( اموزش تصویری igtv ) + تاثیر igtv بر روی کسب و کار ها

آموزش igtv

امروزه شبکه های اجتماعی با قابلیت‌های مختلف خود تاثیر ملموسی بر بازاریابی کسب کارها دارند. آی جی تی وی یکی از همین قابلیت‌ها است که به تازگی توجه کسب و کارهای مختلف را به خود جلب کرده است.
آی جی تی وی چیست و چه تاثیری بر روند جذب مخاطب دارد؟ برای ساخت و نحوه گذاشتن igtv در اینستاگرام باید به چه مواردی دقت کنیم؟ برای تنظیمات igtv اینستاگرام چه مواردی مورد نیاز هستند؟

قطعا اینستاگرام جزئیاتی دارد که کمتر کسی میتواند بگوید تمام جزئیات آن را میداند،برای آموزش کامل و مقدماتی مطلب ” اینستاگرام چیست” را بخوانید
.در این مطلب قصد داریم به این موارد بپردازیم و با این بخش از اینستاگرام آشنایی پیدا کنیم. همچنین یاد می‌گیریم که چگونه یک استراتژی مشخص برای ساخت این بخش داشته باشیم و با نقش استوری‌ها در سازماندهی آی جی تی وی بیشتر آشنا می‌شویم.

Igtv چیست و چرا برای مارکترها اهمیت دارد؟

IGTV video برنامه‌ای است که می‌تواند به تنهایی یا همزمان با Instagram استفاده شود. اگر دقیق‌تر بخواهیم به این تعریف بپردازیم باید به این موضوع اشاره کنیم که کاربران اینستاگرام پس از این‌که مدت‌ها با محدودیت زمان در ویدیو‌های این شبکه مواجه بودند و ویدیو‌ها حداکثر یک دقیقه‌ای بودند اما حالا کاربران با استفاده از قابلیت آی جی تی وی می‌توانند تا ده دقیقه و در صورت داشتن تعداد فالوور های بالا تا یک ساعت ویدیو آپلود کنند.

در واقع اینستاگرام برای رفع محدودیت‌های زمانی و توسعه این بخش از اپلیکیشن خود از برنامه‌ای جدید رونمایی کرد که همزمان قابلیت‌های آن در خود اینستاگرام هم قابل استفاده است. این ویژگی برگ برنده‌ای برای اینستاگرام بود چرا که به حفظ مخاطبناش و جذب بخشی از کاربران یوتیوب منجر شد.اگه دوس داری درآمد بیش از حد از اینستاگرام داشته باشی به این مقاله هم نگاهی بنداز.

حالا این قابلیت جدید اینستاگرام نقش مهمی را در بازاریابی محتوا بازی می‌کند. وقتی صحبت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، ویدئو یکی از مفیدترین و موثرترین ابزار برای تولید محتوا است. پس از اینکه اینستاگرام موفقیت‌های زیادی در فیلم‌های کوتاه خود کسب کرده بود حالا با رونمایی این قابلیت جدید با چالش‌های جدیدی روبرو شد: «آیا مردم به دنبال کردن فیلم‌های طولانی هم علاقه دارند یا دست کم این اتفاق در آینده نزدیک و با ایجاد تغییراتی در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد؟»

همانطور که در آکادمی دهبان گفته شده:

ورود IGTV در اینستاگرام انقلاب بزرگی در این شبکه‌ی اجتماعی برپا شد و بسیاری از پیج ها با کمک IGTV رشدی فزآینده‌ داشتند. همانطور که شاید این موضوع را بدانید، IGTV به برندها اجازه می دهد تا ویدیو های سریالی بلند مدت خود را در اینستاگرام قرار دهند.

همانند یوتیوب، فیلم های با فرم طولانی تر نیز ویژگی IGTV است. اما چه چیزی IGTV را بسیار جذاب می کند؟ برای مرور اجمالی ویژگی های IGTV ، مختصری در مورد نحوه راه اندازی آن، موفقیت یا عدم موفقیت اینستاگرام در برخورد با چالش‌ها و نکات دیگری که به این سوال پاسخ می‌دهد، در ادامه بخوانید.

همچنین بخوانید:  ۱۰ روش عالی برای غلبه بر الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۴(تضمینی)

آموزش ساخت igtv در اینستاگرام

در این بخش از آموزش igtv با شما هستیم تا نحوه ساخت یک آی جی تی وی در اینستاگرام را به شما نمایش دهیم. اولین قدم برای گذاشتن آی جی تی وی بخش مثبت وسط صفحه را انتخاب کنید.

آی جی تی وی

در قدم بعدی صفحه‌ای برای شما باز می شود که دارای دو گزینه است. برای گذاشتن igtv روی گزینه long video کلیک کنید.

گذاشتن ویدئو در IGTV

پس از طی این مرحله حالا می‌توانید یک عنوان و تعریف مناسب برای igtv خود انتخاب کنید. در نهایت ویدیو شما آماده بارگذاری خواهد بود.

IGTV آموزش

مزایا و معایب استفاده از Igtv اینستاگرام

زیر، مزایا و معایب استفاده از IGTV در اینستاگرام را بررسی می‌کنیم:

مزایا:

۱. ویدیوهای طولانی‌تر: یکی از مزایای اصلی IGTV این است که به کاربران این امکان را می‌دهد ویدیوهای طولانی‌تر را بارگذاری کنند. در عوض، در بخش اصلی اینستاگرام، محدودیت زمانی برای ویدیوها وجود دارد و کاربران تنها می‌توانند ویدیوهای کوتاه‌تری با طول حداکثر یک دقیقه بارگذاری کنند. بنابراین، IGTV به عنوان یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری محتوای طولانی‌تر و مفصل استفاده می‌شود.

۲. تجربه تماشای بهتر: IGTV تجربه تماشای بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه ویدیوها در تمام صفحه نمایش نمایش داده می‌شوند، کاربران می‌توانند ویدیوها را با کیفیت بالا و در حالت تمام صفحه تماشا کنند. این امکان به نمایشگاه‌های فیلم نزدیک‌تر می‌شود و تجربه تماشای ویدیوها را بهبود می‌بخشد.

۳. دسترسی آسان: IGTV به صورت مستقیم درون اپلیکیشن اینستاگرام در دسترس است. کاربران می‌توانند به راحتی به بخش IGTV بروند و ویدیوهای مورد علاقه خود را مشاهده کنند، بدون نیاز به نصب یک اپلیکیشن جداگانه و ورود به یک پلتفرم دیگر.

 

Advantages and disadvantages of using Instagram Igtv

 

معایب:

۱. رقابت با پلتفرم‌های دیگر: IGTV با رقابت با پلتفرم‌های مشابهی مانند YouTube و TikTok مواجه است. این پلتفرم‌ها سال‌هاست در حوزه ویدیو فعالیت می‌کنند و جامعه‌های بزرگی از کاربران دارند. بنابراین، IGTV برای جذب کاربران جدید و رقابت با این پلتفرم‌ها باید تلاش کند.

۲. محدودیت برای حساب‌های غیر معتبر: در حال حاضر، IGTV به حساب‌های اصلی و معتبر اینستاگرام محدود شده است. این به معنای این است که حساب‌های غیر معتبر یا جدید نمی‌توانند ویدیوهای خود را در IGTV بارگذاری کنند. این محدودیت می‌تواند روند رشد و جذب کاربران جدید را برای IGTV محدود کند.

۳. محدودیت‌های تبلیغاتی: در حال حاضر، IGTV هنوز به طور کامل به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی توسعه نیافته است. محدودیت‌هایی برای تبلیغات در IGTV وجود دارد و تعداد کمتری از تبلیغات در این بخش از اینستاگرام در دسترس است. این ممکن است برای کسب و کارها و بازاریابان که به تبلیغات تمرکز می‌کنند، معایبی داشته باشد.حال این سوال که کی برای پیجم تبلیغات کنم؟ را در ویدیو زیر پاسخ داده ایم.

 

 

۴. عدم جدایی از اینستاگرام: یکی از معایب IGTV این است که هنوز به صورت جداگانه عمل نمی‌کند و درون اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد. برخلاف پلتفرم‌های دیگری مانند YouTube که به طور مستقل عمل می‌کنند، IGTV هنوز به عنوان یک بخش جزء اینستاگرام وابسته است. این ممکن است برای کاربرانی که به دنبال تجربه‌های مستقل و متمایز هستند، معایبی داشته باشد.

به طور کلی، IGTV به کاربران اینستاگرام امکاناتی را برای به اشتراک گذاری و تماشای ویدیوهای طولانی‌تر می‌دهد. با این حال، هنوز برخی محدودیت‌ها و معایب وجود دارد که می‌تواند روند رشد و پذیرش این قابلیت را تحت تأثیر قرار دهد.

همانطور که در این صفحه گفته شده:

IGTV در واقع یک کانال ویدئویی است که در سال ۲۰۱۸ توسط اینستارام به دنیا معرفی شد تا بتوانند ویدئوهای طولانی را از طریق آن آپلود کنند. در ابتدا شرکت ها و افراد شناخته شده می توانستند ویدئوهایی تا یک ساعت منتشر کنند اما امروزه این محدودیت برداشته شده و همه می توانند این ویدئوها را منشتر کنند.

نکات و روش‌های راه اندازی موفق Igtv

برای راه‌اندازی موفق IGTV و جذب کاربران، می‌توانید از راهکارها و روش‌های زیر استفاده کنید:

۱. استراتژی محتوا: برنامه‌ریزی و استراتژی محتوا، یکی از عوامل کلیدی در موفقیت IGTV است. قبل از شروع به بارگذاری ویدیوها، باید یک برنامه محتوایی قوی و جذاب داشته باشید. تعیین نیازها و علایق مخاطبان هدف، ایجاد محتوا با کیفیت و جذاب و همچنین تنوع در موضوعات و فرمت‌های ویدیوها می‌تواند به شما کمک کند تا جذب و نگه‌داشت کاربران را افزایش دهید.

۲. کیفیت تولید: بهترین کیفیت تولیدی را برای ویدیوهایتان هدف قرار دهید. از دوربین با کیفیت برای ضبط ویدیو استفاده کنید و به کیفیت صدا و تصویر دقت کنید. همچنین، ویرایش حرفه‌ای ویدیوها را انجام دهید تا محتوای شما بصریاً جذاب و حرفه‌ای باشد.

 

Production quality

 

۳. توضیحات و هشتگ‌ها: هشتگ های پربازدید فارسی در اینستاگرام هنگام بارگذاری ویدیوها، توضیحات کامل و جذابی را برای هر ویدیو ارائه دهید. این توضیحات می‌توانند درباره محتوا، موضوع، یا اهداف ویدیو صحبت کنند. همچنین، از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا ویدیوهای شما در جستجوها و مراجعات مرتبط دیده شوند.

۴. تعامل با جامعه: برای جذب و نگه‌داشت کاربران، در تعامل با جامعه IGTV فعالیت کنید. پاسخ‌دهی به نظرات، سوالات و بازخوردهای کاربران، اشتراک گذاری پشنهادات و ایده‌های کاربران، و ارتباط مستقمستقیم با آنها می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباط نزدیکتری با آنها برقرار کنید و اعتماد کاربران را به دست آورید.

۵. تبلیغات و تبادل همکاری: برای جذب بیشتر کاربران و افزایش دید پست‌هایتان، می‌توانید از تبلیغات در IGTV استفاده کنید. همچنین، همکاری با سایر کانال‌ها و صفحات مرتبط می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان جدیدی را به دست آورید و برند در اینستاگرام خود را ترویج دهید.

۶. به‌روزرسانی منظم: برنامه‌ریزی و به‌روزرسانی منظم ویدیوها، یکی از عوامل مهم در موفقیت IGTV است. سعی کنید به صورت منظم ویدیوهای جدید بارگذاری کنید تا کاربران به روز باشند و به شما برگردند.در ادامه با معرفی دوره پولسازی در اینستاگرام در صوت زیر آشنا شوید.

 

 

۷. ارتباط با نوآوری: تلاش کنید به‌روزترین روش‌ها و ایده‌های مربوط به IGTV را بررسی کنید و از نوآوری‌های جدید استفاده کنید. مدیریت تغییرات و به روزرسانی‌های پلتفرم IGTV و استفاده از ابزارهای جدید می‌تواند به شما کمک کند تا در صنعت رسانه‌های اجتماعی رقابتی باقی بمانید.

۸. بازخورد و آمار: با استفاده از ابزارهای آماری موجود در IGTV و همچنین بازخورد کاربران، سعی کنید موفقیت و شکست‌های خود را ارزیابی کنید. با تجزیه و تحلیل داده‌ها و درک بهتر عملکرد واکنش کاربران، می‌توانید بهبودهای لازم را اعمال کنید و استراتژی خود را بهبود بخشید.

 

Feedback and statistics

 

۹. پشتیبانی از تبلیغات ارگانیک: همچنین، به جای تمرکز فقط بر تبلیغاتمی‌توانید راهکارهای تبلیغات ارگانیک را نیز در نظر بگیرید. برخی از راهکارهای تبلیغات ارگانیک عبارتند از:

  • بهینه‌سازی تگ‌ها و عنوان: از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای ویدیو استفاده کنید و عنوان و تگ‌های ویدیو را بهینه‌سازی کنید تا در جستجوهای مرتبط و نتایج مربوطه نمایش داده شوند.
  • اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی: به اشتراک گذاری ویدیوهای IGTV خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند Instagram Feed، Facebook، Twitter و LinkedIn کمک می‌کند تا بیشترین دید پست‌هایتان را بدست آورید و کاربران را به شبکه IGTV خود جذب کنید.
  • همکاری با اشخاص معروف: همکاری با افراد و نفرات معروف در صنعت مرتبط با محتوایتان می‌تواند به شما کمک کند تا دید پست‌هایتان را بهبود بخشید. با دعوت شخصیت‌های معروف به همکاری در ویدیوهایتان، می‌توانید جمعیت طرفداران خود را گسترش دهید.
  • تشویق به اشتراک‌گذاری ویدیوها: طراحی ویدیوهایی که ارزش اشتراک‌گذاری داشته باشند و کاربران را ترغیب به اشتراک‌گذاری آنها کنید. می‌توانید از نمونه‌هایی مانند مسابقات، قرعه‌کشی‌ها، تخفیف‌ها و جوایزی برای کاربرانی که ویدیوهای شما را به اشتراک می‌گذارند، استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا به صورت طبیعی و الگوریتمی در شبکه IGTV بیشتر دیده شویدحالا اگه میخوای بدونی الگوریتم اینستاگرام چطور کار میکنه به این مقاله سر بزن.
  • همکاری با برندها و شرکت‌ها: همکاری با برندها و شرکت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا به نمایندگان هدفتان دسترسی پیدا کنید. می‌توانید ویدیوهایی را برای برندها و شرکت‌ها ایجاد کنید و آنها را ترغیب به به اشتراک گذاری در شبکه خود کنید. این روش باعث می‌شود که ویدیوهای شما در بین جمعیت آن برندها و شرکت‌ها پخش شود و به صورت ارگانیک دیده شوند.
  • استفاده از تکنیک‌های سئو: بهینه‌سازی محتوا و پروفایل خود برای موتورهای جستجوی داخلی IGTV می‌تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو قرار بگیرید و بیشترین دید پست‌هایتان را کسب کنید. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و توضیحات بهینه، می‌توانید بهبود قابل توجهی در قابلیت دسترسی به محتوایتان داشته باشید.
  • ارتباط با جامعه IGTV: فعالیت در جامعه IGTV و ارتباط با دیگر کاربران می‌تواند به شما کمک کند تا دید و شتداوم فعالیت در جامعه IGTV بدست آورید. شما می‌توانید با دیدن ویدیوها و ارسال نظرات، لایک‌ها و دنبال کردن سایر کاربران، یک حضور فعال در جامعه ایجاد کنید. این به شما کمک می‌کند تا به صورت ارگانیک دیده شوید و با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید.

 

Connect with the IGTV community

 

همچنین، برنامه‌ریزی محتوا و انتشار منظم ویدیوها می‌تواند به شما کمک کند تا جمعیت طرفدارانتان را حفظ کنید و به تدریج افزایش دهید. انتشار محتوای جذاب و ارزشمند، تنوع در موضوعات و توجه به نیازها و علاقه‌های جمهور هدفتان، می‌تواند مخاطبان را به شما جذب کند و باعث شود که بیشترین دیدگاه و تعامل را داشته باشید.

ترندها و نوآوری‌های جدید در Igtv

ترندها و نوآوری‌های جدید در Igtv اینستاگرام به شرح زیر است:

ویدیوهای تعاملی

ایجاد ویدیوهایی که به مخاطبان امکان انجام اقدامات تعاملی، مانند رای گیری یا پرسش و پاسخ، را می‌دهد. این تکنیک ارتباط بیشتری با مخاطبان فراهم می‌کند.

سرگرمی و محتوای تفریحی

افزایش استفاده از محتواهای سرگرم‌کننده و تفریحی که به مخاطبان امکان فرار از روزمرگی را می‌دهد. این نوع محتواها مخاطبان را بیشتر به سمت کسب و کار جلب می‌کنند.

ویدیوهای زنده و استریمینگ

استفاده بیشتر از ویدیوهای زنده و استریمینگ که امکان ارتباط زنده با مخاطبان را فراهم می‌کند. این رویکرد به افزایش اعتبار و هویت برند و ایجاد تجربه فوری برای مخاطبان کمک می‌کند.

ویدیوهای آموزشی و اطلاعاتی

ایجاد ویدیوهای آموزشی و اطلاعاتی که به مخاطبان امکان یادگیری مهارت‌های جدید یا دریافت اطلاعات مفید را می‌دهد. این نوع محتواها بر تعامل مخاطبان با بازاریابی برند تأثیرگذارند.

استفاده از فناوری‌های جدید

انعطاف در استفاده از فناوری‌های جدید مانند واقعیت مجازی (VR) یا افزودن واقعیت (AR) در ویدیوها. این نوآوری‌ها به تجربه کاربری ویدیوها افزوده و مخاطبان را به ویژگی‌های جدید و جذاب سوق می‌دهند.

 

Use of new technologies

تولید محتوا با کیفیت بالا

تمرکز بر تولید محتوای با کیفیت بالا از نظر تصویری، صوتی، و محتوایی. این شامل استفاده از تجهیزات پیشرفته و نوآوری در روند تولید محتوا می‌شود.

استفاده از همکاری و تبلیغات

ایجاد همکاری‌های استراتژیک با سلبریتی‌ها یا تاثیرگذاران محلی و استفاده از تبلیغات جذاب و نوآورانه برای جلب توجه بیشتر مخاطبان. این رویکردها می‌توانند به افزایش شناخت آگاهی ازبرند و جلب مخاطبان جدید کمک کنند.حال این سوالی را که چگونه در اینستاگرام پیشرفت کنم؟ در صوت زیر پاسخ داده ایم.

 

 

آنالیز موفقیت با استفاده از آمار و ارقام Igtv

برای آنالیز موفقیت با استفاده از آمار و ارقام در IGTV، می‌توانید از روش‌ها و معیارهای زیر استفاده کنید:

تعداد بازدیدها

میزان بازدید ویدیوهایتان در IGTV می‌تواند یکی از معیارهای اصلی برای اندازه‌گیری موفقیت باشد. با تحلیل تعداد بازدیدها، می‌توانید بفهمید که کدام ویدیوها بیشترین توجه را جلب کرده‌اند و این امکان را دارید تا استراتژی‌های بعدی خود را بر اساس این درک بهبود بخشید.

تعداد لایک‌ها و نظرات

لایک‌ها و نظرات نشان می‌دهند که درباره ویدیوهایتان چقدر بحث و تعامل صورت گرفته است. بررسی تعداد لایک‌ها و نظرات می‌تواند به شما کمک کند تا محتواهایی که بیشترین تعامل را به دنبال داشته‌اند را شناسایی کنید و بر روی این نوع محتواها تمرکز بیشتری داشته باشید.

 

Number of likes and comments

نسبت بازدید به نمایش

با بررسی نسبت بازدید به نمایش، می‌توانید بفهمید که چقدر ویدیوهایتان توانسته‌اند جذب نگاه کاربران را به خود جلب کنند. این معیار نشان می‌دهد که درصدی از کاربران که ویدیو را مشاهده کرده‌اند، به آن ویدیو اعمال عکس‌العمل (بازدید) داشته‌اند.

شباهت با پست‌های محبوب

با بررسی پست‌هایی که بیشترین بازدیدها، لایک‌ها و نظرات را دریافت کرده‌اند، می‌توانید الگوها و عوامل مشترک را شناسایی کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا محتواهایی با عوامل مشابه و باالترین احتمال موفقیت را ایجاد کنید.

نرخ تبدیل

اگر هدف شما جذب کاربران به عنوان مشتریان است، می‌توانید نرخ تبدیل (conversion rate) را بررسی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید مشاهده کنید که چند درصد از کسانی که ویدیو را مشاهده کرده‌اند، به لینکی که در ویدیو معرفی کرده‌اید، کلیک کرده و اقدام به عملیات مشخصی نموده‌اند.

تعداد بازدیدها

تعداد بازدیدها یک معیار مهم است که نشان می‌دهد چند نفر از مخاطبانتان ویدیوهای شما را مشاهده کرده‌اند. بازدیدها نشان می‌دهد که محتوای شما جذابیت و توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

تعداد فالوئرها

تعداد فالوئرها نشان می‌دهد چند نفر از کاربران به شما در IGTV فالو کرده‌اند. این معیار نشان می‌دهد که محتوای شما مورد توجه واقع شده و کاربران به دنبال دیدن ویدیوهای بیشتر شما هستند.اگر میخوای درآمد رویایی از اینستاگرام داشته باشی ویدیو زیر رو تماشا کن.

 

 

تعداد لایک‌ها و نظرات

تعداد لایک‌ها و نظرات نشان می‌دهد که چقدر مخاطبان از محتوای شما خوششان آمده است و با آن تعامل دارند. این معیارها نشان می‌دهند که محتوای شما چقدر مورد توجه واقع شده است و باعث بحث و تعامل میان کاربران می‌شود.

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل نشان می‌دهد چه میزان از مخاطبان شما با اقدامی که می‌خواستید (مثلاً کلیک بر روی لینک در بیو) در ارتباط می‌آیند. این معیار می‌تواند نشان دهد که آیا محتوای شما توانسته است بر کاربران تأثیر بگذارد و آن‌ها را به اقدام ترغیب کند.

 

نرخ تبدیل

زمان تماشا

زمانی که کاربران ویدیوهای شما را تماشا می‌کنند، نشان می‌دهد که محتوای شما چقدر جذاب و جذب کننده است. زمان تماشا نشان می‌دهد که کاربران تا چه حد به محتوای شما علاقه مند هستند و تمایل دارند آن را تا انتها ببینند.

استراتژی قدرتمند برای igtv

انتخاب استراتژی مناسب برای کسب و کارها یکی از کلیدهای موفقیت آنها است. طبق داده‌های بدست آمده فیلم‌هایی که بین ۳ تا ۵ دقیقه طول می‌کشند بهترین عملکرد را در بین مخاطبان اینستاگرام دارند. سعی کنید هر برنامه‌ای دارید در همان یک دقیقه اول مشخص کنید.

این ویژگی که تمام صفحه در اختیار آی جی تی وی قرار می‌گیرد باعث کاهش حواس‌پرتی و تمرکز بیشتر بر محتوای ویدیویی می‌شود. هدف از این بخش این است که مخاطبان ایده آل خود را درگیر فضای رسانه‌های اجتماعی کند که معمولاً بسیار بی‌توجه هستند و دائماً از آن دور می‌شوند.

قبل از هر کاری باید یک کانال مستقل برای پیج خود ایجاد کنید. فیلم‌هایی که آپلود می‌کنید در این گالری قرار می‌گیرند و کاربران شما حتی بدون نیاز به دانلود برنامه igtv و نصب آن می‌توانند فیلم‌های شما را دنبال کنند. اما اندازه ویدیو موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. دقت کنید که فیلم‌های شما در حالت عمودی با نسبت ۹:۱۶ یا حداقل بزرگتر نباشند. در غیر این صورت، فیلم به درستی جای نمی‌گیرد.

همچنین بخوانید:  بهترین روش برای نمایش بهتر استوری اینستاگرام+(راهکار های ۲۰۲۴)

هشتگ‌ها

کلیدی‌ترین نکته که باید به آن دقت کنید هشتگ‌ها هستند. هشتگ‌ها مهم‌ترین نقش را در جذب ترافیک و سئوی محتوا بازی می‌کنند. هشتگ‌های بی‌ربط، بیش از اندازه و کم‌طرفدار مسلما گزینه‌های مناسبی نیستند. در نتیجه باید تلاش کنید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که به موضوع مدنظر مرتبط باشد؛ همچنین سعی کنید از تعداد معقولانه‌ای هشتگ استفاده کنید. ۳ تا ۷ هشتگ میتواند تعداد مناسبی برای یک پست باشد. مطلب آموزش ۰ تا ۱۰۰ هشتگ را بخوانید.

متریکس‌ها(تجزیه و تحلیل آمار)

تجزیه و تحلیل آمارها دیگر مسئله‌ای است که باید مدنظر قرار دهید. چک نکردن مکرر متریکس‌ها یکی از دلایل عدم پایداری کسب کارها درهمه ابزارها است. آی جی تی وی هم از این قضیه مستثنی نیست. طبق برنامه پیش رفتن مستلزم بررسی دائمی تعداد لایک‌ها بازدیدها کامنت‌ها و دیگر معیارهایی است که باید مورد بررسی قرار گیرند. بازدیدها از فیلم‌های شما می‌تواند پلی برای افزایش بازدید صفحه اینستاگرامتان باشد چرا که الگوریتم‌های اینستاگرام که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده‌اند بسیار موثر هستند. فراموش نکنید اگر برای کسب و کار خود بیزینس پلنی طراحی کردید باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید.

استوری‌ها به افزایش بازدیدهایتان کمک می‌کند

استوری‌ها هم در کمک به جذب مخاطب آی جی تی وی اهمیت خاص خود را دارند. با توجه به اینکه استوری‌ها هم دارای محدودیت زمانی ۱۵ ثانیه‌ای هستند در نتیجه شما می‌توانید بخش کوتاهی از هر آی جی تی وی را در استوری اینستاگرام برای هدایت کاربران به این بخش قرار دهید. با توجه به این که یک گالری سامان یافته از فیلم‌ها در آی جی تی وی دارید استوری ابزار مناسبی برای زنده نگه داشتن فیلم‌های قدیمیتان خواهد بود.

همچنین در این مقاله ذکر شده:

تولید محتوای ویدیویی فواید بسیار زیادی دارد که یکی از آنها جلب اعتماد مشتری است. اگر مشتری به شما اعتماد داشته باشد به راحتی میزان فروش و مخاطبان خود را می‌توانید بالا ببرید. همچنین بیشتر مورد توجه اینستاگرام قرار می‌گیرید و از امتیاز بیشتری برخوردار می‌شوید. پس فایده گذاشتن IGTV  این است که در الگوریتم اینستاگرام پیشرفت خواهید داشت و با محتوای ویدیویی و شناخت چهره طرفداران بیشتری را پیدا می‌کنید.

لایوها برگ برنده شما خواهند بود!

یکی دیگر از مواردی که شرکت اینستاگرام به تازگی در اپلیکیشن خود استفاده کرده است قابلیت ذخیره لایوها در بخش آی جی تی وی می‌باشد. در لایوها شما می‌توانید افراد دیگر را برای مکالمه دعوت کنید و این امتیاز بزرگی برای جذب مخاطب به حساب می‌آید. پس حالا می‌توان ادعا کرد لایوهای اینستاگرامی به عنوان بخشی از گالری شما نقش غیر قابل انکاری برای کسب کارها و افرادی که حساب ویژه‌ای روی igtv باز کرده‌اند، خواهد داشت.

همچنین بخوانید:  بهترین هشتگ های اینستاگرام | ۱۰۰ هشتگ برتر اینستاگرام (۲۰۲۰)

برای فالورهایتان لایو بگذارید!

اگر تعداد فالوورها و بازدیدهایتان به حد متوازنی رسیده و تمام اتفاقات طبق برنامه پیش رفته لایو با مخاطبانتان می‌تواند روش خوبی برای حفظ آنها در صفحه‌تان باشد. در یک تایم مشخص اعلام کنید که لایو خواهید گذاشت. اجازه دهید مخاطبانتان هم در لایو ها شرکت کنند و با آنها مستقیما مکالمه کنید.

نتیجه‌گیری نهایی

همانطور که دیدید igtv ابزار قدرتمندی برای کسانی است که روی آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. اگر در تولید محتوای ویدیویی توانمندی خاصی دارید، اگر فکر می‌کنید یک محتوای ویدیویی می‌تواند تاثیری بر کسب و کارتان بگذارد igtv انتخاب درستی برای شما خواهد بود. فیلم های طولانی تر به معنای زمان نامزدی طولانی تر هستند و این به معنای پتانسیل بیشتر برای قرار دادن نام تجاری شما در حافظه شخص است. شما همچنین فضای زیادی در IGTV برای تولید و به اشتراک گذاری ویدیویی خلاقانه و آموزشی دارید که می تواند معنای کاملاً جدیدی را برای برند شما به زیر مجموعه خاصی از کاربران ببخشد.

در نهایت این را این موضوع را مورد توجه قرار دهید که از مطالب پربازده برای آموزش igtv غفلت نکنید.

 

سوالات متداول

Igtv چیست و چرا برای مارکترها اهمیت دارد؟

Igtv (Instagram TV) یک ویژگی از اینستاگرام است که به کاربران این اپلیکیشن این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای طولانی‌تری نسبت به پست‌های معمولی اشتراک‌گذاری کنند. برای مارکترها، Igtv اهمیت زیادی دارد زیرا این ویژگی امکان ارائه محتوای بصری غنی و جذاب را فراهم می‌کند که مخاطبان را بیشتر جلب می‌کند و می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند در استراتژی بازاریابی متنوع عمل کند.

چه نکاتی باید در ساخت و نحوه گذاشتن igtv در اینستاگرام مدنظر قرار گیرد؟

  • انتخاب موضوع جذاب: محتوای ارائه شده در Igtv باید موضوعات جذاب و مرتبط با نیازها و علاقه‌های مخاطبان را پوشش دهد.
  • استفاده از تصاویر و گرافیک با کیفیت: تصاویر و گرافیک با کیفیت بالا برای جلب توجه مخاطبان اهمیت دارد.
  • تهیه محتوای با ارزش: محتوای ارائه شده باید ارزش افزوده برای مخاطبان داشته باشد و به آنها کمک کند تا اطلاعات جدیدی کسب کنند یا سرگرم شوند.

چگونه می‌توان بهترین استراتژی را برای Igtv پیاده‌سازی کرد؟

  • تحلیل مخاطبان: شناخت دقیق از نیازها و ترجیحات مخاطبان برای تدوین محتوا و استراتژی مناسب حیاتی است.
  • تعیین اهداف مشخص: تعیین اهداف و متریک‌های موفقیت، امکان ارزیابی بهتر عملکرد را فراهم می‌کند.
  • استفاده از تکنیک‌های بازاریابی ویدیویی: تولید محتوای جذاب، قصه‌سازی موثر، و استفاده از تکنیک‌های ویدیویی بازاریابی اهمیت دارد.

چگونه Igtv می‌تواند به بهبود شناخت برند و افزایش فروش کمک کند؟

  • شناخت برند: ارائه محتوای متناسب با ارزش‌ها و اهداف برند به شناخت برند کمک می‌کند.
حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

  1. سلام دوستان عزیز، یه پرسش ! IGTV یا پست‌های معمولی؛ کدوم یکی برای جذب مخاطب بهتره؟
    تا حالا IGTV رو برای آموزش مشتریانتون استفاده کردید؟ و تاثیری داشته توی جذب مخاطب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود