خلاصه کتاب اثر هسته‌ای

نام کتاب: اثر هسته‌ای (6 ستون ایجاد یک کسب‌وکار آنلاین با درآمد 7 رقمی)

 نام نویسنده: اسکات اولدفورد (Scot Oldford)

سال انتشار: 2020

 

خلاصه کتاب

اسکات اولدفورد (Scot Oldford) از آن دسته افرادی است که به‌خوبی می‌داند برای آنکه کسب ‌و کاری رونق بگیرد، به چه عواملی نیاز است. او در سن 21 سالگی بیش از یک‌ میلیون دلار بدهی داشت و با این بدهی، دست‌یابی به موفقیت برای او، آرزویی محال به نظر می‌رسید. اما همان موقع بود که شش اصل مهمی که در کتاب “اثر هسته‌ای” به آن اشاره می‌کند را کشف کرد. شش مفهومی که همه کارآفرینان می‌توانند از منافع آن بهره‌مند شوند.

“اثر هسته‌ای”، تأثیری است که با دنبال کردن این شش اصل یا ستون به دست می‌آید و قدرتمندترین تقویت‌کننده موفقیت، آزادی، وفور نعمت و  تأثیرگذاری در دنیای کارآفرینی است. کسب و کارهایی که این شش ستون را آموخته و بکار برده‌اند، بارونق چشمگیری مواجه شده‌اند؛ زیرا آموختن این اصول، شادی و موفقیت فزاینده‌ای را برای هر کارآفرینی که آغوش خود را به روی آن‌ها بگشاید به ارمغان می‌آورند.

با یادگیری و پذیرش شش ستون ایجاد کسب‌وکار آنلاین، یعنی – بازاریابی و جذب مشتری، فروش، تولید، تیم‌های عملیاتی، منابع مالی و ذهنیت – کارآفرینان می‌توانند از دوردست‌ترین رؤیاهای درآمدزایی خود فراتر رفته و کسب‌وکاری را بیافرینند که نه ‌تنها سودآور است بلکه در برابر هر چالشی که بر سر راهش پیش بیاید، دوام می‌آورد.

در این میکرولِرن به چنین پرسش‌هایی، پاسخ داده می‌شود:

  • چگونه “اثر اتمی” می‌تواند ماهیانه 10 هزار دلار یا بیشتر برایتان درامد تولید کند؟
  • ستون‌های شش‌گانه موفقیت در کسب‌وکار کدام‌اند؟
  • چگونه این شش ستون را در هر فعالیت کارآفرینی‌ای اعمال کنید؟
  • چگونه ذهنیتی ایجاد کنید که کسب‌وکارتان را به ‌شدت تقویت کند و رشد دهد؟

درباره نویسنده

اسکات اولدفورد (Scot Oldford)، راهنما، سرمایه گذر و مشاور کسب‌وکارهای آنلاین موفق است. او همچنین خالق شیوه بازاریابی و فروشِ  “ارتباط، حضور همه‌جانبه و صمیمیت” و “شش ستون اصلی” بوده و سیستم‌هایی را از نو ساماندهی کرده که به کارآفرینان امکان رونق کسب‌وکارشان و ایجاد ثبات را داده است. اسکات بعد از توسعه موفقیت‌آمیز 9 شرکت، راهنمایی هزاران نفر در سراسر جهان را به عهده گرفته و به بسیاری از کسب‌وکارها کمک کرده تا درامدهای چندین میلیون دلاری داشته باشند.

 

میکروی شماره یک

مقدمه

فعال کردن “اثر هسته‌ای” -نامی که برای رویکرد قدرتمند نسبت به کسب‌وکار آنلاین به‌ واسطه پشتیبانی شش ستونی که در این کتاب کشف می‌کنید نهاده شده-، امکان رشد و پیشرفت در هر یک از فازهای کسب‌وکارتان را فراهم می‌کند. اما برای رسیدن به  این مهم، نیاز به تمرکز، سخت‌کوشی و تعهد به انجام اقدامات بلندمدت است. این خلاصه کتاب به شما کمک می‌کند دقیقاً با معنای اثر هسته‌ای آشنا شوید، آن را برای رشد و پیشرفت کسب‌وکارتان فعال کرده و موفقیت خود را در دراز مدت حفظ کنید. نتیجه، مشارکتی معنادار در جهت شادی و موفقیتی است که در سفر کارآفرینی خود تجربه می‌کنید.

پیمودن این مسیر دشوار است و گاهی به ‌تنهایی باید آن را طی کنید اما شما هم مثل ما باید به تلاش خود ادامه دهید. تلاش کردن در خون ماست. ما اینجا هستیم تا کاری قابل ‌توجه انجام دهیم. شاید داشتن کسب‌وکار سودآور، بهترین مسیر برای شکوفایی پتانسیل‌های درونی‌مان باشد.

این کتاب به حل مشکلات کارآفرینان کمک می‌کند تا کارآفرینان بیشتری بتوانند چالش‌های دنیا را حل کنند. هر چه کارآفرینان بیشتری بتوانند در رفاه و نعمت زندگی کنند، هر چه کارآفرینان بیشتری به موفقیت برسند، و هر چه افراد بیشتری بتوانند هدف اصلی زندگی خود را یافته و برای رسیدن به آن تلاش کنند، دنیای ما دنیای بهتری خواهد بود.

همچنین بخوانید:  خلاصه کتاب اثر مرکب

اکنون وقت آن رسیده که پتانسیل درونی شما، انفجاری هسته‌ای را تجربه کند تا بتوانید کاری بزرگ، مهم و باارزش برای خودتان، دیگران و کل دنیا انجام دهید.

 

میکروی شماره دو

شروع در مکانی عجیب

این کتاب، خوانندگان را وارد فرایندی برای به‌روزرسانی هر یک از ستون‌های اصلی کسب‌وکارشان می‌کند، اما اگر اکنون کمتر از 10 هزار دلار در ماه درامد دارید، اولویت مطلق شما، ارتقای ستون‌های بازاریابی و فروش است. اگر در چنین شرایطی هستید، چیزی که بیش از همه بدان نیاز دارید یک تلنگر است.

در ادامه به شیوه‌ای اشاره می‌کنیم که خود اسکات اولدفورد برای دستیابی به سرمایه اولیه برای خارج شدن از زیر بار بدهی و رسیدن به توانایی در سرمایه‌گذاری بر روی تیم، ابزارها و راهنمایان صحیحی که به او در رسیدن به موقعیت و جایگاه فعلی‌اش کمک کرده، به کار برده است.

ابتدا، او با تک‌تک افرادی که در ایمیل، لینکدین، و فیس‌بوکش در ارتباط بود تماس گرفت و قرار ملاقاتی با آن‌ها گذاشت. سپس وقتی با آن‌ها در ارتباط قرار گرفت، این فرایند ساده‌ی 5 مرحله‌ای را دنبال کرد:

  • از آن‌ها درباره جایگاه فعلی‌شان و اینکه قصد دارند به کجا بروند سؤال کرد.
  • به آن‌ها کمک کرد تا شکاف‌های موجود بین این دو را شناسایی و مشخص کنند.
  • به آن‌ها احتمال وقوع آینده‌ای بهتر را نشان داد.
  • به آن‌ها نشان داد که چگونه می‌تواند آن احتمال را برایشان به واقعیت تبدیل کند.
  • با آن‌ها درباره موقعیت فعلی خود و انگیزه‌اش از کمک کردن صحبت کرد.

این مخاطبان، قراردادهایی یک‌ماهه تا یک‌ساله با اسکات بستند و به‌ این ‌ترتیب، در مدت شصت روز، ارزش کل قراردادهایش به 250 هزار دلار رسید. او سپس تیمی از پیمان‌کاران تشکیل داد و وعده‌هایش را عملی ساخت.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اسکات، ماه‌ها به مدت 18 ساعت در شبانه‌روز کارکرد تا وعده‌هایش را عملی کند و خود را در بهترین جایگاه ممکن قرار دهد، که ضرورتاً برای همگان توصیه نمی‌شود.

 

میکروی شماره سه

شش ستون کسب‌وکارهای  چند میلیون دلاری

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خودتان را رونق دهید، مهم است که رشدتان را از زیربنایی مستحکم آغاز کنید. چون خطرات ناشناخته و تله‌های بالقوه زیادی در بازی کسب‌وکار وجود دارد که می‌تواند قبل از آنکه آمادگی لازم را به دست آورید، روی موفقیت شما اثر بگذارد. در واقع اگر پایه‌های مستحکمی نداشته باشید، رشد کردن، تنها مشکلات موجود را بدتر می‌کند.

اگر کسب‌وکاری را بدون زیربنای صحیح گسترش دهید، سیستم خرابی را توسعه داده‌اید که همیشه در برهه‌ای شکست می‌خورد. اگر نقصان‌ها را گسترش دهید، نقصان بیشتری عایدتان می‌شود.

اما هیچ‌ گاه دیر نیست که تصویر شفافی نسبت به اینکه می‌خواهید کسب‌وکارتان سال دیگر همین موقع به کجا رسیده باشد، به دست آورید. صرف‌ نظر از اینکه کسب‌وکارتان چقدر گسترده است، یا چقدر درگذشته موفق بوده‌اید، همیشه سطح دیگری برای پیشرفت وجود دارد. خواه هدفتان افزایش درامد باشد و خواه ایجاد تعادل میان کار و زندگی‌تان، همیشه اختصاص دادن زمانی برای به دست آوردن تصویری دقیق از جایگاهتان در آینده، کاری ارزشمند است.

پس هدفتان را مشخص کنید، تصمیم بگیرید که آن را به واقعیت تبدیل کنید، و سپس از طریق تعهد به عمل، در درازمدت آن را محقق کنید.

میکروی شماره چهار

شرحی بر ستون‌های شش‌گانه کسب‌وکار

آیا برای آشنایی با شش ستون کسب‌وکار آنلاین موفق آماده هستید؟ در ادامه خلاصه‌ای از هر ستون را شرح می‌دهید.

همچنین بخوانید:  خلاصه کتاب ایلان ماسک (Elon Musk)

ستون اول: بازاریابی و جذب مشتری

بازاریابی موفق که به‌طور مستمر، مشتریان خاصی را جذب کند، جریان حیاتی کسب‌وکار شماست. بازاریابی، بخش عظیمی از اثر هسته‌ای است و بدون آن نمی‌توانید به اهدافتان برسید.

ستون دوم: فروش

با آنکه توانایی جذب جریانی فزاینده از مشتریان خاص به سمت کسب‌وکارتان بسیار جذاب است، اما اگر نتوانید به شکلی قدرتمند و مستمر آن‌ها را ترغیب به خرید محصولات، خدمات، برنامه‌ها یا شرکت در رویدادهایتان بکنید، ثمره تلاش‌های بازاریابی خود را به هدر می‌دهید. هیچ‌چیز بدتر از اتلاف نمودن موقعیتی برای حل یک مشکل دردناک برای کسی که پول خوبی در ازای آن به شما می‌دهد نیست.   

ستون سوم : محصول

برای اینکه کسب‌وکار شما واقعاً رونق بگیرد، به محصولی نیاز دارید که ارزش زیادی را به شکلی سیستماتیک به مشتریانتان ارائه دهد. این بدان معناست که کسب‌وکار شما بدون آنکه چندان برای ارائه آن نتایج به شما وابسته باشد، نتایج بسیار خوبی را برای افراد به وجود می‌آورد.

 ستون چهارم: تیم‌های عملیاتی

عملیات منسجم همان عاملی است که اجازه می‌دهد کسب‌وکار شما حقیقتاً رونق بگیرد. حتی اگر صف بی‌پایانی از افرادی وجود داشته باشد که با در دست داشتن کارت‌های اعتباری‌شان قصد خرید محصولاتتان را داشته باشند، کسب‌وکار شما نباید بیش از ظرفیت عملیاتی خود مشتری قبول کند.

ستون پنجم: امور مالی

امور مالی برای بسیاری از کارآفرینان سوژه‌ای ممنوعه است. اما کسب‌وکارها به سه علت از بین می‌روند – نداشتن فروش کافی، تلاش برای رشد سریع، برنامه‌ریزی و مدیریت ضعیف. شما به‌ عنوان یک کارآفرین نیاز به داشتن درک بالایی از مسائل مالی ندارید، اما چند نکته کلیدی وجود دارد که دانستن آن به شما درگرفتن تصمیمات مالی هوشمندانه کمک می‌کند.

ستون ششم: ذهنیت

ما کارآفرینان، توانایی زیادی در خلق کردن داریم. جهت افکار، تصاویر ذهنی و ذهنیت شما، نشان‌دهنده اقداماتی است که انجام می‌دهید که درنتیجه، کسب‌وکار وزندگی‌ای که اکنون در حال تجربه آن هستید را به وجود می‌آورد. به همین دلیل ذهنیت، حقیقتاً  در ایجاد کسب‌وکاری پررونق، مهم‌ترین ستون از بین ستون‌های شش‌گانه است.

 

 میکروی شماره پنج

تفسیر شش ستون فوق الذکر

در زیر توضیحات بیشتری را در مورد موارد بالا می‌خوانیم:

ستون اول: بازاریابی و جذب مشتری

شیوه “ارتباط، حضور همه‌جانبه و صمیمیت” در بازاریابی و فروش، به معنی مرتبط کردن خود با بازار، حضور همه‌جانبه و همیشگی در نقاط حضور مشتری و ایجاد صمیمیتی به‌یادماندنی با آن‌هاست.

زمانی که اجزای مختلف این شیوه را در کسب‌وکار خود بکار بگیرید، شاهد جذب مشتریان بیشتر و موقعیت‌های بهتری به سمت خود خواهید بود. وقتی بدانید که همیشه گزینه‌های در دسترس خوبی در کسب‌وکارتان دارید، می‌توانید تفکرات استراتژیک بلند مدتی داشته باشید. به این ترتیب اعتماد به ‌نفس بیشتری در سایر حوزه‌های کسب‌وکارتان داشته و برنامه‌ای تعریف‌ شده برای رشد پایدارتان خواهید داشت.

ستون دوم: فروش

بسیاری از کسب‌وکارها یا بیش ‌از حد فرایند فروش خود را مکانیزه می‌کنند یا صمیمیت بیش‌ازحد آن‌ها با مشتری مانع از اجرای عملیات کسب‌وکارشان می‌شود. اتوماسیون به‌ موازات رشد شما در زمینه بازاریابی – بخصوص در رابطه با واحد خدمات مشتریان و توانایی در تشخیص مشتری احتمالی – اهمیت دارد.

اما این نکته را فراموش نکنید. در اکثر مواقع، وقتی فروش محصولی را از یک مشتری احتمالی پیگیری می‌کنید، ممکن است در ابتدا پاسخ مثبت به شما ندهد. وقتی کسی به شما «نه» می‌گوید، منظورش فقط این است که «برای امروز نه». تعداد افرادی که در روز جمعه «نه» گفته بودند و در روز دوشنبه «بله» داده بودند باعث میلیون‌ها دلار فروش شده است.

همچنین بخوانید:  هنر امکان: تغییر زندگی حرفه‌ای و شخصی

فروش در ذات خود عملی ساده است. تنها کافی است کسی را وادار کنید تا نسخه آینده خودش را باور کند. 

ستون سوم : محصول

در زندگی هر کارآفرین، زمانی فرا می‌رسد که  مشکلی اساسی درروند رونق کسب‌وکارش به وجود می‌آید. با خود می گوید: «چگونه می‌توانم به شخصی دیگر برای ارائه محصول یا خدماتم اعتماد کنم؟ امکان ندارد کسی مثل من کار فروش را خوب انجام دهد و مردم به دلیل آنکه من فروشنده نیستم آن محصول را خریداری نمی‌کنند.»

توانایی در حذف خود از فرایند تحویل محصول یا خدمات در دو قسمت ایجاد می‌شود. اولین قسمت ذهنیت است و دومی استخدام فردی دیگر.

شما باید شیوه یا فرایندی را طراحی کنید که به فرد دیگر اجازه دهد تا دقیقاً همان تجربه شمارا در اختیار مشتریان بگذارد و یا حتی تجربه‌ای بهتر فراهم کند. زمانی که این مهم را به انجام رسانید، می‌توانید به تیمتان آموزش دهید تا تجربه درجه ‌یکی را ارائه دهند که به شکل سیستماتیک نتیجه دلخواهی که هر مشتری در زمان سرمایه‌گذاری بر روی راه‌حل شما به دست می‌آورد، ارائه دهد.

 ستون چهارم: تیم‌های عملیاتی

گاهی اوقات ممکن است این‌طور به نظر برسد که مصاحبه کردن، استخدام کردن، آموزش و مدیریت یک تیم، تنها وقت و انرژی شمارا تلف می‌کند.

اما حقیقت آن است که اگر کسب‌وکار شما بتواند در سال‌های آتی رشد و پیشرفت کند، داشتن یک تیم منسجم امری ضروری است. بنابراین حتی اگر گاهی اوقات به نظر می‌رسد تمرکز کردن بر روی این ستون از سرعت شما کمک می‌کند، این نکته را به خاطر بسپارید: اگر می‌خواهید سریع حرکت کنید تنها بروید؛ اگر می‌خواهید تا دوردست‌ها بروید، باهم حرکت کنید.

به یاد داشته باشید که ایجاد یک تیم خوب، فرایندی است که متعهد کردن خود به آن ارزش دارد، زیرا اگر می‌خواهید کسب‌وکاری داشته باشید که به شما آزادی بدهد، یعنی بتوانید هر کاری که می‌خواهید را در هرزمانی که می‌خواهید و به هر دلیلی که می‌خواهید، انجام دهید، داشتن یک تیم کارآمد ضروری است.

ستون پنجم: امور مالی

حقیقت آن است که کسب‌وکار شما بازی ارقام و اعداد است. ما به‌عنوان کارآفرینان، عاشق ایده‌های جذاب، مفاهیم و حل مسئله هستیم. بااین‌حال توانایی تأثیرگذاری بر روی دنیا و داشتن کسب‌وکاری که واقعاً در دنیا تغییری به وجود آورد به توانایی شما در تولید سود بستگی دارد تا بتوانید هر کاری که می‌خواهید را انجام دهید.

اکثر کارآفرینان، عشق پول‌ندارند. اما اگر به‌عنوان کارآفرین نسبت به ارقام و آمار احترام و علاقه نداشته باشید، هیچ‌گاه به اهدافتان نمی‌رسید. توانایی محافظت و تأمین خود و خانواده‌تان همیشه محدود خواهد بود و روزی می‌رسد که نمی‌توانید مانند حالا پول دربیاورید.

ستون ششم: ذهنیت

عامل شماره یک سقوط هر کارآفرینی، خودش است. توانایی دستیابی به موفقیت به دیدگاه کارآفرینی نسبت به دنیا و چالش‌های آن بستگی دارد. چالش و موقعیت، معنای یکسانی دارند و فقط به شکلی متفاوت دیده می‌شوند. اضطراب و هیجان نیز، احساساتی یکسان هستند.

حقیقت آن است که ذهنیت شما، دستاوردهایتان را خلق می‌کند. ذهنیت شما بر روی کاری که انجام می‌دهید و نحوه تفکرتان تأثیر می‌گذارد، و شما می‌توانید موفقیت یا شکست یک کسب‌وکار را مستقیماً از روی ذهنیت مدیران آن‌ها تشخیص دهید.

 

نتیجه‌گیری

این‌گونه فکر کنید که ذهنیت، ارزش‌ها و باروهایی که امروز دارید، شمارا به جایگاه فعلی‌تان رسانده است. اما اکثر کارآفرینانی که موفق می‌شوند، کسانی هستند که تغییرات را می‌پذیرند و به باورهای خود به شکل یک نظریه و احتمال، و نه قانون نگاه می‌کنند.

تیم تحریریه خودساخته
تیم تحریریه خودساخته

ما در تیم خودساخته تمام تلاشمان را برای آماده سازی بهترین مطالب میکنیم تا شما عزیزان با محتواهای ما بتوانید سواد و دانش خود را بهبود دهید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی
دوره مستر کلاس راکت
دوره علمی مدار ثروت
دوره هک فروش
دوره کسب و کار اینستاگرامی
دوره جامع جهش ثروت

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود

آیا می‌خواهید درآمد بیزینس خود را ۳ برابر کنید؟

برای دریافت آموزش رایگان بیزینس پولساز دکتر کاویانی روی دکمه دریافت دوره بزنید