بازاریابی محتوا و ترفندهای طلایی موفقیت در آن

بازاریابی محتوا و ترفندهای طلایی موفقیت در آن

بازاریابی محتوا در سال های اخیر بسیار مورد توجه فراوانی قرار گرفته و جایگاه خود را به خصوص در فضای مجازی یافته است. این روش بازاریابی در راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی کاربرد داشته و تاثیر زیادی در توسعه آن داشته است. با این همه باید توجه داشت که محتوای دیجیتال تنها یکی از شکل‌های تولید محتوا بوده و در حوزه فناوری می تواند کارایی خود را به بهترین نحو نشان دهد.بازاریابی محتوا در زمینه های مختلف می تواند موثر باشد و باعث رشد و گسترش کسب و کار مورد نظر شود. به عنوان مثال، یک نویسنده یا مدیر شرکت می تواند از بازاریابی محتوا برای گسترش کار خود و گسترش هوشمندانه کار خود استفاده کند. در حال حاضر کسب و کارهایی هستند که به طور مستقیم محتوا تولید می کنند و بازاریابی محتوا یکی از اصلی ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود. سایر کسب و کارها تولید محتوا را یک کار جانبی می دانند و بازاریابی محتوا را به عنوان یک تجارت اصلی در نظر می گیرند.

نکته اصلی که باید در استراتژی بازاریابی محتوای خود در نظر بگیرید، برنامه ریزی دقیق است. توجه به اینکه محتوا برای چه کسانی تولید می شود و محتوای تولید شده چه مشکلی را حل می کند و از چه قالبی برای تولید محتوای با کیفیت استفاده می شود از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این نوع بازاریابی با تبلیغات بسیار متفاوت است و محتوای تولید شده در رسانه های مختص کسب و کارهای ایجاد شده پخش خواهد شد. برخلاف محتوای حوزه تبلیغات، تمامی محتوای تولید شده قابلیت پخش در رسانه های دیگر را خواهد داشت. استراتژی تعیین شده توسط بازاریابی محتوا جذب کاربران است، در حالی که تبلیغات از یک استراتژی تهاجمی استفاده می کند. تفاوت دیگر تبلیغات و بازاریابی محتوا این است که هیچ هزینه ای ندارد، اما تبلیغات باید هزینه زیادی داشته باشد.

چرا به بازاریابی محتوا نیاز است؟

دلایل زیادی برای استفاده از بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای مختلف وجود دارد که مهمترین آنها ارتقای ترافیک سایت و تولید سرنخ هایی است که از منابع معتبر و مقرون به صرفه استفاده می کنند. مهمترین استراتژی بازاریابی محتوا، ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان است. هرچه اطلاعات ارائه شده بیشتر بتواند اعتماد کاربران را به خود جلب کند، احتمال خرید محصولات را افزایش می دهد.

دلیل دیگری که باعث می شود بازاریابی محتوا ضروری به نظر برسد، افزایش آگاهی از برند است. اساساً هدف اصلی از بازاریابی محتوا دیدن محتوای تولید شده توسط مخاطب و نحوه واکنش آنها به آن است. این موضوع می تواند میزان تخصص شرکت های فعال را نشان دهد. عوامل دیگری وجود دارد که وجود بازاریابی محتوا را برای تولید محتوا ضروری می کند، از جمله بهبود سئو. زمانی که تولید محتوای باکیفیت انجام شود، کاربران بیشتری جذب سایت معرفی شده می شوند و این باعث افزایش بازدید سایت می شود.

سایت هایی که راه اندازی می شوند به شرطی که از محتوای مفید و آموزنده با کلمات کلیدی مناسب و مناسب استفاده کنند و در زمینه تولید محتوا بر اساس اصول به روز رسانی عمل کنند، می توانند رتبه و جایگاه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنند.

موفقیت در بازاریابی محتوا در گرو چیست؟

تاکنون هیچ راه مشخصی برای بازاریابی محتوا تعیین نشده است، با این حال هنوز راه هایی برای ترفیع و پیشرفت آن وجود دارد که در این مقاله از خودساخته برای کمک به شما بیان خواهد شد:

مختصر و مفید عمل کنید

هیچ چیز آنقدر مهم نیست؛ پذیرش و هضم مطالب گیج کننده و طولانی بسیار دشوار است. شما می خواهید به مخاطبان هدف در مورد محصول پیشنهادی خود اطلاع دهید. بنابراین به همان اندازه که در محتوای شما شفافیت وجود ندارد، از محتوای شما نیز چشم پوشی می کنند. با بیان واضح پیام خود، در واقع سعی در ایجاد محتوای مناسب برای مخاطب دارید و او راضی می شود.

البته فراموش نکنید که لازم نیست همه ایده ها را یکجا ارائه کنید و منتظر موفقیت باشید. کوین کین، یک بازاریاب محتوا و استراتژیست ارتباطات، به Orbit Media Studios گفته است که شما باید راه خود را در میان شلوغی اینترنت این روزها پیدا کنید و مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید تا محتوای شما به دست مردم برسد. آن را به حرکت درآورید. استراتژی هایی را با تیم تولید محتوای خود تعریف کنید. شما باید بدانید که چه محتوایی می تواند برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. علاوه بر این، باید بدانید که چه موضوعاتی می توانند بیشترین تأثیر را بر فالوورها یا فالوورهای شما داشته باشند. برای شناسایی این موضوعات باید زمان و منابع زیادی را صرف کنید. هرچه محتوا شفاف تر باشد، پژواک بیشتری خواهد داشت.

در تولید محتوا ثابت قدم باشید

همیشه در استراتژی بازاریابی محتوای خود ثابت قدم باشید. اگر بازاریاب یا نویسنده محتوا هستید، به یاد داشته باشید که لحن مقاله را حفظ کنید. به عنوان مثال، متنی که به عنوان یک مربی یا تأثیرگذار شروع به نوشتن کرده اید، نمی تواند به لحن یک تازه کار ختم شود. اگر نویسندگی طنز دارید، باید آن را در تمام متن حفظ کنید. سازگاری در لحن محتوا به خواننده این امکان را می دهد که از متنی به متن دیگر رجوع کند.

بازاریابی محتوا و ترفندهای طلایی موفقیت در آن

دستورالعمل‌های سئو یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو را رعایت کنید

بهینه‌سازی موتور جست‌وجو، شعار نیست. سئو می‌تواند استراتژی محتوای شما را به عرش برده یا آن را به فرش بیاندازد. سئو در آغاز برای بازاریاب‌ها بسیار مشکل و پیچیده بود؛ اما در حال حاضر و با توجه به روش‌هایی که مطالب در گوگل، بینگ و یاهو جستجو می‌شوند، سئو در استراتژی بازاریابی شما به راحتی در دسترس بوده و بسیار ضروری است.

بازاریابی محتوا و ترفندهای طلایی موفقیت در آن

اولویت‌بندی سئو

برای داشتن محتوای آنلاین موثر، باید مطمئن شوید که به دست مخاطب مورد نظر شما می رسد. سئو یکی از بهترین روش هایی است که به طور طبیعی می تواند از طریق بازاریابی محتوا، باعث افزایش مخاطبان شود. اگر این تاکتیک ها را اولویت بندی نکنید، از قافله عقب می مانید.

بازاریابی محتوا و ترفندهای طلایی موفقیت در آن

جذاب روایت کنید

بسیاری از بازاریابان به استراتژی های محتوای خلاقانه نگاه می کنند. دقیقاً به همین دلیل است که باید نویسندگان بزرگ را استخدام کنید. وقتی محتوای شما دارای لحن منحصر به فردی باشد، در کسب و کار شما شناخته می شود. کلماتی که در پست های خود استفاده می کنید شرکت شما را می سازد. هرگز نباید لحن محتوا و شرکت را به طور کلی متمایز کنید.

با بیان داستان های زیباتر، برقراری ارتباط آسان تر می شود و جرقه گفتگوهای بیشتر و بهتر با مخاطبان می شود. استراتژی های مدیریت محتوا باید به گونه ای طراحی شوند که خوانندگان را وادار کند تا درباره برند شما در میان دیگران صحبت کنند. لحن نویسندگی و داستان نویسی فوق العاده شما را در این زمینه پیشتاز خواهد کرد. اگر برای استراتژی محتوای خود کمی خرج کنید، بیشتر از آنچه خرج می کنید درآمدی نخواهید داشت.

بازاریابی محتوا و ترفندهای طلایی موفقیت در آن

در عوض، روی استخدام افرادی تمرکز کنید که علاوه بر حفظ شرکت شما، خوانندگان را نیز تشویق به ارتباط با محتوا و صرف وقت در صفحات وب می کنند.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

وقتی صحبت از توزیع محتوا به میان می آید، رسانه های اجتماعی بهترین دوست شما خواهند بود. از ادغام استراتژی محتوا با رسانه های اجتماعی نترسید. خواندن مطالب زیر نگرانی شما را برطرف می کند:

  • بیش از ۸۰ درصد از مدیران ارشد بر این باورند که آینده روند بازیابی به محتوای مشتری مربوط می شود.
  • حدود ۷۰ درصد از بازاریابان B2B محتوای خود را در همه کانال ها از جمله رسانه های اجتماعی قرار می دهند.
  • ۹۴ درصد از بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی از محتوای نوشته شده اصلی می آید.
  • ۹۲ درصد از بازاریابان معتقدند که رسانه های اجتماعی برای عملکرد و تداوم فرآیند کسب و کار حیاتی هستند.

امروزه رسانه های اجتماعی بیش از پیش موضوع بحث برنامه ریزی بازاریابی محتوا است. کاربران اینترنت به طور فزاینده ای به توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و حتی شبکه های جدیدی مانند اسنپ چت روی می آورند. به دلیل بازخوردهای مختلف، باید حضور خود را در رسانه های اجتماعی پر رنگ تر کنید.

بازاریابی محتوا و ترفندهای طلایی موفقیت در آن

قالب بندی بصری را حفظ کنید

مقالات فهرست به ویژه محبوب هستند زیرا خواندن آنها آسان تر است. شما باید جلوه های بصری را برای کاربران خود حفظ کنید. بر اساس گزارش Social Media Examiner، ۱۹ درصد از مشاغل معتقدند که دارایی های بصری اصلی مهم ترین شکل محتوا هستند.

شما باید یک جریان ثابت از مقالات، تصاویر، نقل قول ها، بررسی ها و سایر جلوه های بصری را در محتوای خود بگنجانید که در نهایت برای خواننده جذاب باشد. هیچ چیز به اندازه محتوایی که یک متن کامل را تشکیل می دهد خسته کننده نیست. حتی ۵۰۰ کلمه هم می تواند خسته کننده باشد وقتی تصویری وجود ندارد.

اگر شرکت ها از جلوه های بصری در بازاریابی محتوا استفاده کنند، خوانندگان نیز زمان بیشتری را در صفحات وب می گذرانند، روی لینک های داخلی بیشتری کلیک می کنند و اغلب به وب سایت شما باز می گردند. همه اینها به نوبه خود شانس خرید از شرکت شما را افزایش می دهد.

بازاریابی محتوا و ترفندهای طلایی موفقیت در آن

عملکرد رقبای خود را زیر نظر داشته باشید

بر کسی پوشیده نیست که شرکت ها و نام های تجاری همیشه مراقب رقبای خود هستند. نظارت بر عملکرد رقبا راهی عالی برای ماندن در صدر صنعت شماست. به این ترتیب متوجه می شوید که چه نوع محتوایی همیشه موفق است.

البته، این بدان معنا نیست که شما ایده های بازاریابی محتوا را از رقبای خود دریافت می کنید. بین نظارت بر رقبا و پیگیری آنها تفاوت زیادی وجود دارد. سعی کنید از عملکرد رقبای خود آگاه باشید و از نقاط ضعف آنها برای بهینه سازی استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید. البته می دانیم که بین حرف و عمل فاصله زیادی وجود دارد. با تمام آنچه گفته شد، شما باید بدانید که چه چیزی بهترین بازخورد را از مخاطبان شما می گیرد. و نظارت بر وبلاگ‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه‌های شرکتی می‌تواند ایده‌های بهتری برای ارتباط و موفقیت ارائه دهد.

بازاریابی محتوا و ترفندهای طلایی موفقیت در آن

به بازخوردهایی که از مشتریان دریافت می کنید توجه کنید

به مشتریان گوش دهید، خواه شکایت باشد یا سوال. این روش نقش کلیدی در تولید محتوای شما دارد، زیرا گوش دادن به مخاطبان در شبکه های اجتماعی به شما ایده می دهد.

مدیریت تمام کانال های رسانه های اجتماعی برای اهداف تولید محتوا کار ساده ای نیست. استفاده از ابزار Sprout Social به شما کمک می کند تا به راحتی بازخوردهای مختلف را از پلتفرم های مختلف دنبال کنید. با این ابزار ارتباط در شبکه های اجتماعی را آسان کنید.

بازاریابی محتوا و ترفندهای طلایی موفقیت در آن

نگاهی دیگر به گذشته بیندازید

نگاهی به گذشته و هدف قرار دادن مجدد محتوای قدیمی باید بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای شما باشد. از نقطه نظر سئو، این فرآیند می تواند به بهبود رتبه محتوا در موتورهای جستجو کمک کند. با در نظر گرفتن این روش در استراتژی بازاریابی محتوایی خود می توانید هزینه تولید محتوا را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که هدف گذاری مجدد باید با لحن شرکت مطابقت داشته باشد. با پست هایی شروع کنید که با وضعیت فعلی شرکت به روز نیستند.

می توانید از ابزارهایی مانند BuzzSumo برای بهینه سازی محتوا در تمام کانال های رسانه های اجتماعی استفاده کنید. زمانی که تمام محتوا مطابق با استراتژی فعلی شرکت باشد، می توانید بیشترین بهره را از محتوای خود ببرید.

بازاریابی محتوا و ترفندهای طلایی موفقیت در آن

برنامه های بلندمدت داشته باشید

ممکن است آزاردهنده باشد، اما درست است که وب سایت شما یک شبه موفق نخواهد شد. کنترل پست ها و تولید محتوا زمان و انرژی زیادی را از نویسندگان، بازاریابان و متخصصان سئو می گیرد. قبل از تصمیم گیری عجولانه باید به محتوای خود اجازه دهید نفس بکشد. البته فراموش نکنید که راه هایی برای تسریع این روند وجود دارد. تولید کاتالوگ محتوا ارتباط مستقیمی با ارتباط با مخاطب از طریق کانال دارد. استفاده از این روش ها می تواند راه را برای بازاریابی محتوا در آینده هموار کند.

سخن پایانی

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که برای جذب و حفظ مخاطب از طریق ایجاد و به اشتراک گذاری مقالات، ویدیوها، پادکست ها و سایر رسانه های مرتبط استفاده می شود. این رویکرد تخصص ایجاد می کند، آگاهی از نام تجاری را ارتقا می دهد، و کسب و کار شما را در زمانی که زمان خرید چیزی است که می فروشید در سرلوحه ذهن خود نگه می دارد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود