سنجش میزان موفقیت در زندگی را چطور انجام دهیم؟

سنجش میزان موفقیت در زندگی را چطور انجام دهیم؟

سنجش میزان موفقیت در زندگی را چطور انجام دهیم؟

؛ چیزی که برای یک نفر نقطه‌ی اوج زندگیست برای دیگری کابوس است. ما بیشتر معیارهایی که می‌توان با استفاده از آن‌ها سنجش میزان موفقیت در زندگی را انجام داد را بررسی کردیم و تعدادی از بهترین معیارها را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد.

سنجش میزان موفقیت در زندگی را چطور انجام دهیم؟
سنجش میزان موفقیت در زندگی را چطور انجام دهیم؟

۱- میزان درآمد

باید پول و درآمد را به عنوان اولین معیار سنجش میزان موفقیت در زندگی در نظر می‌گرفتیم. پول چیزی است که امروزه همه موفقیت را با آن اندازه می‌گیرند. پول نصف مشکلاتی که در زندگی دارید را حل می‌کند، راحتی بیشتری برای شما تأمین می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد تا از کسانی که دوستشان دارید مراقبت کنید. پول معیاری مهم است ولی مهم‌ترین معیار نیست. تمام معیارهایی که معرفی می‌کنیم مانند تکه‌های پازلی هستند که یکدیگر را کامل می‌کنند.

۲- چند نفر اسم شما را می‌دانند؟

دومین پاسخ رایج به شیوه سنجش میزان موفقیت در زندگی شهرت بود؛ یعنی چه تعداد قدردان شما بوده و می‌دانند شما که هستید و چه کار می‌کنید. مشکل در مورد شهرت این است که برخی درگیر اعداد می‌شوند. میزان فالوئرهایی که دارید شاید زیاد باشد ولی اگر به دلیل خوبی مشهور نباشید فایده‌ای ندارد. باید میزان تاثیری که کسانی که شما را می‌شناسند را در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید:  راه کار های کارآفرین اینترنتی موفق شدن!

۳- زندگی چند نفر را بهبود بخشیده‌اید؟

هرچقدر میزان زندگی‌هایی که بهبود بخشیده‌اید بیشتر باشد برای جامعه ارزشمندتر هستید. شاید در اوایلِ کار مثبتی که در پیش گرفته است، تأثیر مثبت توجهی که شایسته‌اش باشد را دریافت نمی‌کند. اغلب بعد‌هاست که مردم متوجه می‌شوند برخی کارها چقدر تغییر ایجاد کرده‌اند. بسیاری از تغییرات مثبتی که در فرهنگ و هنر مشاهده می‌کنیم در طول سالیان دراز ایجاد شده‌اند.

این معیار سنجش میزان موفقیت در زندگی را باید در انتهای زندگی خود استفاده کنید. ببینید که زندگی چند نفر به خاطر شما بهتر شده است.

۴- چقدر شاد هستید؟

شادی یکی از اصلی‌ترین معیارهای سنجش میزان موفقیت در زندگی است. باید از زندگی‌ای که دارید راضی و شاد باشید.

ما آنقدر درگیر حل مشکلاتمان می‌شویم که فراموش می‌کنیم به دنبال شادی‌های خود برویم. دقت کنید، شاید از دید مردم دنیا فرد موفقی به نظر برسید ولی از درون خوشحال نباشید و یا بالعکس. شیوه‌ی زندگی‌ای که می‌خواهید را انتخاب کنید و از به دنبال آن بودن شاد باشید.

۵- با چه میزان از استرس سر‌و‌کار دارید؟

در این مورد باید دو نکته را بیان کنیم.

مورد اول: استرس مثبت.

هروقت در مسیر خود به سمت موفقیت با شرایط دشواری مواجه می‌شویم باید جمله‌ی زیر را به یاد بیاوریم:

الماس هم همان ذره‌های زغال است ولی با این تفاوت که خوب از پس فشار (استرس) بر‌آمده است!

در سمت دیگر استرس و فشار در زندگی پاداش است. به همین خاطر است که همه‌ی ذغال‌ها الماس نیستند. اگر زندگی شما هم دشوار است و با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنید به یاد داشته باشید که این شرایط هستند که بین فرد موفق و کسی که تسلیم می‌شود فرق می‌گذارند. در شرایطی که بقیه تسلیم می‌شوند شما به تلاش و پشتکار ادامه دهید و به کسی تبدیل می‌شوید که کسی انتظارش را ندارد.

همچنین بخوانید:  7 راه برتر برای شروع ثروت سازی در زندگی

طرف دیگر سنجش میزان موفقیت در زندگی با معیار استرس، نبود استرس در آن است.

هرچقدر که وجودتان بی‌استرس‌تر باشد موفق‌تر هم هستید!
البته زمانی که استرس لازمه‌ی رشد باشد به آن نیاز خواهید داشت؛ اما زمانی که واقعاً نمی‌خواهید یک مورد دیگر به دردسر‌هایتان اضافه شود دور کردن استرس بد و مخرب از خودتان است.

۶- چند داستان می‌توانید تعریف کنید؟

زمانی که وقت رفتن می‌رسد باید زندگی پر از داستانی داشته باشید. بخش عمده‌ای از مردم عمر خود را بدون اینکه زندگی کنند صرف می‌کنند؛ درحالیکه عده‌ای از هر فرصتی استفاده می‌کنند.

شما فقط یکبار در این دنیا زندگی می‌کنید پس همین یکبار را خوب زندگی کنید. هرچیزی که دلتان می‌خواهد را امتحان کنید، خطر کنید، زندگی پوچی نداشته باشید.

از خودتان بپرسید: اگر کسی الان از من بخواهد که داستان زندگیم را برایش تعریف کنم، ارزش شنیدن خواهد داشت؟

اگر پاسختان بله است خیلی عالی است. اگر نه، شاید وقتش باشد کمی بازنگری در زندگی خود داشته باشید.

۷- چند مورد در فهرست چیزهایی که دلتان می‌خواهد باقی مانده است؟

یکی دیگر از معیارهای سنجش میزان موفقیت در زندگی می‌تواند تعداد چیزهایی باشد که هنوز می‌خواهید به دست بیاورید، امتحان کنید، زندگی کنید و چقدر را قبلاً به دست آورده‌اید.

به این موارد به عنوان امتیازهای زندگی نگاه کنید. در بازی زندگی، هدف شما باید این باشد که تا می‌توانید از این امتیازات کسب کنید. این امتیازات لحظه‌هایی هستند که نفس در سینه‌تان حبس می‌شود، لحظاتی که از زنده بودن لذت می‌برید و متوجه می‌شوید که چقدر مورد لطف و رحمت قرار گرفته‌اید.

همچنین بخوانید:  پاسخ به یک سوال در مورد شروع آرایشگری

برخی از افراد فقط چند مورد از این امتیازها را در زندگی خود دارند. ارزش داشتن عمری طولانی وقتی که به معنی واقعی زندگی نکرده‌اید چه فایده‌ای دارد؟

۸- چند نفر فرد موفق کنارتان دارید؟

«اینجا ما موفقیت رو با تعداد افراد موفقی که کنارت هستن می‌سنجیم…

اینجا اگر به‌ جز تو همه ورشکست باشند به تو هم میگیم ورشکسته…»

این قسمتی از یک آهنگ بود که کاملاً با آن موافق هستیم. زمانی که به موفقیت در زندگی می‌رسید، وظیفه‌ی شماست تا جایی که می‌توانید به بقیه کمک کنید تا به موفقیتی که دلشان می‌خواهند دست بیابند.

۹- چقدر زمان صرف انجام دادن کاری که عاشقش هستید می‌کنید؟

مردم همیشه می‌گویند که باید بین کار و زندگی تعادل وجود داشته باشد. انگار باید نصف هفته را زجر بکشید و آخر هفته‌ها از زندگی لذت ببرید.

اگر اینطور باشد به نظر نمی‌رسد که به موفقیت در زندگی دست یافته باشید. ببینید چقدر زمان صرف انجام کارهایی که واقعاً عاشقشان هستید می‌کنید که هم برای شما و هم برای اطرافیان شما مفید است.

هرکاری که با عشق انجام شود نتیجه‌ی بسیار بهتری می‌دهد. الان باید هدفتان این باشد چیزی پیدا کنید که عاشقش هستید و راهی پیدا کنید که برای انجام آن به شما پول هم بدهند.

این هم از برخی معیارهای مهم برای سنجش میزان موفقیت در زندگی!

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

برای رسیدن به موفقیت چه کارهایی ارزش انجام دادن ندارند!

دروغ‌های بازدارنده از رسیدن به موفقیت در زندگی

موفقیت / ۱۱ مهارت که شما را به یک فرد موفق تبدیل می‌کند

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود