حتی اگر تازه کاری شبیه حرفه ای ها باش
وقتی کاری رو تازه شروع میکنید مشتری ها سخت تر به شما اعتماد میکنن و ازتون خرید میکنن.
توی این ویدیو ۵ راهکار بهتون آموزش دادیم که راحت تر اعتماد مشتری رو جلب کنید.
این کلیپ رو حتما ببین
اعتماد مشتریهات یکبار برای همیشه جلب کن
خیلی ها به تازگی کارشان را شروع میکنند چالشی که دارند اینکه میگن مشتریها به ما اعتماد نمیکنند چون کمتجربه هستیم توی بازار از قدیم نبودیم ما را جدی نمیگیرند و دنبال راهکارهایی هستند که توی بازار خودشون اعتماد بیشتری را بتوانند جلب کنن.
من توی این ویدیو ۵ مورد میگم میتونید اونها رو تست کنید ببینید کدوم مورد بیشترین تاثیر برای شما دارد و این نکته هم بگم ساده از کنار خیلی چیزها گذر نکنید شاید از دید شما این باشه که نه به نظرتون این مورد اصلا جواب نمیده ولی میصرفه یکسری چیزها رو توی زندگی تست کنید ببینید واقعا جواب میده یا نمیده من ۵ مورد که این ویدئو اشاره میکنم.
مورد اول پوشش ظاهری
ببینید ناخودآگاه مردم اینکه یک فردی که پوشش اداری و رسمی و خیلی مرتب و اوکی داره بیشتر بهش اعتماد میکنند این مورد رو برایان تریسی تو یکی از کتابهاش اشاره کرده یکی از اساتید بزرگ فروش میگه من فروش کمی داشتم وقتی جوان بودم یک روز یک فروشنده حرفهای بهم گفت یک کت شلوار بخر اتوکشیده برو سراغ مشتریها فروشت بیشتر میشه میگه من این کار را انجام دادم و مسیر زندگی شغلیم تغییر کرد.
این اهمیت پوشش داره بهش اشاره کنه یک مورد هم از یکی دوستان خودم بگم من چند هفته پیش یکی از دوستانم اومد دفترمون و بهم گفت که کار سبدگردانی داره انجام میده یک نکته بهش بگم که تو کارش تاثیر داشته باشه
من اون موقع بهش گفتم این تیپی که داری اسپرت مناسب کار نیست مناسب زندگی هست تیپ بدی نیست ولی شما کت شلوار بپوشه رسمی کن قطعا نتیجه بهتر میگیری این کار را انجام داده و حدود یک هفته ده روز پیش اومد توی دفتر ما گفت توی این چند مدت کلی سبدهای بزرگ تونسته نظر افراد را جلب کند و این سبدها را بگیره
ببینی دقیقاً اهمیت پوشش شاید خیلیها بهتون بگن ما به پوشش توجه نمیکنیم ولی مردم یک سری چیزها رو توی خودآگاهشون میگن توجه نمیکنیم ولی توی ناخودآگاهشون تصمیم میگیرن. توی ناخودآگاه ما به پوشش توجه میکنیم پوشش حرفهای و مناسب و پوششی که حرفهایها میپوشند در کارت ببین چطوری مثل اونها لباس بپوش قطعاً دیدگاه افراد به شما خیلی متفاوت میشه.
مورد دوم حضور در شبکه های اجتماعی
مورد دوم حتما توی سوشال مدیا باشید حتماً توی هر کاری هستید پیج اینستا داشته باشید و توی پیجتون مطالب آموزشی به اشتراک بگذارید ولو اینکه فالوور زیاد نداشته باشید مثلا شما یک مهندس معمار هستید یک پروژه بگیرید فقط یک پیج اینستا داشته باشید آدرس پیج رو به مخاطب بدهید و آنها را سرگرم آموزشهاتون کنید
ولو اینکه از آن آموزش منفعت مستقیم نداشته باشید منفعت فقط غیرمستقیم زیادی داره میدونی چرا؟ چون مردم به کسی که آموزش میده دیدگاه بالاتری دارند مثلاً دوستمون که اینجا فیلمبردار اگر پیجی داشته باشه نکات فیلمبرداری حرفهای رو بگه شاید اصلاً نکات پیچیدهای نباشه ولی من که زیاد اطلاع ندارم وقتی پیجش به من میده میگم این کارش بیشتر درسته کارش حرفهایتره اعتماد بیشتری بهش میکنم
یک پیج کاری برای هر کسی لازمه و یک پیج کاری که توش آموزش بدید قطعاً باعث میشه مشتریها به شما در شروع کارتون اعتماد کنند
مورد سوم اعتماد به نفس صحبت کردن
مورد سوم با اعتماد به نفس صحبت کردن توی کارتون باید وقتی پرزنت میکنید اعتماد به نفس داشته باشید خودتان را قبول داشته باشید ریچارد برانسون یک جمله جالب داره میگه یک فرصتی اگر یک جایی هست اگر بلد نیستی انجام بدی با اعتماد به نفس بگو من میتونم انجام بدم بعد برو که یاد بگیری چطور انجام بدی
حالا خیلیهامون یک کاری رو بلدیم ولی وقتی میخواهیم کار را بگیریم پروژه را بگیریم یا یک محصول بفروشیم یا هر چیز دیگه اعتماد به نفس در کلام ما نیست مردم توی ناخودآگاهشون حس اعتماد را از کلام ما میگیرند باید هر روز به خودت این را القا کنید که بهترینی هر روز باید به خودت بگی از پسش بر میام هر روز باید بگی کاری نداره به بهترین نحو ممکن انجامش میدم
اگر اینها رو تکرار کنی نجوای روزانه توی ذهن خودت داشته باشید توی کلام تو تویی صدایی که انتقال میده پیام تو رو توی ناخودآگاه افراد این جذب میشه و اعتماد بیشتر میکنند مردم به کسی اعتماد میکنند که اول خودش به خودش اعتماد داشته باشه خودت اول باید به خودت اعتماد داشته باشید
مورد چهارم داستان گویی
مورد چهارم کسانی میتونن توی شروع کارشون نتیجه خوبی بگیرند که داستانگویی بلد باشند یکی از دوستانم جراح دندانپزشک گفت شروع کارم خیلی خوب گرفت گفتم چه کار کردی؟ گفتی که از اساتید به من گفت وقتی داری کار جراحی یا کار دندان هر چیزی برای یک فردی انجام میدی وقتی اون نمیتونه صحبت کنه تو باید صحبت کن
ولی چی بگی باید تجربیاتت بگی مردم وقتی داستانهای موفقیت قبلیت رو میشنوند دیدگاهشان نسبت به تو مثبت تر میشه دقیقا همین کاری بود که برای من انجام داد من فکر میکنم هر جراحی برای دندونی چیزی داشته باشم میرم سراغ اون دوستم چون اون روزی که جراحی دندان عقل من را انجام داد حدود هفت هشت داستان مختلف از تجربیات خودش گفت
مثلاً در دانشکده کارم را شروع کرده بودم اساتید از من اینجور تعریف میکردند فلان استاد اگر من نبودم نمیرفت تو اتاق عمل و وقتی اینو میگفت توی ناخودآگاه من نشست که این کارش را بلده اصولیه حرفهایه شمایید که باید به افراد این را القا کنید که کارتون را بلدید اگر شما خودتون این کارو انجام ندید نباید انتظار داشته باشید دیگران به شما اعتماد کنند همین داستانها را باید بگی که افراد بیشتر به شما اعتماد کنند.
مورد پنجم شفافیت و صداقت
و مورد پنجم شفافیت و صداقت شروع کارتون هرچیزی هست و نیست قدم به قدم برای مشتری توصیف کنید که شما مثلاً اگر کارتون را به من بسپارید اول این کار را انجام میدهم بعد این کار رو انجام میدم این خدمات را اجرا میکند و هر چیزی رو میگید ۱۰۰% تعهد داشته باشید اجرا کنید
شما توی شروع کارتون باید دهها برابر دیگران کار انجام بدید دهها برابر دیگران خدمترسانی کنید که افراد تبدیل به رزومههای شما و همه چیز را بگید مراحل کار امروز پروژه را بگیرم فردا این کار انجام میدم هفته بعد این اتفاق میافتد وقتی اینها را بگی حس اعتماد در اون افراد شکل میگیره که این بلد کارش را چون دقیق داره نقشه آن مسیری که باید انجام بدهد را مرحله به مرحله به من میگه پس به شما اعتماد بیشتری میکنند
توی شروع کارتون باید شفافیت داشته باشید توی همه مراحل زندگیتون باید صداقت داشته باشید و اینهاست که باعث میشه افراد به شما اعتماد کنند ببینید هر کاری توی زندگیتون بخواهید انجام دادید باید یکسری چیزها را آموزش ببینید این آموزشها است که شما توی کارتون پیاده کنید قطعا توی کارتون رشد میکنید.
میتونید برای اطلاعات بیشتر توی دوره رایگان ۲۱ تکنیک افزایش فروش ما و یا دوره فروش فوق العاده ما شرکت کنید.
پیروز و موفق باشید یا حق