علائمی که نشان می‌دهد برای ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی آماده نیستید!

علائمی که نشان می‌دهد برای ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی آماده نیستید!

علائمی که نشان می‌دهد برای ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی آماده نیستید!

دلتان می‌خواهد به موفقیت مالی برسید؟ خودتان را برای ثروتمند شدن آماده کرده‌اید؟ خوب شاید هم اکنون نیز کارهایی را انجام می‌دهید که شما را از رسیدن به موفقیت مالی باز داشته‌اند. در ادامه برخی عادات، رفتارها و کارهایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که از علائم آماده نبودن برای ثروتمند شدن هستند.

علائمی که نشان می‌دهد برای ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی آماده نیستید!
علائمی که نشان می‌دهد برای ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی آماده نیستید!

پول ارزان به دست نمی‌آید و برای به دست آوردن آن خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید نیاز به تلاش و وقت گذاشتن دارید. باید باهوش‌تر شوید، سخت‌تر کار کنید و چیزهایی را قربانی کنید که شاید دلتان نخواهد از آن‌ها بگذرید.


  1.    نمی‌توانید پول پس انداز کنید

«ولی من به اندازه‌ی کافی پول در نمیارم که بخوام پس انداز کنم!»

متاسفیم ولی اینطوری نمی‌توانید به موفقیت مالی برسید. اگر الان نمی‌توانید 10% درآمد خود را پس انداز کنید حتی اگر پولی که به دست می‌آورید دو برابر هم شود باز هم قادر به این کار نخواهید بود. فکر می‌کنید با افزایش درآمدتان، شیوه‌ی زندگی‌ای که اکنون دارید همینطوری خواهد ماند؟ خوب اغلب این اتفاق نمی‌افتد.

همچنین بخوانید:  آیا ایده من پولساز است؟

کسانی که تمام درآمد خود را خرج می‌کنند، سبک زندگیشان را نیز تا سقف درآمد خود بالا می‌برند و فرقی نمی‌کند که یک میلیون تومان درآمد داشته باشند یا صد میلیون. خودتان امتحان کنید؛ مخارجی که در دو هفته گذشته انجام داده‌اید را فهرست کنید و تمام مخارج اضافی را که ضروری نبوده‌اند را حذف کنید. چیزی بیشتر از 10% درآمدتان خرج اضافی پیدا خواهید کرد!

  1. هنوز هم انتظار دارید زود پولدار شوید

ثروتمند شدن حقیقی کم کم اتفاق می افتد. باید آجر روی آجر بگذارید تا دیوار بلند و مستحکمی بسازید. همیشه خیال می‌کنید که چه می‌شد اگر برنده قرعه کشی بانک می‌شدید یا در برنامه‌ای چند صد میلیون تومان پول برنده می‌شدید و…

کسانی که واقعاً به دنبال ثروتمند شدن هستند زمان خود را صرف فکر و خیال واهی نمی‌کنند و در مقابل سراغ کار می‌روند. برخلاف بقیه این افراد به آرامی در حال پولدار شدن هستند و در چند سال اول نیز هیچ پیشرفت چشمگیری مشاهده نمی‌کنند. با گذشت زمان همه چیز شکل می‌گیرد و می‌بینید که این افراد به موفقیت مالی رسیده‌اند و شما هنوز در خیالات خود هستید. باید برای رسیدن به موفقیت مالی تلاش کنید.
  1. منتظر زمان مناسب هستید

این مشکل را هم خیلی از افراد دارند. برخی منتظر فرصتی هستند تا همه چیز سر جایش باشد تا کاری کنند. این نشانه مانند خیال پردازی‌ای است که در مورد قبلی گفتیم. زمان مناسب هیچوقت نمی‌رسد.  

«همین الان» از زمان مناسب بهتر است.

هدف این است که به جلو بروید. زمان مناسب وجود ندارد؛ درحالیکه همین الان به شما اجازه می‌دهد خود را بررسی کنید و به جلو بروید. پس همین الان شروع کنید به حرکت به سمت ثروتمند شدن.

  1. فکر می‌کنید فقط لازم است سخت کار کنید

این مسئله را اینطور بیان می‌کنم:

اگر سخت کار کردن تنها چیز لازم برای رسیدن به موفقیت مالی بود، پولدارترین افراد دنیا کارگران معدن می‌بودند!

ثروت سازی و نگه داری از آن به تعداد زیادی مهارت نیاز دارد که باید به‌صورت متحد در کنار هم کار کنند تا ثروتمند شدن به حقیقت تبدیل شود. سخت کار کردن و انضباط شخصی تنها دو مهارت در بین این همه مهارت هستند. توانایی شما برای اینکه خودتان را منضبط کنید، انگیزه دهید، یاد بگیرید، با تکنولوژی منطبق شده و از آن برای پیشرفت خود استفاده کنید نیز از جمله مهارت‌هایی است که باید داشته باشید. یاد بگیرید که جهانی فکر کنید! بجای اینکه مغازه‌ای باز کنید چرا فروشگاهی آنلاین ایجاد نکنید تا بتوانید کالاهای خود را در سطح کشور و یا دنیا به فروش برسانید؟

  1. از شغلتان متنفرید

اگر این جمله  در مورد شما صدق  می‌کند؟

همچنین بخوانید:  چگونه مثبت اندیش باشیم ؟

لااقل پول خوبی دارد؟ احتمالاً نه. زمان این است که ببینید دقیقاً چه بلایی دارید سر زندگی خود می‌آورید. چرا مدام به دنبال جایگزین نیستید؟ اگر می دانید که از شغلتان متنفرید ولی کاری نمی‌کنید تا از آن نجات پیدا کنید خودش علامتی است که نشان می‌دهد برای ثروتمند شدن آماده نیستید. افراد موفق همیشه به سمت زندگی‌ای بهتر پیش می‌روند. هرگز به حد وسط و یا کمتر از چیزی که می‌خواهند قانع نمی‌شوند.

  1. زمان زیادی صرف سرگرمی می‌کنید

چقدر زمان صرف تماشای برنامه‌های تلویزیونی معمولی یا بازی‌های کامپیوتری می‌کنید؟ با هر ساعتی که در روز در اختیار شماست، شما هستید که انتخاب می‌کنید آن را صرف چه کاری کنید. اشکالی ندارد که کمی زمان صرف چیزهایی کنید که به آن‌ها علاقه دارید اما بیایید روراست باشیم، آیا بیش از اندازه زمان صرف کاری می‌کنید؟

برای رسیدن به موفقیت مالی باید یاد بگیرید که زمان خود را درست صرف کنید. اگر این مهارت را نداشته باشید متوجه خواهید شد که برخی از دوستانتان در زندگی خود پیشرفت می‌کنند و شاد هستند؛ درحالیکه شما در اتاق خود مانده‌اید و نمی‌توانید با حقیقت کنار بیایید.

  1. از تغییر می‌ترسید

نادان از چیزی که نمی‌فهمد می‌ترسد!                                                        

ممکن است تغییر کردن سخت باشد اما در این دوره و زمانه بیشتر از هر زمانی باید آن را بپذیرید. اگر نتوانید این کار را بکنید عقب می‌مانید. دنیا به سرعت در حال تغییر است. فقط 50 سال گذشته را با اکنون مقایسه کنید! همه‌ی ما در حال تکامل هستیم و اگر می‌خواهید زنده بمانید باید با این تکامل هماهنگ باشید چه برسد به اینکه بخواهید به موفقیت مالی برسید.

  1. برای رشد کردن مطالعه نمی‌کنید

ما همیشه حامی مطالعه بوده‌ایم، به خصوص اکنون که حواس پرتی‌های زیادی در اطراف افراد وجود دارد. مطالعه کردن ممکن است وسیله‌ی سرگرمی باشد، چیزی که خیلی‌ها متوجه نیستند این است ک مطالعه می‌توانید محیطی برای رشد هم باشد.

برای رشد نکردن مطالعه کنید، نه برای سرگرمی.

برای این مطالعه کنید تا بیشتر جهان خود را بشناسید و در مورد آن یاد بگیرید. امروزه شما به ذهن موفق‌ترین افراد دنیا دسترسی دارید. این دسترسی از طریق کتاب‌هایی که نوشته‌اند میسر است. از یک چیز مطمئن باشید، برای رسیدن به موفقیت مالی و ثروتمند شدن باید و باید و باید مطالعه کنید. خیلی زیاد هم مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:  نکاتی درباره مدیران موفق کسب‌وکارهای کوچک

خوب این موارد برخی از علائمی بودند که اگر آن‌ها را در خود مشاهده می‌کنید یعنی هنوز برای ثروتمند شدن آماده نیستید. اگر دچار هرکدام از آن‌ها بودید بهتر است خودتان را تغییر دهید!

 

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

5 ایده خلاقانه پولساز خوب به جای تاکسیرانی بعد از ظهر

چه چیزهایی را برای ثروتمند شدن باید فدا کنیم؟

ایده‌ های خلاقانه پولساز / اقتصاد خلاق تحولی در کسب درآمد

بهترین راه‌های کسب درآمد از تلگرام در سال 2019 

6 مهارت اساسی درباره‌ی میلیونرهای خودساخته

دروغ‌های بازدارنده از رسیدن به موفقیت در زندگی

15 موردی که افراد کم‌درآمد در آن ولخرجی می‌کنند

خلاقیت در کارآفرینی ضروری است؟ اصلاً کارآفرین خلاق چه کار می‌کند؟

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود