رسیدن به موفقیت و راه‌های آن از دیدگاه میلیاردرهای معروف!

راه‌های رسیدن به موفقیت از دیدگاه میلیاردرهای معروف!

راه‌های رسیدن به موفقیت از دیدگاه میلیاردرهای معروف!

رسیدن به موفقیت، گاه مستلزم الگوبرداری از افراد موفق و به‌کارگیری تجارب آن‌هاست. آیا می‌دانستید در کل دنیا فقط 2604 میلیاردر وجود دارد؟ عددی که معادل با 2 هزارم درصد از جمعیت کره زمین است! جالب اینکه بیش از 67% از این 2604 نفر، افرادی خودساخته هستند که صرفاً با تکیه بر توانمندی‌هایی خودشان به چنین جایگاهی رسیده‌اند. برخی از این میلیاردرهای خودساخته و سرشناس در کنفرانس‌ها و مصاحبه‌های مختلف در سال 2019، درس‌هایی از زندگی و روش‌های رسیدن به موفقیت را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. ما نیز خالی از لطف ندیدیم که گزیده‌ای از گفته‌های ارزشمند 4 چهره برجسته از میلیاردرهای معروف دنیا را تقدیمتان کنیم.

راه‌های رسیدن به موفقیت از دیدگاه میلیاردرهای معروف!
راه‌های رسیدن به موفقیت از دیدگاه میلیاردرهای معروف!

1. وارن بافت (Warren Buffett): روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید!

وارن بافت، موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم، می‌گوید بهترین سرمایه‌گذاری ممکن، هیچ ارتباطی با پول ندارد. بلکه برای رسیدن به موفقیت، بهترین نوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری روی خودتان است. وی می‌افزاید، برای اینکه به بهترین شکل ممکن روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید، در وهله نخست باید در زمینه‌ی نوشتن و برقراری روابط میان‌فردی، مهارت ارتباطی بهتری کسب کنید. یعنی هم بتوانید بهتر بنویسید و هم بتوانید با سایرین، ارتباط بهتر و سازنده‌تری برقرار نمایید. چنین کاری حداقل 50% به ارزش سرمایه‌ی فردی‌تان اضافه می‌کند. بافت می‌گوید: اگر نتوانید با کسی ارتباط مؤثری برقرار کنید، انگار که در تاریکی به کسی که دوستش دارید، چشمک زده‌اید! یعنی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. شما باید بتوانید ایده‌هایتان را به‌درستی مطرح کنید.

همچنین بخوانید:  انواع سبک رهبری و ویژگی های یک رهبر مورد اعتماد

توجه و مراقبت از جسم و ذهن در دوران جوانی، دومین توصیه طلایی وارن بافت برای رسیدن به موفقیت است. او می‌گوید: شما در این دنیا فقط یک جسم و فقط یک ذهن دارید و نمی‌توانید تازه زمانی که به 50 سالگی می‌رسید، مراقبت از جسم و ذهنتان را آغاز کنید. اگر تا آن موقع به چنین مراقبتی نپرداخته باشید، ذهن و جسمتان خیلی زود فرسوده شده و کارایی‌شان را از دست خواهند داد. بنابراین آغاز حراست از ذهن و جسم در جوانی، نکته‌ای بسیار مهم است. اگر روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید، هیچ‌کس قادر نخواهد بود آنچه را به دست می‌آورید، از شما بگیرد.

بافت که بیش از 89 میلیارد دلار ثروت خالص دارد، می‌افزاید که به باور وی، موفقیت حقیقی زمانی محقق می‌شود که فرد به اواسط 60 یا 70 سالگی یا بیشتر از آن رسیده باشد. او می‌گوید: بارها گفته‌ام و مجدداً تکرار می‌کنم که اگر به 65 یا 70 سالگی برسید و ببینید افرادی که نیاز دارید دوستتان داشته باشند، حقیقتاً آن‌طور که باب میلتان است، دوستتان دارند، آنگاه شما قطعاً یک فرد موفق هستید!

2. جف بزوس (Jeff Bezos): ذهنیتتان را تغییر دهید!

ثروت خالص جف بزوس، مالک نامدار شرکت آمازون که کار خود را در سال 1994 و در شهر سیاتل با فروش آنلاین کتاب آغاز کرد، حالا بیش از 111 میلیارد دلار است!

بزوس می‌گوید یاد گرفته که میل به تغییر و استقبال از آن، یک ویژگی بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت است. وی می‌افزاید، من دریافته‌ام که افراد موفق حتی بدون داشتن داده‌ها و اطلاعات جدید، باز هم ذهنیتشان را تغییر می‌دهند. آن‌ها ممکن است همان داده‌های ابتدایی و اولیه را داشته باشند اما باز هم بیکار نمی‌مانند و همه چیز را مجدداً تحلیل و تفسیر می‌کنند. چنین کاری باعث می‌شود به نتیجه‌ای جدید دست یافته و به دنبال آن، ذهنیتشان را تغییر دهند. در واقع بزوس اعتقاد دارد افرادی که معمولاً در کارزارهای زندگی، پیروز شده و شخصیتی بَرنده دارند، به‌سختی تلاش می‌کنند تا باورها و تعصباتشان را بشناسند و فعالانه می‌کوشند به شواهدی محکم و منطقی دست پیدا کنند که این افکار و تعصبات را با چالش و تردید مواجه نمایند. در واقع نقطه آغاز تغییر ذهنیت، همین چالش‌ها و تردیدها هستند. جف بزوس می‌گوید داشتن چنین قابلیتی به شما و کسب‌وکارتان کمک می‌کند که خلاق‌تر، منعطف‌تر و نهایتاً موفق‌تر باشید.

همچنین بخوانید:  چگونه می‌توان در شغل خود به‌سرعت پیشرفت کرد؟

3. بیل گیتس (Bill Gates): خود را در محاصره و احاطه‌ی افراد شایسته قرار دهید!

وقتی ده‌ها میلیارد دلار در حساب‌های بانکی‌تان داشته باشید، خیلی فکرها ممکن است به سرتان بزند! اما بیل گیتس 64 ساله که با بیش از 113 میلیارد دلار ثروت خالص، ثروتمندترین فرد روی کره‌ی زمین است می‌گوید از همان 31 سالگی که به یک میلیاردر تبدیل شده بود، راه‌هایی برای کنترل نفس و تسلط بر غرورش پیدا کرد. گیتس با وجود ثروت نجومی، کماکان فردی متواضع است. هر شب ظرف‌های شام را می‌شوید و صبح‌ها فرزندانش را به مدرسه می‌رساند. او همچنین خود را در محاصره افرادی قرار داده که به وی در کنترل غرورش کمک می‌کنند. به لطف وجود این افراد است که او توانسته تواضعش را حفظ کند. همسر، فرزندان و البته بهترین دوست و شریکش، وارن بافت از جمله مهم‌ترین این افراد هستند.

بیل گیتس می‌گوید: من باید اینستاگرامم را چک کنم چون دختر کوچکم به برقراری ارتباط از طریق آن علاقه زیادی دارد. من باید به واتس‌اپ سر بزنم، چون فرزند دیگرم در آن حضور دارد. او ادامه می‌دهد چنانچه درخواست فرزندانش مبنی بر حضور در چنین برنامه‌هایی را اجابت نکند، آن‌ها او را به بی‌توجهی نسبت به زندگی‌شان متهم خواهند کرد!

4. جک ما (Jack Ma): هر کسی به شرط سخت‌کوشی می‌تواند موفق شود!

جک ما، میلیاردر مشهور چینی و بنیان‌گذار گروه علی‌بابا بر این باور است که هر کسی می‌تواند مانند او به فردی موفق تبدیل شود. او که بزرگ‌شده‌ی شهر هانگژو است، پس از دوران دانشگاه و پیش از آنکه یک معلم زبان انگلیسی شود، 30 تلاش نافرجام برای تصدی شغل داشت! پس ‌از این 30 شکست به‌ظاهر ناامیدکننده، در سال 1995 با مفهوم اینترنت آشنا شد و بدون اینکه پول یا مهارتی در زمینه‌ی اینترنت داشته باشد، ایده‌ی راه‌اندازی یک سایت تجارت الکترونیکی به نام علی‌بابا را مطرح نمود. حالا ثروت خالص او بالغ بر 46 میلیارد دلار است!

همچنین بخوانید:  7 اشتباه مهلک در گفتگو کردن

جک ما می‌گوید: گمان می‌کنم هر کسی اگر به‌سختی تلاش کند، می‌تواند موفق شود. من گروه علی‌بابا را در سال 1999 و در آپارتمانم تشکیل دادم. همه اعتقاد داشتند اگر جک ما و تیمش بتوانند به موفقیت برسند، پس 80% مردم جهان نیز می‌توانند به موفقیتی مشابه دست یابند. زیرا آن‌ها در ابتدای راه چیزی نداشتند اما به آینده باور داشتند. جک ما همچنین 3 کلید اصلی را لازمه‌ی رسیدن به موفقیت می‌داند: 1) متفاوت بیندیشید، 2) هرگز تسلیم نشوید و 3) مهارت‌ها و توانمندی‌های فعلی‌تان را به کار بگیرید.

جک ما در خصوص کلید اول می‌گوید: اگر همانند بقیه فکر کنید، آنگاه همه چیز گل‌وبلبل می‌شود و اساساً دیگر فرصتی برای بهره‌برداری وجود نخواهد داشت! برای رسیدن به موفقیت باید طوری به موضوعات فکر کنید که هیچ‌کس دیگری تا حالا درباره آن موضوعات، آن‌گونه فکر نکرده باشد.

در مورد کلید دوم، جک ما که درخواستش برای ورود به دانشگاه هاروارد، 10 بار از سوی این دانشگاه رد شده بود، بر این باور است که شما نمی‌توانید و نباید اجازه دهید که رد شدن یا شکست، حرکتتان برای رسیدن به موفقیت را متوقف کند. وی می‌افزاید، البته که نمی‌توانید از شنیدن پاسخ منفی دیگران خوشحال باشید اما در عوض در واکنش به چنین وضعیتی، آسوده بخوابید و زمانی که از خواب بیدار شدید، مجدداً تلاش کنید.

و نهایتاً در مورد کلید سوم، جک ما می‌گوید: برای رسیدن به موفقیت باید از مهارت‌هایی که دارید، نهایت استفاده را ببرید. وقتی پروژه علی‌بابا را آغاز کردم، هیچ دانشی درباره فناوری، بازاریابی یا امور حقوقی مربوط با راه‌اندازی یک شرکت تجارت الکترونیک نداشتم اما در عوض در زمینه ارائه خدمات به مشتری، به‌اندازه کافی خوب و ماهر بودم. من فقط و فقط درباره مردم و مشتریان می‌دانستم نه هیچ چیز دیگر! وقتی برای افرادی که به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهید، زمان کافی صرف کنید و از این طریق رضایت و خشنودی را در مشتریان ایجاد کنید، آنگاه شما یقیناً در کارتان موفق و پیروز خواهید بود.

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

رسیدن به موفقیت ؛ پنج تمرین که اسب ذهنتان را به مقصد پیروزی زین می‌کنند!

۲۰ از بهترین‌های ایده راه اندازی کسب و کار در ایران (با سرمایه کم)

سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران

بهترین روش‌ها برای پول درآوردن آسان در ایران | آسان‌ترین روش‌ برای پول درآوردن

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود