15 دلیلی که مانع موفقیت در زندگی می شوند! (بروزرسانی 2020)

15 دلیلی که مانع موفقیت در زندگی می شوند!

 

 موفقیت در زندگی  – ۱۵ دلیلی که مانع موفقیت در زندگی می شوند!

موفقیت در زندگی، مستلزم پیروی از یک الگوی مشخص است. یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی که درباره راهکارها و اصول موفقیت در زندگی نوشته ‌شده، کتاب “بیندیشید و ثروتمند شوید” اثر ناپلئون هیل، نویسنده سرشناس آمریکایی است. وی در بخشی از این کتاب خواندنی به مجموعه‌ای از دلایل شکست افراد در زندگی و عدم موفقیت در زندگی می‌پردازد که ما در اینجا به ۱۵ مورد از مهم‌ترین این دلایل اشاره می‌کنیم.

15 دلیلی که مانع موفقیت در زندگی می شوند!
۱۵ دلیلی که مانع موفقیت در زندگی می شوند!
  1. فقدان یک هدف مشخص در زندگی

اگر در زندگی هدف مشخصی نداشته باشید که برای نیل به آن برنامه‌ریزی و تلاش کنید، آنگاه نمی‌توانید شخصیتی موفق باشید. در چنین حالتی چیزی برای دستیابی و رسیدن وجود ندارد.به همین علت، مسیر زندگی نامشخصی خواهید داشت.

  1. فقدان جاه‌طلبی برای فراتر از معمولی بودن

دلایل زیادی وجود دارد که افراد برای فراتر از معمولی بودن، فاقد جاه‌طلبی لازم هستند که تنبلی، راحت‌طلبی یا عدم اعتقاد و باور به مفهوم موفقیت در زندگی از مهم‌ترین آن‌هاست. اگر هرگز شور و جاه‌طلبی برای بهتر شدن نداشته باشید، در بهترین حالت، یک فرد معمولی خواهید ماند و هرگز نمی‌توانید خود را لایق بهترین‌ها و موفقیت در زندگی بدانید.

  1. آموزش نامناسب

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل شکست و عدم موفقیت در زندگی، آموزش ناکافی یا نامناسب افراد است. البته این صرفاً به معنای فقدان آموزش رسمی نیست. اتفاقاً ساختار معیوب همین آموزش رسمی، خودش در بسیاری از کشورهای جهان یک مسئله است. اما افرادی نیز وجود دارند که تحصیل رسمی را ترک کرده و تصمیم می‌گیرند خودشان همه آن چیزهایی را که لازم است، یاد بگیرند که باز این هم خودش مسئله‌ای دیگر است.

همچنین بخوانید:  زن موفق ایرانی که کروکودیل پرورش می دهد

در حوزه شغلی نیز داشتن دانش تخصصی یک الزام حتمی و اساسی است و این دانش را تنها می‌توان از طریق تجربه و مطالعات خارج از ساعات کاری آموخت. آموزش مناسب صرفاً از طریق حضور روزانه در محل کار محقق نمی‌شود.

  1. فقدان خود انضباطی (انضباط شخصی)

موفقیت، آسان نیست! سخت‌کوشی مداوم و آغاز مسیر موفقیت در زندگی، مستلزم انضباط شخصی است. برای آنکه بتوانید از روزها، هفته‌ها، ماه و سال‌های زندگی‌مان، حداکثر استفاده را ببریم باید عادات سازنده‌ای را در خود ایجاد کرده و به آن‌ها متعهد بمانیم که حفظ این تعهد، مستلزم برخورداری از انضباط شخصی است.

  1. سطح سلامتی پایین

هیچ‌کس نمی‌تواند بدون بهره‌مندی از نعمت سلامتی، از موفقیت‌هایش در زندگی لذت ببرد. در واقع، سطح سلامت پایین می‌تواند شما را در همان ابتدای مسیر موفقیت در زندگی از دستیابی به آنچه مطلوبتان است، بازدارد. پس در حفظ سلامتی‌تان کوشا باشید. ورزش نکردن، پرخوری یا خوردن غذاهای مُضر و کم‌ارزش، عادات روزمره‌ی نامناسب و افراط در رابطه جنسی از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند سلامتی‌تان را تهدید کنند.

  1. محیط نامناسب زندگی در دوران کودکی

محیطی که فرد در آن رشد کرده، بعضاً می‌تواند زمینه شکست وی در زندگی را فراهم کند. والدین بد، همسایگان نامناسب، ضعف خانوادگی (اقتصادی، فرهنگی و …) همه و همه مثال‌هایی از شرایط نامناسب زندگی هستند.

البته این یک عامل قطعی نیست. چه بسیار چهره‌های موفقی که در همین شرایط رشد کرده‌اند و به الگویی موفق برای سایرین تبدیل شده‌اند. اما واقعیت این است که شرایط نامناسب دوران کودکی، در بسیاری مواقع روی آینده افراد تأثیر می‌گذارد. بااین‌حال همواره می‌توان برای تغییر شرایط و بهبود آن کاری انجام داد.

  1. تعلل

همه افراد در زندگی‌شان، رؤیایی دارند اما پای عمل که می‌رسد، بیشترشان دست‌دست می‌کنند! آن‌ها این تعلل را این‌گونه توجیه می‌کنند که هنوز برای شروع، آمادگی کامل ندارند یا منتظر بهترین زمان ممکن هستند. اما هم‌زمان که متوقف مانده‌اند، نمی‌دانند که زمان بی‌اعتنا به آن‌ها به‌سرعت برق در حال گذر است. بهتر است با این واقعیت روبرو شوید که بهترین زمان ممکن، چیزی جز یک توهم فریبنده نیست! آیا انتظار برای یک توهم را منطقی می‌دانید؟! پس دست از تعلل بردارید و برای موفقیت در زندگی هر چه سریع‌تر دست‌به‌کار شوید.

  1. فقدان پشتکار

مطمئن باشید بدون پشتکار به جایی نخواهید رسید! استمرار و به خرج دادن پشتکار، خصوصاً زمانی که نتایج تلاش‌های بی‌وقفه‌تان را فوراً نمی‌بینید، می‌تواند بسیار سخت باشد. اما حقیقت آن است که شاه‌کلید موفقیت در زندگی، همین پشتکار است. هر فرد موفقی در زندگی، بی‌تردید شکست‌هایی را تجربه می‌کند اما پشتکارش باعث می‌شود به میدان بازگشته و دوباره تلاش کند.

  1. شخصیت منفی

آیا دیده‌اید افرادی را که دائماً در حال شکایت از زمین و زمان هستند اما هرگز چیزی را تغییر نمی‌دهند؟ یا افرادی را که دائماً می‌گویند فاقد توانایی انجام فلان کار هستند؟ تفکر و شخصیت منفی، نتیجه‌ای جز زندگی و پیامدهای منفی ندارد. این‌ها از مهم‌ترین علل ناکامی افراد در زندگی هستند و به همین دلیل باید تغییر ذهنیت به‌سوی مثبت اندیشی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های زندگی‌تان قرار دهید.

  1. عدم کنترل میل جنسی

بیشتر مردم، منکر تأثیر منفی این عامل بر زندگی‌شان می‌شوند اما باور کنید حقیقت دارد! محرک‌های جنسی، بیش از هر محرک دیگری می‌توانند روی ذهن و روان افراد تأثیر داشته باشند. عدم کنترل میل جنسی باعث می‌شود زمان زیادی را صرف ارضای آن کنید. این افراط و انرژی روانی و جسمی زیادی که صرف این راه می‌کنید، موجب می‌شود اهداف اساسی‌تان را در زندگی گم کنید.

  1. فقدان قدرت تصمیم‌گیری

ناپلئون هیل در کتابش به تصمیم‌گیرانی قابل اشاره می‌کند که ضمن برخورداری از قدرت تصمیم‌گیری سریع، می‌توانند تصمیماتشان را به‌آرامی و متناسب با تغییر شرایط، تغییر دهند. یادتان باشد توانایی تصمیم‌گیری سریع برای موفقیت در زندگی، لازمه‌ای بسیار مهم است. اگر قدرت تصمیم‌گیری نداشته باشید، قطعاً هرگز نمی‌توانید کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید. ما در زندگی روزمره ده‌ها و صدها تصمیم می‌گیریم که کیفیت این تصمیمات در زندگی‌مان بعضاً بسیار تعیین‌کننده هستند. بنابراین قدرت تصمیم‌گیری را به‌عنوان یک توانمندی کلیدی در خودتان تقویت کنید.

  1. ترس‌های بنیادین

هیل در کتاب “بیندیشید و ثروتمند شوید” از ترس از فقر، ترس از انتقاد، ترس از بیماری، ترس از دست دادن عزیزان، ترس از پیری و ترس از مرگ به‌عنوان ۶ ترس بنیادین و پایه‌ای انسان‌ها در زندگی یاد می‌کند. هر یک از این ترس‌ها ممکن است عاملی برای شکست در زندگی باشند. در چنین شرایطی بهتر است یادمان باشد که همه ما، بلااستثنا، روزی خواهیم مُرد! بنابراین چیزی برای از دست دادن نداریم و ترس‌های ۶گانه نباید بتوانند در مسیر تعبیر رؤیاهایمان سدی ایجاد کنند.

  1. انتخاب شریک زندگی نامناسب

ازدواجتان، بی‌تردید بر کار و مسیر موفقیت در زندگی تأثیری عمیق دارد. اگر همسرتان، حامی‌تان بوده و از زندگی در کنار یکدیگر شاد و راضی باشید، آنگاه این احساس برای کارتان نیز سودمند است. اما اگر دائماً در حال بحث‌وجدل باشید، عملکردتان در کار نیز تحت تأثیر منفی قرار خواهد گرفت. پس شریک زندگی‌تان را خردمندانه انتخاب کنید!

  1. احتیاط بیش‌ازحد

برای موفقیت در زندگی گاهی باید ریسک کنید. البته این بدان معنا نیست که ریسک‌پذیری، همواره نتیجه می‌دهد اما گاهی لازمه موفقیت در زندگی همین ریسک‌پذیری است. افرادی که بیش‌ازحد احتیاط می‌کنند و از مواجهه با موقعیت‌های مبهم، جدید یا پیچیده می‌ترسند، اغلب یا شکست می‌خورند یا موفقیت چشمگیری عایدشان نمی‌شود.

  1. خطا در انتخاب شغل

خیلی‌ها مرتکب این خطای رایج و البته مهلک می‌شوند! هرگز شغلی را انتخاب نکنید مگر آنکه نتوانید حتی یک روز را بدون فکر کردن به آن سر کنید! بله! عشق و علاقه چنین نقش مهمی در انتخاب مسیر حرفه‌ای زندگی‌تان دارد. می‌دانید چرا از صبح‌های بعد از تعطیلات متنفر هستید؟ چون باید سر کاری بروید که آن را عمیقاً دوست ندارید و فقط منتظر آخر ماه نشسته‌اید تا حقوقتان را دریافت کنید!

همچنین بخوانید:  ما قوی ترین مردان ایران هستیم!

 

 

مقالات خواندنی: 

راه هایی برای رسیدن به موفقیت (انگیزشی)

بهبودی بعد از یک شکست: توصیه‌هایی برای سربلند کردن پس از فرو افتادن

پس از رسیدن به موفقیت مالی چه می شود؟

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود