12 ایده های پولساز در روستا های ایران [از 0 تا 24 میلیون]

ایده های پولساز در روستا موضوعی است که در این مطلب میخواهیم به بحث در مورد آن بپردازیم. روی صحبت ما با کسانی است که در روستا و دهکده های کوچک زندگی میکنند و منبع درامدی ندارند و به دنبال راهی برای امرار معاش هستند. یا افرادی که از زندگی کردن در شهرهای شلوغ و پردود خسته شده اند و میخواهند به روستاها و مناطق کم جمعیت بروند اما به دنبال تضمینی برای اینده شغلیشان هستند.

باید گفت اگرچه در روستاها و مناطق کم جمعیت امکانات رفاهی نسبت به شهر کمتر است، اما در عوض امکانات و سرمایه هایی دارد که با کمی خلاقیت می توانند بسیار مفید باشند.

در ادامه به بیان و توضیح چند ایده پولساز و ایده پولساز شمع سازی می پردازیم، که با سرمایه اولیه مناسب می توانند سود دهی خوبی داشته باشند. این ایده ها مناسب با شرایط روستا طراحی شده اند، پس برا آگاهی بیشتر با ایده های پولساز در روستا تا پایان مطلب با ما همراه باشید‌.

ایده های پولساز در روستا

این روزها کسب درامد فقط به شهر محدود نمی شود. همانطور که شهر موقعیت های شغلی خود را دارد، روستا هم موقعیتهای شغلی خاصی دارد. ناگفته نماند که در روستا به دلیل کم بودن جمعیت رقابت کمتری در عرصه تجارت وجود دارد و این خود یک نکته مثبت برای کسب درامد در روستا محسوب می شود.

با توجه به شرایط روستا ایده هایی زیادی وجود دارد که با تلاش و به کارگیری این ایده ها افراد روستا می توانند منبع درامد خوبی را برای خودشان به وجود بیاورند. در ادامه به بیان و توضیح چند مورد میپردازیم.

  • فروشگاه پوشاک

از جمله ایده های پولساز در روستا می توان به تاسیس یک فروشگاه لباس اشاره کرد. البته ناگفته نماند که تجارت لباس از جمله تجارت های پر سود جهان است. لباس یکی از ضروریات می باشد و کسانیکه در روستا زندگی می کنند به دلیل نبود فروشگاه پوشاک برای خرید لباس باید مسافتی را تا شهر طی کنند و این خود سبب ایجاد هزینه های اضافه می شود.

حال اگر فرد یا افرادی در روستا یک فروشگاه لباس باز کند، افراد روستا دیگر نیاز نیست برای خرید لباس به شهر بروند و در همان محل زندگی خودشان می توانند خرید را انجام دهند. برای رونق کار در شروع باید گفت توجه به کیفیت لباسها بسیار مهم است، همچنین تکنیک های پرزنت کردن برای مشتری نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

فروشگاه پوشاک یکی از ایده های پولساز در روستا

همچنین بخوانید:  ۲۳ قدم کسب و کار اینترنتی موفق ! ۷۰ روز تا کسب و کار انلاین عالی

کیفیت باید به گونه ای باشد که افراد برای خرید لباس دیگر تمایلی به رفتن به شهر نداشته باشند. در کنار سایر انواع لباس می توانید از لباس های محلی خود هم استفاده کنید، مطمئنا اینکار برای توریست ها هم بسیار جالب است.

  • کلاسهای مهارت آموزی

از جمله موسساتی که کمبود آنها در روستاها زیاد احساس می شود، کلاسهای مهارت آموزی و کلاسهای تقویتی هستند. در روستا همانند شهر دختران و پسران با استعداد زیادی وجود دارند. این افراد به دنبال مکانهایی هستند تا استعداد خود را تقویت کنند.

از جمله این کلاسهای مهارت آموزی می توان به کلاسهای سفالگری، سوزن دوزی، نقاشی و… اشاره کرد. هر فرد با گذراندن این دوره ها و آموختن مهارتهای لازم می تواند از این طریق برای خود کسب درامدی داشته باشد و به عنوان بهترین شغل در اینستاگرام از آن بهره ببرند.

اما متاسفانه در روستاها چنین مراکزی وجود ندارد. و یا خیلی کم هستند. از طرفی با توجه به طولانی بودن دوره مهارت آموزی بسیاری از افرادی که در روستا زندگی می کنند، به دلیل مسافت و مشکلات رفت وآمد از این کلاسها محروم هستند. حال اگر در روستا افرادی دارای مهارت باشند که بتوانند مهارت خود را به دیگران اموزش دهند، علاوه بر کمک به دیگران برای خودشان نیز یک منبع درامد خوبی محسوب می شود.

تولید گیاهان دارویی یکی از ایده های پولساز در روستا

  • تولید و پخش گیاهان دارویی

امروزه با پیشرفت علم و شناخته تر شدن خواص گیاهان دارویی، این گیاهان پرخاصیت طرفداران زیادی پیدا کرده اند. از طرفی بهترین محیط برای رشد و پرورش گیاهان دارویی طبیعت هست. با توجه به این موضوع یکی از ایده های پولساز در روستا کاشت و پرورش گیاهان دارویی می باشد.

ناگفته نماند که خیلی از گیاهان دارویی خودرو هستند، و در دشت ها یا همان اطراف برخی مناطق روستایی رشد می کنند. افراد می توانند با جمع آوری و بسته بندی این گیاهان برای خود منبع درامد به وجود بیاورند یا از طبیعت اطرافشان برای کاشت و پرورش گیاهان دارویی استفاده کنند.

  • کاشت قارچ

از دیگر محصولاتی که در روستاها شرایط برای کاشت و پرورش آن مناسب است میتوان به قارچ اشاره کرد. پرورش قارچ یک تجارت سودده می باشد. پرورش قارچ نیاز به یک سالن دارد. با توجه به اینکه هر چه میزان کاشت بیشتر باشد، سالن بزرگتری نیاز است.

کاشت قارچ یکی از ایده های پولساز در روستا

از طرفی در روستا مشکلی برای مکان وجود ندارد. اغلب روستاییان حیاط های بزرگی دارند که می توانند برای ساختن سالن کشت از آن استفاده کنند. برای پرورش قارچ حدود دو ماه زمان لازم است. بعد از برداشت می توان در بازارهای اطراف قارچ ها را به فروش رساند.

  • تاسیس آژانس

از جمله مشکلات اصلی که افراد ساکن روستا و یا مناطق کم جمعیت دارند، نبود وسیله نقلیه برای رفت و آمد است. در شهر ها وسایل نقلیه عمومی و شخصی زیادی برای جابجایی مردم هستند. ولی در روستا اینگونه نیست.

تاسیس آژانس یکی از ایده های پولساز در روستا

حال اگر فردی برای رفع این نیاز مردم اقدام به تاسیس یک آژانس کند، علاوه بر حل مشکلات اطرفیانش، یک منبع درامدی برای ساکنان روستا به وجود می آورد. اگر شما یک وسیله نقلیه دارید می توانید با آن آژانس را راه اندازی کنید و کم کم از کسان دیگری هم که وسیله نقلیه دارند کمک بخواهید. و کارتان را توسعه دهید.

  • فروش عسل

از دیگر ایده های ناب روستایی فروش محصولات روستا است. از جمله این محصولات می توان به عسل اشاره کرد. با توجه به طبیعت اطراف مناطق روستایی، عسل روستا از جمله بهترین عسل ها محسوب می شود.

علاوه برا فروش عسل، روغن زیتون نیز جزو فعالیت پر سود سنتی است.

در شیوه سنتی برای تولید روغن زیتون از آسیاب‌های سنگی و عصاره‌گیری استفاده می‌شود.

فروش عسل یکی از ایده های پولساز در روستا

روستاییان با کمک جهاد کشاورزی می توانند اقدام به تهیه کندو زنبور عسل کنند. محصول عسل هم به دلیل کیفیت بالا خریدارن زیادی دارد. البته امروزه گوشی های همراه و اینترنت به کمک فروشندگان آمده است. افراد می توانند در شبکه های اجتماعی مختلف به معرفی محصولات تولیدی خود بپردازند. از این طریق به افزایش بازار فروششان کمک می شود.

  • پرورش دام و طیور

از دیگر ایده های ناب روستایی که باید از آن یاد کرد پرورش دام و طیور است. از دیرباز دامداری از جمله مشاغل اصلی روستا نشینان بوده است. موقعیت مکانی روستا شرایط مناسبی را برای دامداری به وجود آورده . روستاییان با دامداری و فروش محصولات دامی می توانند درامد خوبی داشته باشند.

پرورش دام یکی از ایده های پولساز در روستا

  • پرورش ماهی

پرورش ماهی از دیگر مواردی می باشد که بسیار مناسب برای شرایط روستا است. یک سرمایه گذاری سودمند که می توان در تمام ایام سال از آن درامد داشت. و با به کارگیری تکنولوژی های نوین می توان با افزایش تولید ماهی سوداوری آن را افزایش داد.

پرورش ماهی یکی از ایده های پولساز در روستا

  • اقامتگاه روستایی

امکان ایجاد یک اقامتگاه روستایی یکی از امتیازات روستا است. برخی روستائیانی که منطقه زندگیشان طبیعت بکر و زیبایی دارد، به نحوی که این مناطق جاذبه گردشگری محسوب می شود می توانند با تاسیس اقامتگاه گردشگری علاوه بر کسب درامد به بیشتر شناخته شدن روستاییشان کمک کنند.

اقامتگاه توریستی و جلب توریست به منطقه نه تنها برای موسس اقامتگاه، بلکه برای تمامی ساکنان روستا سوداور است. در کنار اقامتگاه می توان به فروش لباس محلی و دیگر محصولات تولیدی روستا که برای گردشگران جالب است، پرداخت.

اقامتگاه روستایی یکی از ایده های پولساز در روستا

  • کشاورزی

از دیگر شغل های جدانشدنی روستا کشاورزی است. کشاورزی و روستا از هزاران سال قبل با هم هستند. حرفه بسیاری از روستاییان کشاورزی می باشد. اما باید گفت می توان با کمی خلاقیت و به کارگیری ایده های ناب برای کشاورزی، سوددهی کشاورزی را افزایش دهیم.

در کشاورزی یک اصل بسیار مهم وجود دارد و آن این است که، محصولاتی را برای کشت انتخاب کنیم که مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه باشد. برای همین است که هر منطقه محصولات خاص خود را دارد. در ادامه به بیان چند مورد از ایده های ناب برای کشاورزی می پردازیم، با ما همراه باشید.

  • گلخانه

از جمله ایده های پولساز کشاورزی راه اندازی گلخانه است. زیرا با تاسیس گلخانه می توانید به پرورش محصولات کشاورزی خارج از فصل بپردازید. و فروش محصولات کشاورزی خارج از فصل سوددهی زیادی برای کشاورز دارد.

گلخانه یکی از ایده های پولساز در روستا

  • پرورش گل آفتابگردان

کاشت گل آفتابگردان برای تولید دانه های روغنی از جمله ایده های پولساز کشاورزی است. کشاورزان می توانند در کنار دیگر محصولات کشاورزیشان به کاشت گل آفتابگردان هم بپردازند. این گل نیاز به مراقبت خاصی ندارد. علاوه بر دانه روغنی گل آفتابگردان می توان از ساقه و برگش برای تولید علوفه استفاده کرد.

پرورش گل آفتابگردان از ایده های پولساز در روستا

  • تولید خوراک دام

از جمله موارد مصرف محصولات کشاورزی تولید خوراک دام و طیور است. کشاورزان می توانند با کاشت محصولاتی که برای تامین خوراک دام مناسب است درامد خود را افزایش دهند. به عنوان مثال می توان به مورد قبلی اشاره کرد. گل آفتابگردان که از دانه برای روغن و از ساقه و برگ هایش برای تهیه علوفه حیوانات استفاده می شود.

از دیگر محصولات می توان به یونجه اشاره کرد. کشاورزان می توانند یونجه بکارند و محصول خود را به دامداران بفروشند. البته بسیاری از مردم روستا در کنار کشاورزی به دامداری هم مشغول هستند. در نتیجه می توانند از کشاورزی برای تامین خوراک دام های خود هم استفاده کنند.

تولید خوراک دام از ایده های پولساز در روستا

همچنین بخوانید:  ۱۰ فوت و فن کسب و کار پوشاک در ایران {رایگان}

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مطلب به بیان و توضیح ۱۲ مورد از ایده های پولساز در روستا پرداختیم. اما همانطور که می دانید این موارد تنها ایده های پولساز در روستا نیستند. به جز از این موارد تعداد بسیار زیادی ایده پولساز دیگر هم وجود دارد که در روستا قابل اجرا می باشد.

در خصوص کسب درامد در روستا باید گفت بهترین ایده این است که نیاز مردم را بشناسیم و برای آن خدمت رسانی کنیم. اینگونه علاوه بر کسب درامد به حل مشکلات اطرافیانمان می پردازیم.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود