چرا اهمیت زمان بیشتر از پول است؟

زمان یا پول

نتایج یک مطالعه اخیر در حوزه روانشناسی اجتماعی و علوم شخصیتی نشان داد افرادی که برای وقت خود بیشتر از دنبال کردن پول ارزش قائل هستند زندگی شادتری هستند. در یک سری مطالعه، محققان از بیش از 4600 شرکت‌کننده سؤالاتی پرسیدند، مانند اینکه آیا ترجیح می‌دهند برای آپارتمانی با زمان رفت و آمد کوتاهتر، اجاره بیشتری بپردازند یا برای آپارتمانی با رفت ‌و آمد طولانی‌تر، اجاره کمتری بپردازند. فقط بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که برای زمان خود ارزش قائل هستند و در مجموع نسبت به کسانی که می گویند پول درآوردن مهمتر از وقتشان است، شادتر بودند.

اشلی ویلانز، محقق ارشد دانشگاه بریتیش کلمبیا، می‌گوید: “به ‌نظر می‌رسد که مردم ترجیح می‌دهند با اولویت دادن به زمان خود، شادتر زندگی کنند.” ویلانز بر این باور است که جنسیت و درآمد تأثیری بر این ‌که مردم فقط به یک جنبه زندگی اهمیت دهند، ندارد.

ارزش کدام بیشتر است: زمان یا پول؟

سوال اینجاست که آیا زمانی که مسن تر و از نظر مالی با ثبات تر هستیم، بیشتر به زمان اهمیت می دهیم یا پول؟ آیا برخی از مردم برای وقت خود ارزش بیشتری قائل هستند زیرا می دانند پول خوشبختی نمی خرد؟ یا ما نسلی هستیم که به جای حساب‌های بانکی پرشده، به تجربیات خوشایند اهمیت می‌دهیم؟ آیا می‌توانیم برای وقت خود ارزش قائل باشیم و درآمدهای کلانی به دست آوریم یا باید یکی را بر دیگری ارجحیت دهیم؟

واضح است که نمی توانیم یک هفته یکبار مرخصی بگیریم تا به ساحل برویم. تلاش برای مرخصی گرفتن برای کارهایی که از آنها لذت می بریم و همیشه نمی توانیم انجام دهیم، مهمتر از گرفتن پول های کلان است. البته تا زمانی که در حد اعتدال باشد و بتوانیم هر ماه هزینه‌های خود را پرداخت کنیم.

مطمئناً اگر درآمد اختیاری زیادی دارید، ممکن است بتوانید از آن برای آزاد کردن وقت خود استفاده کنید. شخص دیگری ممکن است آرامش باغبانی را بر گذراندن وقت برای انجام کار دیگری ترجیح دهد.

اگر این همه درآمد اضافی برای استخدام نظافتچی خانه، خریداران مواد غذایی و غیره نداشته باشید، چه؟ ممکن است به روش‌های دیگری متوسل شوید مثلا ممکن است بدتان نیاید که یک ساعت بیشتر را صرف سرمایه‌گذاری کنید.

به طور خلاصه، هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد. ما به طور کلی بسته به ارزش های اصلی خود یک چیز را بر چیز دیگر اولویت می دهیم، اما این می تواند در دوره‌های مختلف زندگی ما تغییر کند. اگر بدانیم که می‌توانیم خوشحال‌تر باشیم با تأکید بیشتر بر زمان‌مان تا کسب درآمد، شاید بهتر باشد آن را امتحان کنیم.

زمان خود را از دست ندهید

زمان خود را از دست ندهید

آیا می خواهید کمی بیشتر برای وقت خود ارزش قائل شوید زیرا معتقدید این کار شما را شادتر می کند؟ ویلیانز پیشنهاد می کند روش خرج کردن پول خود را تغییر دهید. مثلا ساعات اضافه کاری کمتری داشته باشید یا اگر با اتوبوس بیشتر طول می کشد تا به خانه برسید از تاکسی استفاده کنید. یا به خواربارفروشی گران قیمتی بروید که به خانه شما نزدیکتر است تا زمان بیشتری برای چیزهایی که از آن لذت می برید داشته باشید.

همچنین بخوانید:  4 دلیل برای اینکه سرنوشت خود را بدست بگیریم

ویلانز می‌گوید: “کلید کار این است که مطمئن شوید علاوه بر استفاده از پول برای داشتن زمان بیشتر، مردم اوقات فراغت خود را نیز به روش‌های بهتری سپری می‌کنند. برای برخی از ما این به معنای استراحت در ساحل است، در حالی که برخی دیگر می‌خواهیم زمانی را با خانواده و دوستان بگذرانیم. حدس من این است که می‌توانید وقت اضافی داشته باشید، اما اگر کاری که با آن انجام می‌دهید باعث رضایت شما نشود، احتمالاً در کل خوشحال‌تر نخواهید بود. آگاهی از آنچه ما را واقعاً خوشحال می کند نیز ضروری است تا بتوانید از آن زمان به خوبی استفاده کنید.”

راه دیگر برای ارزش گذاری زمان این است که دیگران آن را بدانند. به مشتریان خود اطلاع دهید که پس از ساعت 5 بعد از ظهر دیگر کار نمی کنید. یا در روزهای جمعه به ایمیل‌ها و تلفن‌های کاری پاسخ ندهید. ممکن است در شرکتی شغلی داشته باشید که بخواهد با نشان دادن اینکه برای وقت شما ارزش قائل است، ثابت کند که برای شما ارزش قائل هستند.

اجازه دادن به کارمندان برای چک نکردن ایمیل‌ها بعد از ساعت 5 بعدازظهر، یا پاداش دادن به کارمندان برای کار سختشان در روزهای تعطیل، می‌تواند این سیگنال را به کارمندان ارسال کند که شرکت آنها به وقت شخصی آنها اهمیت می‌دهد. بنابراین این کار کارمندان را قادر می‌سازد تا خودشان را برای اولویت‌بندی کارهایشان توانمند کنند.

برای موفقیت بیشتر این 7 کار را در اوقات فراغت خود انجام دهید

برای موفقیت بیشتر این 7 کار را در اوقات فراغت خود انجام دهید

آیا می‌دانستید استارت‌آپ‌ها چهار برابر بیشتر از موفقیت‌، شکست می‌خورند؟ آیا می دانید چرا راه اندازی یک کسب و کار موفق بسیار سخت است؟ این موضوع به تعداد عوامل زیادی بستگی دارد، که یکی از آنها می تواند نحوه گذراندن اوقات فراغت خود باشد.

بهره‌وری که می‌توانید در اوقات فراغت خود ایجاد کنید، اغلب به موفقیت تلاش‌های حرفه‌ای‌تان نیز منجر می‌شود، و می‌توانید شرط ببندید که افراد موفق از اوقات فراغت خود بیشتر از استراحت روی مبل یا پرخوری استفاده می‌کنند.

اگر به عنوان یک کارآفرین برای موفقیت در تلاش هستید، ممکن است بخواهید نگاه دقیق‌تری به نحوه گذراندن وقت خود در خارج از دفتر بیندازید. در نظر بگیرید که برخی از عادت‌های کمتر ‌مولد خود را با عاداتی با مزایای بهتر که شانس موفقیت را بالا می‌برند، جایگزین کنید. مثلا:

ورزش کنید

1. ورزش کنید

ورزش کردن هم برای بدن و هم برای ذهن مفید است. بر اساس مطالعات مختلف، افرادی که 30 دقیقه در روز و پنج بار در هفته ورزش می کنند، از سلامت کلی مغز، از جمله بهبود خلق و خو، کاهش استرس، افزایش خلاقیت و تفکر واضح تر برخوردارند. ورزش بهترین کاری است که می توانید انجام دهید تا هوشیار و زنده بمانید در حالی که کسب و کار خود را هم اداره می کنید.

سرگرمی

2. سرگرمی

آیا تا به حال متوجه شده اید که برخی از موفق ترین افرادی که می شناسید خارج از محل کار نیز سبک زندگی نسبتاً جالبی دارند؟ این تا حد زیادی ناشی از سرگرمی های شخصی است که آنها برای لذت بردن انتخاب می کنند. سرگرمی ها خروجی خوبی برای استرس و منبع عالی خلاقیت هستند.

همچنین بخوانید:  اعتماد به نفس چطور به ما کمک میکند

یادگیری

3. یادگیری

موفقیت اغلب به معنای پرورش عشق به یادگیری است. اگر می خواهید عشق به یادگیری را در درون خود القا کنید، چیز جدیدی یاد بگیرید. برخی افراد دوست دارند زبان یاد بگیرند. دیگران دوست دارند با آخرین سرمایه گذاری های تکنولوژیکی همراه باشند. بیشتر مواردی را می آموزند که در شغلشان برایشان مفید باشد، مانند مبانی فناوری اطلاعات. یک جو قوی از یادگیری چیزهای جدید می تواند به افزایش بهره وری شخصی و تجاری تا 37 درصد کمک کند. با آموزش‌های آنلاین، دوره‌های اطلاعاتی مبتنی بر وب و برنامه‌هایی که فقط با چند ضربه به شما کمک می‌کنند، بهانه‌ای برای یاد نگرفتن چیزهای جدید ندارید.

4. ذهن آگاهی

دلیلی وجود دارد که امروزه یوگا به یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های سلامتی تبدیل شده است: تمرکز حواس می‌تواند به شما کمک کند آرام شوید، بهره‌وری را بهبود بخشید، خلاقیت را تسهیل کند و سلامت کلی شما را حفظ کند.

توجه به این نکته مهم است که تمرین تمرکز حواس لزوماً به معنای انجام یوگا یا حتی مدیتیشن نیست، اگرچه هر دوی این تمرین ها این کار را انجام می دهند. این می تواند به معنای این باشد که دو بار در روز به مدت 20 دقیقه در سکوت بنشینید یا به پشتی صندلی خود تکیه دهید، به سقف خیره شوید و دنیا را برای 10 دقیقه فراموش کنید.

کمک کردن به دیگران

5. خدمات

اگر در حال از دست دادن چشم انداز و آنچه برای شما مهم است هستید از فرصت استفاده کنید تا به افراد کمتر خوش شانس خدمت کنید. کمک به افراد جامعه به شما کمک می کند تا به چیزهایی علاوه بر کار فکر کنید، که ممکن است به شما امکان دهد نحوه بهبود کسب و کار خود را ارزیابی کنید. این بهترین راه برای چشم انداز زندگی خود و کاهش استرس ناشی از تمرکز مداوم بر مشکلات خود است.

یادگیری

 

6. مطالعه کردن

بهترین راه برای به روز ماندن مطالعه است. چه در حال پیگیری جدیدترین اخبار باشید، چه مطالعه یک کتاب با محوریت کسب و کار یا خواندن زندگی نامه یک فرد موفقی که تحسینش می کنید، مطالعه می تواند به تقویت خلاقیت شما، بهبود فرآیندهای فکری شما در محل کار کمک کرده و شما را قادر سازد تا استرس بعد از یک روز طولانی را پشت سر بگذارید.

بودن و وقت گذاشتن برای خانواده و با خانواده بودن

7. خانواده

هر از چند گاهی استراحت کنید تا تمام توجه خود را به کسانی که بیشتر دوستشان دارید اختصاص دهید. فقط برای چند ساعت در هفته، به چیزهایی که در محل کار اتفاق می افتد فکر نکنید و از آنچه در خانه می گذرد لذت ببرید. افراد سالم، شاد و سودآور می‌دانند که استراحت کردن با عزیزانشان آنها را با بالا رفتن از نردبان موفقیت، عاقل نگه می‌دارد.

5 ویژگی افرادی که از زمان عاقلانه استفاده می کنند

5 ویژگی افرادی که از زمان عاقلانه استفاده می کنند

چگونه از دقایق ارزشمندی که هر روز به ما داده می شود، به حداکثر برسانیم؟ با یادگیری استفاده از پنج ویژگی افرادی که از زمان عاقلانه استفاده می کنند می توان این را انجام داد:

هدفمند بودن

1. هدفمند بودن

افرادی که عاقلانه از زمان استفاده می کنند، آن را صرف فعالیت هایی می کنند که هدف کلی آنها را در زندگی پیش می برد. با هدایت مداوم زمان و انرژی به سمت هدفی فراگیر، افراد می توانند پتانسیل خود را به طور کامل درک کنند.

همچنین بخوانید:  داشتن ذهنیت مثبت، شرط اصلی موفقیت

ما بدون هدف اوج نمی توانیم به اوج عملکرد برسیم. هدف همه کارهایی که انجام می دهیم را زنده می کند. در واقع، من معتقدم دو روز بزرگ در زندگی یک فرد روزی است که به دنیا می آید و روزی که دلیل آن را کشف می کند. کشف هدف به پالایش اشتیاق، تمرکز تلاش ها و تشدید تعهدات کمک می کند. نتیجه تجمعی تقویت دستاوردها است.

به ارزش ها متعهد بودن

2. به ارزش ها متعهد بودن

افرادی که از زمان به درستی استفاده می کنند با زمانی که صرف می کنند بر ارزش های خود تاکید می کنند. با عمل بر اساس اعتقادات خود، تحقق می یابند. ناکامی در شناسایی ارزش‌ها منجر به وجودی بی‌سکان می‌شود که در آن افراد در زندگی می‌چرخند، و مطمئن نیستند که چه چیزی برایشان عزیز است. وضوح ارزش ها مانند چراغی از نور است که مسیر را در پیچ و خم های زندگی هدایت می کند.

هنگامی که ارزش ها به یک سازمان تعمیم داده می شوند، حس گسترده تری از هدف را القا می کنند. آنها کار را ارزشمند می کنند. در یک سازمان، اگر چشم انداز سر و رسالت قلب است، ارزش ها روح هستند. ارزش ها به عملیات و معاملات روزانه معنا می بخشند.

با نقاط قوت خود هماهنگ بودن

3. با نقاط قوت خود هماهنگ بودن

افرادی که از زمان به درستی استفاده می کنند با نقاط قوت خود بازی می کنند. با انجام این کار، آنها بیشترین تأثیر را دارند. مردم برای میانگین هزینه نمی کنند. اگر سطح مهارت شما دو است، زمان قابل توجهی را برای پیشرفت تلف نکنید زیرا به احتمال زیاد هرگز بیش از چهار رشد نخواهید کرد. با این حال، اگر در یک منطقه هفت نفر هستید، این مهارت را تقویت کنید، زیرا وقتی نه ساله شدید، به سطح کمیاب از تخصص رسیده‌اید.

همانطور که جیم سوندبرگ می‌گوید: «ویژگی خود را کشف کنید. سپس خود را نظم دهی تا آن را توسعه دهی.» شما دارای مجموعه ای منحصر به فرد از مهارت ها و استعدادها هستید. آنها را پیدا کنید، آنها را اصلاح کنید و اجازه دهید شما را به سمت موفقیت ببرند.

شادی را انتخاب می‌کنند

4. شادی را انتخاب می‌کنند

افرادی که از زمان به درستی استفاده می کنند با اولویت دادن به روابط و تفریح، شادی را انتخاب می کنند. در حالی که انتخاب شادی ممکن است ساده و بدیهی به نظر برسد، افراد زیادی در تلاش هستند تا خود را ثابت کنند و ارزش خود را تأیید کنند. این افراد به دنبال قدرت و اعتبار می‌روند و در طول مسیر دوستی‌شان کم‌رنگ می‌شود، خانواده‌شان نادیده گرفته می‌شود و تعطیلات را پشت سر می‌گذارند. در نهایت، هر موفقیتی که به دست می آورند یک دستاورد توخالی و تنهایی است.

خانواده و دوستی دو تا از بزرگترین تسهیل کننده های خوشبختی هستند. اولویت دادن به زمان برای ایجاد روابط، ویژگی بارز یک رهبر سالم است. به همین ترتیب، برنامه ریزی برای اوقات فراغت با استرس مبارزه می کند و به ما امکان می دهد از سرگرمی هایی که ما را شاد می کند لذت ببریم. در نهایت، شادی یک شغل درونی است. ما عاقلانه هستیم که اطراف خود را با خانواده، دوستان و تفریح ​​احاطه کنیم، اما در نهایت پاسخ درونی خود را به افراد و شرایط زندگی خود تعیین می کنیم.

تجهیز کننده هستند

5. تجهیز کننده هستند.

افرادی که از زمان به درستی استفاده می کنند، دیگران را به منظور افزایش بهره وری خود آموزش می‌دهند. آنها محدودیت‌های موفقیت فردی را درک می‌کنند و تیم‌هایی را برای گسترش تأثیر خود می‌سازند. با ایجاد یک حلقه درونی از رهبران و سرمایه گذاری بر روی آنها، کاربران عاقل زمان نفوذ خود را چند برابر می کنند. گرچه هر چقدر که بخواهیم، ​​نمی‌توانیم زمان بیشتری داشته باشیم زیرا زمان یک منبع محدود و در حال کاهش است. اما ما می‌توانیم یاد بگیریم که زمان را عاقلانه بگذرانیم.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود