نکاتی درباره مدیران موفق کسبوکارهای کوچک
مدتها بود که بسیاری از صاحبان و مدیران کسبوکارهای کوچک این خط شعری که در دهه 1970 گروه faces اجرا کرده بودند، با خودشان تکرار میکردند: “ایکاش میدانستم آنچه را که امروز میدانم.”
خوشبختانه بسیاری از این مدیران موفق کسبوکارهای کوچک طی سالها مدیریت یک کسبوکار کوچک، مطالب زیاد و تجارب بسیاری آموختند و تمایل دارند تا این آموختههایشان را با شما به اشتراک بگذارند.
در زیر توجه شما را به هفت نکته با ارزش که از مدیران موفق کسبوکارهای کوچک بهدستآمده جلب میکنیم:
1- ساختن یک شبکه اجتماعی
لورا کلی کسی که 15 سال پیش کارش را با ایجاد کارگاه صنایعدستی در پنسیلوانیا شروع کرد. اردوگاههای صنایعدستی و کلاسهایی برای کودکان در 10 ایالت آمریکا برگزار کرد. برای او صاحب یک کسبوکار بودن تجربیات زیادی به همراه داشت.
به گفته او: “وقتی شما صاحب یک کسبوکار انفرادی باشید، ارتباطتان را با دیگر صاحبان صنایع و کسبوکارها از دست میدهید.”
به همین خاطر او با ملحق شدن به شبکههای اجتماعی در حد وسیعتری در تجارت شروع به فعالیت کرد تا جایی که هر چهار هفته یکبار برای یک ساعت با مربی خصوصیاش تماس میگرفت تا او را برای یافتن مشکلات و یافتن راهحلها کمک کند. او از منزلش بهراحتی با شبکههای اجتماعی Facebook و Linkedin به فعالیتش ادامه میداد.
برای مدیری که پرکار است و مشغله زیاد دارد، زمان بسیار اهمیت دارد؛ ولی مدیران موفق کسبوکارها، زمانی را به ارتباط داشتن با شبکههای اجتماعی اختصاص میدهند تا بتوانند سود بیشتری برای خودشان کسب کنند.
2- با اهدافتان بهصورت خاص برخورد کنید.
درس دیگری که لورا کلی در طول سالها آموخت، تجزیه کردن اهداف بزرگ به هدفهای کوچکتر است. او میگوید: “من اهداف 10 ساله، 3 ساله، یک ساله و سه ماهه برای کسبوکار دارم. هنگامیکه به درآمد میرسند، آنها را به ارقام کوچکتر تقسیم میکنم و آسانتر به دست میآیند.
اگر بدانم که در سهماهه اول باید صد هزار دلار درآمد داشته باشم، شروع به طرح سؤال و تحقیق درباره بازار و مشتریان میکنم و جدول کاملی از آنها تهیه مینمایم.”
او در ادامه میگوید: “من میتوانم در هر لحظه دقیق به شما بگویم چقدر درآمد داریم و ترافیک وب سایتمان چقدر است“.
ایجاد یک فرهنگ مبتنی بر عملکردتان برای خودتان و کارمندانتان از اهداف خاصی که ساختهاید شروع میشود.
اینها همان اهداف خاصی هستند که شما برای رسیدن به آنها باید فعالیت و تلاش کنید. گامهای کوچک برای رسیدن به پیشرفتهای بزرگ برداشته میشوند که این باعث رضایت و شادکامی مدیران موفق کسبوکارها میشود.
3- نمایندگی داشتن در هر جایی که ممکن است.
گروه مارکس یک مشاور فناوری است که در سال 1994 کارش را شروع کرد. در آن زمان تنها جین و پدرش کار میکردند، او میگوید که فروش را پدرش و او خدمات را انجام میداد. زمانی که پدرش از دنیا رفت به این نتیجه رسید که بهتنهایی نمیتواند همه کارها را انجام دهد. به همین منظور چند کارمند استخدام کرد.
او میگوید: “من یاد گرفتهام که وقتی افراد دیگری این کار را برای شما انجام میدهند، شما میتوانید پول بیشتری به دست آورید.”
درآمد کسبوکار باوجود افرادی که بهتر از او عمل میکنند افزایش مییابد. او در ادامه میافزاید: “بر روی کار تمرکز کن و بقیه را به نمایندگان محول کن تا به بهترین نحو، کار انجام گیرد.”
4- هزینههای بالاسری را کاهش دهید.
درست هشت سال پیش زمانی که مارکس در دفترش که سالیانه 30000 دلار اجاره آن بود، تنها نشسته بود و کارمندانش در بیرون از آنجا مشغول سروکله زدن با مشتریان بودند، به فکر کاهش هزینهها افتاد.
مارکس خودش را از این دفتر که در فیلادلفیا بود خلاص کرد و کار خود را بهصورت مجازی ادامه داد. با یک تلفن متصل به اینترنت که جایگزین تلفن ثابت شد و ماهیانه 10 دلار برایش هزینه داشت و از سرورهای کامپیوتری نیز دیگر خبری نبود.
به گفته او: “وقتی اوضاع اقتصادی خراب شود، شما مجبور نیستید وحشت کنید؛ بلکه با کاهش درآمدی که برایتان ایجاد میشود؛ حتی در رکود اقتصادی، هرگز پول خود را از دست نمیدهید. “
کاهش هزینههای بالاسری به شما آرامش میدهد و قادر به تصمیمگیری صحیح خواهید بود.
5- نیاز بازار را پیدا کنید و آن را دنبال کنید.
سعی میکنید هر چه زودتر کار را انجام دهید؟ احساس میکنید نیاز است که همهچیز را به همه مشتریها بدهید؟ شاید تنوع هم همیشه بهترین استراتژی نباشد. مارک متیوس و دو برادرش ادامهدهنده تجارت خانوادگی میباشند. آنها مدیر اصلی شرکت پوشاک Ace هستند، این شرکت توسط پدربزرگشان 78 سال پیش تأسیس شده بود.
او میگوید: “گاهی اوقات خوب است که بازار را خودتان ایجاد کنید و اگر ایدهای دارید که واقعاً مناسب است در کار از آن استفاده کنید.”
پیدا کردن بازار کالا و نوآوری در آن مسیری است بهسوی موفقیت، که مدیران موفق کسبوکارها این مسیر را پیدا میکنند و در آن به راه خود ادامه میدهند.
6- در روز کمی بیشتر کار کنید.
وقتی کسی از یک ایده تجاری هیجانزده میشود و کار روزانه خود را ترک میکند، این باعث از دست دادن سرمایه و ورشکستگی او میشود. این دامی است که اکثر افراد در آن گرفتار میگردند.
شرکت Spanx که سارا بلیکلی بنیانگذار آن است، موفقیت خود را مدیون تلاشهای شبانهروزی و استفاده از تعطیلاتش میداند. او با مطالعه و طراحی لباس به پیشرفت و موفقیت شرکت کمک میکرد.
7- اجتناب از حواسپرتی و داشتن تمرکز
جیسون دمرس بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Audience Bloom برای راه اندازی مرحله دوم شرکت دچار شکست میشود و پس از تلاش فراوان و در نهایت تمرکز کامل، دوباره توانست باعث ایجاد رشد در شرکت شود. او میگوید: “من متوجه شدم که یک سرمایهگذاری موفق نیازمند 100 درصد توجه و تمرکز است و باید یک مدیر تماموقت، مراقب تمام امور باشد تا حواسپرتی موجب انحراف از مسیر نشود.” او صبح زود زمان هوشمندی خود میداند و به انجام کارهای سخت و خستهکننده میپردازد.
مرتب نگهداشتن خود و بهموقع کار کردن را کلید اصلی موفقیت مدیران کسبوکار میداند.
اگر شما هم در این زمینه پیشنهاد یا نکتهای به ذهنتان میرسد با مدیران کسبوکار به اشتراک بگذارید.
مقالات خواندنی:
پولار شدن به روش دکتر کاویانی
چگونه مهارت فروش کسب کنم؟
آیا باید یک استراتژی فروش را طراحی کنید؟
۱۰ مورد از بهترین کتابهای آموزش فروش
افزایش سریع فروش با تکنیک های اعتمادسازی
چگونه یک کسبوکار بینالمللی بسازیم و محصولات خود را با استفاده از بازاریابی جهانی بفروشیم؟
واقعیتی ناخوشایند درباره برخی از فروشندگان !
۳ دلیل کاهش فروش کسب و کار و راه حل آن ها
مهمترین مهارت فروش کدامند؟ (بروزرسانی 2019)