حیاتی‌ترین معیارهای موثر فراموش شده در بازاریابی

مدت زمان مطالعه : ۵ دقیقه | بازاریابان عرصه بازاریابی

اقداماتی که مشتری را به انجام فعالیتی که برای کسب و کار مفید است سوق می دهد، بازاریابی نامیده می شود. بازاریابی شامل تمام استراتژی ها و تاکتیک هایی است که شرکت های مختلف برای یافتن مکانی برای محصولات و خدمات خود در بازار و ترغیب مخاطبان هدف به خرید استفاده می کنند. در بازاریابی، به خصوص بازاریابی کسب و کار آنلاین، معیارهایی وجود دارد که می توان از آنها برای بهبود بازاریابی استفاده کرد و استراتژی ها و تکنیک های خود را به طور موثرتری به کار برد. در اینجا معیارهایی وجود دارد که اکثر بازاریابان از آن بی اطلاع هستند:

یکی از رایج ترین معیارهای بازاریابی برای بازاریابان ، که همیشه از طرف آنها فراموش می شود توجه به ارزش طول عمر مشتری است.

ما اغلب بیش از حد روی کارهای روزمره و روزمره خود تمرکز می کنیم، اما معمولاً درک طولانی مدت از تجربه مشتری نداریم. در حالی که بسیاری از سازمان های بزرگ و موفق تیم هایی دارند که تجربه بلندمدت مشتری را دنبال می کنند. همه بازاریابان باید بدانند که درک این موضوع بسیار مهم است، زیرا درک یک تجربه طولانی مدت مشتری می تواند در حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید بسیار موثر باشد.

از طرف دیگر، همانطور که بارها شنیده اید، جذب مشتری جدید تقریباً همیشه سخت تر از حفظ مشتری فعلی است، بنابراین باید ارزش طول عمر مشتری را بدانید. با درک تجربه مشتری، کار بازاریابان از راه های مختلفی تسهیل می شود. اول از همه، برندهای زیادی هستند که به برند شما علاقه مند هستند، با توجه به تجربه طولانی مدت مشتری، این پتانسیل را ایجاد می کنید که می توانید نام خود را دهان به دهان بین آنها منتقل کنید. علاوه بر این، اگر سابقه قوی از مشتریان داشته باشید، فرصت های زیادی برای تبدیل آنها به مشتریان عادی خواهید داشت.

 

بازاریابی یکی از بازاریابان شرکت Mailchimp

 

برای توجه به ارزش طول عمر مشتری، پیگیری عملکرد یک کمپین در طول زمان نیز مهم است. اغلب، با وجود تمام کاستی ها، تعداد کمپین ها نسبت به تلاش اولیه ای که انجام داده اید، افزایش می یابد. نکته مهم درک این فرآیند و بهینه سازی مداوم عمر کمپین است.

موارد دیگری نیز وجود دارد که معیارهای بازاریابی موثری هستند که اغلب در عملکرد فنی وب سایت توسط بازاریابان این عرصه به طور کامل نادیده گرفته می شوند.

بدون شک، شما به عنوان عضوی از بازاریابان این عرصه آنالیز ترافیک وب سایت خود را معیاری برای موفقیت در بازاریابی خود می دانید. آمارهایی مانند ترافیک، منابع ارجاع، تعامل کاربر با وب سایت و نرخ تبدیل بدون شک معیارهایی هستند که همیشه در نظر گرفته اید، اما ممکن است هنوز مواردی وجود داشته باشد که توجه زیادی به آن نکرده اید. مواردی مانند سرعت صفحه، عملکرد میزبانی وب و سایر جزئیات از این قبیل باید به بخش فناوری اطلاعات شرکت سپرده شود.

خوب است بدانید که توجه به این موارد اغلب فراموش شده می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد موتور جستجو و تجربه کلی مشتری داشته باشد. گوگل سرویس PageSpeed ​​Insights را برای صاحبان وب سایت ارائه می دهد تا وب سایت خود را از نظر معیارهایی مانند زمان بارگذاری و سایر معیارهای عملکرد بررسی کنند. باید بدانید که درک عملکرد فنی یک وب سایت می تواند عملکرد کلی شما را افزایش دهد.

روش های متعدد و بسیار ساده ای برای بهبود برخی از این آمار وجود دارد. تیم توسعه وب شما می تواند کد سایت شما را برای صفحات وب شما بهینه کند یا میزبانی بهتری را انتخاب کند که سرعت سایت شما را افزایش دهد. به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات، چند تغییر ساده می تواند تفاوت بزرگی در عملکرد کلی سایت ایجاد کند.

 

اکثر بازاریابان معیارهایی مانند زمان صرف شده در سایت یا صفحات بازدید شده را به عنوان معیاری برای تعامل کاربر با محتوای سایت در نظر می گیرند.

 

اکثر بازاریابان معیارهایی مانند زمان صرف شده در سایت یا صفحات بازدید شده را به عنوان معیاری برای تعامل کاربر با محتوای سایت در نظر می گیرند. ابزارهایی مانند Google Analytics معیارهایی را برای زمانی که کاربر یک صفحه را بارگذاری می کند ارائه می دهد. به سختی می توان با قاطعیت گفت که کاربر محتوای سایت را خوانده است، چه رسد به اینکه بگوییم چه زمانی تمام شده است.

به خاطر داشته باشید که درک رفتار یک خواننده وب سایت می تواند به شما بگوید که مخاطب شما ترجیح می دهد چه نوع محتوایی را بخواند. همچنین می توانید طول بهینه محتوای ایجاد شده خود را پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر می دانید که وقتی مقاله ای که در وب سایت شما منتشر می شود ۵۰۰ کلمه یا کمتر است، خواننده آن را به طور کامل می خواند یا اگر ۷۵۰ کلمه باشد، تقریباً نیمی از خوانندگان آن را نمی خوانند، چنین اطلاعاتی برای شماست. بسیار مفید خواهد بود و از طریق آنها می توانید استراتژی محتوای خود را برنامه ریزی کنید.

ممکن است ردیابی چنین آماری برای شما سخت باشد، با تنظیم ردیابی رویدادها در ابتدا و انتهای محتوای خود، به راحتی می توانید طول مطالب مورد نظر را پیدا کنید. همچنین می توانید بفهمید که کدام محتوا از محبوبیت بیشتری برخوردار است. از طرفی با تولید محتوایی با اندازه بهینه و همچنین تعیین محتوای مورد نظر می توانید بازاریابی موثرتری انجام دهید.

نه تنها خواهید دید که چه کسی شروع به خواندن محتوای منتشر شده شما کرده است، بلکه می توانید همه کسانی را که آن محتوا را تا انتها خوانده اند نیز مشاهده کنید. با ردیابی چنین آماری از وب سایت خود، قادر خواهید بود در مدت زمان کوتاهی به درک خوبی از ارزش محتوا از دیدگاه مخاطبان خود دست پیدا کنید.

 

چگونه برنامه بازاریابی اینترنتی خود را به زبان مدیران سایت تبدیل کنیم؟

چگونه برنامه بازاریابی اینترنتی خود را به زبان مدیران سایت تبدیل کنیم ؟

زبان کارشناسان و مدیران سئو متفاوت است. این یک واقعیت محض است که این تفاوت همیشه باعث اختلاف می شود و مانع پیشرفت کار می شود. یک تغییر کوچک در برنامه باید بر اساس توافقات بین کارشناسان و مدیران سئو باشد که می تواند آنها را به موفقیت نزدیک کند.

بازاریابان اینترنتی و سئوکاران طرح خود را روی یک کاغذ یا کاغذ می نویسند تا آن را به مدیران مجموعه و سرمایه گذاران ارائه و توضیح دهند. مشکل از اینجا شروع می شود که برنامه خود را ارائه می دهند، زیرا مدیران و سرمایه گذاران سرمایه شناخت کافی از بازاریابی اینترنتی ندارند و زبانشان یکسان نیست، نمی توانند جلسه و مذاکره مفیدی برای سرمایه گذاری و ادامه فعالیت داشته باشند. بنابراین نمی توانند از داده های ورودی خود به درستی استفاده کنند. تا به نتیجه مطلوب برسید.

اگر یک بازاریاب اینترنتی هستید چه باید بکنید؟ شما باید کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و پیشرفت و چشم انداز وب سایت را در برنامه خود بیان کنید. اما یکی از مشکلات بازاریابان ارائه کننده برنامه این است که توجه چندانی به سلیقه و زبان مشتری ندارند و در نتیجه همیشه با مدیران و سرمایه گذاران مخالف هستند. آنها توسط گوگل دیده می شوند نه مشتری.

مهم ترین نکته ای که بازاریابان اینترنتی قبل از ارائه برنامه خود باید به آن توجه کنند این است که یک بار خود را به جای مشتری و مخاطب قرار دهند و استراتژی بازاریابی و پیام های خود را از دیدگاه آنها در نظر بگیرند. آیا پیامی که آنها می خواهند به درستی به مخاطب منتقل می شود؟ در واقع شما باید معیارهای خود را به درستی بیان کنید.

سخن پایانی

همانطور که دیدید، راه های زیادی برای اندازه گیری معیارها وجود دارد که می تواند بینش و درک عمیق شما را از ایجاد بازاریابی خوب و تلاش های تبلیغاتی موثر افزایش دهد. امیدواریم با در نظر گرفتن این معیارها، ایده های جدیدی از تحلیل های آماری و گزارش های اثربخشی بازاریابی به ذهن شما خطور کند. با نگاهی دقیق تر به آنچه باعث افزایش بهره وری می شود، می توانید استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی خود را برای دستیابی به نتایج بهتر اولویت بندی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست