چطور زندگی خوبی داشته باشیم؟ نسخه‌ای تضمینی برای دستیابی به موفقیت !

چطور زندگی خوبی داشته باشیم؟ نسخه‌ای تضمینی برای دستیابی به موفقیت !

چطور زندگی خوبی داشته باشیم؟ نسخه‌ای تضمینی برای دستیابی به موفقیت !

دستیابی به موفقیت از چه مسیری محقق می‌شود؟ چطور زندگی خوبی داشته باشیم؟ چطور موفق شویم؟ این‌ها نمونه‌ای از سؤالات بی‌جواب خیلی‌هاست! آیا برای دستیابی به موفقیت، منتظر وقوع یک اتفاق خاص هستید؟ آیا می‌خواهید از چرخه‌ی بی‌حاصلی که احساس می‌کنید در آن گرفتار شده‌اید، خارج شوید؟ آیا در پی بهبود زندگی هستید؟ ما معمولاً با نسخه‌پیچی میانه‌ای نداریم اما برایتان در این مطلب، نسخه‌ای تضمینی برای دستیابی به موفقیت پیچیده‌ایم. این شما و این هم راهنمای چندمرحله‌ای دستیابی به موفقیت!

چطور زندگی خوبی داشته باشیم؟ نسخه‌ای تضمینی برای دستیابی به موفقیت !
چطور زندگی خوبی داشته باشیم؟ نسخه‌ای تضمینی برای دستیابی به موفقیت !

  1. این مقاله را تا آخر بخوانید و به آن عمل کنید!

شوخی نمی‌کنیم! صرفاً خواندن عناوین این مقاله کافی نیست. داشتن یک بینش کلی و مبهم در مورد کارهایی که برای بهبود زندگی و دستیابی به موفقیت باید انجام دهید، کافی نیست. در عوض یک بار عزمتان را جزم کنید و حین خواندن این مقاله، واقعیت زندگی‌تان را تجزیه‌وتحلیل کنید. هر جا لازم بود مکثی نموده و یادداشت‌برداری کنید و ببینید برای آغاز یک مسیر جدید و دستیابی به موفقیت، چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.

بیشتر مردم فکر می‌کنند دستیابی به موفقیت، مسیری معجزه‌آساست اما باور کنید معجزه‌ای در کار نیست! موفقیت در واقع همان برنامه‌ریزی و اقدام کردن است.پیشنهاد می‌کنیم تک‌تک موارد این مقاله را جدی بگیرید. آنگاه خواهید دید تغییرات کوچک به دنبال یکدیگر به وقوع می‌پیوندند.

  1. از دیگران انتظار نداشته باشید مشکلاتتان را حل کنند!

بهبود شرایط زندگی‌ و دستیابی به موفقیت، دشوار به نظر می‌رسد؟ آیا نگران، مضطرب و خسته هستید؟ این حکایت حال اکثر ماست. اکثر ما با چنین معضلاتی مواجهیم اما فقط عده خاصی  با بلند شدن از روی کاناپه و اقدام عملی برای تغییر اوضاع، خودشان را به زحمت می‌اندازند. اگر با چنین مسائلی درگیر هستید و فکر می‌کنید زندگی‌تان پر از مشکلات است، بدانید که هیچ‌کس برای حل مشکلاتتان و تغییر اوضاع، ناگهان از آسمان نازل نمی‌شود. در انتظار زورو و سوپرمن نباشید! تغییر فقط زمانی رخ می‌دهد که شما و شخص شخیص خودتان تغییر کنید! این مقاله فرصتی برایتان فراهم می‌کند که مکالمه‌ای واقع‌بینانه با خودتان داشته باشید.

همچنین بخوانید:  راز موفقیت و رشد افسانه ای شرکت تویوتا

در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکلات زندگی شما کدام‌ها هستند؟ پس از پاسخ به این سؤال و تعیین مشکلات بزرگ، پرداختن به آن‌ها را از همین حالا در اولویت کار قرار دهید.

ما انسان‌ها معمولاً احساس می‌کنیم که زیر بار مشکلات، دفن شده‌ایم. چون مشکلات در صورت عدم حل‌وفصل، روی یکدیگر انباشته می‌شوند. تا جایی که به نقطه‌ای می‌رسیم که احساس می‌کنیم کاملاً فلج شده‌ایم و هیچ کاری از دستمان ساخته نیست. در چنین حالتی، به حدی از استیصال می‌رسیم که صرفاً امیدمان این می‌شود که مشکلات، خودشان زحمت را کم کنند! اما حقیقت تلخ آن است که مشکلات هرگز با پای خودشان نمی‌روند. آن‌ها فقط بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. اما قسمت خوب داستان اینجاست که همه ما مطمئناً برای حل حداقل بعضی از آن‌ها به اندازه کافی توانمند هستیم.

پس شروع کنید! عزمتان را برای حرکت جزم کنید. در این صورت کمی دیر یا زود خواهید فهمید که بهبود زندگی و قرار گرفتن در مسیر دستیابی به موفقیت، آن‌قدرها هم که گمان می‌کردید، سخت نیست!

  1. منزلتان را تمیز کنید!

آیا می‌خواهید همین امروز، تغییر شرایط زندگی و تأثیر این مقاله را احساس کنید؟ خب! پس هر چه سریع‌تر اطرافتان را تمیز کنید. این کار را با نظافت میز مطالعه، کتابخانه  و به دنبال آن‌ها، اتاق و کل خانه انجام دهید.

پس از پایان کار، وقتی به عقب نگاه کنید و ببینید از دل آن همه آشفتگی، چه نظم زیبایی خلق کرده‌اید، احساس خرسندی و غرور می‌کنید و ازآنجاکه عملتان به بهبود واقعی در محیط اطراف منجر شده، احساس قدرت نموده و به این باور می‌رسید که واقعاً می‌توانید خیلی چیزها را عوض کنید. همه ما ذاتاً نظم را به شلختگی ترجیح می‌دهیم و نظافت خانه، اولین گام عملی برای قرار دادن شما در مسیر بهبود و بهتر شدن است.

  1. قند و شکر، چربی و نان را کنار بگذارید!

این کار می‌تواند به کل سیستم زندگی‌تان، یک شوک نیرومند وارد کند. شما هم مثل خیلی‌ها احتمالاً به قند و شکر فراوری‌شده اعتیاد دارید و خودتان هم نمی‌دانید!

اضافه‌وزن و چاقیِ  شما اگر از بیماری یا مصرف داروهای خاص نباشد، احتمالاً از افراط در خوردن غذاهای سرخ‌شده ناشی می‌شود. اگر با مشکل چربی اضافه درگیر هستید، قطعاً به دلیل استخوان‌بندی درشت یا ژن خاصتان نیست! واقعیت این است که شما دارید وجودتان را از مُشتی خوراکیِ عمدتاً بی‌فایده، مُضر و مزخرف پُر می‌کنید (زیادی قاطی کردم)!

همچنین بخوانید:  10 ترفند ساده برای تبدیل شدن به فردی با اعتماد به نفس بیشتر

می‌دانیم ورزش کردن شاید برایتان سخت باشد! ممکن است روزی برای ورزش، احساس شور و انگیزه زیادی داشته باشید اما از شانس خوبتان دقیقاً همان روز هوا بارانی شود و نتوانید برای ورزش کردن به فضای باز بروید. اساساً ایجاد یک عادت جدید در مقایسه با مدیریت و تغییر یک عادت فعلی، کاری سخت‌تر است.

پس پیشنهاد ما این است که:

  •       به جای نوشابه، آب بنوشید.
  •       به جای گوشت سرخ‌شده، سالاد میل کنید.
  •       به جای نان یا پاستا، آب و ویتامین‌های بیشتر مصرف کنید.

اگر بدنتان را ناگهان با چنین تغییراتی مواجه کنید، احتمالاً در ابتدا این تغییرات را پس زده و در برابر آن‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهد. ممکن است در ابتدا احساس خستگی، بی‌انگیزگی و بدخلقی کنید. اما بدانید هر زمان که برای خودتان، دست به یک انتخاب درست بزنید، به‌تدریج احساس رضایت را تجربه خواهید کرد.

آیا از خوردن غذاهای تکراری که می‌دانید برای سلامتی‌تان مُضر هستند، خسته نشده‌اید؟ پس به آنچه گفتیم، عمل کنید. ضمن ایجاد این تغییرات، باید حواستان به نمک و احیاناً الکلی هم که (خدای‌نکرده!) مصرف می‌کنید، باشد. خلاصه‌ی توصیه چهارم این می‌شود که: خوردن غذاهای مُضر و بی‌فایده را متوقف کرده و تا می‌توانید آب بنوشید.

کار سختی نیست! اصلاً همین حالا بلند شوید و یک یا دو لیوان آب بنوشید و پس ‌از آن برای خواندن ادامه مقاله، مجدداً بر تخت پادشاهی‌تان نزول اجلال کنید!

  1. شروع به خواندن یک کتاب خوب کنید!

کتاب‌خوانی، ایده‌ای عالی برای دستیابی به موفقیت است. یک کتاب خوب بخوانید یا یک کتاب الهام‌بخش انتخاب کنید. خلاصه کتابی باشد که به شما چیزی بیشتر از آنچه حالا دارید، ارائه دهد. مثل خیلی‌ها، احتمالاً شما هم زیاد کتاب نمی‌خوانید اما زمانی که کتاب خواندن را آغاز کنید، درخواهید یافت که با این کار ارزش بیشتری برای خود و زمانتان قائل می‌شوید. مطالعه گفته‌ها یا سرگذشت دیگران، کمکتان می‌کند از تجربیات آن‌ها نوعی بینش و بصیرت کسب کنید. یادتان باشد با هر کتاب خوبی که می‌خوانید، ضمن هموار کردن مسیر دستیابی به موفقیت، بر سرمایه‌ی درونی‌تان می‌افزایید.

  1. از دوستی قدیمی که مدت‌هاست با او صحبت نکرده‌اید، سراغی بگیرید!
همچنین بخوانید:  چگونه با پول خوشبختی بخریم ؟

دوستان خوب قدیمی‌تان را به خاطر می‌آورید؟ یادتان هست فکر می‌کردید در کنار هم دنیا را تغییر می‌دهید؟ پس چه شد؟ دنیا را تغییر ندادید بلکه این دنیا بود که سر آخر شما را تغییر داد و این حکایتی به‌غایت تلخ است…

اگر از روابط انسانی محافظت نکنید، به‌تدریج کمرنگ و محو می‌شوند. البته قطعاً تعمدی در کار نیست. فقط مشکل اینجاست که ما غرق مسائل ریزودرشت زندگی می‌شویم و این مشغله‌ها، ما را به‌مرور از یکدیگر دور می‌کنند.

حتی یک پیام یا تماس تلفنی می‌تواند یک رابطه‌ی تمام‌شده را احیا کند! پس این کار را همین امروز انجام دهید. لازم نیست دروغ و افسانه ببافید، فقط به آن دوست عزیز قدیمی بگویید که به او فکر می‌کردید. این کار نشان می‌دهد که شما هنوز برای آن رابطه ارزش قائل هستید. حتی می‌توانید از این هم فراتر بروید و او را به صرف نوشیدنی یا شام دعوت کنید.

نمی‌توانید تصور کنید که ارتباط مجدد با فردی که روزی، از صمیمی‌ترین و عزیزترین افراد زندگی‌تان بود، چه احساس فوق‌العاده‌ای دارد! شک نکنید که همین احساس ناب، زندگی‌تان را بهبود خواهد داد.

خب! فعلا تا همین جای نسخه تجویزی را داشته باشید؛ با ادامه این مطلب در خدمتتان خواهیم بود.

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

رسیدن به موفقیت و راه‌های آن از دیدگاه میلیاردرهای معروف!

رسیدن به موفقیت ؛ پنج تمرین که اسب ذهنتان را به مقصد پیروزی زین می‌کنند!

۲۰ از بهترین‌های ایده راه اندازی کسب و کار در ایران (با سرمایه کم)

سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران

بهترین روش‌ها برای پول درآوردن آسان در ایران | آسان‌ترین روش‌ برای پول درآوردن

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود