راه های پر انرژی ماندن در تمام طول روز

راه های پر انرژی ماندن در تمام طول روز

ما در این مقاله نسبتا کوتاه قصد داریم تا به شما رابطه بین تیپ شخصیت زمانی یا کرونوتایپ و ارتباط آن با پر انرژی و سرحال بودن در تمام طول روز را بگوییم و با هم این موضوع را بررسی کنیم. در مورد نحوه حفظ انرژی در طول روز، توصیه های زیادی وجود دارد. می‌توانید صبح‌ها یک قرص مولتی ویتامین مصرف کنید، یک تمرین سبک انجام دهید یا غذاهای مغذی بخورید. استراحت کافی نیز در لیست است، اما کمیت و کیفیت مورد نیاز شما همیشه مشخص نیست. علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین حقایقی که وجود دارد این است که اگر خواب کافی نداشته باشید، کارهای دیگر بی فایده هستند.

چرت زدن راهی برای جبران کم خوابی

دکتر مایکل بروس می‌گوید: “هر کاری که می خواهید انجام ‌دهید، با یک خواب خوب بهتر انجام می گیرد. کاهش کردن منابعی که می‌تواند به طور مثبت روز شما را به هر شکلی که تصور کنید بهتر کند، کمی احمقانه به نظر می‌رسد.”

بروس، یک پزشک متخصص خواب است که روزانه تعداد زیادی از بیماران خسته را می بیند. افرادی که به ظاهر همه چیز را درست انجام می دهند اما هنوز انرژی ندارند. وی برای یافتن پاسخ های خود سال ها تحقیق کرد تا علت را پیدا کند و به مردم کمک کند تا کنترل کارهای خود را دوباره به دست آورند.

واقعا به چند ساعت خواب نیاز داریم؟

همه ما این هشدار را شنیده ایم که بزرگسالان به هشت ساعت خواب نیاز دارند. با این حال، این جمله سن، جنسیت یا وضعیت فیزیولوژیک فرد را در نظر نمی گیرد. در اینجا باید از ریاضیات کمک گرفت. اگر این واقعیت را در نظر بگیرید که متوسط ​​چرخه خواب ۹۰ دقیقه است و افراد به طور میانگین پنج چرخه در شبانه روز نیاز به آن دارند، یعنی شما به ۴۵۰ دقیقه استراحت نیاز دارید. تقسیم ۴۵۰ بر ۶۰ برابر با هشت ساعت خوابی نیست که اکثر مردم دنبال آن هستند. این عدد در واقع به میزان ۷.۵ ساعت است.

همچنین بخوانید:  رفتارهایی که برای رسیدن به موفقیت به آنها نیازمندیم

کمیت خواب در مقابل کیفیت خواب

۷.۵ ساعت خواب نقطه شروع خوبی است، اما کیفیت استراحت شما به همان اندازه مهم است. در غیر این صورت، ممکن است پس از یک شب خواب طولانی با احساس خستگی از خواب بیدار شوید. مردم همیشه به این می اندیشند که چند ساعت خواب نیاز دارند که این یک معیار کمیتی است. در واقع این معیار بر اساس کیفیت خواب شما تغییر خواهد کرد. کیفیت بالاتر برابر است با کمیت کمتر و این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

دکتر بروس می خواست این نظریه را آزمایش کند، بنابراین تصمیم گرفت نیمه شب بخوابد. در ابتدا، او به طور طبیعی در ساعت ۷:۱۵ صبح از خواب بیدار شد، اما با ادامه آزمایش، او زودتر شروع به برخاستن کرد: ۷ صبح، ۶:۳۰ صبح و در نهایت ۶:۱۵ صبح؛ جالب اینکه او از ساعت زنگ دار برای بیدار شدن استفاده نکرد. وی می گوید که هرگز کم خوابی را طی این آزمایش تجربه نکرده است.

بنابراین حتی به عنوان یک پزشک متخصص که ممکن است از قانون هشت ساعت خواب دفاع کند، بروس آنچه را که نیاز داشت در شش ساعت به دست آورد. او کیفیت خواب خود را افزایش داد، کاری که می تواند تعداد ساعاتی را که باید در رختخواب بگذرانیم را کاهش دهد.

همه چیز به کرونوتایپ (Chronotype) یا تیپ شخصیت زمانی شما بستگی دارد

در جانورشناسی واژه تیپ شخصیت زمانی به زمان خواب و فعالت های منظم یک جانور بر می گردد. به عنوان مثال حیوانات شب زی در شب فعال هستند. در حالی که انسان ها جانورانی روزگرد هستند که روزها مشغول فعالیت و شب ها خواب هستند.

مهم است که بدانید تیپ شخصیت زمانی شما به چیزی بیش از زمان بیدار شدن و به خواب رفتن شما برمی گردد. این گاه شمار طبیعی بدن شما برای فعالیت های اولیه گوناگونی است که شما در طول روز انجام می دهید.

همچنین بخوانید:  درس‌هایی از اشتباهات زندگی که موفقیت را تضمین می‌کنند

پاسخ اینکه آیا می توانید شش ساعت بخوابید و همچنان یک روز پربار و پر انرژی داشته باشید در ژن های شما پنهان است. برخی از افراد به دلیل کرونوتایپ طبیعی خود، زود از خواب بیدار می شوند یا دیر می خوابند.

بروس می‌گوید: “عملکرد کرونوتایپ این‌طور نیست که بتوانید انتخاب کنید که می‌خواهید تا ۵ صبح مهمانی باشید و زود هم بیدار شوید.” بلکه این کرونوتایپ شماست که بهترین برنامه خواب شما را تعیین می کند. کرونوتایپ ها نتایج رفتاری بر اساس ژنتیک شما هستند و تمایل شما به خوابیدن در زمان های خاص را توضیح می دهند.

انواع کرونوتایپ

انواع کرونوتایپ

در اینجا چهار نوع کرونوتایپ وجود دارد که توسط دانشمندان برای شناخت بیشتر تیپ شخصیت زمانی افراد تعریف شده است:

  1. شیرها (پرندگان بامدادی): افراد در این نوع کرونوتایپ قبل از طلوع خورشید بیدار می شوند. این افراد صبح ها پر انرژی و سرزنده بوده، و یک سبک زندگی هدفمند دارند. این افراد رهبرانی هستند که کارها را به طور شکست ناپذیر پیش می برند. تحلیل گر و سازمان دهی کننده هستند، به سلامتی خود اولویت داده و سخت کوش هستند. این افراد ۱۵ درصد از جمعیت کرده زمین را تشکیل می دهند.
  2. گرگ ها (جغد شب): انرژی این افراد معمولا در ساعات پایانی روز رو به افزایش است و در شب بیشتر از ساعات اولیه انرژی دارند. این افراد معمولا نترس و دارای بصیرت و شهود خوبی هستند اما بعضی وقت ها ارتباطشان با بیشتر دنیا قطع می شود. گرگ ها به ندرت قبل از نیمه شب می خوابند و ۱۵ تا ۲۰ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.
  3. خرس ها: این افراد نه کاملاً گرگ و نه کاملاً شیر هستند. این کرونوتایپ درست در وسط قرار دارد و ۵۰ تا ۵۵ درصد از مردم در این دسته قرار دارند. خرس ها از برنامه ای استاندارد پیروی می کنند: ساعت ۷:۳۰ صبح بیدار می شوند و تا ساعت ۱۰:۳۰ به رختخواب می روند.
  4. دلفین ها: این کرونوتایپ هرگز نمی خوابد. دلفین‌ها می‌توانند نوعی بی‌خوابی ژنتیکی داشته باشند یا به سادگی در هنگام استراحت در شب مشکل داشته باشند.
همچنین بخوانید:  چگونه با غلبه بر ترس از مسئولیت ؛ به موفقیت در زندگی برسیم

ترکیب کرونوتایپ با تیپ بدنی

بروس می گوید، نکته جالب در مورد کرونوتایپ ها این است که با تیپ های بدنی بسیاری مرتبط هستند. دانستن اینکه آیا شما یک اکتومورف (بلند قد و لاغر)، مزومورف (قد متوسط و عضلانی) یا اندومورف (درشت و چاق) هستید می‌تواند به شما در انتخاب سبک زندگی کمک کند.

او می گوید: “به نظر می رسد که ایده قدیمی تقسیم بندی تیپ بدنی به اندومورف، مزومورف، و اکتومورف واقعاً درست و بر اساس متابولیسم انجام گرفته است. به نظر می رسد که لاغرها متابولیسم بالایی دارند، مزومورف ها متابولیسم متوسط و اندومورف ها متابولیسم کندتری دارند.”

او می گوید، بنابراین اگر یک اندومورف هستید، احتمالاً یک شیر نیستید (سحرخیز) و احتمالاً نیازی به خوردن صبحانه به محض بیدار شدن ندارید. شما می توانید تا ظهر یا دیرتر چیزی نخورید زیرا از تمام انرژی خود در صبح استفاده نمی کنید (با فرض اینکه دیرتر از خواب بیدار شوید). از طرف دیگر شیرها باید زودتر صبحانه بخورند زیرا فعالیت خود را زودتر شروع می کنند.

چگونه به طور کلی انرژی خود را افزایش دهیم

حتی اگر نوع تیپ بدنی یا کرونوتایپ خود را نمی دانید، راه هایی وجود دارد که می توانید انرژی خود را در طول زمان افزایش دهید.

در اینجا بروس توصیه می کند که :

  • هر روز در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید، حتی آخر هفته ها. یک روال خواب مداوم به شما کمک می کند بهترین احساس را داشته باشید.
  • هفت یا چند ساعت خواب را هدف قرار دهید، اما بدانید که ممکن است بسته به نوع کرونوتایپ و میزان کارآمدی خود به خواب کمتری نیاز داشته باشید.
  • به طور منظم چرت بزنید تا انرژی خود را افزایش دهید.
  • اگر مشکل خواب دارید، با پزشک خود صحبت کنید تا مقداری استراحت مورد نیاز خود را جبران کنید.

سخن آخر

در کنار تلاش و کوشش، مدیریت زمان و انرژی در موفقیت افراد نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. مدیریت خواب هم یکی از مهم ترین کارهایی است که افزایش انرژی را باعث شده و افراد می توانند راندمان کاری خود را افزایش دهند.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود