بانک شماره موبایل مشتری ها یکی از ارزشمندترین دارایی های هر کسب و کار حساب میشه!!
توی این کلیپ با هم میبینیم که چطور میشه از مشتری شماره گرفت و چطوری باید از این شماره استفاده کرد.
و مهم تر چطور نباید ازش استفاده کرد!!
بانک شماره موبایل مشتری ها یکی از ارزشمندترین دارایی های هر کسبوکاره!!
توی این کلیپ با هم میبینیم که چطور میشه از مشتری شماره گرفت و چطوری باید از این شماره استفاده کرد.
و مهم تر چطور نباید ازش استفاده کرد!!
[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://hw4.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/a8bdb0417e0bd7bbc9b4711475502ab524451265-720p.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://khodsakhte.ir/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]
طلای یازده رقمی کسب و کار
شما توی هر کسب و کاری که باشین بانک شماره موبایل مشتریاتون یکی از ارزشمند ترین دارایی های شماست، توی کسب و کارتون اگه قرار باشه رشد کنین. شما باید کسی که یک بار ازتون خرید میکنه یک بار مشتری شما میشه رو واس همیشه حفظش کنید
ببینید فرض میکنیم یک کسب و کاری در هر روز سه تا مشتری جدید داشته باشه، خب در ماه میشه چقدر؟ فرض کنیم 30 روزم کار کنه میشه 90 تا، اگه هر کدوم اینا یک بار خرید کنن این کسب و کار پولدار میشه؟ پولدار نمیشه، چرا؟ چون 90 نفر میان این ماه، ماه بعد دوباره 90 نفر جدید درصد کمیشون دوباره خرید میکنن، ولی هنر اون فردی که کسب و کار داره چیه؟ اینه که همهی این 90 نفر رو حفظ کنه، یعنی استراتژی ای رو بچینه که این ها رو وارد یک شبکه ای از شبکهی نزدیکان خودش کنه ارتباطش رو با اینها پیوسته نگه داره و این افراد پیوسته مشتریش باشن
ارتباط خودتون رو با اون فرد حفظ کنید
البته ببینید همهی کسب و کارها اینجوری نیست که شما محصولی داشته باشید که همیشه اون فرد مخاطبش باشه ولی تو اکثر کسب و کارها صدق میکنه، میتونین ارتباط خودتون رو با اون فرد حفظ کنید، ممکنه حتی از شما هم مجدد خرید نکنه ولی این حس ارتباط باعث میشه اون فرد افراد جدیدی رو به شما معرفی کنه واس این که ارتباط رو حفظ کنین باید یک راه ارتباطی با اون فرد داشته باشین.
فرض کنید الان مثلاً شما فروشنده دوربین فیلم برداری هستین، همین دوربینی که داره از من فیلم میگیره، من میام تو مغازه شما، اگه من اومدم تو مغازه شما و چنتا سوال پرسیدم رفتم و هیچ بستر ارتباطی رو شما نتونستین با من حفظ کنین خب شاید هیچوقت این ارتباطه دیگه مجدد شکل نگیره
شاید من دوباره نیام ولی اگه من اومدم تو مغازه شما، شما هم و غمت این بود که با یک استراتژی شماره موبایل من رو بگیری قطعاً شما میتونی ارتباط رو حفظ کنی، با حفظ این ارتباط احتمال این که من از شما بخرم مثلاً این دوربین رو بیشتره و در آینده هم وقتی این ارتباطه باشه من اگه یه روزی بخوام دوربین بخرم، یه دوستی نزدیکانی کسی بخواد دوربین بخره میگم من یه شماره دارم از کسی که میتونه اینجا شما رو راهنمایی کنه.
چجوری شماره یک فرد رو بگیرم؟
حالا سوالی که پیش میاد اینه که من چجوری شماره ی یک فرد رو بگیرم خب الان من اومدم مغازه ی شما، شما به من بگی شمارتو بده خب قطعاً شاید من بگم که چرا باید شمارمو بدم؟ هنر شما به عنوان یک فروشنده در کسب و کار اینه که یه آفری بدی که در ازای اون آفر من خودم با اشتیاق شمارمو بدم، مثلاً من اومدم یک دوربین بخرم شما به من میگی که میشه شماره موبایلتون رو بدین؟ من کاتالوگ همه ی اینها رو با توضیحاتشون رو آماده کردم.
مثلاً تو یه پی دی اف توی واتساپ واس شما میفرستم، اون موقع من با اشتیاق شمارمو میدم، وقتی یک پیام تو واتساپ به من دادی فرصت این رو واس خودت ایجاد کردی به من (من مثلاً اون مشتریه ام) فرصت اینو واس خودت ایجاد کردی که در اینده هم به من پیام بدی، فرصت اینو ایجاد کردی که مثلاً چند روز بعد بپرسین که سوال دیگه ای در مورد دوربین ندارین؟ به کجا رسید؟ هر کمکی بخواین من میتونم بهتون کنما، هر راهنمایی دارین من میتونم بهتون راهنمایی برسونما، هر سوالی دارین میتونین از من بپرسینا.
مزاحم نباشید
این نکته خیلی مهمه توی کسب و کار که شماره رو وقتی گرفتین حالت اسپم و مزاحم واس اون فرد نداشته باشید، یعنی چی؟ ببینید مثلاً من امروز اومدم یه کاتالوگ از شما گرفتم شما اگه فرداش همینجوری به من بگین سلام دکتر چخبر؟ خب این میشه مزاحمت! ولی اگه یه هفته بعد اجازه گرفتی مثلاً پیام میدی میگی من یه کاتالوگ دیگه دارم اجازه دارم واس شما بفرستم؟ اون موقع میشه خلق ارزش، یعنی شما باید حتی واس پیگیری هاتونم اطلاعات ارزشمند بفرستین.
خیلیا شماره رو میگیرن، من دیدم، شماره رو میگیرن فرداش زنگ میزنن، نمیخری؟ چیشد؟ نخریدی؟ میخوای بخری؟ این میشه مزاحمت! ولی فرداش، پس فرداش، یه هفته بعدش دوباره اطلاعات ارزشمند واس من بفرستین اون دیگه نمیشه مزاحمت.
چرا شماره بگیریم؟
بعد یک نکته ی دیگه خیلی از افرادی که کسب و کار دارن میگن حالا چه کاریه ما شمارشو بگیریم؟ مثلاً میگیم پیج اینستا بیاد ما رو دنبال کنه، ببینید وقتی تو پیج اینستا شما رو دنبال میکنه، فقط شمارو دنبال نمیکنه اون ارتباطی که شما توی مثلاً توی تلگرام و واتساپ و اس ام اس و تماس داشته باشین به اون ارتباطی که توی اینستائه برابر نیست، تو اینستا اون فرد 200 نفر دیگه رو هم فالو میکنه، شاید یک روزی هم خیلی ساده دکمه ی آنفالو رو بزنه ولی وقتی شما شماره موبایلشو دارین میتونین هر چند وقت یک بار مثلاً ماهی یک بار یک اطلاعات ارزشمند آماده کنین واس همه ی اون کسایی که قبلاً بهشون پیام دادین بفرستین، اون پیام حتماً دیده میشه، وقتی که واتساپ تلگرام خب اینها یک ارتباطی رو شکل میدین حالت مشاوره گونه خیلی زیادی به خودش میگیره، وقتی من سوال دارم میدونم یک چتی توی مثلاً تلگرام یا واتساپ داشتم که با یک فردی بوده که توی این صنف بوده تو این حوزه بوده اطلاعات داره من دوباره میام رجوع میکنم و میپرسم، ببینین خیلی مهمه هم و غمت باید این باشه شماره اون افرادی که مشتریت هستن یا مشتریای احتمالیت هستن رو بگیری، در ازای اطلاعات ارزشمند بگیری، مزاحمت ایجاد نکنی، اطلاعات ارزشمند رو توی زمان بندی واسشون بفرستی و این ارتباطه باعث فروش شما میشه.
امیدوارم این نکته واستون مفید بوده باشه، میتونید برای اطلاعات بیشتر در دوره رایگان 21 تکنیک فروش ما و یا دوره پیشرفته فروش فوق العاده شرکت کنید
حتماً نظراتتون رو با من تو کامنتها به اشتراک بزارین، پیروز و موفق باشین، یاحق.