5 روش اثربخش تبلیغات کسب‌وکار برای یک کارآفرین

5 روش اثربخش تبلیغات کسب‌وکار برای یک کارآفرین

تبلیغات کسب‌وکار ، نقش مهمی در موفقیت آن دارد. درواقع یکی از چالش‌هایی که می‌تواند موفقیت یا شکست تلاش‌هایتان را به‌عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب‌وکار رقم بزند، داشتن برنامه یا استراتژی خوب برای تبلیغات کسب‌وکار است. داشتن یک ایده منحصر به فرد و با ارزش بسیار مهم است، اما رسیدن به آنجا به همان اندازه مهم است که افراد بتوانند آن را پیدا کنند. جای تعجب نیست که اینترنت همواره در دسترس شماست و همیشه مخاطبی پیدا می‌‎شود؛ اما رقابت گسترده به این معنی است که شنیدن صدای شما اغلب دشوار است.  

5 روش اثربخش تبلیغات کسب‌وکار برای یک کارآفرین

 

چگونه برای خودتان به‌عنوان یک کارآفرین بازاریابی کنید؟

برای برجسته‎شدن، شما نیاز به چیزی بیش از خلاقیت، مهارت تصمیم‎گیری سریع و توانایی برنامه ریزی یک کمپین دارید.اگر از افرادی هستید که می‎توانید این کار را انجام دهید، به روش‎های زیر در مورد بازاریابی خود یا مشاغل کوچک خود نگاهی بیندازید.

کارت‌های فیزیکی (کارت ویزیت)

بسیاری از مردم ممکن است گمان کنند که دوره تبلیغات کسب‌وکار به‌طور فیزیکی تمام شده،اما این طور نیست. با استناد به نشریه فوربز، تبلیغات کسب‌وکار چاپی هنوز که هنوز است، ابزاری زنده و مؤثر است.در حالی که اینترنت از نظر تبلیغات کمی در بازار جای گرفته‎، بازاریابی سنتی تجربه متفاوتی را ارائه می‎‏دهد که مصرف‎کنندگان با آن درگیر هستند. در حقیقت متنی که در صفحه دیجیتال نشان داده می‎شود تا 30٪ کندتر از کاغذ چاپ شده خوانده می‎شود.

بنابراین مشاغل جدید برای تبلیغات طولانی‎‏تر با مشتریان باید از تبلیغات چاپی استفاده کنند و این به معنای خلاقیت است. به کارت‎های ویزیت، بنرهای اتوبوس، علائم فروشگاه یا حتی کارت پستال فکر کنید. از قضا، یکی از بهترین مکان‎ها برای تهیه تبلیغات چاپی، اینترنت است زیرا شرکت‎های متعددی وجود دارند که محصولات و خدمات را بصورت آنلاین ارائه می‎دهند.

همچنین بخوانید:  8 خاصیت تیم موفق

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی بنا به بسیاری از دلایل منطقی، یکی از فعالیت‌های همیشگی و مؤثر وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف است. چون وبلاگ، اساساً پلتفرمی است که در تولید محتوای تازه، ناب و مرتبط با نیاز مخاطبان و مشتریان کمکتان می‌کند. بنابراین فارغ از اینکه در چه صنعتی فعالیت می‌کنید، باید بتوانید فرصتی عالی و دست‌نخورده را که کمتر مورد توجه قرار گرفته، پیدا کنید و آن‌قدر عمیق، جذاب و کاربردی درباره آن بنویسید که برای بازدیدکنندگان ارزش واقعی خلق کنید.

این امر نه تنها به آن‎ها دلیلی برای بازگشت به سایت شما می‎دهد، بلکه باعث جذب خوانندگان جدید و مشتریان بالقوه نیز خواهد شد. یک وبلاگ همچنین برای جذب بازدید کننده از طریق گوگل و از طریق بهینه‎سازی موتور جستجو بسیار ارزشمند است. به شرط آنکه بتوانید محتوایی جذاب و مبتنی بر اصول سئو را در دسترس مخاطبان قرار دهید.

ظاهر شدن وبلاگتان در صفحات اول موتورهای جستجو، علاوه بر محتوای غنی، مستلزم استفاده هوشمندانه از عبارات و کلیدواژه‌های مرتبط با موضوعی است که کاربران در جستجوی آن هستند. این کار مزایا و منافع سرشاری را عایدتان کرده و از طریق جذب ترافیک بیشتر، بازدیدکنندگان جدیدی را به سویتان هدایت می‌کند.

داشتن یک وب‌سایت کاربردی

وب‌سایت‌ها دیگر صرفاً یک پلاکارد تبلیغاتی در عصر اطلاعات نیستند بلکه به‌منزله نوعی چارچوب که اطلاعات تماس و بسیاری از جزئیات دیگر کسب‌وکارتان را به نمایش می‌گذارند، عمل می‌کنند.

داشتن یک وب‎‏سایت کاربردی و شهودی که استفاده و پیمایش آن آسان باشد، تقریباً شرط لازم برای داشتن یک تجارت است. این امکان را برای شما فراهم می‎کند تا شغل خود را توضیح دهید، اثبات قابل توجهی از خدمات یا محصولات خود را به مشتریان ارائه دهید و به مصرف‎کنندگان این امکان را می دهد که کالاها یا خدمات را مستقیماً از صفحه فرود خریداری کنند.

همچنین بخوانید:  کار در منزل چی خوبه؟ (22 ایده) جامع ترین لیست کار در منزل!

در واقع، تجارت الکترونیک با چنان سرعت وحشتناکی در حال رشد است که بسیاری از کسب‌وکارها، از فروشگاه‌های سنتی و فیزیکی به‌کلی صرف‌نظر نموده و صرفاً به‌صورت آنلاین موجودیت و فعالیت دارند.

بااین‌حال اگر می‌خواهید وارد مسیر تجارت الکترونیک شوید، باید از سطح بالای کیفیت خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهید، اطمینان حاصل نمایید و بتوانید به هر درخواست، سؤال یا شکایتی از سوی مشتریان فوراً پاسخ دهید. ضمناً وب‌سایتتان باید ظاهری مدرن، شیک و حرفه‌ای داشته و از جنبه‌ی زیبایی‌شناسی، خوشایند و جذاب باشد.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی

هرچند خیلی‌ها ممکن است رسانه‌های اجتماعی را صرفاً ابزاری برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان بدانند اما هستند کسانی هم که از قابلیت‌های قدرتمند آن‌ها در بازاریابی و تبلیغات کسب‎وکار مطلع هستند. درواقع با استناد به منابع، 97% از بازاریابان در عرصه رسانه‌های اجتماعی حضوری فعال دارند.

اصلی‎‏ترین مزیتی که رسانه‌های اجتماعی نسبت به بازاریابی سنتی ارائه می‌‎‌دهند این است که این امکان را فراهم می‌کنند تا شما با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. طرفداران و پیروان شما می‎توانند از طریق لایک و اظهار نظر قدردانی یا نارضایتی خود را از الگوی تجاری فعلی خود نشان دهند و سپس قادر خواهید بود به طور مستقیم و در زمان مناسب به آنها پاسخ دهید.

چنین قابلیت‌هایی، این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا ضمن برقراری ارتباط با مشتریان، به آن‌ها نشان دهید که به نظرات و ایده‌هایشان توجه نموده و برای آن‌ها اهمیت قائل هستید که این نیز متعاقباً به شما در کسب بینشی عمیق و ارزشمند نسبت به ترجیحات، رفتار یا عادات خرید مشتریان کمک می‌کند.

همچنین بخوانید:  چگونه یک مدیر موفق شویم ؟

از ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) نترسید و اکراه نداشته باشید!

ایمیل مارکتینگ، ابزاری انعطاف‌پذیر، کم‌هزینه و ساده برای پیاده‌سازی ایده‌ها، سنجش نتایج و تبلیغات کسب‌وکار است. این ابزار همانند رسانه‌های اجتماعی، امکان دسترسی مستقیم و هدفمند به مخاطبان هدف را خصوصاً در یک گستره جغرافیایی وسیع برایتان فراهم می‌سازد.

ارسال خبرنامه، ارسال اطلاعیه در مورد کالاها و خدمات جدید و نیز پرداختن به موفقیت‌های اخیر شرکت یا سازمان از بهترین موارد کاربرد ایمیل مارکتینگ هستند. به خاطر داشته باشید که بازاریابی ایمیلی را باید به‌عنوان بخشی از یک کمپین عظیم بازاریابی مدنظر قرار دهید و ایمیل‌ها نباید به‌طور تصادفی و به‌قول‌معروف “هردمبیل” ارسال شوند. بلکه باید استراتژی بازاریابی و برنامه‌ای دقیق در پس این کار باشد. ضمناً به این نکته توجه کنید که باید هوشمندانه و مقتصدانه از ایمیل استفاده کنید. این استراتژی می‌تواند ضمن به‌روز نگه‌داشتن مشتریانتان، اثربخشی بیشتری داشته و مانع از آن شود که شبیه به یک اسپمر به نظر برسید!

سخن پایانی

با نگاهی به تاثیر تبلیغات بر کسب و کار به این نتیجه خواهیم رسید که تبلیغات مناسب و به موقع یکی از عواملی است که باعث رشد کسب و کار شما می‌شود. یکی از کلیدهای موفقیت در هر کسب و کاری، نوآوری و مرتبط بودن با نیازهای جامعه است. مشتری بالقوه شما باید اعتبار شما و خدمات یا محصولی را که ارائه می‌دهید را بشناسد و بهترین راه ارتباط با این دسته افراد تبلیغات است. زیرا در این فرآیند علاوه بر نشان دادن کسب و کار خود، برتری و ارزش خود را نسبت به سایر رقبا بیان می کنید تا کاربران دلیلی برای انتخاب شما داشته باشند.

 

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید
به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود