با تلفن همراه ، کسب و کار خود را توسعه دهید

با تلفن همراه، کسب و کار خود را توسعه دهید

رشد خرید و فروش از راه دور بیشتر از آن است که بتوان آن را نادیده گرفت. برای صاحبان مشاغل کوچک که تأثیر این روندها را در نظر نگرفته اند، اکنون زمانی است که تمرکز بیشتری را روی این موضوع به خرج دهند. امروزه دیگر از تلفن های خانگی استفاده کمتری نسبت به قبل می شود و تلفن های همراه جای خود را به سرعت در زندگی های امروزی باز کرده اند. به طوری که افراد می توانند بسیاری از کارهای خود را توسط گوشی های هوشمند خود انجام می دهند. همچنین در دنیای امروز، تلفن های هوشمند در مسیر اقتصادی نیز جایگاه خود را پیدا می کنند. برخی حقایق مهم در مورد تلفن همراه به شرح زیر هستند.

 

ما عاشق گوشی های هوشمند خود هستیم

البته، تلفن‌های ما دیگر فقط تلفن نیستند، بلکه دستگاه‌های ارتباطی هستند که از طریق آن ایمیل‌ها را چک می‌کنیم، وب‌گردی می‌کنیم، نقشه‌ها را مرور می‌کنیم، به موسیقی گوش می‌دهیم، ویدیوها را تماشا می‌کنیم، چت می‌کنیم و البته گهگاهی هم یک تماس تلفنی برقرار می‌کنیم. علاوه بر این، مسیر دستیابی به دستگاه‌های پیشرفته به تازگی شروع شده است و هر روزه افراد بیشتری به تلفن های همراه دسترسی پیدا می کنند. یکی از مراکز تحقیقاتی بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی تخمین می‌زند که در حال حاضر تنها 30 درصد از جمعیت جهان گوشی هوشمند دارند.

 

ما از آنها برای تصمیم گیری در مورد خرید استفاده می کنیم

وقتی دستگاهی 24 ساعته در کنار شماست، جای تعجب نیست که آن را در تمام جنبه های زندگی خود، از جمله خرید، مورد استفاده قرار دهید. از این رو  بستر مناسبی برای یک کسب و کار نیز هست. خبر خوب برای مشاغل کوچک این است که بر اساس گزارش گوگل 94 درصد از کاربران گوشی های هوشمند به دنبال اطلاعات کسب و کار محلی بوده اند. انقلابی که گوشی های موبایل انجام داد بسیار فراتر از تماس بین افراد است. طبق تحقیقات، درصد بزرگسالان آمریکایی که تبلت یا کتابخوان الکترونیکی دارند از 2 درصد به 49 درصد افزایش یافته است.

استفاده و کار با تلفن های همراه بسیار آسان تر شده و دارا بودن صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قابل حمل بودن آن، کار را نیز می تواند آسان‌تر ‌کند. به طوری که می توان با خیال راحت روی کاناپه نشست و در حالی که مشغول نوشیدن چای خود هستید، بدون دردسر به مرکز خرید سر بزنید و قیمت های اجناس مختلف را با هم مقایسه کنید.

همچنین بخوانید:  10 نکته برای پیروزی در استارتاپ از طریق شکست

مورگان استنلی پیش‌بینی می‌کند که فناوری دستگاه‌های دیجیتال در سطح جهان هر روز از روز قبل پیشی می گیرد. به طوری که تعداد تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های فعال شده از تعداد کل رایانه‌های شخصی رومیزی و لپ‌تاپ بیشتر شده است. با توجه به آمار و تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، نشان می دهد که نسل های آینده، رویکردهای بیشتر و پیشرفته تری از تلفن های همراه را در زندگی خود تجربه می کند. به همین سبب باید برای این انقلاب فناورانه آماده شد و برای اینکه بتوان از موبایل در کسب و کار نیز استفاده نمود باید مراحلی را دنبال نمود تا به نتیجه بهتری دست پیدا نمایید. این مراحل شامل نکات زیر است:

 

درباره مشتری تحقیق کنید

قبل از برنامه ریزی برای راه اندازی، کسب و کار خود، افرادی که از آن استفاده می کنند را ارزیابی کنید. در مورد تلفن همراه مشتریان شما چقدر پیچیده هستند؟ هر چند وقت یک بار از طریق دستگاه تلفن همراه از وب سایت شما بازدید می کنند؟ از چه ابزارهایی برای این کار استفاده می کنند؟ چه چیزی در این راه مفیدتر است و چه چیزی بازخورد کمتری به همراه دارد؟

در حالی که یک نظرسنجی غیررسمی از مشتری، می تواند راه بسیار خوبی برای شروع به شمار آید، آنچه مردم می گویند انجام می دهند و آنچه که در واقع انجام می دهند می تواند چیزهای متفاوتی باشد، بنابراین برای بررسی رفتار مشتری، تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بررسی کنید. گوگل آنالیتیکس یک سیستم رایگان است و بیش از 10 میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند که می تواند درصد کاربرانی را که از طریق تلفن همراه به سایت شما دسترسی دارند، دستگاه های مورد استفاده و محتوایی که مشاهده می کنند را به شما نشان دهد.

اطلاعات کسب شده را با اهداف آنلاین خود هماهنگ کنید

یک سوال خوب که باید از خود بپرسید این است که آیا یک محصول را به صورت آنلاین بفروشم؟ یک شرکت محلی محوطه سازی اهداف بسیار متفاوتی با طراح ایجاد جواهرات دست ساز خواهد داشت. برای بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط، سه مورد مهم که باید به راحتی از طریق دستگاه تلفن همراه پیدا شود، مکان، ساعت کاری و اطلاعات تماس کسب و کار شما است.  از آنجایی که تلفن‌های هوشمند دارای GPS داخلی هستند، می توان به راحتی آدرس و مکان دقیق را در سایت مشخص نمود. در قمست تماس با ما در سایت خود، این اطلاعات باید گنجانده شود تا مشتری بتواند به راحتی با شما در ارتباط باشد. برنامه نویسی ساده همچنین به کاربران این امکان را می دهد که بر روی شماره تلفن شما ضربه زده و بدون نیاز به تایپ دستی شماره با شما تماس بگیرند.

برای برخی از مشاغل فعال در زمینه تجارت الکترونیک و توانایی فروش محصولات به صورت آنلاین ضروری است. خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید بسیار مهم هستند. با پیاده سازی سیستم پرداخت و تشکیل سبد خرید، ارزش و راحتی را برای مشتریانی که محصولات مورد علاقه شان را از سایت شما انتخاب می کنند فراهم خواهد شد. با افزایش تنوع و پیچیدگی محصولات، کسب و کارها به یک سیستم تجاری نیاز دارند که بتواند سرعت خود را حفظ کند. اگر کسب و کار اصلی شما به عنوان یک شرکت در حال فروش است، پس باید سطح مناسبی از سرمایه گذاری را انجام دهید تا آن را به درستی انجام دهید. شما نباید ویژگی های منحصر به فرد تلفن همراه را از دست بدهید.

همچنین بخوانید:  عکاسی حرفه ای با کمترین هزینه

پیگیر مشتریان خود باشید

بهتر است قبل از اینکه به صورت اختصاصی به طراحی وب و سایت خود بپردازید، در شبکه های اجتماعی، مشتریان خود را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که چه میزان از تلفن های همراه خود استفاده می کنند. چه نیاز هایی دارند و به چه سایت هایی بیشتر سر می زنند. در این مسیر خود را بیشتر به مخاطبان خود نشان دهید تا بتوانید با آنها در تعامل باشید و اعتماد آنها را جلب نمایید. با مشتریان ارتباط برقرار کنید و جامعه ای متشکل از افرادی ایجاد کنید که کارهای شما را دوست دارند. هنگامی که کاربران جدید شما را پیدا کردند، باید بدانند که آیا ارزش این را دارید یا خیر.

یکی از گزارش‌های نیلسن نشان داد که پاسخ‌دهندگان نظرات مشتریان آنلاین را به عنوان دومین منبع قابل اعتماد تبلیغات پس از توصیه‌های مستقیم دوستان و خانواده و بسیار بالاتر از تبلیغات سنتی رتبه‌بندی کردند. اگر تجارت شما قبلاً ثبت نشده است، فوراً این کار را انجام دهید و تماشا کنید که نظرات تکمیلی یا آموزنده می تواند به سرعت شروع به نفوذ کنند.

استراتژی مربوط به شغل های آنلاین را انتخاب و اجرا کنید

تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های امروزی با صفحه ‌نمایش‌های بزرگ و با وضوح بالا به کاربران اجازه می‌دهند تا مستقیماً روی محتوای مورد نظر خود بزرگ‌نمایی کنند. برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود، می‌توانید کارهایی آسان و رایگان انجام دهید. پیشرفت کار، مستلزم هزینه های بیشتری می شود. اگر تازه شروع کرده اید، این را بدانید که برای شناخته شدن و نشان دادن خود در دنیای وسیع مجازی امروز، نیاز به تبلیغات گسترده دارید. کیفیت سایت و صفحه ای که خود را در آن ارائه می کنید بسیار مهم است. یک سایت یا وب سایت حرفه ای، نیازمند طراحی حرفه ای نیز هست که باطبع هرچه کار پیشرفته تر باشد، هزینه ها هم بیشتر می شود.

 

چند روش سازنده مربوط به طراحی محیط کسب و کار آنلاین

جذابیت در محیط های آنلاین بسیار مهم است و در رابطه با آن می بایست موضوعات زیر را در نظر داشت:

در وب سایت خود نسخه موبایل را حتما طراحی کنید

در این حالت، کاربران دسک‌تاپ یک نسخه کامل از وب‌سایت شما را می‌بینند و کدنویسی به‌طور خودکار کسانی را که از دستگاه‌های تلفن همراه مشاهده می‌کنند، با نسخه ساده‌ شده ارائه می‌شوند را شناسایی می‌کند. خدمات تحویل UPS یکی از بهترین ها در تنظیم محصول وب خود برای دستگاه های خاص است. وب ‌سایت اصلی این شرکت، صاحب کسب‌وکاری است که پشت رایانه نشسته است. این سایت نه تنها تبلیغات، اخبار را نیز نمایش می دهد بلکه انتخاب های بیشتری از منوهای کشویی را ارائه می دهد. با این حال، از طریق تلفن هوشمند به UPS.com دسترسی پیدا کنید. برای بهینه سازی سایت برای موبایل، نحوه استفاده مشتری از سایت خود را مشخص کنید و هر چیزی را که جذاب نیست حذف کنید.

همچنین بخوانید:  چگونگی تحقق موفقیت در کسب و کار

در حالی که این گزینه برای برخی از مشاغل کار می کند و شرکت هایی وجود دارند که دو نسخه برای سایت در نظر می گیرند که دو اشکال عمده دارد. اولین مورد این است که شما دو وب سایت برای نگهداری دارید. هر به روز رسانی، هر پست و هر تغییری باید هر دو نسخه را در نظر بگیرد و زمانی که یک سیستم مدیریت محتوا درگیر می شود، پیچیده تر می شود و دیگر سرگرم کننده نخواهد بود. مشکل دوم، به روز نگه داشتن کدها برای لیست همیشه در حال گسترش دستگاه ها متصل است.

 

به طراحی واکنشگرا فکر کنید

این فرآیند ایجاد وب سایتی است که بدون توجه به دستگاهی که به آن دسترسی دارد بهترین تجربه مشاهده را ارائه می دهد. عناصر موجود در سایت، از تعداد ستون ها تا اندازه تصاویر، روان و بر اساس درصدی هستند که می توانند با هر اندازه صفحه نمایش سازگار شوند. هنگامی که به درستی اجرا می شود، زمانی که گوشه مرورگر خود را در دسکتاپ خود می گیرید و در حالی که مشاهده می کنید همه چیز سر جای خود قرار می گیرند. آماده شدن برای جهش به سمت طراحی پاسخگو، کمی شبیه تبدیل یک ماشین کاروان به یک آپارتمان شیک و مدرن است. این شما را مجبور می‌کند که واقعاً روی مهم‌ترین چیز یعنی اهمیت دادن به کارکرد بیش از کمیت، تمرکز کنید.

ابتدا از دیدگاه تجاری به یک طراحی جدید نگاه کنید. بسیاری از مردم تفاوت بین طراحی گرافیکی و طراحی کاربر را درک نمی کنند. بسیاری از اوقات یک سایت از دید یک طراح گرافیک ساخته می شود. ممکن است بهترین ابزار در جهان را داشته باشد، اما از آن استفاده نکنید یا نتوانید آن را در تلفن همراه مشاهده کنید، پول خود را هدر داده اید.

 

یک اپلیکیشن بسازید

در بازار آیفون، اندروید، ویندوز و آمازون، ساخت یک اپلیکیشن تلفن همراه اختصاصی برای کسب و کار شما می‌تواند تعامل بدون حواس‌پرتی مشتریان با برند شما را البته اگر به درستی انجام شود، فراهم کند. با این حال، برای اکثر مشاغل کوچک، مزایای کاربردی یک برنامه در مقایسه با یک سایت تلفن همراه که به خوبی اجرا شده است، بسیار اندک است. وقتی هزینه‌های طراحی، تولید و بازاریابی را در نظر می‌گیرید، ایجاد اپلیکیشنی که مشتریان شما به طور مداوم از آن استفاده کنند یک چالش است. برای صاحبان مشاغل کوچک، تعامل با رسانه های اجتماعی و طراحی محصول وب برای دستگاه های تلفن همراه ضروری است، اما تعداد کمی از مشتریان هستند که آنقدر به تجارت علاقه داشته باشند و با آن تعامل داشته باشند که سرمایه گذاری اضافی برای آنها لازم باشد.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود