نکاتی که برای سریع پولدار شدن باید بدانید و در زندگی پیاده کنید

روش های سریع ثروتمند شدن

به طور طبیعی اکثر افراد جامعه در فکر ثروتمند شدن هستند، به جز افرادی که در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمده‌اند. همه دوست دارند آن‌طور که می‌خواهند لباس بپوشند یا خانه و ماشین لوکس داشته باشند. آیا شما تا به حال خواسته‌اید تا وضعیت اقتصادی خود را تغییر دهید و در دسته ثروتمندان جامعه قرار بگیرید؟ آیا لازم است که حتما ۳۰ سال تلاش کنید تا به سرمایه ای برسید یا زودتر از این زمان هم امکان پذیر است؟ آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چگونه سریع پولدار شوم؟ باید بدانید که تنها فکر کردن درباره ثروتمند شدن کافی نیست. باید حرکتی در این زمینه انجام دهید تا شما را به هدفتان کمی نزدیک‌تر کند.

بیشتر افراد تلاش می‌کنند در زندگی با کار سخت و پس‌انداز، زندگی راحتی را برای خود و خانواده‌شان بسازند. اما در بیشتر مواقع نه تنها نیاز خانواده هم تأمین نمی‌شود بلکه ممکن است با شکست هم مواجه شوند. به همین منظور باید با روش‌های سریع ثروتمند شدن آشنا شوید تا در مسیر پولدار شدن قرار گیرید. کسب ثروت و درآمد آن‌چنان که فکر می‌کنید سخت نیست، با ما در این مقاله از خودساخته همراه شوید تا با راه‌های ساده و سریع برای پولدار شدن آشنا شوید.

آسان‌ترین روش‌های ثروتمند شدن

روش‌های منطقی زیادی برای ثروتمند شدن وجود دارد که برای رسیدن به آن‌ها باید از هوش و خلاقیت خود کمک بگیرید و سخت‌کوش باشید.

کسب علم و دانش

اولین و مهم‌ترین قدم در راه به دست آوردن سریع ثروت، کسب دانش است. کسب علم و دانش (تخصص)، چه از طریق دانشگاه و چه از طریق دوره‌های آموزشی و حتی آموزش‌های رایگان اینترنتی، همه می‌تواند مفید واقع شود. کسب دانش برای پیشرفت و ارتقاء فردی شما لازم است تا علاقه و استعدادهایتان را به دست آورید. رشد فردی سبب می‌شود تا سریعتر مسیر ثروتمندشدن را طی کنید.

پس‌انداز کنید

پس انداز برای سریع ثروتمند شدن

پس‌انداز کردن به معنی جمع کردن پول‌های اضافی از درآمدتان نیست. بلکه قانونی که پس‌انداز کردن دارد این است که از خرید لوازم اضافی خودداری کرده و جلوی ولخرجی را بگیرید. در ابعاد مختلف زندگی‌تان می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و جلوی خرج‌های اضافه را بگیرید. به طور مثال زمانی که بیرون از خانه هستید و از مراکز خرید عبور می‌کنید، اگر نیاز به وسیله‌ای ندارید نسبت به آن‌ها بی توجه باشید حتی اگر حراجی داشته باشند. غذا خوردن در رستوران را تا حد امکان کاهش دهید و با خود از خانه غذا ببرید. غذا خوردن در رستوران، هزینه‌های شما را چند برابر می‌کند. ماهانه مقداری از درآمدتان را خرج نکنید و آن را ذخیره کنید. این پس‌انداز می‌تواند سرمایه اولیه‌ای باشد که با آن بتوانید سرمایه‌گذاری کنید، حتی اگر ناچیز باشد.

برای بودجه ماهیانه خود برنامه‌ریزی کنید

اول یا آخر هرماه، هر زمانی که شما پول مشخصی را دریافت می‌کنید، بهترین زمان است که برایش برنامه‌ریزی داشته باشید و روی حساب و کتاب پول خود را خرج کنید. با این روش می‌توانید جلوی خرج‌ها اضافه را گرفت و برنامه‌ای مشخص داشت. برای خود می‌توانید نقطه تشویق هم بگذارید که اگر بهتر از حد انتظار در دخل و خرجتان عمل کردید، به خود جایزه بدهید.

صرفه‌جویی کنید

اهمیت صرفه جویی در سریع پولدار شدن

مصرف انرژی را بهینه کنید و صرفه‌جویی داشته باشید. علاوه بر این که منابع انرژی را ذخیره می‌کنید، در قبوض مصرفی خود نیز پول کمتری پرداخت خواهید کرد. هرچه منابع انرژی بیشتری وجود داشته باشد، قیمت آن نیز به نسبت مناسب‌تر خواهد بود. اما اگر منابع انرژی رو به کمبود برود و عموم مردم در مصرف آن صرفه‌جویی نکنند، قیمت آن‌ها نیز بالاتر می‌رود.

همچنین بخوانید:  وقتی خودت قدر خودتو نمیدونی چه انتظاری از بقیه داری؟

از کارت اعتباری خود هوشیارانه خرج کنید

زمانی که از کارت اعتباری استفاده می‌کنید، حواستان به خرج کردنتان باشد. وقتی از پول نقد استفاده می‌کنید، می‌دانید داخل کیف پولتان چقدر پول دارید و همیشه حواستان به خرج کردنتان هست. در کیف پولتان می‌توانید مقدار محدودی پول نقد همراه داشته باشید. ولی از آنجایی که کارت اعتباری محدودیتی در میزان پول ندارد، شما می‌توانید با یک کارت مقدار زیادی پول را همیشه به همراه داشته باشید. بنابراین باید با احتیاط بیشتری خرج کنید. هوشمندانه خرج کردن در استفاده از کارت‌های اعتباری یکی از راه‌های ساده برای سریع ثروتمند شدن است.

برای پولدار شدن آگاهانه خرج کنید

زمانی که روی هدفتان تمرکز کرده باشید و همه فکر و ذکرتان معطوف آن باشد، همیشه می‌توانید از وسوسه خرید یک وسیله غیرضروری در امان بمانید. به همین سبب همواره سعی کنید پولتان را با آگاهی کامل خرج کنید تا هرچه بیشتر به هدفتان نزدیک‌تر شوید.

خدمت به مردم با ارائه محصولات و خدمات خوب

یکی راه‌های ساده برای پولدار شدن کـه اکثر ثروتمندان خودساخته از آن استفاده کرده‌اند و به ثروت رسیده‌اند، خدمت به مردم است. ارائه خدمات و محصولات با کیفیت به مردم می‌تواند شما را سریعا به پول برساند. هر اندازه کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، بهتر باشد، یقین بدانید که درآمد بیشتری خواهید داشت.

سرمایه‌گذاری مناسب

یکی از آسان‌ترین روش‌های ثروتمند شدن سرمایه‌گذاری و کار کشیدن از پولتان اسـت. در نتیجه با توجه به توصیه‌های بالا، هرچه بیشتر بتوانید پولتان را پس‌انداز کنید و در خرج کردن پول درایت داشته باشید، پول بیشتری برای سرمایه‌گذاری خواهید داشت. با توجه به میزان سرمایه‌ای که دارید می‌توانید با خرید سهام، اوراق قرضه و دیگر سرمایه‌گذاری‌های‌ قانونی و سودآور دیگر، پولتان را چند برابر کنید. همچنین می‌توانید در بازار مسکن یا طلا و حتی ارز نیز سرمایه‌گذاری داشته باشید.

اگر حتی ۱۰ میلیون یا کمتر ازین مقدار هم داشته باشید می توانید با سرمایه گذاری مناسب، در کوتاه مدت به ثروت خوبی برسید. برای همین منظور می توانید مقاله بهترین سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون را بخوانید.

یک کسب و کار راه‌اندازی کنید

راه‌اندازی کسب و کار شخصی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های ثروتمند شدن به شمار می‌آید. اگرچه ممکن است در ابتدای مسیر مشکلاتی داشته باشید اما با تلاش بسیار به موفقیت دست پیدا خواهید کرد. زمانی که کسب و کارتان به سوددهی مناسب برسد، می‌توانید با آرامش خیال در حوزه‌های دیگر نیز سرمایه‌گذاری داشته باشید و از آن نیز سود دریافت کنید. بنابراین می‌بینید که منطقی‌ترین روش برای پولدار شدن شروع یک کسب و کار تازه است. تنها ممکن است کمی زمان‌بر باشد اما موفقیت با تلاش و کوشش شما هموار خواهد شد.

قبل از شروع آموزش ببینید

قبل از شروع و انجام هر کاری، باید به خوبی در مورد حوزه کاری آن با دقت تحقیق کنید و مهارت‌های لازم را یاد بگیرید. جزئیات کار را بررسی کنید و احتمالات خطا و شکست را نیز موشکافی نمایید. در این حالت شما برای هر چیزی حاضر هستید و درصد شکست و خطایتان پایین می‌آید.

همچنین بخوانید:  چطور توانایی فروش درآمد شما را سه برابر می کند؟

برای هدفتان برنامه‌ریزی کنید

برنامه ریزی برای یک هدف خاص در مسیر ثروتمند شدن

از مهم‌ترین اصول پولدار شدن تعیین کردن هدف و برنامه‌ریزی برای آن است. شما باید هدفی را برای خود معین کنید و روی آن تمرکز نمایید و بعد از تحقیق و بررسی‌های لازم، برای آن یک برنامه‌ریزی مشخص با جزئیات داشته باشید. با این کار بی نظمی را از زندگی خود دور می‌کنید و راه‌های‌ رسیدن بـه این هدف را سرمشق زندگی‌تان قرار خواهید داد. همچنین برنامه‌ریزی سبب می‌شود تا شما مسیر موفقیت هدفتان را گم نکنید و مرحله به مرحله از کارتان را بدانید.

عاشق کارتان باشید و کاری که دوست دارید را انجام دهید

علاقه به کار مهم ترین نکته ای است که شما را سریعا به ثروت می رساند. میپرسید چرا؟ زیرا انجام دادن آن کار به شما لذتی می‌دهد که حاضرید هر سختی را تحمل کنید و سخت برای رسیدن به هدفتان تلاش نمایید. به همین منظور اگر شما به کار و هدفتان علاقه زیادی نداشته باشید، نمی‌توانید روی آن تمرکز کنید و به همین علت مسیر موفقیت و پولدار شدن برای شما بسیار طولانی و شاید هم بی پایان خواهد شد. نمی‌توان اشتیاق بـه کار را بـه صورت آگاهانه بالا برد و اگر عاشق کارتان نباشید بـه سختی می‌توان بینش شـما در مورد آن را تغییر دهید. همچنین اگر نتوانید آن کار را رها کنید، باید دلیلی برای دوست داشتن و ادامه کار خود پیدا نمایید.

پول قرض نگیرید

سعی کنید همیشه برای هر کاری که دارید پول قرض نگیرید. اگر پس‌انداز داشته باشید بهتر می‌توانید روی آن کار کنید. حتی اگر بخواهید خرید مسکن و یا سرمایه‌گذاری‌های دیگری داشته باشید، پول قرض نگیرید. ممکن است قرض گرفتن راحت به نظر برسد اما پس دادن آن کار بسیار سختی اسـت و شما را به دردسر بی اندازد.

بینشتان را در مورد پولدار شدن تغییر دهید

بینش افراد ثروتمند را دنبال کنید و ببینید ثروتمندان درباره پول چگونه فکر می‌کنند. آن‌ها بر این باورند که پول رفاه بیشتر، آرامش، فرصت بیشتر و غیره را فراهم می‌آورد. همچنین در تفکر ثروتمندان، نا آرامی و عدم امنیت جایگاهی ندارد پس این کـه جمع کردن و خرج کردن آن اغلب همراه اضطراب و احساس نا امنی اسـت را دور بریزید و جنبه‌های مثبت آن را ببینید. برای همین منظور مقاله طرز فکر ثروتمدان را بخوانید.

خواهان بهترین‌ها باشید

خریدن اجناس بی‌کیفیت ضعیف نه تنها اقتصادی نیست بلکه کاملاً به ضرر شما خواهد بود. اجناس ارزان و بی‌کیفیت پول شما را هدر می‌دهد، زیرا زود خراب می‌شود و شما مجبورید دوباره برای خرید آن هزینه کنید. خرید اجناس لوکس گران قیمت هم به ضرر شما تمام می‌شود. زیرا با پرداخت پول کمتر می‌توان نزدیک به آن کیفیت را به دست آورد. اما اجناس لوکس به دلیل برند و شهرتی که دارند پول بیشتری دریافت می‌کنند. 

هزینه‌های کوچک را مدیریت کنید

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، باید برای تمام هزینه‌های خود برنامه‌ریزی داشته باشید، زیرا سود شما را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. اما در این راستا باید بدانید که مدیریت هزینه‌های کوچک بسیار سخت است. پس مراقب هزینه‌های ریز و کوچکی که به چشم نمی‌آید باشید.

همچنین بخوانید:  واقعیتی ناخوشایند درباره برخی از فروشندگان !

آموخته‌های اشتباهتان را دور بریزید

اغلب افراد بر این باورند که ثروتمندان آدم‌های بدی هستند و ثروتشان را از راه نادرستی به دست آورده‌اند. در مقابل هم فکر می‌کنند، افراد فقیر انسان‌های با اخلاق و خوبی هستند و چون راه نادرست نرفته‌اند ثروتمند نشده‌اند. یا برخی بر این باورند که پول چرک کف دست است، پول علف خرس است، پول جن و من بسم الله، پول زیر پای فیل، پول خوشبختی نمی‌آورد و غیره. این باورهای غلط را دور بریزید و نگرشتان را به طور کلی نسبت به ثروت عوض کنید. باید بدانید که دنیای بیرونی شما عوض نمی‌شود مگر اینکه افکارتان را تغییر دهید.

برای کسی آینده شما اهمیت ندارد

پول و آینده زندگی شما برای هیچ کسی غیر از خودتان اهمیت ندارد و کسی دلسوزتر از خودتان در زندگی‌تان وجود ندارد. تنها خودتان باید به آینده و پولتان اهمیت دهید. بنابراین برای علاقه‌مندی‌ها و مهارت‌های خود ارزش بیشتری قائل شوید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

درآمد خود را چندگانه کنید

یکی از آسان‌ترین روش‌های ثروتمند شدن اضافه نمودن فرصت‌های چندگانه شغلی است. برای افزایش درآمد خود، راه‌های دیگری را جستجو کنید. به این صورت که درآمد اصلی و قبلی شما بتواند با یکدیگر ادغام شود تا از طریق اضافه کردن درآمدهای زنجیره‌ای به درآمدهای سابق، پول بیشتری دربیاورید.

برای پولدار شدن با افراد موفق همراه شوید

از راه‌های ساده برای پولدار شدن هم‌نشینی با افراد موفق و ثروتمند است. زیرا معاشرت با افراد موفق راهی فوق‌العاده برای حرکت رو به رشد شما به سوی موفقیت مالی فراهم می‌آورد. از هم صحبتی با افراد موفق می‌توانید از تجربیاتشان بهره گیرید و در زندگی‌تان از این تجربیات استفاده کنید. با این کار می‌توانید به موفقیت مالی برسید.

برای پولدار شدن ریسک‌پذیر باشید

فقرا، سخت برای پول کار می‌کنند اما پول برای ثروتمندان سخت کار می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید زندگی‌تان را تغییر دهید، ریسک کنید و بگذارید پولتان برای شما کار کند.

موفقیت را برای خود تعریف کنید

تعریف موفقیت در مسیر ثروتمند شدن

برای رسیدن سریع به ثروت باید موفقیت را برای خود تعریف کنید و بدانید برای چه منظوری می‌خواهید ثروتمند شوید. هدف نهایی زندگی کردن را بازیابید و ببینید تنها می‌خواهید پولدار شوید که خانه و ماشین‌های لوکس بخرید و در تجملات غرق شوید یا می‌خواهید در این دنیا به شکلی خاص مؤثر واقع شوید. نگرشتان نسبت به موفقیت می‌تواند شما را  در این راه یاری رساند تا هدف والاتری داشته باشید. آنگاه می‌بینید، مسیر ثروتمند شدن می‌تواند ساده‌تر به روی شما باز شود.

سخن پایانی

همواره دلیل بزرگی برای پولدار شدن داشته باشید. همه انسان‌ها دوست دارند پولدار شوند و برایش تلاش کنند. فقط کافی است دلایلی برای این کار پیدا کنند و روش‌های ثروت‌اندوزی را یاد بگیرند. پول به صورت خودکار به سمت کسی می‌رود که ارزش برایش قائل باشد و آن را از بین نبرد. در این مقاله روش‌های سریع ثروتمند شدن و نکاتی که باید در این مسیر بدانید را برای شما به صورت مختصر بررسی کردیم. امید است که این مقاله چراغی باشد تا مسیر راه موفقیت و ثروتمند شدن شما را روشن سازد.

 

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود