
راههای برندسازی شخصی یا پرسونال برند و تقویت آن
برندسازی شخصی نقش مهمی در موفقیت شما دارد. چه بدانید چه ندانید هر کس یک برند شخصی یا تصویری در ذهن دیگران دارد که در تفکرات دیگران درباره او تاثیر دارد.
به همین علت است که برند شخصی و تصویری که دیگران از شما دارند در تعیین اینکه شما شخص موفقی هستید بسیار مهم است.

برندسازی شخصی یا پرسونال برند چیست؟
ابتدا به تعریف برندسازی شخصی میپردازیم- برند اساساً یک عهد و پیمان است. زمانی که برندی در اختیار دارید، یک قول و وعده است که شما به افرادی که قصد تأثیر گذاشتن روی آنها را دارید میدهید.
انسان با احساس خود تصمیم میگیرد و معقولانه آن را توجیه میکند.
اگر شما برند شخصی خوبی را در اختیار داشته باشید، مردم تمایل دارند پول بیشتری برای محصول و سرویسی که به آنها ارائه میدهید پرداخت کنند و کمتر به بحث کردن با شما میپردازند.
برند بودن به چه معناست؟
برند کردن خودتان به این معنا است که شما هویت حرفهای خود را ارتقا میدهید تا همتراز با ارزشهایتان باشد. اصطلاح برندسازی شخصی همواره با ارزشهای شما شروع میشود. اگر شما به دنبال تبدیلشدن به رهبری متفکر و متخصص درزمینهی خودتان هستید باید بر روی ارزشهایی پافشاری کنید.
کیفیت، برتری، پاسخگو بودن، کارگروهی، نوآوری و رهبری، ارزش هایی است که باید آن را فرا بگیرید
سپس برند شخصی بزرگ خود را با اصول راستی و درستی شروع میکنید.
پاسخ برای موفقیت در گروی انجام تمام و کمال هر آنچه ادعا کردهاید است. این نکته در تمام زمینه های ارتباط شما با دیگران صدق میکند.
یک قانون کلی:
“هر چیزی به حساب میآید. هر چیزی که برند شما را میسازد و محکم میکند درعینحال میتواند باعث ضعیف شدن و نابودی آن شود. “
۱- روی یک زمینه بهصورت تخصصی تمرکز کنید.
این به معنی تمرکز کردن بر روی یک زمینه برای پیشرفت است. شما نمیتوانید همه چیز را برای دیگران فراهم کنید.
شما میتوانید یک زمینهی تخصصی در ارتباط با کار، محصول خود، شرکت و یا صنعت، رسانه، اجتماع و غیره را انتخاب کنید.
این نکته مهم است که شما مانند اشعهی لیزر روی یک موضوع متمرکز باشید.
۲- در کار خود تبدیل به یک رهبر فکور شوید.
شما باید به عنوان با دانشترین، مورد احترام ترین و تواناترین فرد در زمینه خود باشید. پس لازم است که از خود بپرسید:” دوست دارم چگونه رهبری در زمینهی خود باشم؟”
۳- برند شما، شخصیت شماست.
برند شما باید حول شخصیت شما در تمام زمینهها حتی کاستیهای شما ساخته شود. اینجا یک سؤال مطرح میشود: “بهترین شخصیت برای برند شما چیست؟” اگر بخواهید که مردم شما را در یک زمینه خاص توصیف کنند، بهترین راه توضیح دادن راجع به شما برای آنها چیست؟
۴- برند متمایزی راه اندازی کنید.
هنگامی که برند شخصی خود را راه اندازی کردید، نیاز است آن را به روش خاصی ارائه دهید. به عنوان مثال، زنی را میشناسم که برای شما کارت تبریکی به همراه یک گل تازه در داخل آن ارسال میکند. هنگامی که آن را باز میکنید، گل بیرون می افتد. همین نکتهی ساده باعث میشود مردم ماهها یا حتی سالها آن را به یاد آوردند. ممکن است نام خود را به شیوهی خاصی بنویسید، یا به شیوهی خاصی لباس بپوشید. شخص دیگری برای متفاوت کردن خود همیشه لباس رنگ قرمز میپوشد. شما چگونه میتوانید متمایز باشید؟
۵- توی چشم باشید!
برای موفقیت، برند شما باید به صورت مکرر و مستمر دیده شود. هنگامی که برندی را راه اندازی میکنید به یاد داشته باشید که بایدتجارت شما در دید باشد. اگر با مردم در ارتباط با تجارت خود صحبت نکنید و یا بازاریابی انجام ندهید نتیجهی دلخواه را نخواهید گرفت.
اما هنگامی که مردم مدام برند شما را ببینند بسیار به برند شما اعتماد میکنند، از شما خرید میکنند و شما را بدون هیچ دلیلی به جز زیاد دیده شدن به دیگران پیشنهاد میدهند.
۶-یکدست باشید
سیاست های شما در داخل باید با آن چه مردم درباره ی شما فکر می کنند یکی باشد. برای یک برند ویران کننده است که مردم متوجه شوند یک برند در داخل به فکر دور زدن مردم است. یکی از بزرگترین ادعاهای برندهای موفق این است که ظاهر و باطن آنها یکی است.
۷-ایستادگی کنید.
هنگامی که برند شخصی خود را راه اندازی کردید، برای پیشرفت به خود و برند خود زمان دهید. به برند خود بچسبید و از تمایلات، گرایشات و تغییرات زودگذر پرهیز کنید.
۸- آیندهی خوبی برای دیگران بسازید.
هر چه بیشتر مردم شما را به عنوان یک فرد با نیت و فکر خوب بشناسند برند شما تأثیر گذارتر خواهد بود.
این نکته به عنوان بازگشت از تفکر دربارهی آینده شناخته میشود.
از خود بپرسید:
” اگر سه سال دیگر، بخواهند دربارهی من تحقیق و گزارشی تهیه کنند از آدمی که بودهام، نحوهی برخورد من با سایر مردم، چیزهایی که مردم دربارهی من می گویند، شهرت من، و جایگاه من در قلب و ذهن مردم، این گزارش چگونه خواهد بود؟ از این گزارش کدام قسمتهای آن بیشتر به موفقیت در زمینهی فعالیت من کمک میکند؟”
برندسازی شخصی برایتان چه معنی دارد؟
از خود بپرسید:
“چه کلماتی را مردم در توصیف برند موفق شما به کار میبرند؟”
قدم بعدی پرسیدن این سؤال است که: “از الان باید چه اقداماتی انجام دهم تا مردم دربارهی من اینگونه فکر کنند؟”
یادتان باشد، برند شما تعهدی است که به دیگران میدهید. این تعهد بیان میکند که:” اگر شما با من رابطه داشته باشید، با من شریک شوید، از من خرید کنید، به من چیزی را بفروشید، با من بیرون بیایید این آدمی است که شما با آن سروکار دارید.”
به دست آوردن شهرتی که بیان میکند شما همیشه کاری که وعده کردهاید را انجام خواهید داد سخت است.
اما این شهرت چه تغییری در زندگی شما ایجاد خواهد کرد؟
افرادی که برند شخصی خوشنامی دارند راحتتر کار به دست میآورند، سریعتر حقوق میگیرند، پول بیشتری میگیرند، سریعتر ترفیع میگیرند، زیرا شهرت و خوشنامی شما اولین چیزی است که مردم دربارهی شما چک میکنند.- برند شخصی شما.