5 عامل شکست استارتاپ های اینترنتی

۵ عامل شکست استارتاپ های اینترنتی

۵ عامل شکست استارتاپ های اینترنتی

 کسب و کار های نوپای اینترنتی امروزه به دلیل هزینه ی کمتر و بازدهی بهتر برای قشر مختلف کارآفرینان سرمایه دار یا معمولی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است و همه به دنبال راهی برای بهبود کار خود در این زمینه هستند اما چگونه می شود در این راه موفق شد؟ اصلا راهی مشخص برای پا گرفتن در این زمینه وجود دارد؟

برای اینکه بدانیم چطور در کسب و کار اینترنتی خود موفق شویم باید عوامل شکست را بشناسیم .

۱- انجام کار پاره وقت

افرادی که نیمی از وقت خود را برای این نوع کسب کار می گذارند احتمال موفقیت آن ها وجود دارد اما برای اطمینان حاصل کردن از موفقیت کار تمام وقت می تواند گزینه ی مورد تاییدی باشد، تحقیقات نشان داده است که درصد موفقیت افرادی که به صورت تمام وقت به کسب و کار خود مشغول بوده اند بسیار بیشتر از افرادی است که این کار را به صورت پاره وقت انجام داده اند.

۲- کار تنهایی یا وجود ۴ شریک

تعداد افرادی که با آن ها یک کسب و کار را شروع می کنید بسیار مهم است اگر تصمیم گرفته اید که تنهایی به مدیریت بپردازید خود را از نعمت مشورت محروم کرده اید و این امر به سرعت می تواند به رشد شما لطمه وارد کند و از طرف دیگر اگر تعداد افرادی که با آن ها کار را شروع می کنید ۴ نفر به بالا باشد به اختلافاتی غیر قابل حل برخورد خواهید کرد.

 

۳- عدم وجود متخصص در بین موسسان

وجود ایده ی خوب به تنهایی امر مهمی محسوب می شود اما اینکه برای اجرای ایده به فرد کار بلد در حوزه ی مربوطه نیاز دارید به همان اندازه می تواند مهم باشد و شما در ابتدای راه نمی توانید افراد متخصص را استخدام کنید و حتی اگر استخدام کنید شاید آن ها به دلسوزی شما نباشند و از این رو در ابتدای کار لطمه خواهید خورد پس فکر و ایده ی خوب در کنار متخصص خوب جواب خواهد داد.

۴- عدم توجه به مقیاس بازار

عرضه و تقاضای شما از لحاظ کیفی و امکانات خدمتی که عرضه می کنید باید باهم مطابقت داشته باشد، فقط برروی ایده ی خوب خود متمرکز نشوید و آن را باب میل خود پیش ببرید باید به نظر مشتری احترام بگذارید. به این ترتیب مشتری را راضی نگه داشته اید و به توسعه کیفی خود نیز کمک کرده اید.

۵- تغییرات بزرگ و متعدد

وجود تغییرات در کار می تواند به پیشرفت شما کمک کند اما اگر این تغییرات به گونه ای باشد که به صورت متعدد انجام پذیرد و شالوده ی ابتدایی کار را از بین ببرد با شکست مواجه خواهید شد.  توجه داشته باشید که کسب و کارهای زیادی بوده اند که با وجود ایده ی خوب و جذب مخاطبین در ابتدای کار با ۱یا ۲ تغییر ناگهانی در خدمات خود مشتریان زیادی را از دست داده اند.

در نتیجه برای بدست آوردن یک کسب و کار نوپای اینترنتی با علم به کار خود پیش بروید و از متخصصین کار استفاده کنید، کار مداوم را فراموش نکنید و تغییرات کوچک و مفید را با توجه به دید مشتریان خود در نظر بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *