ترفندهایی برای بازاریابی رستوران در اینستاگرام
میتوان گفت اینستاگرام تأثیرگذارترین شبکه اجتماعی برای مشاغل است. مشاغل گوناگون میتوانند تعامل بسیار بالایی در اینستاگرام داشته و فروش زیادی داشته باشند.
رستورانها، اگرچه نمیتوانند به طور مستقیم، از طریق پست، غذا بفروشند، اما میتوانند از مزایای مشابه مشاغل دیگر بهرهمند شوند. برای بازاریابی رستوران در اینستاگرام، پیجی با نام رستوران خود ایجاد کنید و با مهمانانتان ارتباط خوبی برقرار کنید. رستوران شما از طریق مهمانانی که داستانهای شما را به اشتراک میگذارند معرفی شده و پیشرفت میکند. نکته دیگر این است که استفاده از geotags ، هشتگ و عکس بشقابهای جذاب غذایی که مشتریان به اشتراک میگذارند، باعث تبلیغ رستوران در اینستاگرام شده و رستوران شما معرفی میشود.

geotag چیست و چرا اهمیت دارد؟
یک geotag مکانی را به جایی که عکس از آن گرفته شده، وصل می کند. اضافه کردن یک geotag به یک پست اینستاگرام، مانند رستوران، به افراد محلی اجازه میدهد تا رستوران شما را جستجو کنند. دیدن این اطلاعات به مشتریان جدید این امکان را میدهد تا رستوران شما را پیدا کرده و از آنجا بازدید کنند. برای اینکه مشتریان شما بتوانند ازاین مزیت استفاده کنند، باید geotag کسب و کار خود را به اینستاگرام اضافه کنید. از مشتریانی که در محل شما عکس میگیرند بخواهید، در رسانههای اجتماعی آن را به اشتراک بگذارند و باعث تبلیغ رستوران در اینستاگرام شوند.
استفاده از هشتگ
یکی از راههای بازاریابی رستوران در اینستاگرام استفاده از هشتگها است. هشتگ یک عبارت است به همراه علامت پوند (#) که در داخل یک پست نوشته میشود. از این طریق افرادی که موضوعی متناسب با پست شما را جستجو میکنند میتوانند پست شما را مشاهده کنند. با این روش حتی افرادی شما را دنبال نمیکنند نیز، میتوانند پست شما را پیدا کنند.. از هشتگهای مرتبط و غیرتکراری استفاده کنید چرا که الگوریتمهای اینستاگرام افرادی را که از هشتگ ها به طور نامناسب استفاده میکنند، جریمه میکند.
مشتریان را در اینستاگرام دسرهای خود جذب کنید
یکی از راههای بازاریابی رستوران در اینستاگرام استفاده از دسرها است. شما میتوانید برای مشتریهای وفادار که غذای خود را در اینستاگرام ارسال میکنند برای بازدید بعدی آنها یک دسر رایگان ارائه دهید. خلاق باشید تا در بین مشتریان، محبوبیت لازم را کسب کنید.
با اینفلوئنسرها همکاری کنید و فالوئرهایتان را افزایش دهید
یکی از راههای بازاریابی رستوران در اینستاگرام استفاده از اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها ( تاثیرگذاران) افرادی هستند که کارشان تأثیرگذاری بر دیگران در رسانه های اجتماعی است. آنها حرفهایی را برای خودشان ایجاد کردهاند و به مردمی که دنبال مشاوره در مورد لباس، محل خرید، غذای خوب هستند، مشاوره میدهند. به اینفلوئنسرهای محلی دسترسی پیدا کنید و با آنها همکاری کنید تا به دنبالکنندگان خود بگویند که از رستوران شما دیدن کنند و داستانشان را به پیج شما بفرستند.
با حضور گسترده نسل امروز در رسانههای اجتماعی و به ویژه اینستاگرام، حضور ضعیف در اینترنت دیگر قابل بخشش نیست. اگر به صورت آنلاین نیستید، مشتریان جدیدی را به سمت کسب و کار خود جذب نخواهید کرد. اینستاگرام به شما فرصت میدهد تا قبل از دیدن تأسیس کسب و کارتان، با بازدیدکنندگان بالقوه ارتباط برقرار کرده و تحت تأثیر قرار دهد.
دسرهای خود را به ستارههای اینستاگرام تبدیل کنید
یکی دیگر از راههای بازاریابی رستوران در اینستاگرام استفاده از دسرها است برای ایجاد محبوبیت رستوران خود از جادوی دسرها استفاده کنید. دسرها در همه جای دنیا پرطرفدار هستند. هر روز و هر زمانی میتوان از آنها لذت برد. نشان دادن دسر بیش از هر چیزی در تبلیغ رستوران شما در اینستاگرام تاثیرگذار است. زیرا مردم آن را مشاهده کرده و برای امتحان کردن آن علاقمند میشوند.
شش ترفند برای تهیه یک دسر عالی
چیز خاصی که در مورد دسرها وجود دارد این است که دسر عالی به شما این امکان را میدهد که بیش از یک رستوران باشید و بیشتر به خاطر دسرها شناخته شوید. مشتریان را تشویق کنید که از Geotag و هشتگ نام رستوران شما در عکسها و پستهایشان استفاده کنند. به آنها کمک کنید عکسهایی عالی بگیرند. با انجام این کار بازاریابی رستوران در اینستاگرام، بهسادگی انجام میشود.
۱- دسر باید منحصربهفرد باشد
دسری که مشتریان از آن لذت ببرند و شگفتزده شوند، مانند مخلوط دو دسر که موردعلاقه بازدیدکنندگان است. یک ماده خاص را به یک دستور العمل قدیمی اضافه کنید تا آن را برجسته کنید. ارائه دسرهای منحصر به فرد یکی از راههای بازاریابی رستوران در اینستاگرام است.
۲- دسر را تمرکز اصلی هر عکس کنید
دسرها را بزرگ سرو کنید. دسرهای بزرگ باعث میشوند افراد به ن علاقمند شوند آن علاقمند شوند و در مورد آن صحبت کنند و این به نقطه قوتی برای رستوران شما تبدیل شده و باعث تبلیغ رستوران در اینستاگرام میشود.
۳- از تم رنگی در سرو کردن استفاده کنید
به کاربردن انتخابهای رنگی، مانند استفاده از یک تم یا یک رنگ یا تمام رنگهای رنگین کمان، دسر شما را جذاب میکند. سعی کنید تزییناتی با رنگ مختلف را به آن اضافه کنید تا آن را برجستهتر کند. این میتواند مقدمهای باشد بر بازاریابی رستوران در اینستاگرام، که مشتریان شما عکس آن را به اشتراک بگذارند.
۴- افزودن هشتگ خاص
برای تشویق بازدید کنندگان، یک هشتگ مخصوص و متفاوت را به صفحه اضافه کنید. یک هشتگ به عنوان یک یادآوری است، تا دیگران بتوانند شما را پیدا کنند. یکی از بهترین راههای بازاریابی رستوران در اینستاگرام این است.
تحقیق بهترین هشتگ ها برای منطقه شما
هنگام انتخاب هشتگ برای استفاده، برخی از تحقیقات را از قبل انجام دهید. ببینید چه مشاغل محلی از آن استفاده میکنند که به خوبی جواب میگیرند و همچنین تحقیق در مورد کلید واژه، ببینید کاربران اینستاگرام چه چیزهایی را جستجو میکنند. هشتگ ها را ساده و مرتبط نگه دارید.
۵- چندین غذای مورد علاقه را در یک ترکیب کنید
غذاهایی مانند پنکیکهای شکلاتی مخملی قرمز یا کیکهای تولد متفاوت و خاص. مهم نیست که چه چیزی را میسازید، مهمترین قسمت اینستاگرام این است عکسهای زیبایی ارائه دهید. فراتر از آن بروید تا چیزی هیجان انگیز ایجاد کنید.
۶- بهینهکردن عکس
عکسهای خود را بهینه کرده و از فیلم های اینستاگرام استفاده کنید. از فیلترهای خود برنامه اینستاگرام استفاده کنید تا عکسهایتان را جذابتر کنید. اگر عکسهایتان به چیزی بیش از فیلتر نیاز داشتند میتوانید از برنامههایی مثل canva برای طرحبندی و Snappa برای فیلترها و از برنامههای Lume5 و typitoبرای ویرایش فیلم استفاده کنید.
سخن آخر
برای بازاریابی رستوران در اینستاگرام باید محتوای زیادی تولید کنید. هرچه محتوا بیشتری در رسانه های اجتماعی با نام تجاری رستوران خود داشته باشید، فروش شما بهتر خواهد شد. داشتن محتوایی که میتواند به صورت اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، به شما اعتماد به نفس میبخشد و باعث میشود افراد احساس کنند به تجارت شما متصل هستند. با هر پست، شما فالوئرهای خود را ترغیب میکنید عکسهایی که در رستوران شما گرفتهاند را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و این به روند بازاریابی رستوران در اینستاگرام بسیار کمک میکند.
مقالات خواندنی:
پولار شدن به روش دکتر کاویانی
چگونه کپشن خوب در اینستاگرام بنویسیم
بهبودی بعد از یک شکست: توصیههایی برای سربلند کردن پس از فرو افتادن
دلایل شکست کسب و کار ها و راه حل های نوین برای موفقیت یک کسب و کار
پس از رسیدن به موفقیت مالی چه می شود؟
چرا بیشتر مردم به سراغ سرمایه گذاری در بورس می روند؟ آیا وارد بورس بشم؟
سرمایه گذاری در بورس بهتر است یا سود بانکی؟ کدامیک مناسب من است؟
سه روند اصلی که مدیریت ثروت در سال ۲۰۲۰ را متحول خواهند کرد!
۲۰ از بهترینهای ایده راه اندازی کسب و کار در ایران (با سرمایه کم)
سریعترین و ارزانترین روشهای راهاندازی کسبوکار اینترنتی در ایران
مق