من چه مقدار پول وارد بورس کنم ؟ (سرمایه‌گذاری در بورس)

سرمایه‌گذاری در بورس - من چه مقدار پول وارد بورس کنم؟

سرمایه‌گذاری در بورس – من چه مقدار پول وارد بورس کنم ؟

هر شخصی، وقتی برای اولین‌بار تصمیم می‌گیرد که در بورس سرمایه گذاری کند، با این سوال روبرو می‌شود که برای سرمایه‌گذاری در بورس چه مقدار سرمایه لازم است؟ پاسخ این سوال، با توجه به میزان سرمایه و ویژگی‌های شخصیتی هر شخص و یکسری از عوامل دیگر متفاوت خواهد بود.

اما قبل از هرکاری شما باید شناخت خوب و دقیقی از خودتان داشته باشید و کاملا بدانید که چرا می‌خواهید در بورس سرمایه‌گذاری کنید و سپس تصمیم بگیرید که چه مقدار از سرمایه‌تان را وارد بازار کنید.

پس بهتر است قبل از هرکاری سوالاتی را از خود بپرسید و خودتان را کاملا بسنجید، با این روش بهتر می‌توانید متوجه شوید که چه‌مقدار پول برای سرمایه‌گذاری در بورس وارد بازار کنید.

سرمایه‌گذاری در بورس - من چه مقدار پول وارد بورس کنم؟
سرمایه‌گذاری در بورس – من چه مقدار پول وارد بورس کنم؟

پس‌انداز و سرمایه اضافی شما چقدر است؟

مقدار پولی که شما حداقل به مدت یک‌سال آینده به آن نیاز ندارید و کاهش و افزایش آن در زندگی شما تاثیری ندارد و به شما فشار مالی وارد نمی‌کند، این میزان پول برای سرمایه‌گذاری در بورس مناسب است.

معمولا اشتباهی که افراد تازه‌کار بیشتر از سرمایه‌گذاران دیگر مرتکب می‌شوند این است که مقداری پول برای سرمایه‌گذاری در بورس را از دیگران قرض می‌گیرند و یا سرمایه‌ای که برای کارهای دیگر و ضروری زندگی در نظر گرفته‌اند را برای سرمایه‌گذاری در بورس استفاده می‌کنند.

اما این روش‌ها موجب ایجاد استرس و اضطراب در این افراد می‌شود و ممکن است که نتوانند به شکل درست و منطقی تصمیم بگیرند و در فعالیت‌های خود، احساسی عمل می‌کنند.

همچنین بخوانید:  5 فرد ثروتمند که جزیره شخصی دارند

این عکس‌العمل‌ها و رفتارها یکی از مهم‌ترین دلایل ضرر کردن افراد تازه‌کار در بورس است.

مهارت و تجربه کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس دارید؟

یکی از نکات مهم و قابل توجه که برای وارد شدن به بازار بورس باید در نظر داشته باشید، مهارت و دانش کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس است، تا زمانی که تجربه کافی در این زمینه پیدا نکرده‌اید نباید بیشتر از سرمایه و پول اضافی‌تان را وارد بازار بورس کنید.

البته بعد از به دست‌آوردن اطلاعات لازم و دانش کافی در مورد بورس باز هم توصیه نمی‌شود پول برای سرمایه‌گذاری در بورس را از طریق قرض و وام و… تامین کنید.

 

آیا زمان و وقت کافی برای وارد شدن به بورس را دارید؟

سرمایه‌گذاری در بورس مانند هر فعالیت و حرفه دیگری برای به‌دست آوردن موفقیت، نیاز به زمان و وقت کافی دارد.

در واقع شما باید انگیزه و زمان کافی برای فعالیت در بازار بورس داشته باشید تا بتوانید موفق شوید، اگر برای آموزش و بالا بردن دانش و اطلاعات مالی خود وقت بگذارید بعد از مدتی به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای و باتجربه تبدیل خواهید شد.

علاوه بر این هرچه مهارت شما در بازار بورس بیشتر شود، توانایی و قابلیت کسب سود شما هم افزایش پیدا می‌کند و این موضوع موجب می‌شود که شما انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت و به‌دست آوردن پول لازم برای سرمایه‌گذاری در بورس داشته باشید.

 باید توجه داشته باشید که موفقیت در هر شغل و حرفه‌ای، نیاز به مطالعه، آموزش، کسب مهارت و صرف زمان در آن حرفه دارد، در غیر این صورت، با افراد معمولی تفاوتی ندارید.

همچنین بخوانید:  ۵ راهکار برای موفقیت فردی

آیا ریسک‌پذیر هستید؟

یکی از مهمترین نکاتی که برای ورود به بورس باید در نظر داشته باشید، قدرت ریسک‌پذیری شماست.

ریسک، به معنی شکست و یک اتفاق ناخوشایند نیست بلکه به معنی عدم قطعیت و ثبات است و شما باید با توجه به این ویژگی شخصیتی خود پول لازم برای سرمایه‌گذاری در بورس را در نظر بگیرید.

مفهوم ریسک در بورس و سرمایه‌گذاری را می‌توان به طور خلاصه اینگونه بیان کرد: 

حتی بامهارت‌ترین سرمایه‌گذاران در بورس، ممکن است در شرایط خاصی، دچار ضرر و زیان شوند.

این ماهیت و ذات بورس است که دائما در حال نوسان است، ریسک کردن در واقع بخش جدایی ناپذیر بورس است.

البته با داشتن اطلاعات دقیق و درست و رعایت اصول صحیح سرمایه گذاری در بورس به میزان قابل توجهی می‌توانید این رکود و افت قیمت‌ها را کنترل کنید، یک سرمایه گذار حرفه‌ای باید برآورد دقیقی از خرید و فروش‌هایش داشته باشد تا موجب افزایش سوددهی شود.

به طور مثال اگر سرمایه‌گذاری ۱۰معامله  انجام دهد ممکن است ۶ معامله دارای سوددهی باشد و در ۴ معامله ضرر کند اما نکته مهم و قابل توجه برآیند این معاملات است که باید در مجموع سودده باشند.

پس خودتان را از نظر روحی کاملا بسنجید، اگر توانایی تحمل نوسانات بازار و افت قیمت سهام را ندارید، بازار بورس برای شما مناسب نیست، چون اگر نتوانید خودتان را کنترل کنید ممکن است در شرایط خاص نتوانید تصمیم درست بگیرید و رفتاری از خودتان بروز دهید که منجر به ضررهای زیاد شود.

در این صورت بورس برای شما گزینه مناسبی نیست و بهترین گزینه برای شما سپرده‌گذاری در بانک است، زیرا در بازار بورس در هر شرایطی و حتی در بهترین موقعیت‌های اقتصادی این نوسانات وجود دارد.

همچنین بخوانید:  ۵ رکن اساسی برای رشد بیزینس های نوپا

پس مقدار لازم پول برای سرمایه‌گذاری در بورس را با توجه به روحیه ریسک‌پذیری خود در نظر بگیرید. 

 

اگر پول برای سرمایه‌گذاری در بورس  نداشته باشیم 

اگر  پول برای سرمایه‌گذاری در بورس ندارید، دلسرد نشوید، چون اگر با دانش و آگاهی وارد این بازار شوید به راحتی می‌توانید نسبت به سایر افراد شرکت‌کننده در این بازار، درصد سود بیشتری به‌دست بیاورید و سطح مالی خود را افزایش دهید.

کم بودن سرمایه اولیه، نباید مانع از فعالیت شما شود، بلکه باید این نکته را در نظر داشته باشید که یکی از ویژگی‌هایی بورس این است که قابلیت ارتقا سرمایه و پول در مدت زمان کوتاه برای شما فراهم است.

با در نظر گرفتن مطالب بالا و خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی خودتان می‌توانید به سوالاتی که در ذهنتان به وجود می‌آید، پاسخ دهید.

بهترین توصیه به شما برای سرمایه‌گذاری در بورس، این است که ابتدا مقدار کمی از سرمایه خود را وارد بازار سهام کنید و بعد از مدتی که تجربه و اطلاعاتتان بیشتر شد به مرور میزان سرمایه‌تان را افزایش دهید.

اگر سرمایه‌گذاری در بورس را از ابتدا به شکل اصولی و درست فرا بگیرید و به اصول و قوانین آن پایبند باشید، طبق آماری که بازدهی ۲۰ ساله بورس در ایران نشان می‌دهد، بازار سهام سودآورترین بازار است و بازدهی بیشتری از سایر بازارهای سرمایه دارد.

من چه مقدار پول وارد بورس کنم

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

چرا بیشتر مردم به سراغ سرمایه‌ گذاری در بورس می روند؟ آیا وارد بورس بشم؟

سرمایه‌ گذاری در بورس بهتر است یا سود بانکی؟ کدامیک مناسب من است؟

سرمایه‌گذاری در بورس | آیا من هم وارد بورس بشم؟

 ۹ دلیلی که در ایران با هجوم مردم به بورس شاهد هستیم

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود