سه روند اصلی که مدیریت ثروت در سال 2020 را متحول خواهند کرد!

سه روند اصلی که مدیریت ثروت در سال 2020 را متحول خواهند کرد!

سه روند اصلی که مدیریت ثروت در سال 2020 را متحول خواهند کرد!

مدیریت ثروت سریع‌تر از حد تصور بسیاری از کارشناسان متحول و دگرگون می‌شود زیرا اساساً بنیاد و ماهیت مشتریان این صنعت در حال تغییر است.

در واقع سه ترند یا روند اصلی وجود دارد که موجب تغییر پارادایم مدیریت ثروت شده‌اند. تغییری که با آغاز سال 202 واضح‌تر از همیشه احساس خواهد شد. در این میان افزایش ثروت بین نسلی و رشد فزاینده‌ی زنان با ارزش خالص بالا از چشمگیرترین روندهای سال‌های آتی هستند.

سه روند اصلی که مدیریت ثروت در سال 2020 را متحول خواهند کرد!
سه روند اصلی که مدیریت ثروت در سال 2020 را متحول خواهند کرد!

به‌عنوان‌مثال ظرف 25 سال آینده در سراسر جهان، 68 تریلیون دلار از پول قدیمی به وارثان جوان‌تر که به نسل هزاره شهرت دارند (ملنیال‌ها)، خواهد رسید و این افراد که متولد بازه زمانی 1981 تا 1996 هستند، بخش عمده‌ای از این رقم را به پول و ثروت جدید تبدیل می‌کنند.

همچنین بخوانید:  معرفی دوره کارآفرینی تا میلیاردر شدن

ملنیال‌ها می‌توانند مدیریت ثروت را متحول نمایند

ملنیال‌ها یا همان نسل هزاره قادرند مدیریت ثروت را تغییر دهند زیرا آن‌ها غالباً با فناوری دیجیتال تعامل راحت‌تری دارند. یک تفاوت کلیدی میان نسل هزاره با نسل‌های قدیمی‌تر این است که نسل هزاره ترجیح می‌دهد که کارها را با روش‌های دیجیتالی انجام دهد.

مثلاً یک وارثِ نسل هزاره علاقه‌مند است همه سرمایه‌گذاری‌هایش را با استفاده از یک اپلیکیشن مدیریت کند. چنین فردی به‌ندرت با یک مدیر ثروت ملاقات حضوری دارد و هرگز با او تماس تلفنی برقرار نمی‌کند. با این حال، همین فرد ممکن است در شبکه‌های اجتماعی به دنبال یافتن پاسخ سؤال‌هایش باشد و به‌صورت روزانه، تازه‌های شبکه‌های اجتماعی را درباره ثروت پیگیری نماید. در نهایت، نسل هزاره مایل است همه کارها در سریع‌ترین زمان ممکن صورت پذیرند. مثلاً زمانی که سازمانشان را تغییر می‌دهند، مایل‌اند فرایند آشناسازی و جامعه‌پذیری را با نهایت یکپارچگی و سرعت تجربه کنند.

بسیاری از ملنیال‌ها آن دسته از مدیران ثروت را که قادر به ارائه خدمات سریع و قابلیت‌های دیجیتالی نیستند، به‌سادگی کنار می‌گذارند. مثلاً حتی یک واکنش یا فرصت ازدست‌رفته می‌تواند آن‌ها را به تغییر مدیر ثروتشان مجاب نماید.

زنان و مدیریت ثروت

بسیاری از مدیران، از یک تغییر پارادایم بزرگ‌تر غافل مانده‌اند. این تغییر، رشد تعداد زنان با ارزش خالص بالاست. نکته قابل‌توجه این است که زنان در سال 2020، 72 تریلیون دلار از ثروت جهانی را تحت کنترل خود خواهند داشت. بنابراین درصد زیادی از موکّلین و مشتریانی را که به مدیران ثروت مراجعه می‌کنند، زنان تشکیل می‌دهند و این روندی است که هنوز بسیاری از سازمان برای مواجهه با آن آمادگی لازم را ندارند.

همچنین بخوانید:  ایده‌ های خلاقانه پولساز / اقتصاد خلاق تحولی در کسب درآمد

مثلاً، نتایج یک پژوهش نشان داد که 72.5% از زنان ثروتمند انگلیسی با ارزش خالص بالا بر این عقیده‌اند که به نظر آن‌ها زنان و مردان، نگرش‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص بحث سرمایه‌گذاری دارند. بنابراین، بسیاری از زنان اذعان کرده‌اند که در امر سرمایه‌گذاری، به مدیران مرد اعتماد نمی‌کنند.

به دنبال این روند، شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز باید نسبت به استخدام بیشتر مدیران ثروتِ زن اقدام نمایند. آن‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به زنان نیاز دارند زیرا با این روند، بسیاری از مراجعه‌کنندگان، در صورت عدم مشاهده‌ی کارکنان زن از تعامل با آن سازمان منصرف خواهند شد. علاوه بر این، در موقعیتی که یک زن جوان با یک مدیر ثروت مُسن و مرد مواجه شود، با احتمال بیشتری میز مذاکره را ترک خواهد کرد. بنابراین مدیران ثروت باید در رَویه‌ها و روش‌های استخدامشان تجدیدنظر کرده و زنان بیشتری را استخدام نمایند.

هوش مصنوعی، مدیریت ثروت را متحول خواهد کرد

سومین روندی که ارتباط نزدیکی با تغییرات دموگرافیک (جمعیت شناختی) دارد کاربرد هوش مصنوعی (AL) در حوزه مدیریت ثروت است. به‌طور خاص، حالا بسیاری از سازمان‌ها برای تسریع فرایند شناسایی هویت مشتری (KYC) و فرایندهای جامعه‌پذیری و آشناسازی آن‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌نمایند. آن‌ها امیدوارند هوش مصنوعی بتواند با دیجیتالی کردن این فرایندها، مشتریان جدید را با سرعت بیشتری جذب سازمان کند.

انتظار می‌رود هوش مصنوعی بتواند فرایند جذب نسل هزاره را با سرعت و سهولت بیشتری انجام دهد. از نظر تئوری، هوش مصنوعی می‌تواند هویت و منبع یک ثروت را مطابق با قوانین مربوط به شناسایی هویت مشتری (KYC) و مبارزه با پول‌شویی (AML) اعتبارسنجی و تأیید کند.

همچنین بخوانید:  چرا فقط بعضی ها پولدار میشن؟

یکی دیگر از نتایج خودکارسازی مدیریت ثروت این است که مشتریان می‌توانند سریعاً از همکاری با یک سازمان صرف‌نظر کنند. بنابراین مشتریان ناراضی می‌توانند به‌جای شکایت و گله گذاری و دردسرهای آن، فوراً مدیر ثروت خود را تغییر دهند! بنابراین، مدیران ثروت باید سطح بالاتری از خدمات را به مشتریان ارائه نمایند. هوش مصنوعی می‌تواند از طریق پاسخگویی سریع به خواسته‌های مشتری و حل سریع مشکلات وی، امکان ارائه چنین سطحی از خدمات را برای سازمان‌ها فراهم نماید.

با این توضیحات، استفاده از هوش مصنوعی با هدف بهبود ارائه خدمات به مشتری، روندی کلیدی و مهم در مدیریت ثروت در سال 2020 خواهد بود. اضافه شدن هوش مصنوعی به پلتفرم‌های مدیریت ثروت، مثالی از تحقّق این روند کلیدی خواهد بود.

فناوری در حال تبدیل‌شدن به کانون مدیریت ثروت است

بزرگ‌ترین تغییر سال 2020، تبدیل فناوری به کانون و محور مدیریت ثروت است. فناوری‌هایی مثل اپلیکیشن‌ها (برنامه‌های کاربردی)، پلتفرم‌های دیجیتال و هوش مصنوعی به کانون تمرکز اصلی مدیریت ثروت تبدیل می‌شوند. حالا مشتریان به‌جای اینکه بپرسند یک مدیر ثروتِ اثربخش چه ویژگی‌هایی دارد، از سطح فناوری مورداستفاده در سازمان‌ها سؤال می‌پرسند. مشتریان مدیریت ثروت در سال 2020 به سازمان‌هایی گرایش خواهند داشت که اثربخش‌ترین فناوری ممکن را داشته باشند. مشتریان جوان‌تر برای فناوری خوب، بیش از خدمات مشتری یا شخصِ مدیران ثروت، ارزش و اهمیت قائل‌اند. سازمان‌هایی که نتوانند این واقعیت را درک کنند، طبعاً مشتریانشان را از دست خواهند داد. برعکس، آن دسته از مدیران ثروت که محوریت فناوری و اهمیت فزاینده آن را درک می‌کنند، در جذب مشتریان و سرمایه آن‌ها موفق‌تر خواهند بود. بنابراین سال 2020 می‌تواند سال حکمرانی فناوری بر حوزه مدیریت ثروت باشد. درک فناوری و آثار و پیامدهای آن به مدیران ثروت در جذب و حفظ مشتریان کمک می‌کند.

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

۲۰ از بهترین‌های ایده راه اندازی کسب و کار در ایران (با سرمایه کم)

سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران

بهترین روش‌ها برای پول درآوردن آسان در ایران | آسان‌ترین روش‌ برای پول درآوردن

روشی آسان برای کسب درآمد از طریق آپارات + ویدئو آموزشی

۵ روش برتر برای کسب درآمد با سرمایه کم (در ایران)

زندگی بدون شغل در آینده ؛ مروری بر مدل درآمد پایه همگانی (Universal Basic Income)

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود