اموزش تصویری igtv + تاثیر igtv بر روی کسب و کار ها

آموزش igtv

امروزه شبکه های اجتماعی با قابلیت‌های مختلف خود تاثیر ملموسی بر بازاریابی کسب کارها دارند. آی جی تی وی یکی از همین قابلیت‌ها است که به تازگی توجه کسب و کارهای مختلف را به خود جلب کرده است.
آی جی تی وی چیست و چه تاثیری بر روند جذب مخاطب دارد؟ برای ساخت igtv در اینستاگرام باید به چه مواردی دقت کنیم؟ برای تنظیمات igtv اینستاگرام چه مواردی مورد نیاز هستند؟

قطعا اینستاگرام جزئیاتی دارد که کمتر کسی میتواند بگوید تمام جزئیات آن را میداند،برای آموزش کامل و مقدماتی مطلب ” اینستارگام چیست” را بخوانید
.در این مطلب قصد داریم به این موارد بپردازیم و با این بخش از اینستاگرام آشنایی پیدا کنیم. همچنین یاد می‌گیریم که چگونه یک استراتژی مشخص برای ساخت این بخش داشته باشیم و با نقش استوری‌ها در سازماندهی آی جی تی وی بیشتر آشنا می‌شویم.

Igtv چیست و چرا برای مارکترها اهمیت دارد؟

IGTV video برنامه‌ای است که می‌تواند به تنهایی یا همزمان با Instagram استفاده شود. اگر دقیق‌تر بخواهیم به این تعریف بپردازیم باید به این موضوع اشاره کنیم که کاربران اینستاگرام پس از این‌که مدت‌ها با محدودیت زمان در ویدیو‌های این شبکه مواجه بودند و ویدیو‌ها حداکثر یک دقیقه‌ای بودند اما حالا کاربران با استفاده از قابلیت آی جی تی وی می‌توانند تا ده دقیقه و در صورت داشتن تعداد فالوور های بالا تا یک ساعت ویدیو آپلود کنند.

در واقع اینستاگرام برای رفع محدودیت‌های زمانی و توسعه این بخش از اپلیکیشن خود از برنامه‌ای جدید رونمایی کرد که همزمان قابلیت‌های آن در خود اینستاگرام هم قابل استفاده است. این ویژگی برگ برنده‌ای برای اینستاگرام بود چرا که به حفظ مخاطبناش و جذب بخشی از کاربران یوتیوب منجر شد.

حالا این قابلیت جدید اینستاگرام نقش مهمی را در بازاریابی محتوا بازی می‌کند. وقتی صحبت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، ویدئو یکی از مفیدترین و موثرترین ابزار برای تولید محتوا است. پس از اینکه اینستاگرام موفقیت‌های زیادی در فیلم‌های کوتاه خود کسب کرده بود حالا با رونمایی این قابلیت جدید با چالش‌های جدیدی روبرو شد: «آیا مردم به دنبال کردن فیلم‌های طولانی هم علاقه دارند یا دست کم این اتفاق در آینده نزدیک و با ایجاد تغییراتی در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد؟»

همانند یوتیوب، فیلم های با فرم طولانی تر نیز ویژگی IGTV است. اما چه چیزی IGTV را بسیار جذاب می کند؟ برای مرور اجمالی ویژگی های IGTV ، مختصری در مورد نحوه راه اندازی آن، موفقیت یا عدم موفقیت اینستاگرام در برخورد با چالش‌ها و نکات دیگری که به این سوال پاسخ می‌دهد، در ادامه بخوانید.

همچنین بخوانید:  ۱۰ روش عالی برای غلبه بر الگوریتم اینستاگرام (تضمینی)

آموزش ساخت igtv در اینستاگرام

در این بخش از آموزش igtv با شما هستیم تا نحوه ساخت یک آی جی تی وی در اینستاگرام را به شما نمایش دهیم. اولین قدم برای گذاشتن آی جی تی وی بخش مثبت وسط صفحه را انتخاب کنید.

آی جی تی وی

در قدم بعدی صفحه‌ای برای شما باز می شود که دارای دو گزینه است. برای گذاشتن igtv روی گزینه long video کلیک کنید.

گذاشتن ویدئو در IGTV

پس از طی این مرحله حالا می‌توانید یک عنوان و تعریف مناسب برای igtv خود انتخاب کنید. در نهایت ویدیو شما آماده بارگذاری خواهد بود.

IGTV آموزش

استراتژی قدرتمند برای igtv

انتخاب استراتژی مناسب برای کسب و کارها یکی از کلیدهای موفقیت آنها است. طبق داده‌های بدست آمده فیلم‌هایی که بین ۳ تا ۵ دقیقه طول می‌کشند بهترین عملکرد را در بین مخاطبان اینستاگرام دارند. سعی کنید هر برنامه‌ای دارید در همان یک دقیقه اول مشخص کنید.

این ویژگی که تمام صفحه در اختیار آی جی تی وی قرار می‌گیرد باعث کاهش حواس‌پرتی و تمرکز بیشتر بر محتوای ویدیویی می‌شود. هدف از این بخش این است که مخاطبان ایده آل خود را درگیر فضای رسانه‌های اجتماعی کند که معمولاً بسیار بی‌توجه هستند و دائماً از آن دور می‌شوند.

قبل از هر کاری باید یک کانال مستقل برای پیج خود ایجاد کنید. فیلم‌هایی که آپلود می‌کنید در این گالری قرار می‌گیرند و کاربران شما حتی بدون نیاز به دانلود برنامه igtv و نصب آن می‌توانند فیلم‌های شما را دنبال کنند. اما اندازه ویدیو موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. دقت کنید که فیلم‌های شما در حالت عمودی با نسبت ۹:۱۶ یا حداقل بزرگتر نباشند. در غیر این صورت، فیلم به درستی جای نمی‌گیرد.

همچنین بخوانید:  بهترین روش برای نمایش بهتر استوری اینستاگرام

هشتگ‌ها

کلیدی‌ترین نکته که باید به آن دقت کنید هشتگ‌ها هستند. هشتگ‌ها مهم‌ترین نقش را در جذب ترافیک و سئوی محتوا بازی می‌کنند. هشتگ‌های بی‌ربط، بیش از اندازه و کم‌طرفدار مسلما گزینه‌های مناسبی نیستند. در نتیجه باید تلاش کنید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که به موضوع مدنظر مرتبط باشد؛ همچنین سعی کنید از تعداد معقولانه‌ای هشتگ استفاده کنید. ۳ تا ۷ هشتگ میتواند تعداد مناسبی برای یک پست باشد. مطلب آموزش ۰ تا ۱۰۰ هشتگ را بخوانید.

متریکس‌ها(تجزیه و تحلیل آمار)

تجزیه و تحلیل آمارها دیگر مسئله‌ای است که باید مدنظر قرار دهید. چک نکردن مکرر متریکس‌ها یکی از دلایل عدم پایداری کسب کارها درهمه ابزارها است. آی جی تی وی هم از این قضیه مستثنی نیست. طبق برنامه پیش رفتن مستلزم بررسی دائمی تعداد لایک‌ها بازدیدها کامنت‌ها و دیگر معیارهایی است که باید مورد بررسی قرار گیرند. بازدیدها از فیلم‌های شما می‌تواند پلی برای افزایش بازدید صفحه اینستاگرامتان باشد چرا که الگوریتم‌های اینستاگرام که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده‌اند بسیار موثر هستند. فراموش نکنید اگر برای کسب و کار خود بیزینس پلنی طراحی کردید باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید.

استوری‌ها به افزایش بازدیدهایتان کمک می‌کند

استوری‌ها هم در کمک به جذب مخاطب آی جی تی وی اهمیت خاص خود را دارند. با توجه به اینکه استوری‌ها هم دارای محدودیت زمانی ۱۵ ثانیه‌ای هستند در نتیجه شما می‌توانید بخش کوتاهی از هر آی جی تی وی را در استوری اینستاگرام برای هدایت کاربران به این بخش قرار دهید. با توجه به این که یک گالری سامان یافته از فیلم‌ها در آی جی تی وی دارید استوری ابزار مناسبی برای زنده نگه داشتن فیلم‌های قدیمیتان خواهد بود.

لایوها برگ برنده شما خواهند بود!

یکی دیگر از مواردی که شرکت اینستاگرام به تازگی در اپلیکیشن خود استفاده کرده است قابلیت ذخیره لایوها در بخش آی جی تی وی می‌باشد. در لایوها شما می‌توانید افراد دیگر را برای مکالمه دعوت کنید و این امتیاز بزرگی برای جذب مخاطب به حساب می‌آید. پس حالا می‌توان ادعا کرد لایوهای اینستاگرامی به عنوان بخشی از گالری شما نقش غیر قابل انکاری برای کسب کارها و افرادی که حساب ویژه‌ای روی igtv باز کرده‌اند، خواهد داشت.

همچنین بخوانید:  بهترین هشتگ های اینستاگرام | ۱۰۰ هشتگ برتر اینستاگرام (۲۰۲۰)

برای فالورهایتان لایو بگذارید!

اگر تعداد فالوورها و بازدیدهایتان به حد متوازنی رسیده و تمام اتفاقات طبق برنامه پیش رفته لایو با مخاطبانتان می‌تواند روش خوبی برای حفظ آنها در صفحه‌تان باشد. در یک تایم مشخص اعلام کنید که لایو خواهید گذاشت. اجازه دهید مخاطبانتان هم در لایو ها شرکت کنند و با آنها مستقیما مکالمه کنید.

نتیجه‌گیری نهایی

همانطور که دیدید igtv ابزار قدرتمندی برای کسانی است که روی آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. اگر در تولید محتوای ویدیویی توانمندی خاصی دارید، اگر فکر می‌کنید یک محتوای ویدیویی می‌تواند تاثیری بر کسب و کارتان بگذارد igtv انتخاب درستی برای شما خواهد بود. فیلم های طولانی تر به معنای زمان نامزدی طولانی تر هستند و این به معنای پتانسیل بیشتر برای قرار دادن نام تجاری شما در حافظه شخص است. شما همچنین فضای زیادی در IGTV برای تولید و به اشتراک گذاری ویدیویی خلاقانه و آموزشی دارید که می تواند معنای کاملاً جدیدی را برای برند شما به زیر مجموعه خاصی از کاربران ببخشد.

در نهایت این را این موضوع را مورد توجه قرار دهید که از مطالب پربازده برای آموزش igtv غفلت نکنید.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود