0 تا 100 آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام
با ورود شبکه های اجتماعی به زندگی انسان همه چیز تغییر کرد. حتی شبکه های اجتماعی توانستند شکل کسب و کارها را نیز تغییر دهند. در حال حاضر شاید کمتر کسی باشد که حداقل در یکی از آن ها عضو نباشد.
در این میان یکی از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب در دنیا و به ویژه در ایران، اینستاگرام است. کار با این شبکه اجتماعی بسیار راحت است و اغلب افراد بدون هیچ مشکلی می توانند از آن استفاده کنند. اما علاوه بر کاربران عادی افرادی هستند که اینستاگرام برای آن ها بستری برای معرفی کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر است. این افراد باید از ابزارهای اینستاگرام به درستی استفاده کنند تا بتوانند هر چه بیشتر در معرض دید قرار بگیرند. یکی از مهم ترین ابزارهای اینستاگرام هشتگ است.
اگرچه همه کاربران شبکه های اجتماعی کمابیش با هشتگ آشنایی دارند اما در این مقاله تصمیم داریم تا به شما 0 تا 100 آموزش استفاده از هشتگ در اینستاگرام را آموزش دهیم. اگر شما هم علاقه مند به این موضوع هستید در ادامه با ما همراه باشید.
هشتگ در اینستاگرام چیست؟
هشتگ برای دسته بندی موضوعات مختلف در اینستاگرام به کار می رود تا جستجوی آن ها توسط کاربران به آسانی صورت گیرد. کاراکتر هشتگ # است که می توان با قرار دادن آن در ابتدای کلمات پست های مختلف را دسته بندی کرد.
موارد استفاده از هشتگ
هشتگ در واقع به بازدید کننده یک عکس و یا پست در مورد علت به اشتراک گذاری آن اطلاعات می دهد. به عنوان مثال اگر شما یک تصویر با کیک خود به اشتراک بگذارید می توانید با هشتگ تولد برای دنبال کنندگان خود مشخص کنید که شما این عکس را به مناسبت روز تولد خود به اشتراک گذاشته اید.
یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم هشتگ این است که اینستاگرام نیز متوجه محتوای پست شما می شود و آن را به کاربرانی نشان می دهد که به دنبال آن محتوای مشخص هستند. همین موضوع باعث افزایش بازدید کننده صفحه شما می شود.
ایجاد زنجیره تبلیغاتی و آموزشی از دیگر موارد استفاده از هشتگ است که اگر به درستی انجام شود می تواند تاثیر بسیار چشم گیری در کسب و کار شما داشته باشد و حتی یک تبلیغ بسیار عالی برای شما باشد.
نکاتی که باید در استفاده از هشتگ رعایت کنیم
متاسفانه بیشتر افراد به درستی از هشتگ استفاده نمی کنند و نمی توانند مخاطبان هدف خود را پیدا کنند. به همین دلیل آموزش هشتگ اینستاگرام بسیار ضروری است. در ادامه به نکاتی می پردازیم که باید در استفاده از هشتگ به آن ها دقت کنیم.
- از هشتگ های غیر مربوط استفاده نکنید
یکی از اشتباهات رایج اغلب افراد این است که برای پست های خود از هشتگ های مرتبط استفاده نمی کنند. حتما هنگام انتخاب هشتگ ها به این دقت کنید که آن ها کاملا مرتبط با حوزه کسب و کار شما باشند. به عنوان مثال اگر تصویری در راستای تبلیغ یکی از محصولات آرایشی خود منتشر کرده اید برای آن از هشتگ های غیر مرتبطی مثل اسامی خواننده ها و یا موضوعات سیاسی ترند استفاده نکنید. این به شدت به اعتماد کاربران شما صدمه می زند و در آن ها این احساس را ایجاد می کند که شما صرفا به دنبال دیده شدن هستید و هدف شما جلب رضایت مشتری نیست.
- در استفاده از هشتگ افراط نکنید
اگر می خواهید که در اینستاگرام به صورت حرفه ای دیده شوید باید حرفه ای هم رفتار کنید. استفاده از هشتگ های بسیار زیاد برای یک پست اصلا مناسب نیست و می تواند باعث کلافگی مخاطبان شما شود. هر چند قانون خاصی برای تعداد استفاده از هشتگ وجود ندارد اما اگر شما به صورت هوشمندانه آن ها را انتخاب کنید سه الی پنج هشتگ کافی خواهد بود. بهترین راه برای آموزش هشتگ اینستاگرام مشاهده پست های برندهای بسیار معروف و کسب و کارهای بزرگ و معتبر است. کافی است نگاهی به هشتگ های آن ها بیاندازید تا متوجه شوید که چقدر باید در استفاده از هشتگ ها دقت کنید.
- از هشتگ های خاص استفاده کنید
یکی از نکات مهم در آموزش هشتگ اینستاگرام که باید به آن اشاره کنیم این است که همواره به دنبال استفاده از هشتگ های عمومی نباشید. شما برای این که منظور خود را به کاربران برسانید و بتوانید تعامل بیشتری با آن ها برقرار کنید سعی کنید که با استفاده از هشتگ هدف های خود را به صورت مشخص بیان کنید.
هشتگ های آماده که قبلا بارها مورد استفاده قرار گرفته اند نه تنها به دیده شدن شما کمک نمی کنند حتی در برخی موارد می توانند به اکانت شما آسیب برسانند. از این رو بهترین گزینه پیش رو استفاده از هشتگ های منحصربه فرد است.
- به سراغ هشتگ های ممنوعه نروید
برخی از هشتگ ها مانند # خرید-فالور #خرید-لایک # خرید کامنت جزو هشتگ های ممنوعه هستند که نباید به هیچ عنوان از آن ها استفاده کنید. حتی در برخی موارد ممکن است در صورت استفاده از این هشتگ ها اکانت شما توسط اینستاگرام جریمه شود.
- بهترین هشتگ را پیدا کنید
کافی است کمی وقت بگذارید تا متوجه شوید که که از بین هشتگ های مرتبط با محتوای شما کدام بهترین است. سریع ترین روش برای پیدا کردن بهترین هشتگ، جستجو در اینستاگرام است. کلمه مورد نظر خود را در قسمت سرچ اینستاگرام وارد کنید تا هشتگ های مرتبط با آن را مشاهده کنید. سپس به تعداد پست های منتشر شده با آن هشتگ توجه کنید. تعداد پست ها نشان دهنده میزان محبوبیت آن هشتگ است. البته فراموش نکنید که هر چقدر تعداد پست ها بیشتر باشد رقابت برای دیده شدن نیز سخت می شود و شما باید برای تولید محتوای خود وقت بیشتری بگذارید.
- هشتگ دزدی نکنید
شاید برایتان کمی عجیب باشد که آیا هشتگ هم دزدیدنی است؟ بله در صورتی که برای جلب توجه کاربران از هشتگ های اختصاصی دیگران که ترند شده اند استفاده کنید در واقع به نوعی آن ها را دزیده اید. این کار اصلا حرفه ای نیست و تقریبا در دسته تکنیک های کلاه سیاه سئو قرار می گیرد.
- استراتژی داشته باشید
یکی از موارد مهم در آموزش هشتگ اینستاگرام که باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که هشتگ ها را باری به هر جهت استفاده نکنید. همواره برای خودتان یک چهارچوب خاص داشته باشید تا بتوانید به صفحه خودتان هویت بدهید. برای این که بتوانید استراتژی خود را تعیین کنید حتما مخاطبان هدف خود را بشناسید. در مورد نیازها و علاقه مندی های آن ها جستجو کنید.
- از هشتگ دربیو، کامنت و استوری نیز استفاده کنید
بیشتر افراد فکر می کنند که از هشتگ تنها می توان در زیر هر پست استفاده کرد در حالی که چنین نیست. شما می توانید در کامنت نیز از هشتگ ها استفاده کنید حتی استفاده از آن ها در استوری دسترسی کاربران جدید را به اکانت شما ممکن خواهد کرد.
یکی دیگر از جاهایی که می توانید در آن از هشتگ استفاده کنید بیو است، البته هشتگ های به کار برده شده در بیو در نتایج جستجو نشان داده نخواهد شد اما افراد بیشتری را ترغیب خواهد کرد تا شما را فالو کنند. اما دوباره خاطر نشان می کنیم که هر هشتگی به شما کمک نخواهد کرد و باید به دنبال هشتگ های مناسب باشید.
- به املا کلماتی که در هشتگ استفاده می کنید دقت کنید
گاهی اوقات افراد به دلیل این که در نوشتن هشتگ عجله می کنند به املا کلمات دقت نمی کنند و این یعنی شانس خود را برای دیده شدن در نتایج جستجو از دست می دهند. حتما پس از آن که هشتگ های خود را نوشتید آن ها را یکبار دیگر مرور کنید. اگر در مورد املا کلمه ای مطمئن نیستید می توانید به لغت نامه مراجعه کنید.
- هشتگ های خود را آنالیز کنید
پس از انتخاب هشتگ ها و به کار بردن آن ها تنها کاری که باید انجام دهید این است که ورودی هشتگ های خود را بررسی کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید عملکرد خود را در انتخاب هشتگ برای پست های بعدی بهبود بخشید. البته برای ارزیابی نتایج هشتگ باید کمی صبور باشید مخصوصا اگر به تازگی پیج خود را راه اندازی کرده اید. شما باید به اینستاگرام این فرصت را بدهید تا موضوع فعالیت شما را درک کند.
تأثیر هشتگ در پیج پرایوت
هشتگگذاری در اینستاگرام با هدف افزایش فالوور و تعامل تنها زمانی موثر است که پیج شما قفل یا در حالت خصوصی (Private) نباشد. در صورتی که پیج شما خصوصی باشد، پستهای شما به کاربرانی که دنبالکننده آن هشتگها هستند نمایش داده نمیشود. بنابراین، یکی از اصول اولیه هشتگگذاری در اینستاگرام این است که پیج خود را از حالت خصوصی خارج کنید تا دیدن پیج شما برای عموم آزاد باشد.
از طرف دیگر، اگر پیج خود را با هدف رشد کسب و کار راهاندازی کردهاید، تبدیل حساب کاربری به حالت بیزینسی میتواند به تسریع رشد پیج شما کمک کند. با این کار، امکان آنالیز رفتار مخاطبان برای شما فراهم میشود و اگر کمی تحلیل داده بلد باشید، میتوانید به سادگی مخاطبان خود را شناسایی کنید و کسب و کار خود را متحول کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر برای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام خود، میتوانید روی لینک مربوطه کلیک کنید و مراحل را قدم به قدم دنبال کنید. این اقدام نه تنها به شما در شناسایی بهتر مخاطبان کمک میکند بلکه امکانات بیشتری را نیز در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید استراتژیهای بهتری برای رشد کسب و کار خود تدوین کنید.
با توجه به موارد ذکر شده، اگر هدف شما افزایش فالوور و رشد کسب و کار است، حتماً پیج خود را از حالت خصوصی خارج کرده و به یک حساب بیزینسی تبدیل کنید. این اقدامات نه تنها دیده شدن پستهای شما را افزایش میدهد بلکه امکانات بیشتری برای تحلیل و بهبود عملکرد پیج شما فراهم میکند.
هشتگ برای افزایش بازدید
هشتگگذاری در اینستاگرام یکی از روشهای فوقالعاده برای افزایش مخاطبان و فالوورهای ماست. وقتی در یکی از پستهای خود از هشتگ خاصی استفاده میکنیم، پست ما در صفحه مربوط به آن هشتگ در اینستاگرام نمایش داده میشود. حتی اگر از هشتگ موردنظر در استوری خود استفاده کنیم، استوری ما نیز در بخش استوریهای صفحه اختصاصی آن هشتگ نمایش داده خواهد شد.
در کنار هشتگگذاری اصولی در اینستاگرام، یکی دیگر از قابلیتهای جدید اینستاگرام که میتواند به شما در افزایش بازدید پستها کمک کند، امکان پین کردن پستها در اینستاگرام است. این قابلیت به شدت میتواند در افزایش بازدید پستهای شما موثر باشد. با استفاده از این ویژگی، میتوانید پستهای موردنظر خود را (به ویژه آنهایی که برایشان زحمت زیادی کشیدهاید اما آنگونه که باید دیده نشدهاند) به بالای پروفایل خود پین کنید.
چگونه هشتگگذاری و پین کردن پستها میتواند موثر باشد؟
- هشتگگذاری اصولی: استفاده از هشتگهای مرتبط و پرطرفدار به شما کمک میکند تا پستهایتان در صفحات مربوط به آن هشتگها نمایش داده شود. این کار باعث میشود که پستهای شما توسط کاربران بیشتری دیده شود و در نتیجه فالوورهای بیشتری جذب کنید.
- پین کردن پستها: با پین کردن پستهای مهم خود به بالای پروفایل، میتوانید توجه بازدیدکنندگان جدید را به این پستها جلب کنید. این کار به ویژه برای پستهایی که تلاش زیادی برایشان کردهاید اما بازخورد کافی نگرفتهاند، بسیار مفید است.
جذب فالوور رایگان با هشتگ
یکی از ویژگیهای جذاب اینستاگرام این است که کاربران علاوه بر پیجها، هشتگها را نیز دنبال میکنند. این بدین معناست که هر پستی که با هشتگهای دنبالشده توسط کاربران منتشر شود، در صفحه فید آنها نمایش داده میشود، حتی اگر آنها شما را فالو نکرده باشند. بنابراین، اگر محتوای شما به اندازه کافی جذاب باشد، میتواند این کاربران را به فالوورهای رایگان جدید تبدیل کند.
برای دستیابی به این هدف، یادگیری و رعایت اصول هشتگگذاری در اینستاگرام بسیار مهم است. با استفاده از هشتگهای مرتبط و پرکاربرد، پستهای شما شانس بیشتری برای دیده شدن توسط کاربران بیشتری دارند. در نتیجه، بدون نیاز به هزینههای اضافی، میتوانید پیج خود را رشد دهید و به مرور زمان تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.
بنابراین، با تمرکز بر استفاده هوشمندانه و استراتژیک از هشتگها، میتوانید به رشد طبیعی و ارگانیک پیج خود کمک کنید و در نهایت بیزینس خود را توسعه دهید. به یاد داشته باشید که محتوای جذاب و باکیفیت همراه با هشتگهای مناسب، کلید موفقیت در جذب فالوورهای رایگان در اینستاگرام است.
حداکثر تعداد هشتگ در اینستاگرام چقدر است؟
در اینستاگرام، شما میتوانید برای هر پست حداکثر از 30 هشتگ و برای هر استوری حداکثر از 10 هشتگ استفاده کنید. اما نکته مهم این است که قرار نیست حتماً از سقف تعداد هشتگها استفاده کنید. تعداد مناسب هشتگها برای هر پست، بسته به زمینه کاری و نوع پیج شما متغیر است.
باید به صورت طبیعی و هوشمندانه از این ابزار فوقالعاده اینستاگرام استفاده کنید و از حرکات اسپم گونه خودداری کنید. تجربهها نشان دادهاند که به طور میانگین، استفاده از 11 هشتگ برای هر پست میتواند گزینه مناسبی باشد. برای پیدا کردن تعداد بهینه هشتگها برای پیج خود، میتوانید با تست کردن و آزمون و خطا و بررسی نتایج آماری پیجتان پیش بروید.
این روش به شما کمک میکند تا با استفاده مناسب از هشتگها، دسترسی بیشتری به مخاطبان جدید داشته باشید و در نهایت به رشد پیج و کسب و کار خود کمک کنید. به یاد داشته باشید که انتخاب هشتگهای مرتبط و متناسب با محتوای پستهایتان، نقش مهمی در جذب فالوورهای جدید و افزایش تعاملات پیج شما دارد.
چگونه تاپ هشتگ شویم؟
برای پاسخ به این سوال که چگونه تاپ هشتگ شویم، باید بدانید که یک نسخه ثابت برای این کار وجود ندارد و تا حد زیادی به جذابیت و کیفیت محتوای شما بستگی دارد. از دید مخاطبین و علاقهمندان به حوزه کاری شما، خودتان را جای اینستاگرام بگذارید و از خودتان بپرسید که یک اپلیکیشن مثل اینستاگرام چطور تشخیص میدهد که پست شما باید تاپ هشتگ شود؟
اینستاگرام با بررسی رفتار مخاطبان نسبت به پست و محتوای شما و با استفاده از الگوریتمهای خود به نتایجی میرسد. مهمترین فاکتورها در این زمینه سرعت و میزان تعامل کاربران اینستاگرام با پست منتشر شده است. بنابراین این شما هستید که باید مخاطبان خود را بشناسید و بدانید چه محتوایی از نظر آنها جذاب است و تعامل بیشتری ایجاد میکند. در ادامه یک سری راهکارهای احتمالی برای تاپ هشتگ شدن را شرح میدهیم.
- تحلیل و ارزیابی محتوای تاپ شده: یکی از بهترین روشها برای تاپ هشتگ شدن، تحلیل و ارزیابی محتوای پستهایی است که در آن هشتگ تاپ شدهاند. این به معنای کشف علایق و ترندهای مخاطبان در آن هشتگ و انتشار محتوای جذابتر از رقبا در آن زمینه است.
- انتخاب هشتگهای مناسب: تاپ هشتگ شدن در هشتگهای ترند (که میلیونها پست در آنها منتشر میشود) میتواند خیلی سختتر از هشتگهای سادهتر باشد (که تعداد پستهای منتشر شده در آنها کمتر است). بنابراین، انتخاب هشتگهایی که مخاطبان هدف شما بیشتر از آنها استفاده میکنند و رقابت در آنها کمتر است، میتواند به شما کمک کند.
- افزایش تعامل با مخاطبان: افزایش تعامل با مخاطبان از طریق پاسخ به نظرات، لایک کردن و اشتراکگذاری محتوای آنها میتواند به بهبود شانس تاپ هشتگ شدن کمک کند. این تعاملات نشاندهنده فعال بودن شما در جامعه اینستاگرام است.
- زمانبندی مناسب: انتشار پستها در زمانهایی که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند میتواند به افزایش تعاملات و در نتیجه، بهبود شانس تاپ هشتگ شدن کمک کند. برای این منظور میتوانید از ابزارهای تحلیل اینستاگرام استفاده کنید تا بهترین زمانهای انتشار پست را شناسایی کنید.
- استفاده از محتوای جذاب و متنوع: تولید محتوای جذاب، خلاقانه و متنوع که با نیازها و علاقههای مخاطبان همخوانی دارد، میتواند باعث افزایش تعاملات و شانس تاپ هشتگ شدن شود. استفاده از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا و جذابیت بصری میتواند تاثیر زیادی داشته باشد.
- مشارکت در چالشها و روندهای جاری: مشارکت در چالشها و روندهای جاری اینستاگرام که مرتبط با حوزه کاری شما هستند، میتواند به افزایش دیده شدن پستهای شما و شانس تاپ هشتگ شدن کمک کند.
با رعایت این نکات و به کارگیری آنها در استراتژی هشتگ گذاری خود، میتوانید شانس بیشتری برای تاپ هشتگ شدن و در نتیجه افزایش بازدید و تعاملات پستهای خود داشته باشید.
راهنمای هشتگهای ممنوعه در اینستاگرام
هشتگهای ممنوعه یا banned hashtags در اینستاگرام به هشتگهایی گفته میشود که اینستاگرام آنها را دوست ندارد. چرا؟ چون اینستاگرام تشخیص داده که این هشتگها برای مقاصد و اهداف غیرقانونی یا نامتعارف استفاده میشوند. استفاده از این هشتگها ممکن است باعث بلاک شدن پیج اینستاگرام ما یا به اصطلاح shadow ban شود. بنابراین باید حواسمان جمع باشد و موقع هشتگگذاری در اینستاگرام حتماً هشتگهای بلاک و ممنوعه را تشخیص دهیم.
اینستاگرام به منظور حفظ امنیت و سلامت پلتفرم خود و جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب، هشتگهایی را که به صورت مکرر برای مقاصد غیرقانونی، نامتعارف یا اسپم استفاده میشوند، ممنوع میکند. این هشتگها ممکن است شامل محتوای مستهجن، ترویج خشونت، تبعیض، نفرتپراکنی یا سایر موارد نقض قوانین اینستاگرام باشند.
شاید تصور کنید هشتگهای ممنوعه حتماً شامل عبارات یا کلمات خاصی هستند که باعث ممنوعه شدنشان شده است. اما جالب است بدانید که اصلاً اینطور نیست و عبارات عجیب و غریبی وجود دارند که از طرف اینستاگرام غیرمجاز تلقی شدهاند. این موضوع به این دلیل است که اینستاگرام بر اساس تحلیلهای خود و رفتار کاربران تصمیم میگیرد که کدام هشتگها را ممنوع کند.
تشخیص بلاک شدن هشتگ در اینستاگرام
برای تشخیص هشتگهای بلاک یا ممنوعه در اینستاگرام کافیست هشتگ مورد نظر خود را در بخش جستجوی اینستاگرام جستجو کنید و وارد آن بخش شوید.
اگر هشتگ شما جزو هشتگهای بلاک نباشد، در صفحه مربوطه دو بخش Top و Recent را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، هشتگ #god را بررسی کنید.
اما اگر هشتگ مورد نظر شما جزو هشتگهای ممنوعه باشد، بخش Recent حذف میشود و به جای آن با پیغام اخطار اینستاگرام مواجه خواهید شد. به عنوان مثال، هشتگ #brain را بررسی کنید. در این حالت، به جای دستههای پستهای برتر و پستهای اخیر، عبارتی با این مضمون نوشته شده است: “پستهای اخیر این هشتگ به دلیل رعایت نکردن قوانین اینستاگرام پنهان شدهاند.”
جمع بندی
در این مقاله به آموزش هشتگ اینستاگرام پرداختیم. اگر جزو افرادی هستید که از اینستاگرام به عنوان بستری برای رشد و ارتقای کسب و کار خود استفاده می کنید حتما کار با ابزارهای اینستاگرام را نیز بیاموزید. هشتگ یکی از مهم ترین مواردی است که به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف را به صفحه خود هدایت کنید. برای این که بتوانید در انتخاب هشتگ هوشمندانه عمل کنید حتما رقیبان خود را زیر نظر بگیرید. البته منظور ما این نیست که هشتگ ربایی کنید بلکه عملکرد هشتگ های آن ها را آنالیز کنید تا بتوانید بهترین هشتگ را برای خود انتخاب کنید. به نظر شما به مقاله آموزش هشتگ اینستاگرام چه موارد دیگری می توانستیم اضافه کنیم؟ استراتژی شما برای انتخاب هشتگ چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با در میان بگذارید.
2 پاسخ
خیلی ممنون محتوای جالبی بود این روز ها که طرف حتی از تبلیغات لوله بازکنی برچسب ها استفاده نمیکنه و اینترنتی سفارش میده دیگه طرح صیانت از فضای مجازی نباید این راحتی و سرعت توی کارها رو از مردم بگیره امیدوارم یه فکری به حال مردم بکنن طرف الان برای لوله بازکنی هم اینترنتی سفارش میده چه برسه به سایر کارهای مهم که به اینترنت وابسته هستن
عالی