20 راهی که کارآفرینان به کمک آن می‌توانند بلافاصله سلامت خود را بهبود بخشند

نکاتی برای حفظ سلامتی برای کارآفرینان

۲۰ راهی که کارآفرینان به کمک آن می‌توانند بلافاصله سلامت خود را بهبود بخشند

دیوید استون در مباحث کارآفرینی به “۲۰ راهی که کارآفرینان به کمک آن می‌توانند بلافاصله سلامت خود را بهبود بخشند” پرداخته است، که در مقاله زیر تمام آنها را بیان نموده‌ایم. 

دیوید استون معتقد است که شایع‌ترین مشکلات کارآفرینان تنها به کار مربوط نمی‌شود. نمونه‌ای از مشکلات آنان عبارت از: رژیم نامناسب، کار طولانی، گوشه‌نشینی، خواب کم و… است که این موارد می‌توانند کار و تجار‌تشان را به خطر اندازد.

20 راهی که کارآفرینان به کمک آن می‌توانند بلافاصله سلامت خود را بهبود بخشند
۲۰ راهی که کارآفرینان به کمک آن می‌توانند بلافاصله سلامت خود را بهبود بخشند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که رفتارهای بی‌تحرک معادل سیگار کشیدن است. جای تعجب نیست که برخی از کارآفرینان با وجود یک رژیم غذایی خوب، بسیار ناسالم هستند.

در اینجا قصد داریم بررسی کنیم که چرا برخی از کارآفرینان ناسالم هستند و برای بهبود سلامتی خود چکار باید بکنند؟

مطالعات نشان می‌دهد که کارآفرینان موفق از بیشتر افراد سالم‌تر هستند. آنها تمایل دارند بیشتر میوه و سبزیجات بخورند، ورزش کنند و مسئولیت خود را به نحو احسنت انجام دهند.

۲۰ راهی که کارآفرینان به کمک آن می‌توانند بلافاصله سلامت خود را بهبود بخشند

۱- روزانه یک ساعت از وقت خود را در بیرون از منزل بگذرانید.

توماس جفرسون بیشتر ساعات بیداری خود را در خانه کار می‌کرد، و هرگز نتوانست حداقل یک ساعت در روز را به بیرون رفتن از خانه اختصاص دهد.

خود را مجبور کنید که بیرون بروید. هوای تازه استشمام کنید و ورزش کنید.

۲- آنچه را می‌خورید بهبود بخشید

برای اینکه به سالم‌ترین و قوی‌ترین فرد تبدیل شوید و وعده‌های غذاییتان سرشار از مواد‌طبیعی باشد، باید وعده‌های غذایی شما شامل غذاهای کاملاً محلی، ارگانیک، گیاهان و ادویه‌جات باشد.

۳- نحوه خوردن خود را بهبود بخشید

اگر می‌خواهید از سلامتی بیشتری برخوردار شوید ساعات غذا خوردن خود را تنظیم کنید. همچنین غذا را به طور کامل بجویید تا غذایتان به بهترین شکل هضم شود.

۴- وضعیت(حالت) خود را بهبود بخشید

 در ابتدا حالت نشستن خود را درست کنید. انجام این عمل باعث می‌شود که قفسه سینه شما باز شود، دچار تنش نشوید و به نفس شما کمک می‌کند تا آزادتر جریان یابد. بنابراین اکسیژن اکنون می‌تواند عمیق‌تر به ریه‌های شما نفوذ کند.

با شروع این نفس‌های عمیق، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می‌کنید، که این امر باعث کاهش سطح هورمون استرس، بهبود مغز شما و تحریک بهبود و هضم می‌شود.

۵- پنجره را باز کنید

کیفیت هوا تاثیر زیادی در سلامتی ما دارد و کمک زیادی به هضم، متابولیسم و … می‌کند. بنابراین در طول روز سعی کنید پنجره اتاقتان را باز کنید. کنار آن بایستید و با نوشیدن یک استکان کاپوچینو بیرون را تماشا کنید. این کار علاوه بر رفع خستگی شما، باعث بهبود سلامتی شما نیز می‌شود.

۶- برنامه خوابتان را تنظیم کنید

اگر هر روز تمرین کنید که در ساعت مشخصی بخوابید و بیدار شوید پس از مدتی مکانیسم بدنتان، شما را مجبور می‌کند در فلان ساعت به رختخواب بروید و در فلان ساعت بیدار شوید. سعی کنید حداکثر ۸ ساعت بخوابید.

۷- روزتان را با یک پیاده‌روی شروع کنید

قبل از شروع کار روزانه، پیاده‌روی صبحگاهی را در اولویت قرار دهید. این کار باعث می‌شود سرحال‌ و پرانرژی‌تر شوید. همچنین استرس شما را پایین می‌آورد.

۸- استراحت کنید و قدم بزنید

نشستن به مدت طولانی با چاقی، سندرم متابولیک، فشار خون، قند‌خون بالا و چربی اضافی بدن مرتبط است. پیاده‌روی و ورزش به طور کلی اندورفین‌ آزاد می‌کند، و همین امر باعث می‌شود که به سرعت احساس شادی و سرخوشی در شما ایجاد شود. بنابراین سعی کنید هر روز به پارک بروید و در آنجا قدم زنید و حرکات کششی انجام دهید.

۹- از تعطیلات آخر هفته استفاده کنید

آخر هفته‌های خود را برای خود رزرو کنید، حتی اگر مشغله کاریتان زیاد باشد. از تعطیلات کوتاه استفاده کنید. سوار اتومبیل خود شوید و چند ساعت به ساحل یا جنگل بروید.

حتی اگر احساس می‌کنید در طول هفته کار کافی انجام نداده‌اید و نمی‌خواهید آخر هفته آن را جبران کنید، تنها از محیط کاری خود دور شوید و از هوای تازه لذت ببرید.

۱۰- جلسات خود را با پیاده‌روی انجام دهید

ما به عنوان کارآفرین، دائماً در حال شبکه‌سازی و ملاقات با همتای تجاری جدید هستیم. بنابراین به جای نشستن‌های مکرر به طرف مقابلتان قدم زدن را پیشنهاد کنید. این کار تاثیر ماندگاری روی طرف مقابل شما خواهد گذاشت، همچنین بهانه خوبی برای بیرون آمدن است.

۱۱- ناهار خود را سر میز ناهار‌خوری بخورید

مطمئناً وقتی مشغول کار هستید،  آنقدر سرتان شلوغ نیست که مجبور شوید در میز‌کار خود غذا بخورید. بنابراین خوردن ناهار سر میز ناهار‌خوری می‌تواند یک نوع استراحت باشد. 

۱۲- آب بیشتری بنوشید

آب را جزء لیست نوشیدنی‌های اصلی خود قرار دهید. چرا که کاهش میزان آب بدن شما باعث کاهش روند تفکر و توانایی شما می‌شود و اگر دوست دارید نوشیدنی‌های طعم‌دار میل کنید پس بهتر است میوه و سایر مرکبات را به لیست تغذیه خود اضافه کنید.

۱۳- ماساژ درمانی کنید 

ماساژ درمانی صدها سال به عنوان داروی جایگزین و راهی برای ارتقاء سلامت و رفاه مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از کارآفرینان معتقداً که ماساژ هفتگی به آن‌ها کمک زیادی می‌کند تا علاوه بر داشتن آرامش، بهتر بخوابند و عضلات سالم‌تر و انعطاف‌پذیرتری داشته باشند.

۱۴- محدود کردن “مکنده‌های زمان”

پاسخ دادن به ایمیل و به روزرسانی‌ رسانه‌های اجتماعی را در مواقع مشخص تنظیم کنید. 

گذشته از اینکه به مخاطب خود اجازه دهید در یک زمان خاص انتظار محتوا را داشته باشد.

محدود کردن مکنده‌های زمان به شما این امکان را می‌دهد که کارهای بیشتری انجام دهید‌ و سایر فعالیت‌های خود نظیرورزش‌ و معاشرت را با آرامش خاطر انجام دهید.

۱۵- در اطراف خانه تمرین سبک انجام دهید

وقتی تمام طول روز مشغول به کار هستید، بازدهی شما کاهش می‌یابد و مغز شما قفل می‌شود. و دیگر فرد کارآمدی نخواهید بود. بنابراین با استراحت‌های کوتاه و مکرر و یا با انجام تمرین‌های سبک یا پیاده‌روی در اطراف خانه، انرژی و بازدهی خود را بدست آورید و سلامتی خود را بهبود بخشید.

۱۶- دستیار مجازی استخدام کنید

تمام مشاغل از کارهای دفتری گرفته تا حضور در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند وقت شما را بگیرد و تمرکز شما بر سلامتی و پیشرفت در کار را کاهش دهد. ساعات کاری شما ممکن است به ۱۴ ساعت در روز برسد و در نتیجه خستگی روحی و جسمی در شما ایجاد می‌شود.

در اینجا ۵ منبع عالی برای پیدا کردن مترجمان آزاد و دستیاران مجازی برای انجام این کار آورده شده است:

AwesomeWeb.com

PeoplePerHour.com

IVAA.org

EasyOutsource.com

BestJobs.ph

۱۷- خودتان را به چالش بکشید

 هر وقت به فروشگاه، سینما و یا مرکز خرید رفتید ماشین خود را دورتر پارک کنید و شروع به پیاده‌روی و پیمودن پله‌ها کنید تا از نظر جسمی خود را به چالش بکشید.

هر یک از این اقدامات ظریف منجر به تحریک عضلات، افزایش جریان خون و سوزاندن کالری می‌شود.

۱۸- یک شریک مسئولیت‌پذیری پیدا کنید

یک راه عالی برای چسبیدن به یک برنامه، یا تمرین شیوه زندگی سالم، پیدا کردن شریک زندگی است. داشتن یک شریک مسئولیت‌پذیری به شما کمک می کند تا متعهد بمانید و به شما این امکان را می دهد که در عوض نتایج بهتری را ببینید.

۱۹- یک برنامه کاری و بازی تنظیم کنید

اگر در تمام روز به میز‌کار خود زنجیر شده‌اید، به انجام برخی فعالیت‌ها مانند: پیاده‌روی‌، نوشیدن چای، بازی، یوگا و… فکر کنید. من نیز این روشی عالی را اتخاذ کرده‌ام که به من امکان می‌دهد در طول روز فعال باشم.

به نظر می‌رسد کار در فواصل ۳۳ دقیقه و ۳۳ ثانیه (۳۳.۳۳) عدد بهره‌وری جادویی برای من است.

بعد از هر جلسه، با مکالمه با غریبه‌ها، پیاده‌روی در پارک، تمرین یوگا، انجام نرمش‌ها و مدیتیشن، از یک استراحت ۱۰-۱۵ دقیقه‌ای استفاده می‌کنم.

۲۰- در زندگی واقعی اجتماعی‌تر باشید.

داشتن یک احساس مثبت در جامعه تقریباً به اندازه ورزش برای سلامتی ما اهمیت دارد. زیرا تقسیم کار، احساس ارتباط و همگرایی به ایجاد یک فضای سالم و فکر مثبت کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید ، موفق ترین کارآفرینان سلامت خوبی را با تجارت عالی ترکیب می‌کنند!

مقالات خواندنی: 

تعریف کارآفرینی: کارآفرین بودن یعنی چه؟

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

‌نمونه‌هایی از مهارت‌های پر‌درآمد که می‌تواند شما را ثروتمند کند

چگونه مهارت فروش کسب کنم؟

آیا باید یک استراتژی فروش را طراحی کنید؟

۱۰ مورد از بهترین کتاب‌های آموزش فروش

افزایش سریع فروش با تکنیک های اعتمادسازی

مهم‌ترین مهارت فروش کدامند؟ (بروزرسانی ۲۰۱۹)

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود
استت سون - آمارگیر سایت و اپلیکیشن
بهترین آموزش های پولدار شدن را در ایمیل خود دریافت کنید
مطالب و پیشنهادات آموزشی ما را دریافت کنید، ما ایمیل اسپم ارسال نمیکنیم
"ایمیل شما نزد ما کاملا محفوظ است"
کمتر از 5 ثانیه رایگان دانلود کنید
"ایمیل شما نزد ما کاملا محفوظ است"