در زندگی هدفی ندارم؟ چیکار کنم؟

در زندگی هدفی ندارم؟ چیکار کنم؟

در این مطلب می‌خوانید

در زندگی هدفی ندارم؟ چیکار کنم؟

در تمام ادیان سخن خدا را با صراحت می‌توان دریافت که خداوند انسان را بی‌هدف خلق نکرده و هر انسانی دارای هدف است. پس هیچ‌کس نمی‌تواند در زندگی بگوید که هدفی ندارم، چکار کنم؟

تمامی فیلسوف ها نیز وجود هدف را در زندگی توصیه می کنند. به طوریکه هدف مانند آبراهی است که انسان را به دریای معرفت و موفقیت وصل  می‌کند. 

اما ممکن است هدفمان را گم کرده باشیم! 

بلکه باید ناشناخته‌ها و علایق خود را بررسی کند تا به اهداف زندگی خود پی‌ببرد. آنگاه که اهدافش واضح و روشن شد به سوی آن‌ها حرکت کند. خیلی از ما آدم‌ها توی زندگیمون، هدفمون پول درآوردن است. جالب اینجاست وقتی که به پول می‌رسیم نمی‌دانیم چجوری و برای چه کاری آن را خرج کنیم. این مسئله بی‌هدفی را نشان نمی‌دهد. بلکه نشان‌دهنده‌ی آن است که ما نمی‌دانیم دقیقاً به دنبال چه هستیم. هر چه هدف واضح و روشن باشد رسیدن به آن سریع‌تر خواهد بود. مثلاً چه مقدار دوست دارید پول داشته باشید؟ راه‌های دستیابی به این پول را در ذهن خود ایجاد کرده و برای خود مشخص کنید اگر به آن پول رسیدم چه اهدافی را می‌توانم با آن تیک بزنم و یا با این پول چکار کنم و چی بخرم؟

همچنین بخوانید:  چگونه اعتماد به نفس واقعی داشته باشیم
در زندگی هدفی ندارم؟ چیکار کنم؟
در زندگی هدفی ندارم؟ چیکار کنم؟

در زندگی هدفی ندارم؟ چیکار کنم؟

زمانی که هدف زندگی‌مان مشخص شد نباید ترس به خود راه دهیم. سوزان جفرز معتقد است: باید از موانع ترس عبور کنید تا کامیاب شوید و با تصمیمی جدی و با اولین گام شما برای موفقیت، تمام دنیا شروع به همکاری با شما می‌کنند و به میل شما راه می‌یابند.

تعریف هدف:

هدف ایده آرمانی است که تمام نیروها، افکار، احساسات و امکانات فرد را به سوی خود سوق می‌دهد. یا می‌توان گفت که هدف آرزوهایی است که برای رسیدن به آنها برنامه‌ای شفاف و روشن داریم و تلاش می‌کنیم که در آینده به آنها برسیم. تمام انسانها آرزوهایی دارند اما همه آنها نمی‌خواهند که به آرزوهایشان برسند.

ویژگی‌های اهداف مطلوب

ویژگی‌های اهداف مطلوب عبارتند از: زمانبند بودن، واقعی بودن، انعطاف‌پذیر بودن اهداف، ریسک داشتن، آینده نگرانه باشد، وابسته به قدرت دیگران نباشد و خودمان برای رسیدن به اهداف تلاش کنیم و متعلق به آرزوی دیگری نباشد. هدف به زندگی معنا می‌بخشد و هر چقدر این اهداف والاتر و با ارزش‌تر باشد به همان میزان، زندگی ما کیفیت بیشتر و بهتری پیدا می‌کند.

 

در زندگی هدفی ندارم؟ چیکار کنم؟ نکات مهم را بشناسید 

نکات مهم برای رسیدن به هدف:

۱- همواره این قانون جهان هستی را بدان که هر هدفی را تو باور کنی، جستجو کنی و به آن عشق بورزی. آن هدف هم تو را جستجو می‌کند و به سوی تو می‌آید در نهایت شما به هم می‌رسید.
۲- هدفت را مدام با خود تکرار کن.

۳- اگر فقط به هدفت فکر کنى، ولى مسیر و استراتژى درستى انتخاب نکنى، نتیجه‌اش دست و پا زدن‌هاى بى‌فایده است.

همچنین بخوانید:  منتخب بهترین پادکست‌های فارسی که باید گوش دهید!

۴- اهداف زندگی خود را مکتوب کنید.

۵- بعد از آنکه اهداف زندگیتان مشخص شد برای هدف برنامه‌ریزی کنید و برای رسیدن به اهدافتان بی‌وقفه تلاش کنید.

 

در زندگی هدفی ندارم؟ چیکار کنم؟ اهدافتان را به هدف های کوچک بشکنید

تقسیم بندی اهداف

اهداف را به اهداف مقدماتی و نهایی تقسیم کنید؛ چرا که اهداف مقدماتی گامی به سوی اهداف نهایی هستند. انسان بی‌هدف مثل کشتی بی‌قطب‌نما و سرگردان در اقیانوس است. سه هدف اولویت اول تا سوم بلندمدت شما‌، آینده‌تان را می‌سازد. هدف‌های بزرگ، مانند دویدن هستند! برای رسیدن به هدف‌های بزرگ باید تلاش‌های کوچک را جدی گرفت. برای دویدن ابتدا باید راه رفت سپس قدم‌ها را تند کرد و بعد دویدن را رقم زد. دویدن ناگهانی و بی‌مقدمه، هر کسی را از نفس می‌اندازد.

تکرار کردن هدف با کمک جملات تاکیدی و تجسم کردن و نوشتن عبارات:

وقتی در طی روند جذب خواسته‌ای هستیم عبارات تاکیدی را تا زمانی که به هدف خود برسید، تکرار و تجسم کنید. تجسم کنید چون، قدرت تاثیر یک تصویر بر ضمیر ناخودآگاه به اندازه‌ی ۱۰۰۰ جمله است. اما نکته‌ی مهم اینجاست که این تکرار و تجسم برایتان لذت‌بخش باشد. وقتی می‌گویید و می‌نویسید در دلتان شور‌و‌‌شوقی باید پدید بیاید.
و اما رها کردن هدف به این‌معنی نیست که عبارت تاکیدی و تجسم را متوقف کنید. رها کردن هدف یعنی ایمان داشتن به انجام آن خواسته، یعنی مدام نگویید یک ماه شد، دو ماه شد پس چرا خبری نیست، کی به خواسته ام میرسم و مدام بی‌تابی کنید این حالت مساوی است با دور شدن از هدف… کی؟ چطور؟ همه این سوالات نشان می‌دهد شما مرحله رها‌سازی را انجام نداده‌اید. وقتی رها می‌کنید یعنی ایمان دارم انجام می‌شود در بهترین زمان و بهترین شرایط. پس از ارتعاش دادنم لذت می‌برم.

ارتعاش= همسو شدن با خواسته + احساس خوب داشتن.

و نه اینکه

ارتعاش= فقط فکر به خواسته.


چند راهکار ارزشمند جهت خلق اهداف

🔸هر شب و صبح اهدافتان را بنویسید. چرا که نوشتن اعجاز می‌کند. و همچنین تمرکز ذهن به هنگام نوشتن کلمات و جملات ۷۵ درصد افزایش می‌یابد. وقتی اهدافتان را می‌نویسید، از جایی که باور نمی‌کنید و به حساب نمی‌آورید، محقق می‌شوند.
🔸باور کنید هر هدفی را که می‌نویسید راهی برای محقق شدن آن، خلق می‌کنید. توانایی انسانی که دارای باور است، برابر ۹۹ انسان علاقمند است.

همچنین بخوانید:  7 راه مهم برای تبدیل شدن به یک فرد خوش بین

🔸 به اهداف خود فکر کنید: به هر آن چیزی که در زندگی فکر می‌کنید همان چیز چندین برابر در کائنات به شما فکر می‌کند.

🔸صبر‌ کنید: چون عجله کردن برای رسیدن به هدف، یکی از بزرگترین موانع برای رسیدن به هدف است.

🔸 هر روز اهداف خود را یادآوری کنید چون تکرار منظم روزانه یادآوری اهداف حدود ۴۰ برابر موثرتر از یادآوری یک روز در میان است.

🔸 به ضمیر ناخودآگاه خود اعتماد کنید؛ چون ضمیر ناخودآگاه قوه‌ی استدلال و تعقل ندارد و در مقابله با ضمیر خودآگاه همیشه برنده است.

🔸 احساس کنید چون تنها پل ارتباط با کائنات احساس است.

🔸 همرنگ جماعت نباشید چون بیش از ۸۰ درصد مردم جامعه قدرت درک و هضم قانون جذب  را ندارند.
🔸اول نوشتن هدف و توکل به خدا و دوم فقط تلاش…

و کلام آخر:

آینده متعلق به کسانیست که شایسته آن هستند. خوب‌شو، بهتر‌شو، بهترین باش؛ و برای بهتر بودن باید هدفمند بود. و کلام آخر را با سخن زیبای امام علی(ع) به پایان می‌رسانیم: امام علی(ع)

فرمودند: هر کس نهایت تلاش خود را برای رسیدن به هدف بکار گیرد، به تمام خواسته‌هایش می‌رسد.

مقالات خواندنی: 

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

۱۰ توصیه برای رسیدن به هدف هر آنچه که در زندگی می‌خواهید

۷ راهکار عالی برای کسب درآمد آنلاین

بهترین روش کسب درآمد غیر فعال 

افزایش درآمد به روش ایرانی‌ها

پنج روش خلاقانه برای کسب درآمد در اینستاگرام

۱۰ توصیه برای رسیدن به هدف هر آنچه که در زندگی می‌خواهید

برترین‌های رادیو موفقیت:

چطور در طی دو سال به یک میلیارد درآمد برسیم؟

مثلث درآمدزایی از مهارت‌ها

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود