راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت

روش های پولدارشدن از اینترنت

در سال های اخیر با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، موضوع درآمدزایی و پولدارشدن از اینترنت نیز حسابی داغ شده است و تا حدودی نیز مسیرهای پولدار شدن نیز ساده‌تر شده‌اند. اغلب مردم آرزو دارند که روزی پولدار شوند و همواره به دنبال روش‌های سریع پولدار شدن می‌گردند. شاید در گذشته این امر ناممکن به نظر می‌رسید، اما امروزه با پیشرفت فناوری و مشاغل اینترنتی می‌توان راحت‌تر به این امر دست پیدا کرد. به همین سبب قصد داریم در این مقاله از خودساخته به راه های پولدار شدن از طریق اینترنت بپردازیم.

حتماً تا به امروز نام افراد زیادی به گوشتان رسیده است که از طریق کسب و کارهای اینترنتی خود توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند. حتی امروزه در دنیا به شخصیت‌های الهام بخشی برای افراد مختلف تبدیل شده‌اند. بنابراین پولدار شدن از اینترنت مسیری است که کاملاً ثابت شده و افراد زیادی از طریق آن به ثروت رسیده‌اند. اگرچه باید به این موضوع توجه داشته باشید که با وجود روش‌های مختلف درآمدزایی اینترنتی و مسیرهای متفاوت پولدار شدن، این تلاش و پشتکار شماست که می‌تواند مسیرتان را به موفقیت برساند. با ما همراه شوید تا با هم روش‌های پولدار شدن از طریق اینترنت را بررسی کنیم.

ابزارهای مورد نیاز برای پولدار شدن

در ابتدای این مسیر و قبل از بررسی راه های پولدار شدن از طریق اینترنت باید ابزارها و پیش نیازهایی را با هم مورد بررسی قرار دهیم:

یک زمان مشخص را برای خود تعیین کنید

برای راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی باید زمان مشخصی را تعیین کنید و آن را ادامه دهید. این زمان را به مدیریت و راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خود اختصاص دهید و حتی اگر در سه ماه اول نیز برآیند مثبتی نداشتید، ناامید نشوید. زیرا در صورت ناامیدی زمان کم‌تری را برای ادامه مسیر اختصاص داده‌ و در نهایت به صفر می‌رسید. از همین ابتدای مسیر باید برای خود روشن کنید که مسیرهای منتهی به ثروت در دنیای آنلاین و اینترنت، برای اینکه به نتیجه برسد، ممکن است بین 3 الی 12 ماه زمان احتیاج داشته باشد. به این معنی است که اگر بخواهید به درآمدزایی اینترنتی برسید، لازم است در ماه‌های اولیه بدون هیچ چشم‌داشتی کار کنید و ناامید نشوید.

 

 زیرا زمان بسیار مهم است تا کسب و کار شما پخته شود و به درآمد برسد. در نتیجه اولین قدم برای پولدار شدن از اینترنت، این است که قبول کنید باید زمانی در حدود ۱ الی ۳ ساعت به صورت روزانه و به مدت چند ماه را برای این کار اختصاص دهید. به خاطر داشته باشد اگر قرار بود پول به دست آوردن از اینترنت این‌قدر راحت باشد، قطعاً همه انسان‌ها به‌راحتی از آن به درآمد می‌رسیدند.

احتمال شکست وجود دارد، آن را بپذیرید

همین الان نیز شما ممکن است با خود فکر کنید اگر یک کار اینترنتی راه بیندازم و شکست بخورم چه می‌شود. در واقع ضمانتی وجود ندارد که به شما این اطمینان خاطر را بدهد که شما هیچ‌گاه در کارتان شکست نخواهید خورد. هیچ روشی به صورت صد درصد تضمین نمی‌کند که شما در مسیر پولدار شدن از اینترنت به موفقیت خواهید رسید. باید بدانید در هر کاری که انجام می‌دهید، احتمال شکست وجود دارد.

 

ممکن است شما راهتان را شروع کنید، بخشی از مسیر را به‌ خوبی پیش ببرید، اما به علت‌های مختلفی مانند کم‌کاری خودتان، رخ دادن یک اتفاق ناگهانی سیاسی و هر دلیل دیگری، ناگهان شکست خورده و کسب و کارتان را از دست بدهید. از این رو کسی نمی‌تواند موفقیت شما را تضمین کند. اما می‌توان به این نکته مهم توجه داشت که تمام افراد موفق، به جای این که از شکست بترسند، آن را پذیرفته‌اند و کارشان را آغاز کرده‌اند. در نتیجه اگر شما نیز رؤیای پولدار شدن از اینترنت را در سر می‌پرورانید، باید احتمال شکست را بدهید و کار خود را آغاز کنید.

کمال‌گرایی نداشته باشید

کمال گرایی

یکی از بزرگ‌ترین موانع در مسیر به ثروت رسیدن از اینترنت کمال‌گرایی است. زمانی که شما کمال‌گرا باشید، وقتی می‌خواهید یک کسب و کار آنلاین راه‌اندازی کنید، در ابتدا می‌خواهید کار با نرم‌افزارهای گرافیکی را یاد بگیرید و بعد شروع به کار کنید، اول یک سرمایه 200 میلیون تومانی می‌خواهید به دست بیاورید و بعد شروع کنید. کمال‌گرایی یکی از مکانیزم‌های ذهن انسان است که اجازه نمی‌دهد شما از گوشه امن زندگی خود خارج شوید. در واقع این مکانیزم تلاش دارد تا بهانه تراشی و ایجاد یک سری استانداردهای سخت، شما را درگیر کارهای جزئی کند و شروع کارتان را به تعویق بی اندازد. اما باید حواستان باشد زیرا کمال‌گرایی مانند یک چرخه باطل شما را گیر می‌اندازد.

همچنین بخوانید:  روش های خلاقانه پول جمع کردن+76 روش‌ جالب

یعنی اگر شما سرمایه لازم برای شروع کارتان را فراهم کرده و نرم‌افزارهای لازم را نیز آموخته باشید، باز هم بهانه دیگری برای شما می‌تراشد تا شروع به کارتان را به تعویق بی اندازد. به همین سبب باید به این نکته توجه کنید که هر زمان ذهنتان استانداردی را برای شروع تعیین کرد که دست یافتن به آن سخت و زمان‌بر بود، بدایند در حال رفتن به مسیر اشتباه هستید. در نتیجه سریعاً باید مسیر درست را انتخاب کرده و صرفاً به شروع و رشد کسب و کار فکر نمایید. مطمئن باشید با تلاشی که برای کارتان انجام می‌دهید به تمام این استانداردها خواهید رسید اما در ابتدای مسیر، عملی کردنشان جز وقت گرفتن کار دیگری برای شما نخواهد کرد.

چگونه می‌توانیم از طریق اینترنت پولدار شویم؟

همانطور که گفتیم یکی از راه‌های جدید کسب درآمد، پولدار شدن از اینترنت است که سبب شده تا بسیاری از مردم دنیا به راحتی به پولدارترین انسان‌های حال حاضر تبدیل شوند. در واقع اینترنت یکی از تأثیرگذارترین اختراعات بشر به شمار می‌آید که توانسته است زندگی حال حاضر ما را دگرگون سازد. اینترنت را می‌توان یکی از روش‌های سریع پولدار شدن در نظر گرفت که احتمال رسیدن به موفقیت در آن بسیار زیاد است. این روزها شغل‌های آنلاین به پولسازترین مشاغل جامعه ما تبدیل شده‌اند، مشاغلی که شما حتی با سرمایه کم یا بدون سرمایه هم می‌توانید آن‌ها را شروع کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین روش های کسب درآمد بدون سرمایه اولیه

در زمان فراگیر شدن اینترنت شاید کسی تصورش را هم نمی‌کرد که اینترنت، تا این حد محبوب و در دسترس قرار گیرد. در زمان گذشته فعالیت‌های دیجیتال در بستر اینترنت، فعالیت‌های کاملاً تخصصی محسوب می‌شد. اما امروزه درآمدزایی اینترنتی نسبت به گذشته ساده‌تر شده است. فعالیت اغلب مردم در شبکه‌های اجتماعی نیز رایج‌تر شده است و عموم مردم زمان بیشتر از عمر خود را در این فضا می‌گذرانند. به همین سبب باید تا جایی که می‌شود نیازهای جامعه را شناسایی کرد و برای تأمین آن‌ها، با توجه به توانایی شخصی اقدام نمود.

بررسی راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت با جهت‌گیری‌های مختلف، می‌تواند نتایج متفاوتی را نیز در پی داشته باشد. هرچه شما آگاهی بیشتری نسبت به مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین داشته باشید، نگرشتان نسبت به پولدار شدن اینترنتی نیز بیشتر خواهد شد. مشاغل اینترنتی محدودیت مکانی ندارد و شما می‌توانید به راحتی از منزل خود کار کنید و به درآمد بسیار بالا برسید. در برخی از مشاغل اینترنتی زمان مشخصی نیز برای انجام کار تعیین نمی‌شود و شما می‌توانید هر زمان از شبانه روز که برایتان مقدور باشد، کار را انجام دهید. درآمدزایی اینترنتی و فرمول ثروتمند شدن کار سختی نیست، کافی است مهارت‌های خود را در زمینه‌ای که به آن علاقه دارید بالا ببرید.

کسب و کارهای اینترنتی یکی از مشاغل ثروت ساز در دنیا محسوب می‌شود که در بازار ایران نیز مسیر خود را پیدا کرده است. از این رو برای اینکه در این بازار جایگاه خود را به دست آورید و به درآمد برسید باید مشاغل اینترنتی را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید در کدام زمینه می‌توانید فعالیت داشته باشید. همچنین با نظر به این مشاغل می‌توانید علایق خود را نسبت به کسب و کارهای اینترنتی پیدا کنید و مهارت‌های خود را در آن زمینه بالا ببرید. در ادامه به بررسی برخی از روش های موثر پولدار شدن از اینترنت می‌پردازیم.

بهترین راه‌های پولدار شدن از اینترنت

راه پولدار شدن از اینترنت

با بررسی راه‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌شود می‌توانید برای مسیر کسب و کار خود ایده بگیرید. علاقه و توانمندی‌های خود را فراموش نکنید، زیرا رمز موفقیت شما همین عوامل است که با تلاش و کوشش شما می‌تواند به ثمر برسد. این روش‌ها ممکن است به صورت کلی بیان شود، اما شما می‌توانید با توجه به مهارت‌هایی که دارید از آن‌ها ایده بگیرید و کسب و کار خود را بسازید. پیشنهادات و راه‌های ویژه برای پولدار شدن از طریق اینترنت که بسیار موفق عمل کرده‌اند و شما را می‌توانند به ثروت برسانند به شرح زیر است:

آموزش بدهید

هر فردی توانایی‌ها و مهارت‌های منحصر به فردی دارد که می‌تواند با یادگیری تکنیک‌های آموزش، آن را به دیگران نیز آموزش دهد. برای این کار نیاز است که شما توانایی‌های فردی خود را رصد کنید و ببینید چه چیزی را می‌توانید به دیگران آموزش بدهید. یادتان نرود که ذهنتان شما را با استانداردها و بهانه تراشی‌ها متوقف نکند. اگر کمال گرایی خود را در زمان شروع کار متوقف کنید، خواهید دید که چه ایده‌های فوق‌العاده‌ای می‌تواند به ذهنتان بیاید. شما می‌توانید برای هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد، یک برنامه آموزشی طراحی کنید تا جزئیات کار را برای آموزش بدانید. مهم است مطالب و محتوایی که برای آموزش تهیه می‌کنید درست باشد تا بتوانید اعتماد دیگران را جلب کنید.

همچنین بخوانید:  انواع ریسک مالی

در حال حاضر آموزش یکی از بهترین راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت محسوب می‌شود. به ویژه اگر بتوانید از طریق فروش دوره‌های آموزشی و برگزاری وبینار و سمینار به درآمدزایی اینترنتی برسید. برای مثال تصور کنید شما یک دوره آموزشی را به قیمت 300 هزار تومان، ماهانه صرفاً به 50 نفر به فروش برسانید. ماهانه فقط از طریق فروش یک دوره می‌توانید 15 میلیون تومان کسب درآمد داشته باشید. اگرچه در ابتدای کار شاید فروش به 50 نفر برایتان رقم بالایی باشد اما در ادامه مسیرتان خواهید دید که این تعداد رقم بسیار خنده‌داری خواهد بود. هرچه کارتان پیشرفته‌تر شود و موضوعی که برای آموزش انتخاب می‌کنید، مشتری بیشتری داشته باشد، درآمدتان افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

برگزاری وبینار

در هر صورت پس از این که محتوای آموزشی خود را کامل کردید و مطالبی برای آموزش فراهم کردید، به سراغ بازاریابی اینترنتی بروید. بازاریابی اینترنتی بسیار اهمیت دارد، زیرا فروش شما به همین امر بستگی دارد. هرچه مخاطبان بیشتری پیدا کنید مسیر موفقیت به شما نزدیک‌تر خواهد شد. برای برگزاری وبیتار و سمینار نیز اگر خودتان توانایی اجرا و آموزش ندارید می‌توانید از افرادی استفاده کنید و کمک بگیرید. در این حال شما می‌توانید با مخاطبانی که جذب می‌کنید، تنها برگزارکننده آن باشید.

از طریق بازاریابی محتوا، محصول بفروشید

شما باید پلتفرم و بستر کاریتان را پیدا کنید و از ابزارهای ارتباط جمعی مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره کمک بگیرید. برای بازاریابی محتوا می‌توانید با انتشار یک سری پست آموزشی یا سرگرم‌کننده، مخاطب مناسب را جذب کنید. سپس محصولات خود که مرتبط با همان محتوا باشد را می‌توانید به مخاطبانتان به فروش برسانید. زیرا به سبب همان محتوای جذاب است که افراد به شما جذب می‌شوند. پس در همان زمینه نیز احساس نیاز دارند که شما با ارائه همان خدمات و محصولات می‌توانید نیاز آن‌ها را برآورده کنید.

 

اگر بخواهید از این راه پولدار شدن اینترنتی را تجربه کنید ابتدا باید یک محصول را در نظر بگیرید. اگرچه نیازی هم نیست که الزاماً خودتان محصول داشته باشید. برای شروع کارتان می‌توانید به سراغ یک فروشگاه یا حتی تولید کننده بروید و از او بخواهید محصولاتی که برایش به فروش می‌رسانید را با پست یا دیگر مسیرهای ارسالی، برای مخاطبان شما ارسال نماید. صفحات خود را که راه‌اندازی کردید، محتوای مناسب و مرتبط تهیه کنید و هر از گاهی نیز محصولتان را تبلیغ کنید. به طور مثال اگر می‌خواهید لباس به فروش برسانید، 7 پست در زمینه مد و فشن، اصول ست کردن لباس، اصول انتخاب رنگ لباس و غیره را منتشر کنید و 3 پست را هم به تبلیغ محصولات خود اختصاص دهید. این روش یک استراتژی خوب برای شروع کار شما خواهد بود.

بلاگر شوید

بلاگری یکی از روش های پولدارشدن از اینترنت

در دنیای امروز بلاگری یک سبک از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام به حساب می‌آید. در این روش از ثروتمندشدن اینترنتی، کافی است یک حوزه را انتخاب کنید و سپس محتوا و پست مرتبط به آن را تولید نمایید. باید در حوزه‌ای که به آن علاقه‌مند هستید شروع به فعالیت کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود. معمولاً بلاگرها، از روش‌های مختلفی مانند فروش محصولات و تبلیغات درآمد کسب می‌کنند.

از تولید محتوا به درآمدزایی اینترنتی برسید

این روزها تولید محتوای مناسب و حرفه‌ای به شدت مورد نیاز جامعه است. همان‌طور که در موارد بالا هم دیدید، کسب و کارها برای رشد و پیشرفت کارشان به تولید محتوا نیاز دارند. در واقع به این معناست که چه شما یک بلاگر باشید، چه فروشنده آنلاین و چه آموزش‌دهنده، برای افزایش تعداد مخاطبان‌ خود باید به تولید محتوا بپردازید چه تولید محتوای متنی ( کسب درآمد از نویسندگی ) یا تولید محتوای ویدیویی و… 

از آنجایی که تولید محتوا ممکن است برای افراد زمان‌بر باشد و نیاز به خلاقیت و مهارت دارد، بیشتر افراد تولید محتوا را به فرد دیگری می‌سپارند. هر اندازه مهارت و خلاقیت شما در محتوایی که تولید می‌کنید بیشتر باشد، درآمدزایی اینترنتی شما نیز بیشتر خواهد شد.

پولدار شدن از طریق پادکست

در سال‌های اخیر پادکست‌ها مخاطبان بسیاری پیدا کرده است. افراد با نصب اپلیکیشن‌های مخصوص می‌توانند از انواع این محتوای صوتی استفاده کنند و لذت ببرند. پادکست‌ها می‌تواند در مورد موضوعات مختلفی تولید شود. کافی است موضوع مورد علاقه خود را که درباره آن مطالعه زیادی دارید را انتخاب کنید و برایش فایل صوتی با کیفیت درست کنید. حتی می‌توانید کتاب‌هایی که در بازار منتشر می‌شود را به صورت پادکست درآورید و به درآمدزایی اینترنتی برسید. در این گونه از مشاغل اینترنتی نیز می‌توانید از طریق تبلیغات یا حتی برند سازی و فروش محصول نیز درآمد کسب کنید.

همچنین بخوانید:  بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت که به ذهنتان هم نمیرسد

سئو یاد بگیرید

سئو جزو بهترین روش های به پول رسیدن از طریق اینترنت

از دیگر راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت که این روزها با توجه به شرایط حال حاضر به شدت به آن نیاز است سئوکار است. سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، روشی است برای افرادی که می‌خواهند سایت خود را جزو صفحه اول در گوگل ببینند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش‌ها و الگوریتم‌های موتورهای جستجوگری مانند گوگل که در اختیار افراد قرار داده است، این امکان را می‌دهد تا شما یاد بگیرید به چه صورتی می‌توان سایت و مطالب مورد نظر را در صفحه اول آن قرار داد. این کار کمک می‌کند تا سایت و مطلب مورد نظر بیشتر دیده شود. جذب مخاطب بیشتر، مساوی با درآمد بیشتر است.

از این رو سایت‌های متعددی این روزها هستند که نیاز به یک سئوکار حرفه‌ای دارند تا برای بیشتر دیده شدن و جذب مخاطبان بیشتر از آن استفاده کنند. به همین سبب اگر سئو را یاد بگیرید و در این امر تخصص پیدا کنید به درآمد بسیار بالایی خواهید رسید. برخی از افرادی که سئو کار می‌کنند، در منزل نیز می‌توانند آن کار را انجام دهند و پروژه‌های مختلفی را در دست داشته باشند. در این زمینه اگر در کنار سئو به تولید محتوا نیز مشغول باشید درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت.

بازاریابی کنید

اگر به راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی فروشگاهی علاقه داشته باشید، اما نخواهید با مشکلات همکاری با تولید کننده و فروشنده مواجه شوید، می‌توانید از همکاری در فروش استفاده کنید. در این روش درآمدزایی اینترنتی، شما وب سایتی راه‌اندازی می‌کنید و به جذب مخاطب می‌پردازید. در ادامه وب سایت‌های بزرگ لینک‌هایی از صفحات محصولات خود در اختیار شما قرار خواهند داد و شما این لینک‌ها را در صفحات پربازدید سایت‌ خود قرار می‌دهید.

دکتر کاویانی درباره اهمیت بازاریابی در ویدیو زیر صحبت می کنند.

به همین ترتیب در ازای هر کاربری که از طریق آن‌ها به سایت مورد نظر رفته و محصول بخرد، پورسانتی را دریافت خواهید کرد. به این نکته جالب، توجه کنید که طبق آخرین آمار، کسب و کارهایی در ایران هستند که صرفاً از طریق همکاری در فروش و بازاریابی به درآمد بالای ۷۰ میلیون تومان در ماه رسیده‌اند، پس این ایده را جدی بگیرید.

یوتیوبر شوید

درآمد از یوتیوب

افرادی که دوست دارند ویدیو بسازند و با ابزارهایی مثل افترافکت یا حداقل کمتازیا کار کنند، پیشنهاد می‌‌شود به یوتیوبر شدن به عنوان یکی از بهترین راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت فکر کنند. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید و بتوانید ویدیوهای جذابی در این وب سایت منتشر و مخاطبان را به کانال خودتان جذب نمایید، بعد از مدتی یوتیوب به ازای بازدیدهایی که از ویدیوهای‌تان می‌شود، درآمدی را به حساب‌ شما واریز می‌کند. نکته قابل توجه این است که این شکل از درآمدزایی اینترنتی به صورت دلاری است و می‌تواند بسیار وسوسه برانگیز باشد. زیرا با توجه به این اختلاف قیمت دلار به تومان، حتی در سطح پایین نیز، درآمد بسیار زیادی از این مسیر کسب خواهید کرد.

در رابطه با کسب درآمد از یوتیوب بد نیست اشاره ای داشته باشیم از سایت ارزی شو  در این باره

کسب درآمد یوتیوب؛ از این جهت جذاب است که شما می‌توانید در مورد هر موضوعی که نسبت به آن شور و اشتیاق دارید، محتوای ویدئویی خلق کنید و آن را با مردم سراسر دنیا به اشتراک بگذارید. بعد از آن مهم نیست که شما در کجای دنیا قرار دارید، با تولید محتوای ناب به قلب مخاطبین خود نفوذ کنید و لذت درآمد از یوتیوب را تجربه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین روش های پولدار شدن از اینترنت پرداختیم. امید است راه‌کارها و ایده‌هایی که در اختیار شما قرار گرفت بتواند مسیر شغلی شما را روشن سازد و بتوانید برای خود کسب و کار جدیدی راه‌اندازی کنید. پولدار شدن از اینترنت نیاز به تلاش و ممارست در کار دارد اما غیر ممکن نیست. فقط کافیست نگاهی به افرادیکه از طریق اینترنت به ثروت رسیدند داشته باشید.اگر بتوانید توانایی‌های منحصر به فرد خود را شناسایی کنید و به علاقه‌مندی‌های خود برسید، مطمئن باشید در مسیر درست قرار خواهید گرفت و پولدار شدن در این مسیر کار آسانی برایتان می‌شود. کافی است راه خود را پیدا کنید و از آن لذت ببرید. در این صورت کسب دانش در آن زمینه و فعالیت و کار سخت دیگر برایتان دشوار نخواهد بود.

سوالات متداول

راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت کدامند؟

با راه‌های مختلفی می‌توان از طریق اینترنت کسب درآمد کرد، برای مثال بلاگر شدن ، یادگیری سئو، کسب درآمد با تولید محتوا و…

یوتیوبر شدن چگونه میتواند باعث پولدار شدن ما شود؟

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید و بتوانید ویدیوهای جذابی بسازید بعد از مدتی یوتیوب به ازای بازدیدهایی که از ویدیوهای‌تان می‌شود، درآمدی را به حساب‌ شما واریز می‌کند. نکته قابل توجه این است که این شکل از درآمدزایی اینترنتی به صورت دلاری است.

 

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

  1. سلام خدمت شما جناب کاویانی
    من توی حوزه اهن الات فعالیت میکنم
    میخوام شروع کنم به صورت اینترنتی هم کسب درامد داشته باشم
    به نظرتون بیام سمت اینستاگرام یا سایت ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود