف وقت و انرژی شما بکاهد و شما را در رسیدن به موفقیت یاری کند. اگر برای کار خود برنامه‌ای ندارید و باری به هر جهت در زندگی حرکت می‌کنید نمی‌توانید انتظار موفقیت داشته باشید. در کنار شما میلیون‌ها نفر در حال تلاش برای کسب ثروت و قدرت هستند و دائما تلاش می‌کنند. پس چطور می‌توانید انتظار داشته باشید که بدون برنامه ریزی و تلاش به موفقیت برسید. اگر می‌خواهید راه درست را بروید باید برای اهدافتان برنامه ریزی کنید. 

بیشتر ار درآمد خرج کردن

بیشتر از درآمدتان خرج می‌کنید 

حتما شما هم افراد بسیار زیادی را می‌شناسید که علی رغم اینکه کار می‌کنند و درآمد خوبی دارند هیچ پس‌اندازی ندارند و همیشه آخر ماه در استرس و نگرانی به سر می‌برند. چطور می‌شود که با داشتن درآمد خوب در سختی زندگی کرد. قاعدتا یک جای کار می‌لنگد. اگر به سبک زندگی این افراد توجه کنید متوجه خواهید شد که این افراد معمولا بیشتر از آنچه درآمد دارند خرج می‌کنند. 

همچنین بخوانید:  روانشناسی پول خرج کردن

شاید بپرسید چگونه؟ این افراد همیشه به دنبال خرید و تعویض وسایل خود هستند. لباس‌های زیادی می‌خرند و یا هر ساله به دنبال تعویض و به روز کردن گوشی موبایل خود هستند. به طور معمول این دسته از افراد به ظاهر خود خیلی بیشتر از آرامششان بها می‌دهند و حتی حاضر هستند در ازای قرض گرفتن پول به انجام کارهای خود ادامه دهند.

چرا ما پولدار نمیشیم

 اگر این افراد به شما گفتند که چرا من پولدار نمیشم می‌توانید در پاسخ به آن‌ها بگویید که اگر بخشی از درآمد خود را پس‌انداز کنید و از مابقی مبلغ باقی‌مانده زندگی را بگذرانید به سرعت به ثروت خوبی می‌رسید. این روشی است که افراد معروف و ثروتمند زیادی از آن استفاده کرد‌ه‌اند و نتیجه موفقیت آمیز آن را هم دیده‌اند. شما هم می‌توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید و از نتیجه به دست آمده شگفت زده شوید.

کارهایتان را به روز بعد موکول می‌کنید

یکی از دلایل پولدار نشدن این است که کارهایتان را اولویت بندی نمی‌کنید و در انجام کارها تنبلی می‌کنید. وقتی کاری را به روز بعد می‌اندازید در حقیقت فرصت استفاده از یک روز را سوزانده‌اید. شاید در آن روز فرصت‌هایی برای شما ایجاد می‌شد که می‌توانست بسیار کمک کننده شود. تنبلی در انجام کارها باعث می‌شود تا شما فرصت‌های زیادی را از دست بدهید. بهترین کار این است که هر کاری را در همان روز انجام دهید و از به تعویق انداختن کارها دوری کنید. 

در همین رابطه، در سایت چطور مطلب مفصلی وجود دارد که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.

کسانی که دائما کارهای خود را به زمان دیگری موکول می‌کنند، احتمالا چندین سال از زندگی خود را در این چرخه سپری کرده‌اند. تعلل‌کردن، کارها را به عقب‌انداختن، سست‌شدن، پنهان‌شدن از کار، روبه‌روشدن با آن در آخرین لحظه و سپس تکرار دوباره‌ی این چرخه. به تعویق‌انداختن کارها حقیقتا یک عادت نادرست است که ما را از بین می‌برد و از دستیابی به اهداف بزرگ‌تر در زندگی جلوگیری می‌کند.

چشم انداز طولانی مدت ندارید 

یکی از مسائلی که می‌تواند در کسب ثروت کمک کند این است که برنامه‌های بلند مدت بریزید. سرمایه گذاری‌هایی انجام دهید و برای آینده برنامه ریزی داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا دید بازتری پیدا کنید. همچنین بخشی از سرمایه خود را در جایی سرمایه گذاری کرده‌اید که می‌دانید در آینده رشد بسیاری خواهد داشت و این موضوع می‌تواند برای شما بسیار لذت بخش و امیدوار کننده تلقی شود. 

بیشتر از انچه تلاش کنید به دنبال شانس هستید 

 

بعضی از افراد هستند که دائما به خودشان می‌گویند چرا پولدار نمیشوم. اگر بخواهیم به رفتار این افراد توجه بیشتری کنیم می‌بینیم که این افراد بیشتر از آنچه که تلاش کنند به دنبال شانس هستند و تمایل دارند با تلاش کم به موفقیت های بزرگ برسند. به قول معروف به دنبال این هستند که راه صد ساله را یک شبه بپیمایند. 

این موضوع از واقعیت به دور است و نمی‌توان در عرض یک شب به اندازه یک سال تجربه آموخت. شانس به سراغ کسانی می‌رود که با تمام توانشان در حال تلاش هستند. نمی‌توانید در منزل بنشینید و انتظار موفقیت داشته باشید. باید برای رسیدن به خواسته‌هایتان تلاش کنید. البته ما در مقاله رازهای یک شبه پولدار شدن روش های به ثروت رسیدن سریع را توضیح می دهیم منتها همان روش ها هم نیاز به تلاش و کوشش فشرده ای دارد.

در ضمیر ناخود اگاهتان احساس بدی به پول دارید 

اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید که چرا هرچه تلاش می‌کنیم پولدار نمی‌شویم باید بگوییم که تفکر ما نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت ما ایفا می‌کند. وقتی از خودتان می‌پرسید چرا من پولدار نمیشم به احساستان توجه کنید. در هنگام ادای این کلمات چه احساسی را تجربه کردید؟ چه فکرهایی از ذهن شما گذشت؟ آیا احساس بدی به پول دارید؟ آیا در هنگام ادای کلمه پول از لغات و کلمات منفی استفاده می‌کنید؟ 

همچنین بخوانید:  راه های پول درآوردن در شرایط سخت اقتصادی

شاید از قدرت تاثیر ذهن بر زندگیتان بی اطلاع هستید. هر کلمه‌ای که شما ادا می‌کنید دارای فرکانسی است که به جهان هستی ارسال می‌شود. کلمات قدرت بسیار زیادی دارند و از آن‌ها قوی‌تر احساس ما است. احساسی که پشت کلمات نهفته است نیرویی عظیم با خود به همراه دارد. اگر شما خودتان را به پول بی‌اهمیت نشان دهید و یا احترامی برای پول قائل نشوید پول به سمت شما نخواهد آمد. 

زیرا انرژی شما برای جذب ثروت و پول مناسب نیست. به همین دلیل در کسب پول دچار مشکل می‌شوید و با مقایسه خودتان با دیگران دائما به خودتان می‌گویی که چرا پولدار نمیشم. باید باورهای کهنه و غلطی که درباره پول دارید را دور بریزید و با ذهنی باز و احساسی خوب در مورد پول صحبت کنید. 

فکر می‌کنید از راه درست نمی‌توان به ثروت رسید

فکر می‌کنید از راه درست نمی‌توان به ثروت رسید

شاید اگر همه ما با خودمان صادق باشیم قبول کنیم که در سال‌های گذشته همیشه جملاتی منفی در مورد افراد ثروتمند گفته می‌شد. یکی از این جملات این بود که ثروت زیاد از راه درست به دست نمی‌آید. این جمله در جامعه بسیار رایج بود و از آن بدتر این بود که افراد زیادی این جمله را عمیقا از قلب خود بیان می‌کردند و به آن باور داشتند. 

حالا فرض کنید که این جمله در ضمیر ناخودآگاه شما نقش بسته است و شما هم فردی بسیار قانونمند هستید. چه نتیجه‌ای می‌توان گرفت؟ اینکه شما عمیقا باور دارید هرچقدر تلاش کنید نمی‌توانید ثروتمند شوید. چون شما فرد شریفی هستید و این مغایر با توانایی برای کسب ثروت زیاد است. پس در اولین قدم تمام باورهای قدیمی و اشتباه را دور بیندازید و با بیان کلمات و جملات خوب فرکانس خود را بالا ببرید و در مدار جذب ثروت قرار بگیرید.

وقتی در این مدار قرار بگیرید اتفاقاتی را تجربه خواهید کرد که افراد ثروتمند تجربه می‌کنند. البته مشروط به اینکه قوانین را رعایت کنید و از مدار درست خارج نشوید. به این شکل دیگر جمله چرا من پولدار نمیشم را به زبان نخواهید آورد.

آیا با افراد ثروتمند معاشرت می‌کنید؟

معاشرت با افراد مختلف تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری شخصیت افراد دارد. انسان موجودی اجتماعی است و به همین دلیل با سایر انسان‌ها در تعامل است. همیشه می‌گویند می‌توانید رفتار شخصی را از روی رفتار دوستانش متوجه شوید. این موضوع این مورد را بیان می‌کند که تا چه اندازه انسان می‌تواند تحت تاثیر رفتار دوستانش قرار بگیرد. 

همچنین طرز فکر نیز از طریق دوستان به فرد منتقل می‌شود. برای همین است که می‌گویند با ادم‌های ثروتمند و موفق معاشرت کنید تا شما هم بتوانید به ثروت و موفقیت برسید. اگر نمی‌توانید با این افراد معاشرت کنید حداقل کتاب‌هایی در مورد زندگی افراد موفق بخوانید و با طرز فکر آن‌ها آشنا شوید. ما در مقاله برنامه روزانه افراد موفق گوشه ای از زندگی این نوع افراد را برایتان بازگو کرده ایم.

تصورات غلط در مورد افراد ثروتمند شما را به سمت فقر می‌کشاند

کلمات و تصورات ما دارای انرژی هستند. اگر ما درباره ثروت شخصی احساس بدی پیدا کنیم در مداری خاص قرار می‌گیریم. زیرا احساس ما ارتعاشی را به جهان هستی فرستاده است و کائنات این ارتعاش را دریافت می‌کند. ارتعاش شما چه بوده است؟ احساس بد. اگر این‌طور است متاسفانه شما نمی‌توانید به ثروت برسید. زیرا کائنات دائما شما را در شرایطی قرار می دهد که همان ارتعاش را تجربه کنید و شما دائما درگیر مشکلات مالی خواهید بود. به این شکل شما به سمت فقر کشیده می‌شوید. اگر می خواهید در مورد باورها و طرز فکر افراد ثروتمند بیشتر بدانید، مقاله طرز فکر افراد ثروتمند را بخوانید.

همچنین بخوانید:  فرمول طلایی پولدار شدن که همین الان هم دارید!

باور به اینکه پول چرک کف دست است 

آیا شما هم به این جمله اعتقاد دارید که پول چرک کف دست است؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید نگران وضعیت درآمدی خود باشید. زیرا شما برای پول ارزشی قائل نیستید و این موضوع در ناخودآگاه شما نشسته است و اتفاقا قدرت بسیار زیادی هم دارد. اگر می‌خواهید زندگی مالی خود را تغییر دهید باید تفکرتان را نسبت به پول تغییر دهید. 

کار کردن سخت به جای کار کردن هوشمندانه از شما فرد ثروتمندی نمی سازد 

در گذشته سخت کار کردن یک ارزش تلقی می‌شد و جمله معروفی هم وجود داشت که می‌گفت باید نان بازوی خود را بخورید. البته منظور از این جمله این است که باید تلاش کنید و با تلاش خود پول به دست بیاورید. اما این تلاش صرفا شامل تلاش فیزیکی است؟ آیا نمی‌توان از طریق فکر و استفاده از نیروی خلاق ذهن به ثروت رسید؟ در پاسخ به این سوال که چرا من پولدار نمیشم شاید باید به نوع کار کردنتان هم نگاهی بیندازید. 

همان طور که مشخص است این روزها بیشتر افراد از طریق تخصص و مهارت به کسب درآمد می‌پردازند و انجام کارهای یدی رفته رفته کم‌رنگ شده است. اگر به زندگی ثروتمندترین افراد جهان نگاهی بیندازید مشاهده خواهید کرد که بیشتر این افراد از طریق تکنولوژی و بهره گیری  از کار کردن هوشمندانه به جای کار کردن سخت به ثروت‌های هنگفتی رسیده‌اند. 

به کم قانع بودن در مسیر ثروت

به کم قانع هستید 

قناعت همیشه بسیار ارزشمند بوده و خواهد بود. اما اگر همیشه به کم قانع هستید و هیچ وقت چیزی نخواهید نمی‌توانید به موفقیت برسید. خواستن موتور محرک شما برای حرکت کردن و تلاش کردن است. وقتی هدف و خواسته‌ای ندارید که بخواهید به آن برسید بی‌انگیزه می‌شوید و دلیلی برای تلاش کردن نخواهید داشت. 

آیا حاضرید از منطقه امن خود خارج شوید 

همه آدم‌ها منطقه امنی دارند که با ماندن در آن منطقه آرامش خاطر خواهند داشت. اما برای کسب موفقیت بیشتر لازم است از منطقه امن خود خارج شوید و برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر تلاش کنید. خروج از منطقه امن در اوایل می‌تواند برای شما استرس زیادی به همراه بیاورد. اما با کمی صبر به شرایط جدید عادت می‌کنید و دنیای بزرگتر و موفقیت‌های بیشتری برای خودتان به ارمغان می‌آورید.

باور به اینکه ثروتمند نمی‌شوید و نقش آن در موفقیت شما 

باور شما بیشترین قدرت را در میزان موفقیت یا عدم موفقیت شما دارد. اگر شما خودتان به این موضوع باور دارید که نمی‌توانید به فرد ثروتمندی تبدیل شوید مسلما هرگز این اتفاق نخواهد افتاد و شما هرگز تجربه ثروتمند بودن را نخواهید داشت. زیرا عمیقا به این موضوع باور دارید و در مدار فقر قرار می‌گیرید.

فکر کردن به پول

چطور طرز فکرمان را عوض کنیم 

اگر می خواهید از چاه فقر و نداری خلاص شوید، باید یاد بگیرید که در مدار ثروت قرار بگیرید. شاید لازم شود برای این کار طرز فکر خود را تغییر دهید و از عبارات و جملات منفی مانند “چرا من پولدار نمیشم” استفاده نکنید. از کلمات و عبارات مثبت استفاده کنید. به پول احترام بگذارید و برای پول ارزش قائل شوید. باورهای غلط و قدیمی را رها کنید و جای آن‌ها را با جملات انگیزشی مثبت پر کنید. هدف گذاری کنید و گاهی رویاپردازی کنید. سعی کنید برای رسیدن به خواسته‌ها و رویاهاتان تلاش کنید و به کائنات و جهان هستی اعتماد کنید. 

کلام اخر 

در این مقاله سعی کردیم شما را با موضوعاتی روبه‌رو کنیم که شاید کمتر به آن توجه می‌کنید. ما خیلی وقت‌ها از خودمان می‌پرسیم که چرا من پولدار نمیشم. اما هیچ وقت با دقت به درون خودمان نگاه نمی‌کنیم. نقطه ضعف‌های خودمان را نمی‌بینیم و به همین دلیل اشتباهاتمان را بارها و بارها تکرار می‌کنیم. اما شما می‌توانید با شجاعت از منطقه امن خود بیرون بیایید و باورهایتان را تغییر دهید و زندگی بهتری برای خودتان بسازید.

 

سوالات رایج

مهم ترین اینکه چرا پولدار نمیشم چیست؟

شاید مهم‌ترین دلیلی که یک فرد، فرد پولداری نیست، خود او باشد. معمولاً این فرد در خانواده‌ای معمولی بزرگ شده که هیچ فرد ثروتمندی را در کنار خود ندیده است.

برای پولدار شدن چطور طرز فکرمان را عوض کنیم؟

اگر می خواهید از چاه فقر و نداری خلاص شوید، باید یاد بگیرید که در مدار ثروت قرار بگیرید. شاید لازم شود برای این کار طرز فکر خود را تغییر دهید و از عبارات و جملات منفی  استفاده نکنید. از کلمات و عبارات مثبت استفاده کنید. به پول احترام بگذارید و برای پول ارزش قائل شوید. باورهای غلط را رها کنید.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

2 پاسخ

  1. سلام، درباره چشم اندازی طولانی مدت مالی ، باتوجه به شرایط اقتصادی این روز ها برنامه طولانی مدت یکم ، زیادی ایده آلی نیست ؟ الان ما برنامه هفتگی مون هم مدام دچار تغییر میشه

    1. به نظرم میشه یه کلیتی تعریف کرد براش ، بعد مثلا ماهانه هی آپدیتش می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود