رفتارهایی که برای رسیدن به موفقیت به آنها نیازمندیم

رسیدن به موفقیت

برخی بر این باور هستند که عامل اصلی دستیابی به موفقیت شانس است ولی برخی دیگر معتقند که تلاش و پشتکار  دو بال برای کسب موفقیت هستند. به هر حال، کسب مهارت های لازم حقیقتی است که برای رسیدن به موفقیت باید به کار بست. در این مقاله از خودساخته با رفتارهایی که برای رسیدن به موفقیت به آنها نیازمندیم، آشنا شوید.

موفقیت از درون و ذهن ما نشات می‌گیرد به همین دلیل است که نمی‌توان تعریف دقیقی از آن داشت. برخی رسیدن به موفقیت را در پول و ثروت و برخی دیگر آن را در داشتن خانواده، مسافرت‌های مداوم و شغل پایدار خلاصه می‌کنند. دیگران درآمد زیاد داشتن از کسب و کار شخصی و داشتن وقت بیشتر برای سرگرمی و علاقه‌مندی‌های خود را تعریفی از موفقیت می دانند.

هر تعریفی که از کامیابی داریم کسب برخی رفتارها که در زیر نمونه هایی از آنها آمده ما را در رسیدن به موفقیت یاری خواهد کرد.

 

لذت رسیدن به موفقیت

لذت رسیدن به موفقیت

 

جلوگیری از ورود افکار منفی به ذهن

پژوهش‌های انجام شده بر این بحث صحه می گذارند که وقتی گذشته را در ذهن خود مرور می‌کنیم، خاطرات گذشته را دقیقا همان‌طور که بوده، به یاد نخواهیم آورد به این دلیل که ذهنمان گذشته و خاطراتش را به طور دقیق مستند نمی‌کند.

زمانی که افکار منفی را در ذهن خود رشد می دهیم و بیشتر روی خاطرات نه چندان خوشایند متمرکز شویم، احساسات نیز در طی زمان دچار تغییر خواهد شد. با تفکر مداوم راجع به این که در زندگی خود احساس خوبی نداریم و از استعدادهای لازم بی‌بهره‌ایم، در نهایت ذهنمان را به این باور ‌رسانده و تمام ذهنیتمان به حقیقت می پیوندد.

لذا باید پیرامون یادآوری خاطرات گذشته منطقی باشیم و با تکرار نکردن آن‌ها، بدترین خاطرات را عاملی برای رشد بدانیم. نگرش مهم در یادآوری اشتباهات گذشته این است که آن‌ها را درس‌هایی برای پیشرفت در آینده بدانیم.

 

 

اگر قصد میلیاردر شدن رادارید بهتر است تا این مقاله را مطالعه کنید : اشتباهاتی که برای میلیاردر شدن باید از آنها پرهیز کرد ؟

 

ساختن فضایی مثبت برای زندگی

بخشی از کسب موفقیت فرد مرتبط با محیطی است که در آن بزرگ شده و در حال زندگی است. ما بیشتر ساعت های روز خود را در محل کار گذرانده و در نتیجه محیط کاری تأثیر فراوانی بر روی احساسات ما خواهد داشت. زمانی که در یک محیط مناسب و مثبت کار کنیم، شوق و رغبت بالاتری برای کار خواهیم داشت. نتیجتا، عملکرد و بهره‌وری‌ ما نیز بالا رفته و تمایل به تلاش بیشتر در درون ما شعله ور می‌شود.

همچنین بخوانید:  راه حل های خروج از بی حوصلگی

این مسئله در محیط خانه هم صدق می‌کند، حتی تأثیرگذاری بیشتری از محل کار دارد. خانه مکانی است که بعد از تمام شدن کار و با خستگی به آنجا می‌روید و می‌خواهید انرژی ازدست‌رفته‌تان را به دست آورید و به آرامش برسید. باید بتوانید محیط مثبتی در خانه خود ایجاد کنید. کارهایی مانند مرتب کردن وسایل و تغییر دکوراسیون خانه به شما کمک می‌کند تا احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید.

 

باید بدانید که چرا به دنبال موفقیت هستید

همواره باید از خود سوال های زیادی بپرسیم. باید بدانیم که چرا باید موفق شویم. زمانی که پاسخ صریح و روشنی برای این سؤال پیدا نکنیم باید با کنجکاوی به دنبال جواب بگردیم. ممکن است که پاسخ به این سؤال، جواب‌هایی چون “معروف شدن” یا “پول‌دار شدن” باشد، اما این پاسخ ها بیش از حد ساده هستند و برای ما انگیزه ایجاد نخواهند کرد.

تلاش مداوم نیازمند انگیزه و الهام واقعی است تا وقتی شکست می‌خوریم و یا در شرایط نامطلوب قرار می‌گیریم، خود را نبازیم و به مسیر ادامه دهیم. زمانی که دلیل دست‌یابی به موفقیت را بدانیم، ارتباط بهتری با مشتریان و اطرافیانمان خواهیم داشت. البته برای یافتن جواب، به زمان نیاز داریم و باید با صرف وقت و کنجکاوی، چرای موفقیت را در درون خود پیدا کنید.

 

دخیل کردن همزمان احساس و هم عقل و منطق در تصمیمات

درک شرایط با احساساتمان در بیشتر موارد ممکن بوده و به ما امکان می دهد تا پاسخ خیلی از مشکلات را درک کنیم، پیش از این که نیاز باشد از عقل و منطق خود استفاده کنیم. با این حال این بدین معنا نیست که تصمیماتمان باید بر پایه ی احساس باشد، بلکه باید بگذاریم احساسات هم تصمیمات ما را تحت تأثیر قرار دهد.

از توانایی های اصلی مغز می توان به منطق ذهنی اشاره کرد که در هنگام مواجه با اتفاقاتی که قبلاً رخ داده‌اند، تصمیمات بهتری می‌گیرد.

 

تجسم موفقیت در ذهن و اندیشه

افکار و تجسم‌های مثبت تأثیر زیادی بر روی موفقیت ما در تمام عرصه‌های زندگی داشته و بیشتر افراد موفق از این تکنیک بهره می برند. زمانی که تجسم خلاقانه خود را به کار بگیریم، استعدادهای ما به روز شده و می‌توانیم بیشترین تخصص را در زمینه شغلی و حرفه‌ای خود به کار ببریم. داشتن تصویر واضح نسبت به کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، انجام آن کار را برایمان آسان‌تر خواهد کرد.

همچنین بخوانید:  پیج اینستاگرام دکتر کاویانی (خودساخته)

پس تصور زندگی دلخواه و کارهایی که دوست داریم باعث حرکت آسان تر به سوی موفقیت و کامیابی خواهد شد.  البته تصور اینکه رؤیاپردازی تنها راه رسیدن به موفقیت است و نیازی به تلاش سرسختانه نیست باوری اشتباه است.

 

صد گفته چو نیم کردار نیست

هرکسی این توان را دارد که  ساعت‌ها درباره موفقیت حرف بزند، اما مهم این است که برای دست‌یابی به موفقیت تلاش کنیم. مشخص کردن هدف برای خود و گام برداشتن به سوی آن براساس ارزش‌هایمان کاری است که باید انجام دهیم. باید کاری که می‌خواهید انجام دهید را باور داشته باشید. وقتی میان حرف و عملتان ناهماهنگی وجود دارد، تمام توانایی‌هایتان تلف می‌شود.

حرف زدن درباره‌ کاری که می‌خواهید انجام دهید، ایرادی نداشته و باید افکار و اهداف خود را دنبال کنید و آن‌ها را باور داشته باشید، اما مهم‌ترین عامل برای حفظ باورها تلاش برای رسیدن به آرزوهاست.

 

تلاش برای برقراری ارتباط تأثیرگذار با اطرافیان

از نشانه‌های روابط عمومی بالا، درک مناسب و تجزیه و تحلیل دقیق از رفتار دیگران و صحبت کردن درست است. باید تمرین‌های متمادی انجام دهید تا بتوانید در هنر روابط عمومی موفق شوید. افراد موفق مهارت‌های اجتماعی بالایی دارند و شاید بتوان این مهارت را بزرگ‌ترین تفاوت میان آن‌ها با کسانی دانست که به دنبال موفقیت هستند. روابط عمومی مهارتی است که برای پیشرفت و رشد در آن باید بسیار تمرین کنید. برای این منظور باید نه تنها دیگران را درک کنید، بلکه خودتان را هم مد نظر داشته باشید و به شناخت خوبی از خود برسید. شما بیش از این که بتوانید روی دیگران تأثیر بگذارید و آن‌ها را کنترل کنید، باید قادر به کنترل خود باشید.

 

داشتن هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن

داشتن هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن

 

پایبندی به اهداف خود

زمانی که به شخصیت و اهداف خود تعهد داشته باشید، حتماً آن‌ها را دنبال می‌کنید. برای رسیدن به موفقیت می‌بایست در اهداف و باورهای خود غرق شده و برای دست‌یابی به آن‌ سرمایه‌گذاری نمایید. نداشتن تعهد نسبت به رسیدن به آرمان‌های خود زمانی که ببینید فرد دیگری دست به کار شده و به رویای شما دست یافته است دردناک خواهد شد.

تعهد مهم‌ترین مهارت برای رسیدن به موفقیت بوده و نداشتن آن باعث می‌شود که همیشه از کاری به کار دیگر پرش کنیم و در راستای اهداف خود ثابت قدم نباشیم. در حالی که اگر روی رویاهای خود پافشاری نماییم و برای دست‌یابی به آن متعهد باشیم، در رسیدن به دیگر اهداف خود نیز مشکلی نخواهیم داشت.

همچنین بخوانید:  7 راه مهم برای تبدیل شدن به یک فرد خوش بین

 

در هر حالی به دنبال پیشرفت باشید

همواره به دنبال بهبودی و پیشرفت مهارت‌های مختلف بودن باعث پیشرفت می‌شود. باید بتوانید در طی زمان توانمندی‌های خود را رشد دهید. زمانی که تلاش خود را متوقف کنید، از مسیر موفقیت خارج می‌شوید و در شرایط ایده آل راکد خواهید ماند.

ماندن در مسیر موفقیت به بازسازی و پیشرفت نیاز داشته و این فرایندی است که هرگز پایان نمی‌پذیرد. به کار گیری و یادگیری مهارت‌های جدید و تقویت مهارت‌های فعلی، تلاش و تمرین مداوم نیاز دارد. لذا همواره باید استراتژی‌های جدید را امتحان کرده و به دنبال پیشرفت بود.

 

ندانستن عیب نیست، نپرسیدن عیب است

ما همیشه باید به دنبال یادگیری بوده و هرگز از سؤال کردن نهراسیم. هر چقدر بیشتر سؤال بپرسیم، پاسخ‌های بهتری دریافت خواهیم کرد. برخی اوقات برای دست‌یابی به موفقیت باید روی راهنمایی دیگران حساب کنیم. افرادی که تجربیاتشان از ما بیشتر بوده و چیزی که ما اکنون به دنبال آن هستیم را قبلاً به دست آورده‌اند.

سؤال کردن باعث خواهد شد تا ذهن ما باز شده و الگوها و راه‌های جدیدی را پیدا کنیم. عمیق تر بودن سوالاتمان باعث آگاهی بیشتری خواهد شد. بدین وسیله یاد می‌گیریم تا خود را بهتر درک کرده و به آرامش و در نهایت شادی درونی برسیم.

 

برای هر روز خود هدف داشته باشید

برای پایدار بودن موفقیت می‌بایست با پایان هر روز نسبت به عملکردمان در آن روز تفکر کنیم. هر شب پنج دقیقه برای خود وقت بگذاریم و اتفاقات خوب و بد روز را بررسی کنیم تا بتوانیم اشتباهات خود را اصلاح نموده و نقاط مثبت را تقویت نماییم. وقتی عملکرد یک روز، یک هفته، یک ماه و یک سال خود را بررسی کنیم، به پیشرفت و رشد قابل‌توجهی دست می‌یابیم. این کار باعث می‌شود تا از اشتباهات گذشته دور شده و با آگاهی و تدبیر بیشتری به سمت آینده پیش برویم.

 

سخن آخر

با رعایت موارد فوق، رسیدن به موفقیت و کامیابی برای هر فرد آسان تر شده و باعث کسب رفتارهایی می‌شود که انسان را از نظر درونی نیز رشد خواهد داد. هرچه درون انسان قدرتمندتر باشد، بیرون او نیز قدرتمند شده و به سوی پیشرفت رهنمون خواهد شد.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود