در این مطلب میخوانید
هشت مهارتی که کارفرمایان در جستجوی آن هستند.
امروزه در بازار، شغلهای بسیاری یافت میشود و داوطلبان بسیاری نیز هستند که آن مشاغل را انتخاب مینمایند؛ البته این بدان معنا نیست که انجام دادن آن کارها آسان است؛ زیرا انجام آنها گاهی نیاز به تفکر زیاد دارد و یا گاهی باید دستها را تا آرنج روغنی کرد تا مورد رضایت کارفرمایان قرار گیرند.
البته که شما قبلاً هرگونه تلاش منطقی را برای رسیدن به بالاترین و به دست آوردن مهارتهای لازم در یادگیری کارها در حوزه تخصصی خودتان انجام میدهید. همچنین با آشنا بودن به آخرین فنآوری، با توجه به روند تغییرات در صنعتتان، در کار خود پیشرفت خواهید کرد. این موضوعی است که کارفرمایان به آن توجه خاصی دارند.
البته باعث تعجب است که اعتراف کنیم، بسیاری از این موفقیتها ناشی از مهارت نرم است. (مثل اخلاق، ارتباط داشتن، همکاری کردن). این تواناییها و قابلیتها اغلب در همه یافت میشود و شاید غیرضروری به نظر بیاید؛ اما وجود آنها شما را از رقابت حرفهای جدا میسازد. در مطالعهای که در linkedin از ۲۹۱ نفر کارفرمایان استخدام شده در ایالاتمتحده آمریکا انجام شده، ۵۹% گفتهاند که مهارت نرم را به سختی میتوان یافت. با وجود تمام این نظریات، بهترین مهارتهایی که برای انجام کارها در سال ۲۰۱۹ میتوان فراگرفت، چیست؟ در اینجا صرفه نظر از اینکه چه نقشی را در زندگی کاریتان دارید، شما را با هشت مهارت آشنا میکنیم.
۱- مدیریت زمان
امروزه مشغله های زندگی از هر زمانی بیشتر شده است. پیشرفت کار بهطور مداوم و بهسرعت انجام میگردد. این خود باعث سردرگمی افراد میشود؛ به این دلیل است که مثل خیلی از کارفرمایان در هنگام جستجوی کارمند، مهارت مدیریت زمان را در مرحله اول کار قرار میدهند. فکر میکنید چرا؟ زیرا کارمندانی که در مدیریت زمان مهارت دارند برای شرکت بیشتر بازدهی دارند و این امر موجبات رضایت کارفرمایان را فراهم میکند. طبق یک گزارش بهطور متوسط هشت ساعت کار درهفته به امور غیرکاری صرف میگردد و این برای کارفرمایان هزینهبر است. در سال ۲۰۱۲ هزینه اتلاف زمان برای کارفرمایان آمریکایی ۱۳۴ میلیارد دلار بود که باعث ضرر آنها شد؛ به همین منظور این باور برای کارفرمایان به وجود میآید که بطور فعال به دنبال کارمندانی باشند که توانایی انجام پروژهها را در مهلت زمانی که تعیینشده بدون پریشانی و سردرگمی، داشته باشند.
اگر خواهان ارتقا بخشیدن به سطح مدیریت زمان در خود هستید این دوره به شما کمک خواهد کرد.
۲- ارتباطات
صرفه نظر از اینکه چه شغلی دارید و به منظور انجام صحیح مسئولیتها باید با دیگران هم به شکل شفاهی و هم به شکل کتبی ارتباط برقرار کنید. کارفرمایان باید به اهمیت مهارتهای ارتباطی واقف باشند. در نظرسنجی که در سال ۲۰۱۸ از هزاران کارفرمایانی که در استخدام مجتمعهای دانشگاهی و مدارس بودند، انجام شد، ارتباطات در بالای لیست مهارتها و تواناییهایی که کارفرمایان هنگام استخدام فارغالتحصیلان جدید در نظر میگیرند؛ در نتیجه مهارت مدیریت زمان بهصورت کارآمد و حرفهای به استحکام سازمان و تداوم شغل کمک میکند.
۳- نوشتن کسبوکار
یکی دیگر از مهارتهایی که کارفرمایان در لیست خود دارند، مهارت در نوشتن کسبوکار است. هر کاری نیاز بهنوعی مهارت در نوشتن دارد. این میتواند بهصورت ایمیل ساده باشد یا حتی گزارشنویسی؛ به همین دلیل توانایی نوشتن بهصورت صحیح در قالب کلماتی واضح و صریح خود، حاکی از مورد توجه قرار گرفتن کارفرمایان میباشد.این مهارت نیاز به تمرین مستمر دارد.
در مطالعهای که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت، حاکی از رضایت ۴/۷۳% کارفرمایان از داوطلبان کار با داشتن مهارت قوی نوشتن در ارتباطات بود. داشتن مهارت نوشتن در کسبوکار به شما این امکان را می دهد تا کارآمدتر و موثرتر کارکنید.
۴- خلاقیت و نوآوری
داشتن این مهارت بهاندازه کافی سخت است. اما با در نظر گرفتن اینکه دنیا بطور مداوم در حال تحول است، کارفرمایان بهطور فزایندهای به دنبال کارمندانی هستند که این مهارت را دارا باشند. در بسیاری از موارد کارفرمایان به رضایت از وضعیت موجود اکتفا نمیکنند؛ بلکه کسانی را می خواهند که ورای محدودیتها فکر کنند و باعث پیشرفت شرکت شوند. به عبارتی کارفرمایان نیاز به کارمندان خلاق دارند تا بتوانند درک درست و صحیح از چالشهای آینده و راهحل مناسبی برای آنها داشته باشند.
۵- رهبری
ممکن است شما در سمت رسمی مدیریت نباشید ولی پروژهای در دست دارید که هدایت آن به عهده شما باشد. مهارت رهبری در این مرحله اهمیت خود را نشان میدهد. بر طبق گزارش انجمن اقتصاد جهانی (WEF) آینده شغلها و مهارتهای فراوانی را به وجود آورده است که کارفرمایان بهطور فعال در سال ۲۰۲۰ به دنبال آنها خواهند بود. حتماً شما متوجه شدهاید که رهبری یکی از آن مهارتها است. براساس این گزارش این مقوله شامل شناسایی بهترین افراد برای مشاغل، انگیزه دادن و پیشرفت آنها در کار و حرفه آنها میباشد. کارفرمایان برای دستیابی به اهداف سازمان باید از شیوه صحیح رهبری و مدیریت آگاهی داشته باشند؛ البته بهروزرسانی این اطلاعات برای مدیران و کارفرمایان بسیار مهم است.
۶- فروش
با خودتان میگویید که من فروشنده نیستم پس چه نیازی به این مهارت دارم. ممکن است که شما از طریق فروش دستمزدی دریافت نکرده باشید؛ اما این شانس را دارید که در طی حرفه کاری خود فروش زیادی داشته باشید. شما ایده خود را به کارفرمایان یا مدیرتان بهعنوان بهترین ایده بفروش میرسانید لزومی ندارد کالا باشد. این لیست در حال تکمیل شدن است. با این ذهنیات با داشتن مهارت فروش، انجام مکالمات و مذاکرات لازم راحتتر خواهد بود. حتی اگر یک کارفرما بطور خاص به دنبال مهارت فروش نباشد، میتوانید شرط ببندید که آنها هنوز در زندگی حرفهای شما خوب کار نمی کنند.
۷- بازاریابی
البته اگر شما در یک محدوده بازاریابی میکنید این مهارت باید درزمینهٔ کاری شما یک رقابت محسوب شود. نه در مورد بازاریابان حرفهای و کارآزموده. بسیاری از فعالیتها اگر با دانش بازاریابی ترکیب شوند، میتوانند نتایج بهتری به همراه داشته باشد و در پیشرفت کار کمک کنند.
۸- تجزیه و تحلیل دادهها
جای انکار نیست که تجزیه و تحلیل دادهها یک رشته حرفهای در حال رشد است که کارفرمایان در لیست مهارتهای خود اضافه کردهاند. یک گزارش از Linkedin نشان میدهد که نقش دانشمندان از سال ۲۰۱۲ بیش از ۶۵۰ درصد افزایش یافته است. اگر کار فعلی شما در ارتباط با موقعیت دادهها میباشد، شما میتوانید به دنبال ادامه تقاضا و رشد حرفهای خود باشید؛ اما اشتباه نکنید، این یک مهارت تأثیرگذار و چشمگیر برای شماست؛ حتی اگر حرفه انتخابی شما در نگاه اول هیچ ارتباطی با ارقام نداشته باشد. با تمرکز بیشتر بر استفاده از دادهها برای آگاه شدن از تصمیمات کاری داشتن حتی سطح ابتدایی از دانش برای تجزیهوتحلیل و درک این اطلاعات، شما را در نظر کارفرمایان بسیار مطلوب جلوه میدهد. گذراندن دورههای مربوط به آن به افزایش دانش شما در کسب جایگاه در موقعیت شغلی که هستید بسیار کمک میکند.
مقالات خواندنی:
پولار شدن به روش دکتر کاویانی
برای موفقیت مالی کسب و کار خود باید چه کار کرد؟
نکاتی برای نوشتن طرح تجاری موفق
چگونه میلیونرهای خودساخته به موفقیت مالی دست پیدا میکنند؟
هنر پسانداز کردن پول را یاد بگیرید!
چگونه با کسب درآمد از اینترنت ثروتمند شوید؟
۵ ایده خلاقانه پولساز خوب به جای تاکسیرانی بعد از ظهر
چه چیزهایی را برای ثروتمند شدن باید فدا کنیم؟
چگونه یک کسبوکار بینالمللی بسازیم و محصولات خود را با استفاده از بازاریابی جهانی بفروشیم؟