نکات مهم مدیریت مالی که هر زوجی باید از آنها آگاه باشد

مدیریت مالی

رویارویی بیشتر زوج‌ها با چالش های مدیریت مالی در خانواده اجتناب ناپذیر است. زمانی که اولین اختلاف بر سر مسائل مالی ایجاد شود، جرقه اختلافات زناشویی درباره مشکلات مالی زده خواهد شد. در این مقاله از خودساخته با چگونگی برنامه‌ریزی هوشمندانه، برای جلوگیری از بروز اختلافات با محوریت پول آشنا خواهید شد. باید به خاطر داشت که مطمئنا برای اصلاح رویه های اشتباه مالی هرگز دیر نیست.

مدیریت مالی توسط زوج ها

پول در یک رابطه خانوادگی اهمیت بالایی داشته و مسائلی همچون غرور، توانایی تامین نیازهای زندگی و کار کردن با محدودیت‌های مشخص را شامل می شود. پول قادر است موقعیت‌ ما را تضمین کرده و خلق و خوی ما را تحت تاثیر قرار دهد. بدتر از همه این‌ است که زمانی که به مسائل مالی بی توجهی شود، احساسات میان زن و مرد تضعیف خواهد شد.

افراد موفقی که می‌دانند پول و مدیریت مالی تا چه حد روی زندگی‌شان تاثیر دارد زوج های موفقی هم می شوند. آنها همواره پول را به خدمت خود در می آورند. جدا از اینکه چقدر از زندگی مشترک‌ ما می‌گذرد، وقتی پای مسائل مالی به میان آمد، اطلاعت همیشه مهم خواهد بود.

 موارد حیاتی زیر در مورد مدیریت پول و هزینه نکات مهمی است که لازم است زوج‌های جوان از آن مطلع شوند. به کارگیری حرفه ای این توصیه‌ها نه تنها ما و همسرمان را قادر می کند که از عهده ی مخارج زندگی برمی‌آییم، بلکه زندگی شاد و بادوامی را نیز برای ما رقم خواهد زد.

داشتن صداقت و شفافیت در مورد مسائل مالی و مدیریت مالی درست

قبل از برنامه‌ریزی برای هر مساله‌ای می بایست درباره عادات هزینه کرد روزانه خود، با یکدیگر صادق باشیم زیرا این کار به ما کمک می‌کند تا توقعات هم را برآورده کرده و زندگی‌ مشترکمان را بدون هیچ مشکلی در پیش بگیریم. همچنین خواندن کتاب های اقتصادی میتواند کمک کند تا ما بینش درست تری به مسائل اقتصادی داشته باشیم، در اینجا توصیه میکنم ، کتاب اقتصاد برای همه اثر علی سرزعیم را مطالعه کنید.

سرزعیم این کتاب را، همان‌طور که از نامش پیداست، برای عامه مردم نگارش کرد تا آنها نیز بتوانند مفاهیم اقتصادی را بیاموزند.

داشتن اهداف مالی در زندگی

هدف مالی

برای اینکه بتوان از نظر مالی به موفقیت دست یافت، هدفمند کردن کارها به سوی یک جهت بسیار مهم است. جدا از اینکه هدف‌تان این باشد که تا پایان سال ماشین خود را عوض کنید یا در عرض ۵ سال به استقلال مالی برسید و یا حتی اینکه یک سرمایه گذاری بزرگ را انجام دهید و در زندگی به جایگاه دلخواه خود دست پیدا کنید، حیاتی است که از همین الان برنامه‌ریزی برای آن را شروع کنید.

همچنین بخوانید:  کسب درآمد از آپارات

داشتن یک حساب بانکی جداگانه و یک  حساب مشترک با همسرتان

دارا بودن حساب مشترک به این معنی است که بتوانید به طور مشترک پس انداز نمایید تا از این پول برای پیش‌برد اهداف آینده خود استفاده نمایید. باید آگاه باشید که از این حساب مشترک نباید برای مخارج روزمره زندگی هزینه کرد، بلکه برای مخارج روزانه باید از حساب جداگانه ای که باز می کنید استفاده کنید. با این روش آزادی لازم برای خرج کردن پول خود را داشته و در عین حال می‌توانید برای هدف های مشترک نیز پس‌انداز نمایید.

 

پول و تاثیر آن در زندگی مشترک

پول و تاثیر آن در زندگی مشترک

 

به طور مشترک درآمدها را بودجه بندی کنید

زمانی که زندگی مشترک‌ را آغاز می‌کنیم، باید به اتفاق همسرمان بنشینیم و درمورد مسائل مالی حرف بزنیم. این کار به ما کمک می‌کند تا چیزهایی را پیش‌بینی کنیم که نیاز است برای آنها پول پرداخت کنیم.

در اینجا بد نیست اشاره ای داشته باشیم به این نکته مهم که در سایت آویژه به آن پرداخته شد.

بسیاری از خانواده ها تصمیم میگیرند که به یک نفر اجازه دهند همه امور مالی خانواده را به عهده بگیرد. با این حال، این یک بار غیر ضروری بر دوش آن فرد است و منجر به عدم آگاهی دیگران از وضعیت مالی فعلی خانواده میشود. بعلاوه، اگر آن شخص فوت کند یا طلاق بگیرد، این امر دیگران را از هزینه های مالی زندگی مشترک یا حتی دسترسی به امور مالی خانواده کاملاً بی خبر میکند. با تقسیم کارها بین خود یا مدیریت امور مالی در ماههای متناوب، میتوانید این مشکل را حل کنید.

قرض گرفتن پول از همسرتان ممنوع است

باید بدانید که در زندگی مشترکتان حق ندارید که از یکدیگر بدون این‌که به فکر پس دادن باشید پول قرض کنید. این کار هر چقدر هم که طول بکشد باید انجام شود زیرا نشانه‌ احترام به یکدیگر است. احترام قطعه پازل گمشده در زندگی های مشترکی است که دوام چندانی نمی آورند.

همچنین بخوانید:  کاهش هزینه‌ها در سازمان

بر روی حساب‌های بانکی خود نظارت داشته باشید

در زندگی مشترک باید سعی ما بر این باشد که به طور منظم تمام خرج‌ها را یادداشت نماییم، حتی اگر هزینه  کوچکی مانند پول خرید آب معدنی باشد. زیر نظر گرفتن هزینه‌ها و حساب‌ها در طی هفته یا ماه به ما کمک می‌کند سبک زندگی‌ خود را مطابق با آن تنظیم کنیم.

پس انداز برای اتفاقات پیش‌بینی نشده زندگی

مدیریت مالی در زندگی مشترک

پس‌انداز جدا از اینکه به چه صورت باشد، برای حل مشکلاتی که به صورت پیش‌بینی نشده رخ  می دهند لازم است. جدا از پس‌اندازهای زناشویی این نوع پس انداز به شما امکان می‌دهد تا اگر اتفاقی در زندگی‌ رخ داد که مجبور به صرف مبالغ هنگفتی در مدت زمان کوتاه بودید، نگرانی به خود راه نداده و بدون هیچ نگرانی برای آن هزینه کنید. داشتن یک حساب اضطراری باعث خواهد شد تا توانایی پرداخت هزینه‌ها را داشته باشید و بدون هیچ آسیبی چه روحی و چه مالی به حالت عادی بازگردید.

حتما از فروش‌های قسطی استفاده کنید

برای وسایلی که امکان خرید نقدشان را ندارید، به دنبال فروشگاه‌هایی بگردید که فروش اقساطی ارائه می‌دهند. البته نرخ سود تسهیلات را هم محاسبه کنید تا با نرخ‌های بازار هم‌خوانی داشته باشند و هرگز به نرخی که فروشنده اعلام می‌کند اعتماد نکنید.

موعد قسط‌ها را یادداشت نمایید تا فراموش‌ نکنید

موعد پرداخت اقساط‌تان را با استفاده از تقویم گوشی موبایل‌تان به خود یا همسرتان یادآوری کنید. خصوصا اقساط بانک، زیرا هزینه‌های جریمه دیرکرد می‌تواند به اقتصاد زندگی آسیب بزند.

اگر می خواهید تا مدیر و رهبر قدرتمندی در زندگی و کسب و کار خود باشید ، بهتر است تا این مطلب را نیز مطالعه کنید : چگونه رهبر بهتری باشیم ؟

همچنین بخوانید:  کسب درآمد از بازی

به اندازه جیبتان پول خرج کنید

همواره حد و حدود مالی و درآمدتان را در پس ذهنتان داشته باشید و به همان اندازه خرج کنید، با این کار آرامش و آزادی بیشتری را در زندگی تجربه خواهید نمود. کسب ثروت بیشتر و داشتن امنیت مالی اگر از مهم ترین اهداف زندگی شما باشد، حتما لازم است سواد مالی را یاد بگیرید. بهترین سرمایه گذاری که می توانید انجام دهید روی خودتان و آموزش مسائل مالی است.

دلایل کسب دانش و مهارت مدیریت مالی

 

موارد زیر از دلایل مهم کسب دانش و مهارت مدیریت مالی هستند:

  1. سودی فراهم می کند که کسی قادر به گرفتن آن ما نیست.
  2. باعث افزایش درآمد خواهد شد.
  3. باعث افزایش سود بازگشتی از سرمایه گذاری خواهد شد.
  4. کیفیت زندگی را بالا خواهد برد.
  5. در زمان بازنشستگی امنیت مالی به ارمغان خواهد آورد.
  6. در مقابل ریسک های احتمالی از سرمایه گذاری های ما مراقبت می کند.
  7. آسودگی خاطر مناسبی را از لحاظ مالی ایجاد می کند.

 

سخن آخر

مدیریت مالی دربرگیرنده راه حل های پولی در زندگی است. مدیریت پول در اصطلاح به فرآیندهای بودجه ریزی، پس انداز، سرمایه گذاری، خرج کردن یا نظارت بر مصرف سرمایه یک فرد یا خانواده اشاره دارد. رعایت این مسائل از سوی زوجین و به طور مشترک، سلامت مالی و روانی یک خانواده را تضمین خواهد کرد.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

  1. الان واقعا شرایط طوریه ، اگر زوج ها هر دو کار نکن ، واقعا خرج های زندگی در نمیاد. مگر اینکه از قبل آدم های برخورداری بوده باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود