چطور ثروتمند شویم؟ ثروتمندان واقعی چطور موفق می شوند؟

چطور ثروتمند شویم؟ ثروتمندان واقعی چطور می شوند؟

چطور ثروتمند شویم؟

اینکه چطور ثروتمند شویم؟ مستلزم رعایت چند نکته است: شجاعت، اشتیاق، هدفمندی، پشتکار، مقاومت، تفکر شجاعانه و در نهایت تصمیم گیری.

“آنگاه که تصمیمی می‌گیرید جهان هستی برای اجرای آن نقشه می‌کشد”.( رالف والدو امرسون)

محصور کردن خود در یک چهاردیواری و دریافت یک مستمری مشخص و محدود هرگز شما را ثروتمند نمی‌کند! حال وقت آن رسیده که یک نگاه به استعدادها و نیروهای بالقوه خود بیندازید و از جایی شروع کنید.

چطور ثروتمند شویم؟ ثروتمندان واقعی چطور می شوند؟
چطور ثروتمند شویم؟ ثروتمندان واقعی چطور می شوند؟

“همه‌ی انسان‌ها کارآفرین هستند. در دوران غارنشینی شغل آزاد داشتیم، ارباب خود بودیم، غذا پیدا کرده و شکم خود را سیر می‌کردیم. تاریخ انسان اینگونه آغاز شد که با ورود تمدن آن کارها را متوقف کردیم. کارگر شدیم. چون برچسب کارگر بودن به ما زده شد و ما فراموش کردیم کارآفرین هستیم”.
محمد یونس (برنده جایزه صلح نوبل)

آقای دارن هاردی کیست؟

مواردی که در این مقاله برای رسیدن به هدف اصلی که چطور ثروتمند شویم؟ به آن اشاره شده برگرفته از زندگی و روش تجارت و کسب ثروت بی‌نظیر آقای دارن هاردی است که تمام تجربه‌ها و ایده‌هایش را در قالب یک کتاب با نام “قطار سرعت به سوی ثروت” به راحتی در اختیار خوانندگان گذاشته، که بسیاری از افراد سرشناس در دنیای تجارت از این ایده‌ها استفاده کرده و به موفقیتی که مورد نظرشان بوده رسیدند؛ در ابتدای کتاب تمامی آنها به بی‌نظیر بودن کتاب و رساندن آنها به سرمنزل مقصود اعتراف کردند.

در ابتدا لازم می‌بینم خلاصه‌ای از شروع دوران طلایی این مرد بزرگ در عرصه تجارت که همان دوران نوجوانی است اشاره‌ای کوچک کنم.

او به خاطر علاقه‌ای که پدرش به رشته وکالت داشته علی‌رقم میلش به این رشته وارد می‌شود، در نهایت به خاطر علاقه اصلی‌اش که تجارت بود، آن را رها می‌کند و به خاطر تاثیری که یک فیلم بر او می‌گذارد به علاقه‌اش پی برده و پا در این مسیر می‌گذارد. وی در ابتدا از سودی که از دستمزد چمن‌زنی و میخ فروشی به دست می‌آورد فیلترهای آب خریداری و آنها را در گاراژ خانه انباشته می‌کرد. اگر زندگینامه او را بخوانیم می‌فهمیم که بسیاری از ما به خاطر ناکامی‌های بی‌شماری از جمله نیافتن مشتری، مخالفت‌های پدر، نارضایتی‌ها و…در همان ابتدا جا می‌زدیم ولی با پشتکار و علاقه عجیبی که از این فرد می‌بینیم خواهیم فهمید که هر کاری شدنی است. سرانجام وی صاحب شرکتی می‌شود که سالانه پنج میلیون دلار درآمد داشت.

سعی من بر این شد تا جایی که می‌توانم عوامل مهم موفقیت این فرد را به صورت خلاصه در اختیار شما قرار دهم تا به راز چطور ثروتمند شویم؟ پی ببریم.

عوامل مهم در ساخت تجارت موفق چیست؟

اولین و مهمترین عامل در ساخت تجارت موفق عشق‌ورزی به آن است.

آری لازمه سوار شدن به قطار سرعت بسوی ثروت همین عشق است. حق با فرانکلین پی جونز بود: “عشق است که این سفر را ارزشمند می‌کند؛ وجود عشق آنچنان ضروری است که بدون آن بهتر است به هیچ‌وجه سوار این قطار نشوید.”
افراد مشهور به خوبی به این موضوع واقف هستند. موفق‌ترین تاجران نیز از آن باخبرند. هر فرد موفقی که در رسانه یا روی صحنه با او مصاحبه شده است می‌داند که نخستین و مهمترین عامل ایجاد تجارت موفق این است که عاشق آن باشید. پس فاش شدن راز چطور ثروتمند شویم؟ زیاد هم دشوار نیست.

کلیدهای علاقه:

کلید شماره ۱:

به کاری که انجام می‌دهید علاقه‌مند باشید.

این نظر آقای دارن است که کار کردن بدون علاقه بسیار سخت است و بدون عشق شکست می‌خوری. واقعا سخت است و باید مدتهای طولانی به آن ادامه دهی و اگر علاقه‌ای به آن نداشته باشی از آن لذت نمی‌بری و در زمان سخت شدن کار زود تسلیم می‌شوی.

“دیوید فاستر” آهنگ ساز موفق می‌گوید: “اگر حضور در جایی غیر از محل کار خود را ترجیح می‌دهید پس به احتمال زیاد کار اشتباهی انجام می‌دهید.”

“الون ماسک” کارآفرین بزرگ بر این باور است که راه‌اندازی یک کسب و کار خوب همانند خیره شدن به افق دور و خوردن شیشه خرد شده است. و این فقط از یک انسان عاشق بر‌می‌آید.
موضوع مورد علاقه خود را پیدا کنید، مگر در این دنیا می‌توان کسی را پیدا کرد که نتواند موضوع مورد علاقه خود را بیابد؟! بنابراین دست به کار شوید و علایق خود را درجه بندی کنید.
اگر نمی‌توانید موضوع مورد علاقه و اشتیاقت را پیدا کنی لابلای کوسن‌های مبل دنبالش نگرد، درون خودت است.

همچنین بخوانید:  پاسخ به سوالی در مورد اعتقاد نداشتن به قانون جذب

کلید شماره دو:

به علت انجام دادن کارتان علاقه‌مند باشید.

در بیشتر مواقع افراد به خود کار علاقه ندارند ولی به نتیجه‌ای که انجام آن کار عایدشان می‌کند علاقه دارند، این هم خوب است و در بسیاری از مواقع موفق خواهید شد. ولی گوی سبقت را کسی ربوده که به خود انجام کار هم علاقه دارد.

کلید شماره ۳:

به چگونه انجام دادن کار خود علاقه‌مند باشید.

عالی و به نحو‌احسنت انجام دادن کارها
سعی کنید هر کار محوله به خودتان را به بهترین نحو انجام دهید. کاری نداشته باشید چقدر بابتش پول دریافت می‌کنید یا برای چه کسی کار می‌کنید. این یک کلید موفقیت است که هرگز نباید از آن غافل باشید.

حال قصد دارید کدام کلید را روشن کنید تا به جواب این سوال که چطور ثروتمند شویم برسید؟

 

۲- ایجاد یک فضای رقابتی و مبارزه‌ای سالم با رقیبان.

درد و عشق به طور مساوی در انسان ایجاد انگیزه برای موفقیتِ بیشتر می‌کند.

 

۳- نقاط قوت خود را پیدا کنید.

برای اینکه بدانید چطور ثروتمند شویم؟ باید به شناسایی مزیت‌های منحصربه‌فرد و انعطاف‌پذیری خودتان در حیطه کاری‌تان بپردازید و آنها را تقویت کنید. در واقع استعدادها و علایق خود را شکوفا کنید.

 

۴- شهامت در مقابل مسخره شدن‌ها و ریسک‌پذیری بالا:

بارها به شدت کوبیده خواهید شد. شما دیوانه هستید این کلمه‌ای است که بارها می‌شنوید و فکر نکنید توهین است! بلکه نوعی تعریف است. دیوانه به کسی می‌گویند که به طور غیرعادی به موضوع خاصی خوش‌بین و علاقه‌مند است. اغلب افراد جرات ندارند وارد قطار وحشت شوند اما شما شجاعتش را دارید و دقیقاً به همین دلیل است که شما را دیوانه می‌نامند. و این را به یاد داشته باشید که فقط ۱۰ درصد از مردم کار آفرین هستند.
افراد برای این که احساس بهتری به خود داشته باشند به این امید که شما را به داخل گروه خود بکشند، انتخاب خلاقانه شما را مسخره می‌کنند.

همچنین بخوانید:  انسان های موفق با انسان های معمولی چه تفاوتی دارند؟

 

با استفاده از پنج راهبرد زیر از ماهیت جنون‌آمیز خود استقبال کنید.

۱- به دنبال محبوبیت نباشید.
۲- بگذارید دیگران به شما بخندند.
۳- موفقیت را تعریف کنید. در واقع بدانید چه می‌خواهید.
۴- برای خودتان زندگی کنید و به نظر مردم اهمیت ندهید.
۵- سریع برخیزید و شکست خود را جبران کنید.
(همه ما زمین می‌خوریم اما تنها چیزی که ما را از دیگران متمایز می‌کند این است که چقدر سریع‌تر از زمین برمی‌خیزیم).
بیشتر از خود شکست به درس‌هایی که یاد گرفتیم و فرصت‌هایی که ایجاد شده توجه کنیم.

 

سخن آخر:

تفکر من‌ نمی‌توانم دروغی بیش نیست؛ بهانه‌ای برای تلاش نکردن است. رسیدن به عظمت و موفقیت ارتباطی به دی ان ای ندارد و ژنتیک در موفقیت دخیل نیست و چیزی به نام بی‌استعدادی نداریم. مطمئن باشید ما همه توانایی‌های منحصر به فرد خود را داریم اما اگر خود را به فرآیند پیشرفت مداوم و بی‌پایان متعهد کنیم می‌توانیم در هر زمینه از زندگی استاد و نابغه شویم.

” همه استعداد دارند؛ اما برای داشتن توانایی باید سخت کار کنید.” (مایکل جردن)

دیگه هی سوال نکنید چطور ثروتمند شویم؟ قطار، انتظارِ شما را می‌کشد؛ شما دیگر آماده هستید؛ سوار شوید. قطار همین الان حرکت می‌کند.

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

علائمی که نشان می‌دهد برای ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی آماده نیستید!

چه چیزهایی را برای ثروتمند شدن باید فدا کنیم؟

چگونه با کسب درآمد از اینترنت ثروتمند شوید؟

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود