
آیا روش های فروش شما برای جذب مشتری کارآمد است؟ به همراه معرفی تکنیک های فروش
برای اینکه پول به دست بیاورید باید سعی کنید محصولات خود را به مشتریانتان بفروشید. برای این کار باید تکنیک های بازاریابی، برقراری ارتباط با مشتری، متقاعد کردن مشتری و مذاکره را بلد باشید. یک بار از خودتان بپرسید که: آیا روش های فروش شما برای جذب مشتری کارآمد است؟ اگر درباره روش های فروش خود مطمئن نیستید، این نوشته را بخوانید؛ زیرا می خواهیم شما را با تکنیک های مناسب فروش آشنا کنیم.
روش های فروش خلاقانه و تکنیک های علمی می تواند میزان فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. از این رو تمرکز بر روش های مناسب فروش را مد نظر داشته باشید، تا نتیجه آن را در کسب و کار خود مشاهده کنید.
صاحبان و مدیران بسیاری از کسب و کارها با چگونگی پیاده سازی تکنیک های فروش و بازاریابی مواجه شده و این نیاز را در پیشرفت شغلی خود حس می کنند. در شرایطی که راه حل هایی برای ابداع روش های فروش و بازاریابی موثر وجود دارد، می توانید چندین مرحله را به عنوان یک صاحب کسب و کار یا مدیر برای کمک به شرکت در دستیابی به اهداف بکار برید.
هنگامی که ما شروع به تحقیق درباره این موضوع کردیم، به سرعت متوجه شدیم که صدها روش مختلف فروش وجود دارد که می توانیم با شما به اشتراک بگذاریم. ما معتقدیم که هر فروشنده و یا هر مدیری و یا به طور کلی هر شخص همیشه در حال رشد است و می تواند مهارت های خود را بهبود بخشد.
در مرحله اول باید به یک نکته بسیار مهم اشاره کنم، که توجه به نظرات و پیشنهادات کارمندان خود را همیشه در نظر بگیرید و با توجه به نظرات آن ها به یک جمع بندی کلی برسید. کسانی که در کسب و کار شما به فعالیت می پردازند، تنها افرادی خواهند بود که از اکثر نکات و شرایط کاری شما با خبر هستند.
بنابراین بهترین نظرات را می توانند ارائه دهند. به آنها اجازه دهید تا ایده های خود را آزمایش کنند، زیرا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و درنتیجه بازده کاری بهتری برای شرکت خواهند داشت. در این مقاله قصد داریم روش هایی را برای فروش بهتر معرفی کنیم و بررسی آن ها بپردازیم.
تکنیک های موثر در فروش
- شناسایی و ترویج گزاره فروش منحصر به فرد:
شما ممکن است همان محصول یا خدمات مشابه را که رقبا خود به فروش می رسانند بفروشید، بنابراین باید تعیین کنید که چرا مشتریان باید به جای رقبایتان، شرکت شما را انتخاب کنند. چیزی که کسب و کار شما را از دیگران متفاوت می کند، تکنیک فروش منحصر به فرد است. به مشتریان نشان دهید مزایای ویژه ای از خرید و یا استفاده از خدمات شرکت شما دریافت می کنند.
- مشتریان را تشویق کنید که برای کسب و کارتان یک تبلیغ کننده باشند:
جمع آوری توصیفات و نظرات از مشتریان و استفاده از این توصیفات در ادبیات فروش و بازاریابی شما راه حل خوبی برای جذب مشتری بیشتر است. رسانه های اجتماعی می توانند مشتریان جاری و بالقوه را برای ارتقاء کسب و کار شما ایجاد کنند. مشتریان بالقوه تمایل دارند تا آنچه که مردم در مورد یک شرکت می گویند بیش از آنچه که شرکت در مورد محصولات و خدمات خود می گوید، باور کنند.
- بر مزایا به جای ویژگی ها تأکید کنید:
بسیاری از شرکت ها به اشتباه از ویژگی های یک محصول یا خدمات خود صحبت می کنند، یعنی توضیحات به گونه ای است که نشان نمی دهد محصول یا سرویس به نفع مشتریان باشد. مشتریان تمایل دارند که خودخواهانه به محصول و خدمات شما بنگرند، بنابراین آن ها علاقه مند به دانستن آن چیزی هستند که به نفعشان باشد.
به آن ها بگویید که چگونه محصول یا خدمات شما به آن ها سود می رساند، به جای آنکه به سود خود فکر کنید. همیشه نفع مصرف کننده را در اطلاعات بازاریابی و فروش خود لحاظ کنید.
- یک پیشنهاد غیرمعمول به مشتری دهید:
به مشتریان خود پیشنهادی ویژه دهید تا به خرید تشویق شوند. یک پیشنهاد غیر قابل پیش بینی می تواند شامل یک هدیه رایگان، تخفیف یا یکی از اجناس شما به عنوان پاداش باشد.
- تمرکز بر داده ها:
هنگامی که شما یک شرکت کوچک دارید (در حقیقت حتی اگر شما یک شرکت بزرگ هم باشید این تکنیک ها درست است) داده ها می تواند به شدت به شما کمک کند. اعداد و ارقام را در حین فروش ثبت کنید و در واقع داده های مالی خود را همیشه مورد بررسی قرار دهید.
داده ها دروغ نمی گویند (حداقل در اغلب موارد)، بنابراین توجه به اعداد یک جزء حیاتی برای موفقیت فروش شما است.
می دانیم که تجزیه و تحلیل داده ها می تواند زمان زیادی را صرف کند، بنابراین ما پیشنهاد می کنیم که اگر میزان فروش خود را اندازه گیری نکنید، ضرر خواهید کرد. با گزارش های سالانه شروع کنید و آن ها را به صورت عمیق و دقیق مورد بررسی قرار دهید.
هنگامی که به آن نتایج که مد نظرتان بود رسیدید، آنگاه شروع به انجام گزارش های سه ماهه کنید؛ این گزارش ها می تواند کمی کار را برایتان سبک تر از بررسی گزارش های سالانه کند، با این حال هنوز هم معیارهای دقیقی محسوب می شوند. سپس به صورت ماهانه بررسی کنید، این می تواند کار را برایتان آسان تر کند و فقط به فروش خود یک نگاه کلی کنید. هدف این است که هر یک از گزارش ها داده هایی را از دیدگاه های مختلف نشان دهد. با نگاهی به روند فروش در یک سال، سه ماه و یک ماه می توانید تصمیمات هوشمندانه ای را اتخاذ کنید تا در نهایت فروش بیشتر و درآمد بالاتری را در طولانی مدت به دست آورید.
- بازاریابی را فراموش نکنید:
بازاریابی مهم ترین بخش فروش است؛ به طوری که افزایش فروش و درآمد بیشتر تقریبا بدون بازریابی هدفمند میسر نخواهد شد. بازاریابی و فروش باید در کنار یکدیگر باشند . در واقع این دو در کنار هم می توانند یک کسب و کار و سازمان را به هدف اصلی خود یعنی کسب درآمد بیشتر برسانند.
برای فروش بیشتر، از تیم بازاریابی خود به نفع خود استفاده کنید. در مورد آنچه که چشم انداز شماست با آن ها صحبت کنید. آیا به نظر آن ها روش های بازاریابی شما در جهت درستی قرار دارد. به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظراتتان با اعضای تیم و یا یک مشاور بازاریابی می تواند کیفیت بازاریابی را افزایش داده و باعث بهبود روند درآمدزایی شرکت شود.
شما همچنین باید گزارش های خود را با تیم بازاریابی به اشتراک بگذارید. شفافیت کامل کارها کمک می کند که هم شما و هم تیم بازاریابی عملکردی موثرتری داشته باشید.
- برخورد مناسب با مشتری:
مهارت های فروش خوب شامل پیش بینی و رسیدگی به دلایلی است که مشتری را از تصمیم به خرید منصرف می کند، همه کسب و کارها با این شرایط مواجه می شوند.
تکنیک های فروش اغلب به طور انحصاری در انجام فروش تمرکز می کنند. اما شناختن چگونگی مذاکره درباره شرایط مناسب نیز مهم است.
همانند بخش های قبلی فروش، مذاکرات باید با درک مشتری شروع شود. چه چیزی آن ها را جذب می کند؟ چه چیزی باعث جذابیت محصول می شود؟ مشکلی که آن ها در تلاش برای حل آن از طریق خرید از شما هستند چیست؟ خبر خوب این است که بیشتر مشتریان نسبت به شنیدن مزایای ویژه محصول علاقه مند هستند، بنابراین از ویژگی های برجسته محصول به نفع خود استفاده کنید.
مشتری را مجاب کنید که این محصول همان چیزی است که او به دنبالش بود و هزینه ای را که پرداخت می کند در مقایسه با خدمات و محصولی که دریافت می کند قابل مقایسه نیست.
مذاکرات موفقیت آمیز باعث می شود که بین خریدار و فروشنده رابطه ای اطمینان آمیز به وجود آید. به طور ایده آل هر دوی شما باید حس کنید، در این معامله به دستاوردهای خواهید رسید، زیرا شما در مورد این معامله تردید دارید. هر مزیت در محصول می تواند به یک مزیت رقابتی تبدیل شود و یک برگ برنده برای شما باشد.
سخن پایانی:
روند فروش موفق با توجه به مشتری و آنچه که می خواهد، به جای آن چیزی که شما سعی در فروش آن دارید، شروع می شود. این به شما امکان می دهد که محصول و یا خدمات خود را برای مطابقت با نیاز مشتری شرح دهید و او را متقاعد کنید که این همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.