21 مدل از طرز تفکر کارآفرینان موفق | 21 گام برای رسیدن به تفکر کارآفرینان

21 مدل از طرز تفکر کارآفرینان موفق | 21 گام برای رسیدن به تفکر کارآفرینان

21 مدل از طرز تفکر کارآفرینان موفق

هریک از کارآفرینان موفق به طرق مختلفی عمل می‌کنند، آن‌ها در برابر مشکلات، ترس و شکست به روش‌های متفاوتی نسبت به یک فرد عادی مقابله می‌کنندبه عقیده کارآفرینان موفق “غیرممکن” وجود ندارد و مهم‌تر از همه این‌ها آنها  کارهایشان را با خوش‌بینی و اشتیاق انجام می‌دهند.

21 مدل از طرز تفکر کارآفرینان موفق | 21 گام برای رسیدن به تفکر کارآفرینان
21 مدل از طرز تفکر کارآفرینان موفق | 21 گام برای رسیدن به تفکر کارآفرینان

در این مطلب می‌خوانید

1-  شکست در صورت باور کردن

آیا کارآفرینی وجود دارد که طعم شکست را تجربه نکرده باشد؟ به‌عنوان مثال جف بزوز مدیر عامل و بنیان‌گذار آمازون همیشه به این موفقیتی که امروز به آن دست‌یافته است، نبوده. در یک مسیر طولانی دچار مشکلات و پیچیدگی‌هایی  شده بود و تجربیات زیادی هم در این راه به دست آورد که من آن را تجربیات یادگیری می‌نامیم. به گفته او با هزاران دلار در آمازون ورشکسته شده‌ام؛ ولی اجازه ندادم شکست به روی من تأثیر‌گذار باشد. در واقع شکست مانند روت کانال کردن دندان بدون بی‌حسی است.

همچنین بخوانید:  پیشرفت در کار

هیچ کارآفرین بزرگی بدون غلبه بر ترس از شکست نمی‌تواند به پیشرفت برسد. مهم نحوه برخورد شما با شکست است.

2 – دیدگاه شما نسبت به وقایع، طرز برخورد واکنش شما را مشخص می‌کند.

هر کارآفرینی ممکن است که اشتباه عمل کند؛ حتی بهترین افراد گاهی در استخدام کارکنان نیز اشتباه می‌کنند و یا بازار را به اشتباه می‌شناسد؛ با این‌ وجود این باعث نمی‌شود از انجام کار منصرف شوند. آن‌ها با سرمایه‌گذاری و صرف زمان می‌توانند کار را به طرز بهتری انجام دهند. بالاتر از همه این‌ها کارآفرینان موفق قضاوت‌های درستی انجام می‌دهند و می‌دانند که چه زمانی جلوی ضرر را بگیرند و مسیر را ادامه دهند. همیشه باید فکر کرد و بهترین استراتژی را پیدا کرد.

3 – احساس مسئولیت می‌کنند.

افراد موفق مسئولیت نتایج کارشان را بر عهده می‌گیرند و دیگران را سرزنش نمی‌کنند. برعکس بازندگان همیشه دیگران را مسئول شکست خود می‌دانند.

مسئولیت کارهایی را که انجام می‌دهید، بپذیرید و سعی نکنید برای اشتباهات خود دنبال مقصر باشید.

4 – سؤالات خوبی مطرح می‌کنند.

 سؤالاتی طرح می‌کنند که مشخص‌کننده احساسات خودشان است. مکالمات ما همان چیزی است که در ذهن ما است و احساسات ما را بروز می‌دهد. کارآفرینان موفق سؤالات خلاقانه و الهام‌بخش را بیان می‌کنند.

5 – پول صرفاً شکلی از انرژی است.

برای بسیاری از کارآفرینان، بزرگ‌ترین نگرانی بدهی پولی است. اگر کارآفرین خوبی باشید شانس روبرو شدن با شکست و طلبکاران را خواهید داشت؛ البته اگر پول قرض می‌گیرید باید تلاش کنید تا پرداخت کنید اما هرگز اجازه ندهید این بدهی شما را از بین ببرد و نابودتان کند. در نهایت باید گفت که بعضی افراد فکر می‌کنند. ریشه تمام شرارت‌ها پول است؛ ولی ثروتمندان معتقدند فقر، ریشه تمام شرارت‌ها است.

همچنین بخوانید:  معیار انتخاب شغل

6 –  بر روی فرصت‌ها تمرکز می‌کنند.

یک کارآفرین موفق همیشه به دنبال فرصت‌های جدید سودآور، متناسب با اهداف مشخص و چشم‌انداز بلندمدت است. یک کارآفرین متوسط بر روی موانع متمرکز می‌شود، و به اشتباهات و ریسک‌ها می‌اندیشد ولی کارآفرینان موفق با ریسک حساب‌شده به‌راحتی ادامه می‌دهند.

7 – هیچ‌کس از همان ابتدای کار با پاسخ بلهروبرو نمی‌شود.

قبل از اینکه متوجه شوم کارآفرین چیست  فروش را مستقیماً انجام می‌دادم هر جا می‌رفتم با نهمواجه می‌شدم. انگاری به زمین کوبیده می‌شدم و بدون نتیجه بارها برمی‌گشتم ولی ازآنجایی‌که یک مدیر فروش خوب داشتم که به من کمک می‌کرد و می‌گفت با هر نهبه یک بلهنزدیک‌تر می‌شوم و این باعث شد که به نهبه‌صورت مثبت نگاه کنم. بزرگ‌ترین کارآفرینان موفق بیشترین نهرا شنیدند و بیشترین شکست را دیده‌اند. به گفته  زیگ زیگلر نویسنده و سخنران انگیزشی، هر شکست، شما را یک‌قدم به موفقیت نزدیک می‌کند.

8 – این نحوه‌ی پایان داستان نیست.

هر کارآفرین با چالش‌هایی روبرو می‌شود که باید بر آن‌ها غلبه کند، و کارآفرینان موفق اغلب بیشترین چالش‌ها را برای غلبه کردن به آن پیش رو دارند. این بدان معنی نیست که در زمان بدی قرارگرفته‌اند؛ بلکه نتیجه نهایی را خودشان ایجاد می‌کنند. به یاد داشته باشید این‌یک فرمول برای کار است در هر‌لحظه شما این قدرت را دارید که بگویید این نحوه پایان داستان نیست.

9 – کارآفرینان موفق از شکست نمی‌ترسند.

واژه نسبتاً جدیدی در اصطلاحات کارآفرینی است. عبارت عدم موفقیت به جلوکه البته همه آن را درک نمی‌کنند. بسیاری از ما احساس می‌کنیم که موفق می‌شویم. اما این روش درستی نیست، آماده باشید سکندری بخورید. به جلو شکست بخورید. درس‌ها را یاد بگیرید، رشد کنید. در مواجهه با ترس و ایجاد اعتمادبه‌نفس عمل کنید. انرژی و شور و اشتیاق در خود به وجود بیاورید. هر پیروزی را جشن بگیرید. این‌ها ویژگی‌های هر کارآفرین موفق است. شکست باید شما را به جلو هدایت کند.

همچنین بخوانید:  خود اشتغالی و فرصت‌های شغلی در کسب و کارهای کوچک(سال 2023)

 10 – می‌دانند چیزی به‌عنوان شانس وجود ندارد.

آلن بوند یک تاجر استرالیایی می‌گوید: من همیشه خیلی سخت کار کردم و هر‌چه سخت‌تر کارکنم خوشبخت‌تر هستم.

  11-  بخندید حتی در تاریک‌ترین روزهای زندگی خود!

با روزهای چالش‌برانگیز روبرو خواهید شد؛ ولی نحوه برخورد شما تعیین‌کننده موفقیت نهایی شما خواهد بود. هر روز دعای خیر کنید. همیشه چیزی برای شاد بودن وجود دارد.

12-  کارآفرینان موفق شکوه و ناله نمی‌کنند.

یک کارآفرین موفق می‌داند که قدرت خلق رؤیا‌های خود را دارد و می‌داند که نتیجه کارش به خودش بستگی دارد. صاحبان کسب‌وکار ناله و شکایت نمی‌کنند.

13-  می‌دانند که زمان مهم‌تر از پول است.

یک کارآفرین موفق هرگز زمان را با پول معامله نمی‌کند و اهمیت زمان را بیشتر از پول می‌دانند. پول به دست می‌آید؛ ولی زمان برنمی‌گردد.

14 – بهترین کارآفرینان شنوندگان بزرگی هستند.

به خاطر داشته باشید ما دو گوش و یک‌ دهان داریم و از آن‌ها به‌ تناسب استفاده می‌کنیم. هرچه بیشتر گوش کنید بیشتر متوجه می‌شوید.

15- درک حقیقت امور

 کارآفرینان موفق خودشان را نادان نمی‌دانند. وقتی در کارشان پیشرفتی دارند، جشن می‌گیرند و برای بهتر شدن تلاش می‌کنند؛ ولی در برابر چالش‌ها واقع‌بین هستند و در‌واقع مثبت‌گرا می‌باشند. خطر را درک می‌کنند اما کنترل امور را در دست دارند و واقعیت‌ها را می‌بینند.

16 – کارآفرینان موفق چشم‌انداز عالی دارند.

کارآفرینان موفق هرگز اشتیاق به موفقیت بیشتر را از دست نمی‌دهند؛ آن‌ها همان چیزی را به دست می‌آورند که روی آن تمرکز می‌کنند.

17 – از افراد منفی دوری‌ کنید.

این افراد منفی برای هر راه‌حلی مشکلی می‌سازند. برای یک کارآفرین موفق غیرممکن وجود ندارد.

18- کارآفرینان تحمل افراد فریبکار را ندارند.

در انتخاب دوست و برقراری ارتباط با او کاملاً گزینشی رفتار می‌کنند. در دوستی بسیار احتیاط می‌کنند آن‌ها وقتشان را به غیبت و گپ زدن هدر نمی‌دهند.

 19 – اتفاق مهم نیست.

طرز فکر و برخورد شما است که مشکلات را قوی یا ضعیف می‌کند.

20 – مشارکت داشتن

کارآفرینان موفق به‌وسیله مشارکت هدایت می‌شوند. در زمان نیاز می‌توانند کمک کنند و با مشارکت، پول بیشتری به‌عنوان سرمایه به کسب‌وکار اختصاص داده می‌شود.

21 – خودآموز هستند.

از طریق آموزش رسمی زندگی شما ساخته خواهد شد و خودآموزی باعث تولید ثروت می‌شود.

افرادی که به‌صورت گروهی با یکدیگر مشارکت می‌کنند و دانسته‌های خودشان را به اشتراک می‌گذارند و برنامه‌ریزی می‌کنند. بی‌شک بین آن‌ها یک ارتباط عمیق و ماندگار به وجود می‌آید. بسیاری از دوستی‌ها از همین راه ایجاد می‌گردد. دوستانی داشته باشید که شما را وادار کنند به مراحل بالاتری برسید نه آن‌هایی که با شما راحت هستند.

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

5 ایده خلاقانه پولساز خوب به جای تاکسیرانی بعد از ظهر

چه چیزهایی را برای ثروتمند شدن باید فدا کنیم؟

چطور کارآفرین شویم و ایده‌ی کسب و کار خود را اجرایی کنیم؟

خلاقیت در کارآفرینی ضروری است؟ اصلاً کارآفرین خلاق چه کار می‌کند؟

شروع یک کسب‌وکار بعد از فراغت از تحصیل و 12 توصیه به فارغ‌التحصیلان کارآفرین

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید
به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود