فناوری‌هایی که شما را ثروتمند خواهند کرد

کسب درآمد و ثروت

از نقطه نظر فناوری، دوره کنونی بهترین زمان برای شروع بیزنس و آسان‌ترین زمان برای کسب درآمد و ثروت است. محققان تصور می کنند که ما واقعاً میزان فرصت‌هایی را که برای کسب درآمد و ثروت در اختیار داریم درک نمی کنیم، به همین دلیل است که در این مقاله از خودساخته به مهم ترین موارد فناوری محور که بیشتر پتانسیل کسب ثروت را فراهم می کنند اشاره خواهیم کرد.

کسب درآمد و ثروت از طریق تجارت الکترونیک (E-commerce)

خیلی خب، اجازه دهید ابتدا به این موضوع بپردازیم، زیرا این ساده ترین راه برای استفاده از فناوری برای کسب درآمد است. این فناوری تقریباً تمام بخش‌های فرآیند فروش را خودکار نموده و فروش هر چیزی را ساده نموده است. تجارت الکترونیک برای اولین بار در دهه 1960 از طریق تبادل الکترونیکی داده ها (EDI) در شبکه های ارزش افزوده (VAN) معرفی شد و با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور خرده فروشان آنلاین محبوب در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 رشد کرد. . به عنوان مثال، وب سایت آمازون در سال 1995 در گاراژ جف بزوس به عنوان یک تجارت حمل و نقل کتاب شروع به کار کرد. یا وب سایت eBay که امکان خرید و فروش آنلاین را به مصرف کنندگان می دهد، در سال 1995 حراج های آنلاین را به دنیا معرفی کرد.

تجارت الکترونیک، مانند هر فناوری دیجیتال یا بازار خرید مصرف کننده محور، در طول سال ها تکامل یافته است. با محبوبیت بیشتر دستگاه های تلفن همراه، تجارت تلفن همراه نیز بازار خاص خود را پیدا کرده است. با ظهور سایت هایی مانند فیس بوک و پینترست، رسانه های اجتماعی به یک محرک مهم برای تجارت الکترونیک تبدیل شده اند. به عنوان مثال، طبق اعلام Paymill، از سال 2014، در فروش های انجام شده در بستر تجارت الکترونیک Shopify که به دلیل تبلیغات در شبکه های اجتماعی بوده است، در 85 درصد موارد، خریداران با استفاده از تبلیغات در فیس بوک به این پلتفرم هدایت شده اند.

کسب درآمد و ثروت از طریق لایو استریم (Live-streaming)

کسب درآمد و ثروت از طریق لایو استریم (Live-streaming)

همان طور که از نامش مشخص است، لایو استریمینگ یک انتقال زنده محتوا (صدا و ویدیو) در وب است. این تکنولوژی در دوره‌های آموزشی، گردهمایی‌ها و جلسات، اشتراک‌گذاری بازی‌های مبتنی بر وب، ویدئوهای فردی، شبکه های تلویزیون اینترنتی، مکاتبات جمعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالت محدود این فناوری کاربری که فرستنده ویدئو است می تواند انتخاب کند چه فرد یا افرادی به محتوا دسترسی داشته باشند و در حالت نامحدود این فرد محتوا را برای عموم در دسترس قرار می دهد. محتوا گذاری در لایو استریم توسط یک نرم افزار صورت می گیرد که به دو بخش تقسیم می گردند:

  • نرم افزارهای عمومی
  • نرم افزارهای تخصصی
همچنین بخوانید:  چگونه از موفقیت کسب و کارمان مطمئن شویم؟

کسب درآمد و ثروت از طریق کلاب هاوس (Clubhouse)

کسب درآمد و ثروت از طریق کلاب هاوس (Clubhouse)

اگر چیزی درباره کلاب هاوس نشنیده‌اید باید بدانید که این اپلیکیشن یک برنامه شبکه اجتماعی مبتنی بر چت صوتی است که اکنون بدون دعوت در دسترس است. این برنامه در سال 2020 توسط پل دیویسون و روهان ست از شرکت Alpha Exploration راه اندازی شد. هرگونه ضبط، رونویسی، اشتراک گذاری یا تکراری از این مکالمات طبق قوانین باشگاه ممنوع است و فقط طبق دستورالعمل های ارائه شده توسط باشگاه انجام می شود. کلاب هاوس در 2021 برای سیستم عامل اندروید در گوگل پلی منتشر شد. نسخه اندروید Club House بیش از 10 میلیون بار در گوگل پلی دانلود شده است.

کسب درامد و ثروت از طریق اشتراک های پولی

اشتراک وی آی پی سایت های مختلف نمونه از موارد اشتراک پولی از طریق سایت های مختلف هستند که اعضا می توانند با دریافت پول از طریق فروش اشتراک درآمد ماهیانه دریافت کنند. در این روش کسب درآمد شما می توانید با تولید محتوای با کیفیت در سایت های مختلف افراد مختلف را جذب کنید به طوریکه حاضر باشند برای محتوای تولیدی شما پول پرداخت کنند.

کسب درامد و ثروت از طریق رمز ارزها (Cryptocurrencies)

کسب درامد و ثروت از طریق رمز ارزها (Cryptocurrencies)

همه کسانی که وارد دنیای ارزهای دیجیتال می شوند با هدف کسب درآمد وارد این عرصه می شوند اما داستان همه آنها به کسب درآمد ختم نمی شود. بسیاری در میانه راه تسلیم می شوند و پول خود را از دست می دهند زیرا نمی دانند چگونه از ارزهای رمزنگاری شده کسب درآمد کنند.

صنعت ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل اولیه توسعه است. با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، افراد بیشتری وارد این صنعت می شوند. این تازه واردها همیشه به دنبال یافتن چگونگی کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال هستند. خبر خوب این است که در این صنعت راه های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. از سال 2011 تا به امروز، فعالیت توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال، شبکه های اجتماعی و استارت آپ هایی که در این زمینه فعال بوده اند، به طور مداوم در حال افزایش است.

همچنین بخوانید:  چگونه از یک کارمند به یک کارآفرین تبدیل شویم ؟

با استفاده از رمزهای عبور می توانید درآمد کسب کنید. دارایی های رمزگذاری شده ذاتاً نوسان دارند و این نوسان ذاتی ریسک سرمایه گذاری در آنها را به شدت افزایش می دهد و سرمایه گذاری در آنها نیازمند دانش و تخصص است. یک پاسخ به این سوال که چگونه می توانید با ارزهای رمزنگاری شده درآمد کسب کنید، تجارت است. اگرچه میانگین حجم معاملات ارزهای رمزپایه تنها یک درصد بازار ارز است، اما در بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بسیار قوی تری وجود دارد و همین امر این بازار را برای معاملات کوتاه مدت مناسب می کند. اگرچه بازار ارزهای دیجیتال از نظر اندازه کوچک است، اما پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد و این به شما امکان می دهد تا سرمایه گذاری بلندمدت روی آنها انجام دهید.

کسب درآمد و ثروت از طریق ان اف تی ها (NFTs)

کسب درآمد و ثروت از طریق ان اف تی ها (NFTs)

NFT  مخفف کلمه Non-Fungible Token و به معنای توکن غیر مثلی است. این توکن به نوعی سندی است که هویت و اعتبار یک اثر را به اثبات می رساند. در دنیای واقعی، آثار کلاسیک هنری، اشیای قدیمی ارزشمند و تاریخی در حراجی‌ها خرید و فروش می‌شوند و توسط کارشناسان اصالت و ارزش آن‌ها تایید می‌شود. راه های مختلفی برای خرید و فروش NFT و کسب درآمد از آن وجود دارد. اما در یک تقسیم بندی کلی، دو راه برای کسب درآمد از NFT ها وجود دارد.

1- ساخت NFT و فروش آن

رایج ترین راه برای کسب درآمد از NFT ساختن و فروش آنهاست. برای این کار باید یک هنرمند شناخته شده یا صاحب محتوای ارزشمند باشید. محتوایی که برای مردم جذاب است و حاضر است برای خرید و نگهداری آن هزینه بپردازد. به عنوان مثال، یک هنرمند می تواند با ساخت NFT، نقاشی خود را در شبکه بلاک چین بفروشد. علاوه بر این، مباحث بازاریابی حرفه ای و آشنایی با روش های نوین ارائه مشتری را نیز نباید نادیده گرفت. همچنین بازارهای خاصی مانند OpenSeo برای خرید و فروش NFT مانند. io و Foundation وجود دارند. این منبع درآمد به سرمایه کمتری نسبت به روش بعدی نیاز دارد. زیرا شما فقط هزینه ارز دیجیتال و شبکه را پرداخت می کنید.

2- کسب درآمد و ثروت از خرید و فروش NFT

دومین راه برای کسب درآمد از NFT ها، خرید و فروش آنهاست. این بدان معناست که شما به عنوان خریدار، مقداری NFT می‌خرید و با قیمت بالاتری می‌فروشید. البته این روش کسب درآمد به مهارت و سرمایه قابل توجهی نیاز دارد. زیرا خریدار باید روی دارایی سرمایه گذاری کند که انتظار می رود ارزش آن در طول زمان افزایش یابد.

کسب درآمد و ثروت از طریق واقعیت مجازی (VR)

کسب درآمد و ثروت از طریق واقعیت مجازی (VR)

واقعیت مجازی (Virtual reality) هنوز در گام های اولیه خود قرار دارد، زیرا هزینه ورود به آن هنوز بسیار بالاست. هدست‌های مخصوص آن گران هستند، به علاوه برای تامین انرژی و اجرای نرم افزاهای آن برای کابران دیجیتال به کامپیوترهای کاملا مناسب و قوی نیاز دارید. با این حال این مکان می‌تواند جای مناسبی برای ایجاد و کسب درآمد باشد زیرا طرفداران بسیار زیادی در نقاط مختلف جهان دارد. شما می توانید این شانس را داشته باشید که به یک کاربر حرفه ای تبدیل شوید یا امکان استفاده از آن را برای کاربران فراهم کنید. توسعه دهندگان واقعیت مجازی زیادی در دنیا وجود ندارند، اما پیش بینی می شود این صنعت تا سال 2023 بیش از 50 میلیارد دلار درآمد داشته باشد به علاوه تجهیزات مجازی در نهایت با پیشرفت فناوری با کاهش قیمت رو برو خواهند شد.

همچنین بخوانید:  چرا 99 درصد مردم هرگز پولدار نخواهند شد؟

کسب درآمد و ثروت از طریق اینترنت اشیا (Internet Of Things)

کسب درآمد و ثروت از طریق اینترنت اشیا (Internet Of Things)

اینترنت اشیا (IoT)، که به عنوان Internet Of Things شناخته می شود، به میلیاردها دستگاه در سراسر جهان اشاره دارد که اکنون به اینترنت متصل هستند و داده ها را جمع آوری و به اشتراک می گذارند. به لطف ظهور تراشه های کامپیوتری ارزان قیمت و وجود “شبکه های بی سیم” در همه جا و همیشه، این امکان وجود دارد که همه چیز از یک تبلت کوچک گرفته تا یک هواپیمای بسیار بزرگ به اینترنت متصل شود و بخشی از اینترنت اشیا گردد.

اتصال اشیاء به اینترنت و افزودن “حسگرها” به آنها سطحی از هوش دیجیتالی را به آنها اضافه می کند. این هوش به اشیا اجازه می دهد تا با استفاده از داده های آنلاین بدون دخالت انسان با اشیاء دیگر تعامل داشته باشند. اینترنت اشیا (IoT) دنیای اطراف ما را هوشمندتر و پاسخگوتر می کند و دنیای دیجیتال و فیزیکی را یکپارچه خواهد کرد.

کسب درامد و ثروت از طریق تولید پادکست

کسب درامد و ثروت از طریق تولید پادکست

این یک واقعیت است که پادکست را بیشتر به عنوان سرگرمی و کار جنبی شروع می‌کنیم ولی پادکست می‌تواند درآمد هم داشته باشد. یک آینده‌ی زیبا برای کارمندی که شروع به پادکست‌سازی کرده این است که درآمد پادکستش به حدی برسد که بتواند کار اصلی‌اش کنار بگذارد و تمام وقت روی پادکستش کار کند. از این هم زیباتر وقتی است که این اتفاق برای بیشتر از یک نفر بیافتد، یعنی یک پادکست به درآمد اول چندین نفر تبدیل شود. برای کسب درآمد از تولید پادکست راه های زیر وجود دارند :

  1. کسب درامد و ثروت حاصل از فروش مستقیم پادکست
  2. کسب درآمد و ثروت از طریق فروش دسترسی به پادکست ها
  3. کسب درآمد و ثروت حاصل از پادکست با جذب اسپانسرکسب درآمد از بازاریابی برای تخصص و محصول خود

کسب درآمد و ثروت از طریق رسانه های اجتماعی  (Social Media)

کسب درآمد و ثروت از طریق رسانه های اجتماعی  (Social Media)

تصمیم گرفتیم این مورد را به عنوان آخرین نکته در نظر بگیریم زیرا در اینجا نکته ای وجود دارد که قابل ذکر است، رسانه های اجتماعی اخیرا بازخوردهای بدی دریافت می کنند زیرا مردم واقعا نمی دانند چگونه از فیسبوک، اینستاگرام یا یوتیوب پول دربیاورند. استفاده از رسانه های اجتماعی برای ایجاد مخاطب بسیار مناسب است، منظور این است که در پایان روز تمام هدف این است که افراد را حول یک علاقه مشترک به خود وصل کنید. از این طریق می توانید به افراد زیادی محصول یا خدمات زیادی بفروشید.

امیدواریم آنچه گفته شد چشم اندازی برای کسب درآمد و ثروت از طریق فناوری های روز دنیا را در اختیار شما مخاطبان محترم گذاشته باشد.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود