17 ایده بازاریابی رایگان برای کسب‌وکارهای کوچک

بازاریابی رایگان برای کسب‌وکارهای کوچک

۱۷ ایده بازاریابی رایگان برای کسب‌وکارهای کوچک

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک اغلب دارای بودجه بازاریابی معینی هستند؛ به همین دلیل برای تبلیغ کسب‌وکار خود دچارمشکلاتی می‌شوند. راه‌های فراوانی برای بازاریابی کسب‌و‌کار کوچک بدون هزینه کردن وجود دارد.

17 ایده بازاریابی رایگان برای کسب‌وکارهای کوچک
۱۷ ایده بازاریابی رایگان برای کسب‌وکارهای کوچک

این ۱۷ روش به شما کمک می‌کنند که به‌صورت رایگان کسب وکارکوچک خود را معرفی کنید.

۱- استفاده از گوگل

برای کسب‌وکارهای محلی، پروفایل تجاری گوگل من“(My Google) یکی از مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی رایگان قابل‌دسترس برای همگان است. این لیست به‌صورت رایگان به کسب‌وکار شما امکان این‌که در گوگل‌مپ در قسمت جستجوی منطقه‌ای گوگل و در قسمت صفحه اطلاعات گوگل بتوانید کسب‌وکار خود را معرفی کنید را می‌دهد.

۲- بازاریابی محتوا

این نوع بازاریابی باوجوداینکه مهم است، نادیده گرفته‌شده است و هنوز ارزش بازاریابی محتوا بر‌همگان آشکار نشده است. تهیه محتوا برای تمام مشاغل بسیار مهم است؛ زیرا محتوای صحیح می‌تواند SEO منطقه شما را افزایش دهد و باعث شود کسب‌وکار شما به‌صورت آنلاین پیدا شود.

۳- بازاریابی ویدئو

ویدئوها یک تاکتیک رایگان برای کسب‌وکارهای کوچک محسوب می‌شوند، درحالی‌که با ایجاد ویدئوی حرفه‌ای و آپلود کردن آن در یوتیوب هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد و همواره مجبور نیستید برای این کار افراد حرفه‌ای را به کار بگیرید. ارزیابی ویدئویی را می‌توان به‌راحتی در سایت‌های ارتباط‌جمعی مثل اینستاگرام و فیس‌بوک انجام داد. ویدئوها می‌تواند شما را به‌صورت زنده با مخاطبین ارتباط دهد.

۴- بازاریابی بصری

اهمیت قدرت رسانه‌های دیداری مثل اینستاگرام را در سرعت بخشیدن در موفقیت بازاریابی خود دست‌کم نگیرید. متأسفانه تنها چند کسب‌وکار کوچک از پتانسیل واقعی این سایت‌ها برای کسب مخاطبین آنلاین استفاده می‌کنند. مهم نیست که چه نوع کسب‌وکاری دارید، بازاریابی بصری یک ایده بازاریابی رایگان است که برای رسیدن به اهداف بازاریابی کمک خلاقانه‌ای است که البته هزینه‌ای ندارد.

۵- خبرنامه الکترونیکی

بازاریابی ایمیلی از طریق خبرنامه‌ها یا ایمیل‌هایی که برای افراد زیادی فرستاده می‌شود یکی از راه‌های مطمئن برای دستیابی به سود سرمایه شما می‌باشد. سفارشی کردن و هدفمند کردن محتوای ایمیل باعث شکل گرفتن مطلب اصلی  خبرنامه‌های الکترونیکی می‌شود. آنچه در ایمیل می‌نویسید مهم نیست. مهم‌ترین مسئله، استفاده از تیترهای مناسب و جذابی است که برای ایمیل خود ایجاد می‌کنید. (تیتر بخشی از ایمیل است که مشترکین هنگام ورود به صندوق پستی خود می‌بینند و از آن درباره این‌که آیا ایمیل ارزش باز کردن دارد یا نه قضاوت می‌کنند.)

۶- حمایت متقابل در رسانه‌های اجتماعی

درپلت فرم، وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی، بهترین ابزار بازاریابی رایگان برای تبلیغ کسب‌وکار شما هستند. اگر قبلاً در برنامه بازاریابی خود در رسانه‌های اجتماعی حضور نداشتید اکنون حضور شما ضروری است. ایده حمایت متقابل در رسانه‌های اجتماعی یک‌راه بسیار مؤثری است برای این‌که محتوای شما توسط افراد بسیار زیادی مشاهده شود.

۷- مشارکت در صنعت

یکی از مزایای کلیدی توسعه همکاری‌های صنعتی، دو‌برابرکردن تلاش‌های بازاریابی شما و دستیابی به منابع اضافی مانند ابزارها و فن‌آوری‌ها و مخاطبان گسترده‌تراست. تعداد هر‌چقدر بیشتر باشد قدرت و نفوذ در بازار بیشتر می شود و با داشتن شریک بهتر می توانید اهداف بازاریابی را به دست آورید که احتمالاً به‌تنهایی ممکن نیست. قبل از انتخاب شریک برای کسب و کار کوچک باید یک سری موارد را در نظر بگیرید. ببینید چه چیزی از طرف یک شریک انتظار دارید، درباره شرکای احتمالی تحقیق و ارزیابی کنید که چطور می‌توانید با یکدیگر کار کنید و از همه مهم‌تر به این مشارکت شکل دهید.

۸- مشارکت رسانه‌های ارتباط‌جمعی

افزایش مشارکت رسانه‌های اجتماعی و ایجاد یک جامعه آنلاین برای رشد کسب و کار کوچک شما مهم است. برخی از کسب‌وکارها از شرط‌بندی یا رقابت، ارائه کوپن و ارائه تخفیف برای کاربران در رسانه‌های اجتماعی به‌منظور راه‌اندازی فروش استفاده می‌کنند و برخی دیگر به گفتگوی مستقیم برای درک احساسات مشتریان خود می‌پردازند. انگیزه شما هرچه باشد فقط کافی است که دقت کنید تا در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید.

۹- برچسب کاربران بر روی رسانه‌های اجتماعی

برچسب زدن کسی در توییتر و فیس‌بوک یک ابزار بازاریابی مؤثر و رایگان برای کسب‌و‌کار شماست. برچسب زدن باعث افزایش تعداد افرادی می‌شود که به‌طور رایگان پست‌های شما را در وب‌سایت‌ها مشاهده می‌کنند و در‌نهایت باعث افزایش مشتری می‌گردد. استفاده از برچسب زدن در استراتژی رسانه اجتماعی نیز به‌عنوان یک ابزار بازاریابی رایگان و باعث افزایش تعداد بیشتری از افراد می‌گردد.

۱۰-استفاده از هشتک

یکی دیگر از ایده‌های بازاریابی رایگان برای کسب‌وکار کوچک استفاده از هشتک در استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و توییتراست. استفاده ازهشتک مثل # مشاغل کوچک یا #SMB برای منابع، مشاوره، جهت‌گیری موضوعات در صنایع کوچک تجاری استفاده می‌گردد. مثل #بازاریابی، #کارآفرینان و غیره.

۱۱- میزبان یک کلاس یا جلسه باشید.

تخصص خود را در حوزه کاری خودتان به اشتراک بگذارید یا ویژگی‌های کسب‌و‌کار کوچک خودتان را به‌وسیله برگزاری کلاس یا جلسه یا سخنرانی نشان دهید. اگر می‌توانید در نمایشگاهی در حوزه برنامه‌های منطقه‌ای شرکت کنید.

۱۲- میزبانی یک وبینار

اگر این‌گونه فعالیت‌ها برای رسیدن به یک مخاطب بالقوه  به نظر شما ایده خوبی در بازاریابی نیست، شما می‌تواند همیشه میزبان یک وبینار باشید. وبینارها یک روش رایگان برای ترویج و تبلیغ کسب‌وکار شما با ارائه اطلاعات مفید به مشتریان احتمالی می‌باشند.

۱۳- ایجاد وبلاگ برای کسب‌وکارتان

در کسب‌وکارهای کوچک می‌توان از وبلاگ نویسی برای کاربرانی که در وب‌سایت‌ها جستجو می‌کنند، استفاده کرد. تعامل کاربر با مطالب شما بازدید آنلاین را افزایش می‌دهد و به SEO کمک می‌کند. وبلاگ نویسی یک روش ثابت‌شده برای تبلیغ کسب و کار کوچک می‌باشد و یک‌راه عالی برای شناساندن کسب و کار شما و ارائه اطلاعات مفید برای مشتریان احتمالی است. اگر این‌ها به‌درستی انجام شود، می‌توانید بازاریابی کسب و کار کوچک را به مراحل جدید و خوبی برسانید.

۱۴- ارتباط با وبلاگ نویسان و بازاریابان تأثیرگذار(Influencers)

در چند سال پیش برخی از آژانس‌های روابط عمومی متوجه شدند که محبوبیت برخی از وبلاگ‌ها  با شناسایی و دستیابی به وبلاگ نویسان و بازاریابان حرفه‌ای و معروف بیشتر از رسانه‌های سنتی(مثل تلویزیون، روزنامه، رادیو و مجلات) است. بازاریابی محتوایی وبلاگ نویسی دو ابزار قدرتمند برای موفقیت بازاریابی هستند. شما دارای ابزارهای بازاریابی رایگان خوبی برای کسب‌و‌کار کوچک خود هستید. به جلسات بروید، با شبکه وبلاگ نویسان آشنا شوید و روابطی را با وبلاگ نویسان ایجاد کنید که می‌توانند محصولات یا خدمات شما را امتحان کنند و در وبلاگ خود در مورد آن بنویسند.

۱۵- نگه‌داشتن وب‌سایت‌های ارتباط‌جمعی

اجرای وب‌سایت‌های ارتباط‌جمعی یا اینستاگرام یک‌راه هوشمندانه برای کسب‌وکارهای کوچک است تا خودشان را رایگان یا با هزینه‌های بسیار کم تبلیغ کنند. این عمل قطعاً تاثیر زیادی در ذهن همه مشتریان خواهد گذاشت و به‌نوبه خود حس خوبی از اعتماد در آن‌ها ایجاد می‌کند.

۱۶- شرکت در نمایشگاه‌های صنعتی

حضور در برنامه‌های نمایشی تجاری، نمایشگاه‌های محلی و کنفرانس‌های صنعتی یکی از راه‌های هوشمندانه برای پیشبرد و گسترش کسب و کار کوچک شما می‌باشد. این‌گونه جلسات از تمام صنایعی که می‌خواهند استراتژی‌های بازاریابی جدیدی برای رشد کسب‌و‌کار خود بیابند، گرد هم می‌آیند و نظرات و تفکرات تجاری خود را به اشتراک می‌گذارند. علاوه براین رویدادها و سمینارهای انحصاری برای قوی کردن مهارت‌های شما در فروش، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات راه‌های جدید برای ارتقاء کسب و کار کوچک هستند.

۱۷- کارت ویزیت طراحی کنید.

یک‌راه ساده برای افزایش لیست ایمیل شما جمع‌آوری ایمیل‌ها از طریق هدایا است. با تهیه کارت‌های ویزیت برای هدایا می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد مخاطبین خود دریافت کنید که می‌تواند در بازاریابی مشتریان جدید به شما کمک کند. دانستن محل و منطقه زندگی و کار مشتریان شما برای طراحی برنامه تبلیغاتی شما ضروری و مهم است. از این ایده‌های بازاریابی می‌توانید الهام بگیرید و بعضی از آن‌ها را مطابق با کسب وکار‌کوچک خود امتحان کنید. از همین حالا شروع به ایجاد و تنظیم برنامه بازاریابی خود کنید.

مقالات خواندنی:

پولدار شدن به روش دکتر کاویانی

۷ اشتباه اجتناب‌پذیر بازاریابی صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک

دستورالعمل‌های نهایی برای ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۱۹

چگونه یک کسب‌وکار بین‌المللی بسازیم و محصولات خود را با استفاده از بازاریابی جهانی بفروشیم؟

۹ روش برای پاسخ دادن به درخواست تخفیف مشتریان

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود