آموزش تغییر لوگو اینستاگرام + تاریخچه لوگو اینستاگرام

تغییر ایموجی اینستاگرام به ایفون

تغییر لوگو اینستاگرام طبق اهداف خاصی انجام می شود و هرچند وقت یکبار اینستاگرام لوگو اصلی برنامه را تغییر می دهد. اینستاگرام زیر نظر فیسبوک فعالیت می کند و باتوجه به امکانات فوق العاده ای که این برنامه دارد، می توان بهترین استفاده را از آن کرد. اینستاگرام یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر است و همیشه در نسخه های جدیدی که ارائه می دهد، امکانات ویژه ای به برنامه اضافه می شود. چندین میلیون نفر از سراسر دنیا در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت می کنند و تصاویر خود را به اشتراک می گذارند.

لوگو اولیه اینستاگرام نمادی از یک دوربین عکاسی سه بعدی بود و اینستاگرام بواسطه همین لوگو محبوبیت زیادی پیدا کرد. درون این لوگو از طیف چهار رنگ استفاده شده بود که شباهت زیادی به رنگین کمان داشت و درواقع طراحی لوگو اولیه اینستاگرام با خدمات و اهداف برنامه کاملا سازگار بود. اینستاگرام بعد از گذشت چند سال لوگو برنامه را با تغییرات جزئی تغییر داد و از طرح جدید لوگو اینستاگرام رونمایی کرد.

در ابتدا بسیاری از کاربران از تغییر لوگو اولیه اینستاگرام ناراضی بودند و این کار با اعتراضات شدید از سوی فعالان فضای مجازی همراه شد. در لوگو جدید اینستاگرام همانند لوگو قبلی، طرح دوربین و رنگین کمان حفظ شده بود و فقط رنگ لوگو تغییر کرده بود. لوگو جدید پس زمینه سیاه و سفید داشت و به طور کلی از ظاهر ساده ای برخوردار بود.

عناوینی که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهد شد به شرح زیر است:

  • انواع لوگو اینستاگرام
  • دلایل تغییر لوگو اینستاگرام

این روزها همه از اینستاگرام و قابلیت‌های جدید آن صحبت می‌کنند، اگر شما هم می‌خواهید که برای اولین بار وارد اینستاگرام شوید، مقاله “آموزش اینستاگرام” را دنبال کنید.

انواع لوگو اینستاگرام

شاید بسیاری از کاربران فضای مجازی هنوز با معنی لوگو اینستاگرام آشنایی نداشته باشند و ممکن است برای آنها جالب باشد که طرح لوگو اینستاگرام از چه موضوع یا رویدادی برگرفته شده است‌. تاریخچه طرح اصلی لوگو اینستاگرام برگرفته از دوربین عکاسی سه بعدی است و باتوجه به اینکه انتشار تصاویر و فیلم جزو ویژگی اصلی برنامه محسوب می شود، لوگو اینستاگرام با امکانات آن کاملا باهم تطابق دارد.

طرح لوگو اینستاگرام

هرکدام از لوگو های اینستاگرام، طرح های مخصوص به خود را دارند که اینستاگرام لوگو برنامه را طبق اصول مشخصی تغییر می دهد. دومین لوگو اینستاگرام زمینه سیاه و سفید داشت و سبک جدیدی از لوگو در شبکه های اجتماعی محسوب می شد. بعد از لوگو سیاه و سفید، اینستاگرام لوگو آبی رنگ را برای برنامه خود درنظر گرفت. لوگو آبی اینستاگرام تغییر چندانی نسبت به لوگو قبلی نداشت و در حال حاظر هم لوگو رنگی برای اینستاگرام استفاده می شود.

در لوگو جدید اینستاگرام از هیچ ایده خاصی استفاده نشده است و طراحی بسیار ساده ای دارد. درواقع لوگو جدید اینستاگرام شامل طیف رنگی است که در قسمت میانی لوگو، دوربین سه بعدی قرار گرفته است. اما همچنان لوگو اولیه اینستاگرام محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد و تا به این لحظه هیچ لوگویی در اینستاگرام نتوانسته است که جایگزین لوگو اولیه شود. لوگو های جدیدی که اینستاگرام برای برنامه خود طراحی می کند، بسیار به هم شبیه است و طراحی خاصی بر روی آنها نشده است.

فونت اینستاگرام جزو بخش های اصلی شبکه اینستاگرام محسوب می شود که با استفاده از ترفند های مختلف، فونت اینستاگرام به راحتی تغییر می کند بهتون پیشنهاد می کنم مقاله “آموزش قدم به قدم تغییر فونت اینستاگرام” را حتما بخوانید

دلایل تغییر لوگو اینستاگرام

طرح لوگو اینستاگرام طی این چند سال تغییرات زیادی داشته است ولی پایه اصلی لوگو اینستاگرام که برگرفته از دوربین عکاسی است، تغییر نکرده است. همچنان طرح دوربین عکاسی در تمام لوگو های اینستاگرام وجود دارد و فقط در ظاهر لوگو تغییراتی ایجاد می شود. بسیاری از کاربران فضای مجازی با نخستین لوگو اینستاگرام خاطره دارند و اینستاگرام هم به واسطه لوگو اولیه خود در سراسر دنیا شناخته شد.

طرح اولیه لوگو اینستاگرام زیبایی زیادی داشت ولی در عین حال این طرح بسیار قدیمی شده بود که اینستاگرام تصمیم بر تغییر لوگو برنامه گرفت. تغییر لوگو اینستاگرام در اوایل با جنجال زیادی روبرو شد و خیلی از افراد تمایل داشتند که طرح اولیه لوگو برای اینستاگرام پا برجا بماند و به نوعی به لوگو اولیه آن عادت کرده بودند. لازم به ذکر است که لوگو سایر شبکه های اجتماعی به ندرت دستخوش تغییر می شود و اینستاگرام لوگو برنامه خود را هر چند وقت یکبار تغییر می دهد. درواقع هر شبکه اجتماعی از طریق لوگو با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند که تغییرات لوگو اینستاگرام در راستای اهداف مشخص و برنامه ریزی شده انجام می شود.

درواقع اینستاگرام با این هدف لوگو برنامه را تغییر می دهد که باتوجه به تکامل اینستاگرام، لوگو برنامه هم باید در همین راستا تکامل یابد. لوگو اولیه اینستاگرام که نماد دوربین سه بعدی بود، با امکانات فعلی برنامه مطابقت نداشت و اینستاگرام باید لوگو برنامه را تغییر می داد.

باتوجه به اینکه اینستاگرام دائما در حال به روز شدن است و همیشه امکانات جدیدی به آن اضافه می شود، لوگو برنامه باید به مروز زمان تغییر کند‌.
ساخت استیکر شخصی یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام محسوب می شود و درصورتی که کاربر تمایل به استفاده از استیکر های داخل برنامه را نداشت، می تواند استیکر مورد نظر خود را نیز بسازد و از آن استفاده کند. تغییر ایموجی اینستاگرام به آیفون در سیستم عامل ios به راحتی قابل اجرا است و باتوجه به اینکه ایموجی های مختلفی در گوشی آیفون وجود دارد، کاربر می تواند در صفحه خود از ایموجی های متنوعی نیز استفاده کند.

اینستاگرام امروزه یک شبکه عادی محسوب نمی شود و فقط به منظور اشتراک فیلم و عکس کارایی ندارد، بلکه یک رسانه بزرگ تبلیغاتی محسوب می شود که بسیاری از برند های مطرح دنیا در این شبکه فعالیت می کنند. باتوجه به اینکه اینستاگرام موتور جستجوی قوی دارد، پیش بینی می شود که این شبکه اجتماعی در چندین سال آینده جایگزین گوگل در این زمینه خواهد شد. لازم به ذکر است که لوگو جدید اینستاگرام توسط یکی از کاربران برنامه طراحی شد و طراحی جدید لوگو اینستاگرام برخلاف تصور بسیاری از افراد، توسط یک کاربر فضای مجازی انجام شد.

تغییر لوگو اینستاگرام

تم اینستاگرام یکی از ویژگی های منحصر به فرد شبکه اجتماعی اینستاگرام است که به راحتی می توان عکس های مختلفی را در کنار هم قرار داد. درواقع تم یکی از مهم ترین قسمت های مدیریت کردن اینستاگرام است و باتوجه به اینکه تم های مختلفی در اینستاگرام وجود دارد، به راحتی می توان آنها را تغییر داد. ما در مقاله “تغییر تم اینستاگرام” در مورد انواع تم اینستاگرام و نحوه ی تغییر آن توضیح دادیم که بهتون پیشنهاد می کنیم حتما بخوانید

باتوجه به اینکه در نسخه های جدید اینستاگرام، امکانات جدیدی به این برنامه اضافه می شود و همیشه امکانات آن در حال تغییر است، طبیعی است که لوگو اینستاگرام همگام با قسمت های دیگر برنامه تغییر کند. تغییرات مدام لوگو اینستاگرام قطعا تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد و موجب می شود که این برنامه نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی برجسته تر شود. طی این چند سال لوگو اینستاگرام دستخوش تغییرات زیادی نشده است و همچنان لوگو طرح رنگی برای برنامه استفاده می شود.

اینستاگرام در حال حاظر قصدی برای تغییر لوگو برنامه خود ندارد ولی اعلام کرده است که در سال های آینده مدل جدیدی از لوگو اینستاگرام رونمایی خواهد شد.
اکثر برند های مطرح دنیا زمانی که قصد تغییر لوگو خود را دارند، سعی می کنند که لوگو جدید را با کمترین تغییر نسبت به لوگو اصلی انجام دهند، اما در اینستاگرام چنین رویه ای وجود ندارد و لوگو جدید نسبت به لوگو قبلی تغییرات زیادی دارد.

به طور خلاصه، دلایل تغییر لوگو اینستاگرام را به شرح زیر است:

  1. هدف اصلی تغییر لوگو، همگام شدن با کسب و کار اینستاگرام است و باتوجه به گسترش دائمی کسب و کار در اینستاگرام، باید لوگو آن به مرور زمان تغییر کند.
  2. طراحی لوگو جدید باید نسبت به لوگو قبلی ساده تر باشد و از جزئیات کمتری نیز برخوردار باشد.
  3. تغییر لوگو علاوه بر همگام شدن با کسب و کار، باید با عملکرد برنامه نیز مطابقت داشته باشد‌‌.
  4. دلیل دیگر تغییر لوگو اینستاگرام، قدیمی شدن طرح دوربین سه بعدی موجود در لوگو بود که باید تغییر می کرد.
  5. لوگو اینستاگرام در ابتدا حالت سه بعدی و دایره شکل داشت که به مرور زمان لوگو به حالت دو بعدی و مسطح تبدیل شد.

به طور کلی، تغییر لوگو اینستاگرام طبق استاندارد های روز دنیا انجام می شود که از طرح جدید لوگو اینستاگرام استقبال خوبی به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود