ترندهای بازاریابی دیجیتال 2020 – ابتدا ترندها رو بشناسید و سپس بازاریابی کنید

ترندهای بازاریابی دیجیتال 2020

ترندهای بازاریابی دیجیتال ۲۰۲۰

بازاریابی دیجیتال از بخش‌های متغیر بسیاری تشکیل شده است (SEO، رسانه‌های اجتماعی، اتوماسیون بازاریابی، PPC و موارد دیگر). فن‌آوری‌های جدید، تکنیک‌ها و الگوریتم های گوگل و فیس بوک، بسیاری از تیم‌های بازاریابی دیجیتال را، مدیریت می‌کنند. بخشی از وظیفه ما این است که در جریان روندهای آینده به روز بمانیم تا فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال ما همچنان موثر باشند.

 

ترندهای بازاریابی دیجیتال 2020
ترندهای بازاریابی دیجیتال ۲۰۲۰
ما در حال وارد شدن در یک دهه جدید هستیم و تکنولوژی با سرعت زیادی تغییر می‌کند. در این مقاله ترندهای بازاریابی دیجیتال که انتظار داریم بیشترشان را در سال ۲۰۲۰ ببینیم، گردآوری شده است.

۱. جستجوی صدای

 “الکسا، چند نفر از مردم آمریکا یک اسپیکر هوشمند دارند؟” 

” ۶۶/۴ میلیون نفر، یا بیش از یک چهارم بزرگسالان آمریکا.”

درست است، بیش از ۲۵ % از بزرگسالان در آمریکا یک اسپیکر هوشمند مانند Amazon Echo یا Google Home دارند. به علاوه، ۳۱ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان حداقل یک‌بار در هفته از جستجوی فعال صوتی، مانند Siri، استفاده می‌کنند. تخمین زده می‌شود که در سال ۲۰۲۰، ۵۰ درصد کل جستجوها با صدا انجام خواهند شد. این باعث می‌شود که جستجوی صوتی یکی از بزرگ‌ترین ترندهای بازاریابی آنلاین ۲۰۲۰ را به خود اختصاص دهد.

در سال ۲۰۲۰ بازاریابان دیجیتالی دیگر نمی‌توانند جستجوی صوتی را نادیده بگیرند. کارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید برای بهینه‌سازی سایت خود برای جستجوی صوتی انجام دهید، اما مهم‌ترین تغییر شامل استفاده از کلمات کلیدی دم بلند مانند “چگونگی درست کردن غذای گیاهی” به جای یک کلیدواژه کوتاه‌تر مانند “غذای گیاهی” است.

۲. پست های قابل خرید

می‌دانید که رسانه‌های اجتماعی بخش عظیمی از بازاریابی آنلاین هستند. چیزی که ممکن است درک نکنید این است که افراد بسیار زیادی در این شبکه‌های اجتماعی خرید می‌کنند. ۶۰ درصد از کاربران اینستاگرام می‌گویند که محصولات جدید را در اینستاگرام پیدا می‌کنند و در یک نظرسنجی از بیش از ۴۰۰۰ نفر از کاربران Pinterest ، حدود ۷۰ درصد گفتند که این شبکه به آن‌ها کمک می‌کند تا محصولات جدیدی پیدا کنند.

این پایگاه‌ها به این نکته توجه داشتند که مردم از آن‌ها برای خرید استفاده می‌کنند و برای تجار و بازرگانان کار فروش از طریق رسانه‌های اجتماعی را بسیار راحت‌تر کرده‌اند. در چند سال گذشته، اینستاگرام، پینترست و فیس بوک همه راه‌هایی برای ایجاد فروشگاه‌های مربوط به تجارت الکترونیک ارائه کرده‌اند تا با استفاده از یکپارچه‌سازی محلی پست‌های قابل فروش ایجاد کنند که کار برچسب زدن و خرید مستقیم محصولات را در پست‌های شما آسان می‌کند. برای خرده فروشان آنلاین، این یک راه عالی برای هدایت ترافیک به صفحات محصول است.

۳. فن‌آوری immersive مانند AR و VR

واقعیت تقویت‌شده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در چند سال گذشته محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده‌اند و به سرعت به یکی از برترین ترندهای بازاریابی تبدیل می‌شوند، در حالی که برای مدت زمانی طولانی VR بیشتر از AR محبوبیت داشت، پیش‌بینی می‌شود که AR در سال ۲۰۲۰ از VR پیشی بگیرد و تا سال ۲۰۲۱، VR قادر به رقابت با AR نخواهد بود.

۴. محتوای تعاملی

۹۱ % از خریداران به دنبال محتوای تعاملی بیشتری به صورت آنلاین هستند و در سال ۲۰۲۰، بازاریابی محتوا تمرکز خود را به نحوی تغییر می‌دهد تا به مردم آنچه را که می‌خواهند بدهد. محتوای قابل فروش، واقعیت مجازی و واقعیت تقویت شده، ویدیو ۳۶۰ درجه، آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها تنها چند نمونه از محتوای تعاملی هستند.

۵. پیشنهاد قیمت هوشمند در تبلیغات گوگل

اتوماسیون چیز جدیدی در دنیای بازاریابی دیجیتال نیست، اما به لطف به روزرسانیهای اخیر Google Ads که در Marketing Live گوگل منتشر شده‌است، انتظار داریم که اتوماسیون و قیمت دهی هوشمند برای بسیاری از مدیران حساب PPC راه اندازی شود.

۶. شخصی‌سازی

در سال ۲۰۲۰ بازاریابی شخصی شده، جایگاه بسیار مهمی پیدا خواهد کرد. مصرف کنندگان از دیدن تبلیغات عمومی که ممکن است هیچ ارتباطی با آن‌ها نداشته باشند خسته شده‌اند. ما موقع پخش تبلیغات کانال را تغییر می‌دهیم (اگر هنوز تلویزیون کابلی داشته باشیم) و برای پخش موسیقی مبلغ بیشتری می‌پردازیم تا از تبلیغات اجتناب کنیم. تبلیغات سنتی و تبلیغات عمومی به طور فزاینده‌ای بی‌اثر هستند.

۷. برنامه‌های پیام‌رسان اجتماعی

برنامه‌های ارتباط جمعی مانند Facebook، WeChat ، WhatsApp ، تلگرام و دیگر برنامه‌های مشابه، فقط برای پیام‌رسانی دوستان و آشنایان به یکدیگر نیستند. این برنامه‌ها در حال تبدیل شدن به روش‌های رایج برای کسب و کارها برای ارتباط با مشتریان هستند. در مسنجر فیس بوک بیش از ۱۰ میلیارد پیام بین افراد و شرکت‌ها را در هر ماه مبادله شده است.

برنامه‌های پیام‌رسان برای کسب و کارها محبوب هستند چون مشتریان آن را برای ارتباط مستقیم با شرکت‌ها مناسب می‌دانند. به علاوه، این کار بازاریابی بسیار شخصی را امکان پذیر می‌کند، که می‌دانیم مردم به این روش بسیار علاقمند هستند.

ترندهای بازاریابی دیجیتال در حال پیشرفت

برخی ترندهای بازاریابی نیز در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیر داشته‌اند:

۱. Chatbots

در چند سال گذشته، ما بیش از پیش با روبات‌ها ارتباط برقرار کرده‌ایم. به لطف هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین، chatbot ها پیچیده‌تر می‌شوند و قادر به رسیدگی به درخواست‌های پیچیده‌تر هستند.

۲. ویدئو

ویدیو یک بازاریابی دیجیتال است که در سال ۲۰۱۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۰ هم ادامه خواهد یافت. فیسبوک و اینستاگرام علاوه بر اضافه کردن ویدئو به شبکه‌های اجتماعی و سایت خود، فیلم‌های زنده را نیز به امکانات خود اضافه کرده‌اند.

۳. موقعیت “صفر” در SERP

موقعیت #۱ دیگر نقطه بالا در نتایج جستجو نیست. موقعیت نقطه صفر یا موقعیت “#۰”، قسمت برجسته متن که قبل از نتایج جستجو ظاهر می‌شود، در حال حاضر نقطه بالایی است و به شدت مورد توجه است.

۴- بازاریابی اینفلوئنسر

بازاریابی اینفلوئنسر چندین سال است که وجود دارد و به این زودی‌ها از بین نمی رود. اینفلوئنسرها افرادی هستند که دنبال کنندگان میلیونی دارند. امروزه شرکت‌ها دنبال افرادی هستند که دنبال‌کنندگان کمتری دارند اما ظرفیت این را دارند که تأثیرگذار باشند. اعمال نفوذ افراد محبوب به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را از طریق آن‌ها به مخاطب برسانید.

۵. بازاریابی محتوا

آیا محتوا در سال ۲۰۲۰ هنوز هم پادشاه است؟ بهتر است این حرف را باور کنید.

بازاریابی محتوا نه تنها دانش و تخصص شما را به مشتریان بالقوه که مقالات یا صفحات شما را می‌خوانند، نشان می‌دهد، به علاوه چیزی است که موتورهای جستجو در نتایج جستجو قرار می‌دهند. به طور خلاصه، محتوا، آتش سوخت موتور جستجوگر شما است، بنابراین بهتر است که هرگز تولید محتوا را متوقف نکنید. در سال ۲۰۲۰، روی ایجاد محتوای تعاملی و ویدیو تمرکز کنید.

۶. سرعت صفحه

سرعت صفحه برای چند سال مهم بوده و برای موفقیت وب سایت شما در سال ۲۰۲۰ نیز حیاتی خواهد بود. ۲۵ % از کاربران یک صفحه را اگر در عرض چهار ثانیه بار نشود رها می‌کنند و به احتمال زیاد باز نخواهند گشت. بر روی بهبود سرعت صفحه خود در سال ۲۰۲۰ تمرکز کنید و عملکرد سایت خود را بهبود دهید.

مقالات خواندنی:

پولدار شدن به روش دکتر کاویانی

۷ اشتباه اجتناب‌پذیر بازاریابی صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک

دستورالعمل‌های نهایی برای ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۱۹

چگونه یک کسب‌وکار بین‌المللی بسازیم و محصولات خود را با استفاده از بازاریابی جهانی بفروشیم؟

۹ روش برای پاسخ دادن به درخواست تخفیف مشتریان

۱۷ ایده بازاریابی رایگان برای کسب‌وکارهای کوچک!

۴ ترند برتر بازاریابی در سال ۲۰۲۰ و بعد از آن (بروزرسانی جدید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود