زمان نوعی پول است. چگونه یک میلیاردرِ زمان شویم؟ 

زمان نوعی پول است. چگونه یک میلیاردرِ زمان شویم؟ 

زمان نوعی پول است. چگونه یک میلیاردرِ زمان شویم؟ 

ثروتمند بودن، تنها به مقدار پول در حساب بانکی‌ نیست! بلکه به نحوه مدیریت زمان شما هم بستگی دارد. 

وقتی کلمه “میلیاردر” به گوشتان می‌خورد، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ ممکن است موجودی حساب بانکی بیل گیتس یا جف بزوس را تصور کنید. اما برای من این کلمه تعریف دیگری دارد. 

زمان نوعی پول است. چگونه یک میلیاردرِ زمان شویم؟ 
زمان نوعی پول است. چگونه یک میلیاردرِ زمان شویم؟

وقتی من به میلیاردر شدن فکر می‌کنم، افرادی را تصور می‌کنم که تنها از نظر اقتصادی ثروتمند نیستند. من به افرادی فکر می‌کنم که آرزو‌های بزرگ داشته‌اند و به دنبال رویاهایشان رفته و بسیار موفق شده‌اند؛ اما به این معنی نیست که آنها هفته‌ای ۱۰۰ ساعت بطور مداوم کار می‌کرده‌اند! بلکه آن‌ها در بوجود آوردن عادت‌هایی در خود که برای رسیدن به هدفشان مفید بود، تلاش کردند. فدا کردن خود در راه چیزی که اهمیت والایی داشت، باعث شد آن‌ها احساس کامیابی کنند. 

این رویکرد می‌تواند در همه جنبه‌های زندگی به کار بسته شود؛ و نه تنها دارایی شما را شامل می‌شود، بلکه چگونگی شروع و حفظ یک کسب‌و‌کار پر‌رونق را نیز می‌تواند دربرگیرد. این رویکرد حتی می‌تواند در مراقبت از ارزشمند‌ترین دارایی نیز کمک کند: زمان 

با در نظر گرفتن این گفته‌ها، هفت راه را به شما پیشنهاد می‌دهم که بتوانید میلیاردر زمان شوید که بسیار ارزشمند‌تر از پولی است که در حسابتان وجود دارد. 

همچنین بخوانید:  چرا پولدارها، پولدارتر میشن؟

سرمایه‌گذاری را از امروز شروع کنید. 

میلیاردر شدن بلافاصله اتفاق نمی‌افتد. علی‌رغم داستان‌هایی که در‌مورد موفقیت‌های یک شبه به رخ کشیده می‌شود، واقعیت این است که سالها زمان می‌برد تا میلیاردر شوید. البته به جز موارد وراثت‌های سنگین و کثیف! خواه این هدف بخواهد از طریق سرمایه‌گذاری باشد یا آغاز یک تجارت، هر چه زودتر شروع کنید زودتر در مسیر میلیاردر شدن قرار خواهید گرفت. 

همین ایده در مورد مدیریت زمان نیز صدق می‌کند. ممکن است الان به عنوان یک اولویت به چشم نیاید. اما اگر الان انجام نشود، پس کی؟ 

همین امروز مدیریت زمان را در اولویت قرار دهید. هر چه آن‌را به عقب بیاندازید، به همان اندازه فرصت‌های روزانه‌تان را از دست خواهید داد و هیچ وقت آن ساعت‌های از دست رفته را پس نخواهید گرفت. 

روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. 

وارن بافت می‌گوید: «در نهایت، فقط یک سرمایه‌گذاری وجود دارد که می‌تواند جای همه سرمایه‌گذاری‌های دیگر را بگیرد: سرمایه‌گذاری در خود. هیچ کس نمی‌تواند آنچه در درونتان است را از شما بگیرد و همه پتانسیل‌هایی دارند که هنوز استفاده نکرده‌اند.» 

«همه نقطه‌ضعف‌هایتان را مشخص کنید. هرآنچه که می‌خواهید بیشتر یاد بگیرید را از همین امروز آغاز کنید. هرگز آن‌را به سال‌های پیری نیاندازید.»

 وقتی جوان هستید راحت این تصور را می‌کنید که برای همه کارهایتان زمان کافی دارید. اما حقیقت این است که همیشه اولویت‌های دیگر پیشی می‌جویند و زمان شما کم اهمیت می‌شود.

«زندگی بهتر نه فقط از میزان درآمدتان، بلکه از میزان لذتتان از‌ زندگی نیز حاصل می‌شود. هر چه شخص جذاب‌تری باشید، دوستان بیشتری خواهید داشت. پس شروع کنید؛ روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید!» -بافت 

برای حل چالش مدیریت زمان، در دوره‌هایی شرکت کنید که مدیریت زمان و هوشمند کار کردن را آموزش می‌دهند. به علاوه می‌توانید از منابعی چون کتاب‌ها، پادکست‌ها و مقاله‌ها نیز کمک بگیرید. 

همچنین بخوانید:  مصاحبه با میلیاردر جوان نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران

مانند یک کارآفرین فکر کنید. 

حتما نباید چیزی را از نو تولید کنید که یک کارآفرین موفق شوید. اما حتما باید متخصص، پرشور و نوآور باشید تا بتوانید کاری که می‌خواهید را انجام دهید. 

همانند آنچه در مدیریت زمان گفته می‌شود، در این روش نیز تکنیک‌های مختلف را امتحان کنید و روی آن‌ها تمرکز کنید تا جواب دهند. ممکن است چند بار اشتباه و خطا رخ دهد اما این خود قسمتی از یک کارآفرین شدن است. ممکن است بارها شکست بخورید. به تلاش ادامه دهید تا جایی که رمز موفقیتتان را بدست آورید. راه‌های مختلفی برای رشد مدیریت زمان وجود دارد. فقط لازم است که آنها را پیدا کنید. 

بهره‌وری بالا را هدف قرار دهید. 

اگر یک چیز مشترک بین میلیاردر‌ها باشد، این است که تاکید بر بهره‌وری دارند. ویل چو این موضوع را بطور کامل بیان می‌کند. ابتدا بیان می‌کند، میلیاردر‌ها تقویم خود‌ را ساده نگه می‌دارند. تقویم آن‌ها تنها حاوی کار‌های مهمی است که برای رسیدن به هدفشان لازم است. همچنین میلیاردرها برنامه‌های خود را در زمان‌هایی تنظیم می‌کنند که در اوج بهره‌وری باشند و در محیط‌هایی کار می‌کنند که به آنها انگیزه دهد. 

بر همین اساس، آنها ابتدا کارهای مهم را انجام می‌دهند؛ روزشان را با انجام دادن اولویت‌هایشان آغاز می‌کنند. این روش، شما را ایجاب می‌کند که کارهای مهمتر زود‌تر انجام شوند، صرف‌نظر از کارهای دیگری که ممکن است ناگهان پیش بیایند.  

صرفه‌جو باشید. 

میلیاردر‌ها خسیس نیستند. با این حال آنها آگاه هستند که راجع به پول بی‌دقت نباشند. به این معنی که آن‌ها نه پایین‌تر از حد، زندگی می‌کنند و نه بالاتر از حد که اقلام لوکس را فقط برای داشتن بخرند!

همچنین بخوانید:  چطور در محل کار موفق باشیم؟

آنها همچنین در استفاده از زمانشان آگاهانه عمل می‌کنند و زیاده‌روی نمی‌کنند. همانگونه که بافت می‌گوید، میلیاردر‌ها در گفتن “نه” مشترک هستند. شرکت در جشن تولد یکی از آشنایان در روز پنجشنبه  ممکن است خوب بنظر بیاید اما اگر قبل از آن برای کار روی هدفتان برنامه‌ریزی کرده باشید، رد کردن دعوت بطور محترمانه، باعث می‌شود که بیش از حد مشغول نباشید. 

افراد مناسبی را به عنوان اطرافیان خود انتخاب کنید.  

اگر استیو جابز  استیو وزنیاک را نداشت اپل ایجاد نمی‌شد ،. بیل گیتس در آغاز مایکروسافت، استیو بالمر را داشت. به عبارت دیگر، با وجود اینکه ممکن است این افراد آنچنان شناخته شده نباشند، ولی میلیاردر‌ها به این افراد در مشورت گرفتن، به چالش کشاندن و یاری گرفتن نیاز دارند.

قرار گرفتن در جمع چنین افرادی که مثبت‌اندیش و باهوش‌تر هستند، کمک خواهد کرد که عادت‌های بهتری را در خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، فکر می‌کنید زمانتان را چگونه صرف می‌کردید  اگر اطرافیانتان بلندپرواز نباشند و همه زمانشان را به خوش‌گذرانی صرف کنند؟ 

نسبت به موفقیت یا شکست متعهد باشید. 

موفقیت به داشتن علاقه شدید است. علاقه و اشتیاق است که باعث می‌شود صبح‌ها از تخت، بلند شوید و به سمت هدفتان بروید. همزمان، نباید از شکست، ترس داشته باشید. شکست اجتناب‌ناپذیر است اما همچنین بهترین راه برای یادگیری و رشد است. به راحتی می‌توان شکست را هدررفت زمان تلقی کرد اما این گول را نخورید. هر شکست شما را یک قدم به هدف نزدیکتر می‌کند. 

میلیاردر شدن ممکن است غیرقابل دسترس به نظر بیاید. اما هر کس می‌تواند یک میلیاردر زمان باشد. ممکن است نتوانید در هر فرصتی که دوست داشته باشید پول خرج کنید، اما می‌توانید دارایی بسیار ارزشمند‌تری را وقف کنید که بسیار مهم‌تر است: زمانتان

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

نکاتی برای نوشتن طرح تجاری موفق

هنر پس‌انداز کردن پول را یاد بگیرید!

برای موفقیت مالی کسب و کار خود باید چه کار کرد؟

چگونه میلیونرهای خودساخته به موفقیت مالی دست پیدا می‌کنند؟

 زمانیکه به موفقیت مالی دست می‌یابید تعبیر شما از واژه “بیشتر” و “کمتر” چه می‌تواند باشد؟

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود