
بازاریابی در آینده چگونه است؟
همانطور که میدانید بازاریابی یکی از مهمترین نکات در ایجاد کسب و کار است که باید بر روی آن مطالعه کنید و وقت و هزینه ی خود را به درستی در این را خرج کنید اما مسله ای که این روز ها به چشم می آید و باید در کار خود مورد توجه قرار دهید شیوه ی بازاریابی است که از روش های جدید و به وسیله ی تلفن های همراه و اینترنت انجام می شود و شاید شیوه ی های قدیمی تر و حضور فیزیکی در یک محل برای بازاریابی منسوخ شده باشد هرچند براین باور نیستیم که جواب نخواهد داد.
اما اطلاعات عمومی که از بازاریابی در دست داریم را ممکن است سایر رقیبان نیز به راحتی داشته باشند و بدون شک برنامه هایی برای این راه خواهند داشت اما چیزی که قرار است شما را متمایز کند چیست؟ چطور یک مشتری با برخورد به صفحه تبلیغاتی شما در کنار صفحه ی تبلیغاتی رقیبتان شما را ترجیح دهد؟
در بازاریابی باید یک خدمت را عرضه کنید
به قبل تر که نگاه می کنیم بازاریابی خیلی راحت تر انجام میشد یا بهتر است بگوییم استراتژی برای اینکار دیده نمیشد به عنوان مثال وقتی مقداری میوه احتیاج داشتیم به مغازه می رفتیم آن را خریداری می کردیم و همه چیز تمام میشد، در اینجا شما برای بازاریابی می توانستید جلوی مغازه باستید و از میوه های خود تعریف کنید تا مشتریان به سمت شما روی آورند اما امرزوه می توانید کارهای جالب تری انجام دهید که در ایران نیز در حال وقوع است. به عنوان مثال یک استارتاپ از محصولات عکس با کیفیت گرفته و در اپ و سایت خود بارگذاری می کند که در کنار آن اطلاعات کامل از محصول نظیر قیمت، مقدار، زمان تولید و … یاد داشت شده است که شما می توانید از بین آن ها محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و با سفارش آن پیک شرکت آن را درب منزل به شما تحویل دهد . به این ترتیبت شما تبلیغ بهتر بودن کار خود را کرده اید و یک چیز اضافی و راحت تر به مشتری هدیه داده اید که از طریق این خدمت بازاریابی شما به خودی خود شکل گرفته است.
بازاریابی به عنوان خدمت در آینده
این نوع بازاریابی در آینده به راحتی یکی از اصلی ترین اصول رقابت بین کارآفرینان خواهد بود. به این ترتیب هر شرکتی که خدمات بهتری را عرضه کند از مشتریان بیشتری برخوردار خواهد شد و مانند زمان های گذشته قیمت تا حد زیادی در بین مشتریان برای بازاریابی بهتر از بین خواهند رفت و هر شرکتی قیمت پایین تری داشته باشد مشتریان بهتری ندارد بلکه هر شرکتی که خدمات بهتری داشته باشد و بر روی آن خدمات پافشاری کند برنده خواهد بود.
چگونه نحوه ی عرضه ی خدمات را بشناشیم؟
نیاز مشتری خود را بدانیم
در ابتدا باید خود را به جای مشتری قرار دهیم و بدانیم او به چه نوع امکاناتی نیاز دارد و برای اینکار باید خود را در محیط هایی که مشتریانتان هستند قرار دهید و به عنوان یکی از آن ها نیازهایشان را متوجه شوید.
خدمت را برای مشتری لذت بخش کنید
اینکه خدمت شما نیاز مشتری را برآورده کند یک موضوع است و اینکه مشتری از عرضه ی خدمت شما لذت برده باشد موضوع دیگری است، طوری برخورد کنید که در بهترین حالت مشتری از خدمت عرضه شده راضی باشد.
خدمت نوآورانه داشته باشید
کارآفرینان به این نتیجه خواهند رسید که تولید محتوای مفید به تنهایی نمی تواند مشتریان را جذب کند و لازمه ی جذب مشتری بازاریابی نوین است که در مورد آن صحبت شد و برای بازاریابی نوین باید به صورت مداوم در حال کسب تجربه و ایجاد ایده های نوآورانه در آن باشید تا بتوانید از سایر رقبای خود پیشه بیگیرید.