۶ دلیل شکست ایده‌های خوب کسب و کارهای اینترنتی

اینترنت فضای مناسبی را برای راه‌اندازی کسب و کار‌ها فراهم کرده است. اینترنت مکانی است که می‌توان با سرمایه کم و با داشتن خلاقیت و ایده‌های خوب یک کسب و کار پر سود را راه‌اندازی کرد. ایده‌های خوب با ارزش بوده و برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق لازم می‌باشند. اما تنها داشتن یک ایده خوب نمی‌تواند موفقیت شما را برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی تضمین کند.

در فضای اینترنت تعداد بیشماری کسب و کار اینترنتی به راه افتاده است اما تنها تعدادی از ان‌ها توانسته‌اند به موفقیت دست پیدا کنند. در این مطلب به مواردی می‌پردازیم که می‌توانند باعث شکست یک ایده خوب برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی شوند. اگر شما هم ایده خوبی در این زمینه دارید به شما توصیه می‌کنم که حتما مراقب این موارد باشید.

از هر 10 کسب و کار اینترنتی جدید، تنها یکی موفق خواهد شد

احتمالا با شنیدن این جمله انگیزه خود را از دست داده اید. طبق تحقیقات، نیمی از کسب و کارهای تازه تاسیس شانس موفقیت خود را در بازاریابی اینترنتی از دست می دهند. هر روز بر تعداد فروشگاه های اینترنتی افزوده می شود، اما مهمترین بخش یک فروشگاه اینترنتی چیست؟ چه چیزی باعث موفقیت آنها می شود؟ یکی از این مواردی که باعث موفقیت یک کسب و کار می شود پرهیز از اشتباه است.

بنابراین بازاریابی آنلاین یک بازی نیست و کاملا جدی است. برای اطمینان از این جمله، داستان شرکت‌های مختلف اینترنتی شکست خورده را مطالعه کنید. اکثر آنها نتوانستند مشتری جذب کنند و امیدی به رقابت در بازار اینترنت ندارند. اگر شرکت‌ها کارهای اشتباه دیگران را انجام ندهند، می‌توانند فرصت‌های جدیدی پیدا کنند و برای رشد آماده شوند. 

۱-نداشتن صبر و استقامت

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شکست یک ایده خوب برای کسب و کار‌های اینترنتی می‌شود این است که افراد ایده خوبی دارند اما به اشتباه فکر می‌کنند که می‌توانند در مدت زمان کوتاهی به اهداف بزرگی که تعیین کرده‌اند، برسند. واقعیت این است که چه شما بخواهید در اینترنت یا خارج از ان کسب و کاری را راه بیاندازید برای رسیدن به موفقیت احتیاج به زمان دارید. ایده شما هرچقدر هم که خوب باشد، نمی‌توانید یک شبه پولدار شوید.

همچنین بخوانید:  5 عادت روزانه که ممکن است بهره وری شما را از بین ببرد

بسیاری از افراد وقتی در زمان کوتاهی به نتیجه نمی‌رسند از تلاش برای ایده خود نا امید شده و تلاش را کنار می‌گذارند. یکی از مهم‌ترین عواملی که یک ایده خوب را به موفقیت می‌رساند صبر و تلاش است. باید اهداف را به طور واقع‌بینانه تعیین کرد. برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق و پایدار شما باید اهداف بلند مدت را به طور واقع‌بینانه تعیین کرده و سپس برای رسیدن به ان تلاش کنید. خود را برای سختی‌ها و شکست‌ها در مسیر اماده کنید. این موارد ممکن است برای هر کسب و کاری به وجود بیاید و مهم این است که شما نا امید نشده و از آن‌ها عبور کنید.

۲-ترس بیش از حد

۶ دلیلی که باعث شکست ایده های خوب در کسب و کار اینترنتی می‌شود

خواه یا نا خواه اجرایی کردن یک ایده با مقداری ریسک و خطر همراه است. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن شجاعت کافی ممکن است به دنبال اجرایی کردن ایده‌های خوبی که در ذهن دارند نروند. ترس از شکست یا ملامت شدن از سوی اطرافیان باعث شده است که ایده‌های خوب بسیاری تنها در حد یک ایده باقی بمانند. به این موضوع فکر کنید که اگر افراد موفق هم به خاطر ترس ایده‌های خود را اجرایی نمی‌کردند آیا امروز در جایگاه فعلی بودند؟ برای موفقیت ایده های خوب نیاز به شجاعت و ریسک پذیری است اما فراموش نکنید که برای موفقیت باید از این مرحله عبور کنید. ترس بیش از حد یکی از رایج‌ترین عواملی است که باعث به شکست رسیدن یک ایده خوب می‌شود.

۳-عدم بررسی رقبا و بازار کار

یک ایده هر چقدر هم خوب باشد احتمال زیادی وجود دارد که افراد دیگری آن را اجرایی کرده باشند. زمانی که شخصی با یک ایده خوب یک کسب و کار اینترنتی را راه‌اندازی می‌کند باید بتواند با کسب و کار‌های مشابه رقابت خوبی را داشته باشد و سهمی از بازار را به خود اختصاص دهد. بسیاری از افراد بدون تحقیق در مورد بازار و رقبا یک ایده را اجرایی می‌کنند و سپس با رقبای سرسختی مواجه می‌شوند که آمادگی رقابت را با آن‌ها ندارند. بعد از مدتی این افراد دلسرد می‌شوند و کسب و کار اینترنتی آن‌ها با شکست مواجه خواهد شد.

همچنین بخوانید:  رویا بفروشین

ممکن است افراد ایده خوبی برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی داشته باشند اما بدون بررسی بازار، محصولات و رقبا شانس چندانی برای موفقیت نخواهند داشت. پس یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل به شکست رسیدن ایده‌های خوب برای کسب و کار‌های اینترنتی همین عدم بررسی رقبا و بازار است.

۴-میخواهند همه کار‌ها را خودشان انجام دهند

۶ دلیلی که باعث شکست ایده های خوب در کسب و کار اینترنتی می‌شود

واقعیت این است که بسیاری از افرادی که یک ایده خوب برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی دارند دچار این اشتباه می‌شوند که می‌خواهند همه کار‌ها را خودشان به تنهایی انجام دهند. موفقیت یک کسب و کار اینترنتی به عوامل زیادی بستگی دارد که در کنار یکدیگر می‌توانند باعث موفقیت ان شوند. به عنوان مثال فردی که ایده مناسبی برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارد باید بداند که برای اینکه این ایده را با موفقیت عملی کند، باید وب سایت مناسبی داشته باشد پس باید از یک طراح وب سایت ماهر کمک بگیرد.

همچنین برای پیدا کردن مشتریان بیشتر باید رتبه سئو و رتبه گوگل سایت خود را ارتقا دهد پس باید از کسانی که در این زمینه مهارت دارد کمک بگیرد. اما افراد زیادی هستند که در هنگام عملی کردن ایده خوبی که دارند، می‌خواهند همه کار‌ها را خودشان انجام بدهند پس طبیعی است که در صورت نداشتن تخصص کافی با شکست مواجه خواهند شد.

۵-عدم تحقیق و بررسی در مورد یک ایده

یک ایده ممکن است در نگاه اول عالی و بدون عیب باشد اما واقعیت این است که در اکثر موارد اینچنین نیست. هر ایده‌ای دارای نقاط ضعف و مشکلاتی است. بسیاری از این مشکلات و نقاط ضعف را میتوان با کمی تحقیق، بررسی و مشورت قبل از اجرایی کردن یک ایده پیدا کرده و آن‌ها را برطرف کرد. یکی از دلایل شکست بسیاری از ایده‌های خوب برای کسب و کار‌های اینترنتی این است که افراد بدون تحقیق و بررسی کافی ان را اجرایی می‌کنند و سپس با مشکلاتی مواجه می‌شوند که انتظار ان را نداشته‌اند.

همچنین بخوانید:  راه های رسیدن به موفقیت فردی

لازم است در مورد یک ایده به خوبی تحقیق شود و ان ایده از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین مشورت با افرادی که در ان زمینه کاری دچار تخصص و تجربه هستند،، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. این افراد ممکن است در عمل با مشکلاتی رو به رو شده باشند که دانستنشان بسیار کمک کننده باشد. پس فراموش نکنید یک ایده هر چند هم که عالی و بدون اشکال به نظر بیاید برای آنکه شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشد قبل از شروع کار باید به خوبی در مورد آن تحقیق و بررسی انجام شود.

۶-ایده‌هایی که به مرحله عمل نمیرسند

۶ دلیلی که باعث شکست ایده های خوب در کسب و کار اینترنتی می‌شود

در پایان به مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود ایده‌های خوب در زمینه کسب و کار‌های اینترنتی به موفقیت نرسند می‌پردازیم. به احتمال زیاد برای خود شما هم پیش امده است که ایده‌های خوبی در زمینه‌های مختلف به ذهنتان رسیده است اما هیچگاه این ایده‌ها عملی نشده و در واقع برای شما بی فایده بوده‌اند. این نکته را بدانید که ایده‌ها یخوب بسایر با ارزش هستند وهر کدام از ان‌ها می‌توانند زندگی شما را متحول کنند اما تا زمانی که کار را شروع نکنید تنها داشتن ایده‌ها یعالی هیچ منفعتی برای شما به همراه نخواهد داشت.

می‌توان گفت مهمترین دلیلی که ایده‌های خوب به موفقیت تبدیل نمی‌شوند این است که افراد تعهد کافی را برای عملی کردن ان‌ها ندارند. ممکن است یک فرد ایده بسیار خوبی داشته باشد اما عملی کردن ان را به ززمان‌های آینده‌ای موکول کند که هیچ وقت فرا نمی‌رسند. دلایل مختلفی مانند ترس از شکست و ملامت دیگرانف نداشتن پشتکارف نداشتن اعتماد به  نفس و …. باعث می‌شوند که یک ایده خوب برای همیشه در حد یک ایده باقی بمانند.

سخن پایانی

ایده‌های خوب برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی بسیار با ارزش هستند. افراد باید قدر این ایده‌ها را بدانند چرا که هر کدام از این ایده‌ها می‌تواند نردبانی باشد که یک فرد را به موفقیت و ثروت می‌رساند. البته عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث شکست یک ایده خوب بشود. در این مطلب به ۶ دلیل رایج پرداختیم که باعث می‌شوند ایده‌های خوب در زمینه راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی با شکست مواجه شوند.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود