دستورالعمل‌های نهایی برای ترندهای بازاریابی در سال 2019

ترندهای بازاریابی در سال 2019

 

دستورالعمل‌های نهایی برای ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۱۹

حفظ کسب‌وکار و بازاریابی و پیشرفت آن با استفاده از مهم‌ترین ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۱۹

دنیای بازاریابی در هرلحظه و هر روز در حال تغییر است و باید اعتراف کرد که یک ایده یا استراتژی جدید می‌تواند به‌طور ناگهانی با یک آمار یا  فناوری تغییر کند. ترندهای بازاریابی جدید و تکنیک‌ها به‌طور ناگهانی به شکل سالانه، فصلی و حتی ماهانه ظاهر می‌شوند و نحوه جذب و ارتباط و تجارت با مخاطبین را دگرگون می‌کنند. برای موفقیت در دنیای پرسرعت بازاریابی تنها حفظ این تغییرات کافی نیست؛ بلکه باید همیشه قدم‌های پیش رویتان را ببینید.

دستورالعمل‌های نهایی برای ترندهای بازاریابی در سال 2019
دستورالعمل‌های نهایی برای ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۱۹
به همین دلیل دستورالعمل‌هایی که از نظربعضی متخصصین شرکت HubSpot می‌باشد را برای شما جمع‌آوری کردیم تا بتوانید برخی از مهم‌ترین ترندهای بازاریابی سال ۲۰۱۹ را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

دلیل استفاده از ترندهای بازاریابی

وقتی یک استراتژی یا عملکرد خاص بازاریابی در تجارت به‌طور دائم کار می‌کند، ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که چه لزومی به تغییر است؟ البته اگر این تاکتیک اکنون می‌تواند کار کند دلیلی ندارد که در آینده نیز به همین صورت برایتان کارایی داشته باشد. شما باید یک‌قدم جلوتر باشید یا حداقل با ترندهای در حال ظهور همگام باشید تا در موفقیت بازاریابی شما در آینده تأثیر‌گذار باشد؛ بنابراین با توسعه  و گسترش صنعت و اهمیت دادن به ترندهای بازاریابی این امکان به شما داده می‌شود که:

  • از نحوه مصرف‌کنندگان و خریداران و تحقیق درباره محصولات و خدمات (همچنین فعالیت رقبا) آگاه باشید 
  • با تغییرات رفتاری و اولویت‌های مصرف‌کنندگان به روز باشید.
  • اطمینان یابید که مخاطبین هدفتان و نیاز آن‌ها را کاملاً می‌شناسید و همیشه یک‌قدم جلو هستید.
  • هوشیار باشید و در برابر تغییرات بازار عکس‌العمل داشته باشید.
  • ارتباط با بازار هدفتان و رقبای خود چه در حال حاضر و چه در درازمدت را حفظ کنید.

به همین دلیل تعدادی از کارآمدترین انواع ترندهای بازاریابی را جهت کمک به رشد کسب‌وکارتان به‌اختصار توضیح می‌دهیم.

۱- ترندهای بازاریابی عمومی

ترندهای بازاریابی عمومی را می‌توان برای هر نوع شرکت بدون در نظر گرفتن اندازه و یا صنعت آن اعمال کرد. این ترندهای بازاریابی به شما کمک خواهند کرد تا به‌طور مؤثری با مخاطبین مورد هدفتان دسترسی داشته باشید و چشم‌اندازهای بیشتری از طریق محتوای بازاریابی تجارت خود به دست بیاورید. امروزه بازاریابی داخلی شامل فرآیند استفاده از مشتریان به‌عنوان بازاریاب می‌باشد. از بازاریابی داخلی برای رسیدن به اعضای بیشتر به‌صورت ارگانیک استفاده می‌شود. ارگانیک به معنای جذب مشتری در طی زمان به‌طور طبیعی به‌جای مصنوعی بودن از طریق پست‌های تقویت‌شده  مثل وبلاگ‌ها و موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی است.

اما بازاریابی خارجی مختل‌کننده فعالیت مخاطبان است. بدین معنی که مخاطب بدون داشتن تمایل پیام شما را دریافت می‌کند و کمتر در پیشبرد هدف تأثیر‌گذاراست.

۲- ترندهای بازاریابی محتوا

همه کسب‌وکارها در انواع مختلف از صنایع بر بازاریابی محتوا، وبلاگ‌ها، سایت‌ها، سرمایه‌گذاری بر روی منابع برای تولید محتوای منحصربه‌فرد و پرداخت هزینه‌ها برای تبلیغات مربوط به محتوا متمرکز می‌باشند. بازاریابی محتوا با اطلاعات سروکار دارد. برای اطمینان از اینکه بازاریابی محتوا تا حد امکان مؤثر و قابل‌دسترسی هستند باید به نوع محتوایی که بیشتر بین مشتریان خریدار، مخاطب هدف و مشتریان فعلی تأثیر زیادی دارد توجه کرد. ویدئو محتوا درست کنید و به اشتراک بگذارید تا با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. گرچه بازاریابی ویدئو یک ایده جدید نیست؛ اما تأثیر و محبوبیت آن قطعاً در سال‌های اخیر افزایش‌یافته است. درگذشته تولید ویدئو به دلیل پرهزینه بودن آن محدود بود. امروزه دسترسی به تلفنهای هوشمند و نرم‌افزارهای ویرایش، بسیار آسان است. در واقع شما مجبور نیستید یک تیم تولید برای این منظور داشته باشید. از تبلیغات بومی نیز می‌توان استفاده کرد؛ زیرا به‌گونه‌ای طراحی شده است که برند شما را در معرض دید مخاطبان جدید قرار می‌دهد.

۳-ترندهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

به‌تنهایی ۷۷% از افراد در رسانه‌های اجتماعی صاحب اکانت هستند. در سطح جهان بیش از ده میلیارد کاربر رسانه اجتماعی وجود دارد. به همین دلیل بازاریابی رسانه‌ای یک نوع ترند عمومی است که به بخشی از استراتژی بازاریابی بیشتر کسب‌وکار تبدیل شده است. این نوع بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد که با مخاطبین خود در سطح فردی ارتباط برقرار کنید و با استفاده صحیح از ابزارها و امکانات شبکه‌های اجتماعی و خلاقیت بیشتر به تصویرسازی برند خود در ذهن مخاطبان کمک کنید و از هر دو محتوای رسانه‌ای اجتماعی دائمی و زودگذر استفاده کنید

اکنون این دو را بررسی می‌کنیم.

امروزه در اینستاگرام و فیس‌بوک عکس‌ها و ویدئوهایی دیده می‌شود که برای ۲۴ ساعت قبل از ناپدید شدن به‌صورت استوری پخش می‌شود؛ البته در بخش بایگانی تمام استوری های منقضی شده قرار می‌گیرد. به گفته کلی هندریکسون بازاریاب اجتماعی در شرکت HubSpot محتوای زودگذر در برابر محتوای دائم اغلب توسط پلتفرم اجتماعی و نیز بر اساس رفتار مخاطبان تعیین می‌شود. برای مثال اینستاگرام و استوری های آن در بین مردم محبوبیت زیادی دارد. استوری‌های اینستاگرام را می‌توان ویرایش کرد.

محتوای رسانه‌ای اجتماعی دائمی کمی متفاوت است در اینستاگرام می‌توان به‌صورت اساسی یک پست را در یک بازه زمانی طولانی دلخواه ارائه داد. بسیار مهم است که از ظواهر و محتوای برندتان برای نمایش آن استفاده کنید و می توانید از محتوای به روز تر و آموزنده در معرفی برند خود استفاده کنید.

۴- ترندهای بازاریابی بهینه‌سازی موتور‌‌جستجو

۶۱% از بازاریابان می‌گویند بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای رشد حضور ارگانیک آن‌ها در بازاریابی داخلی بسیار مهم است. وقتی برای رفتار با مصرف‌کننده به‌صورت خاص بهینه می‌شوید به تجارت خود کمک می‌کنید و به‌صورت آنلاین در دسترس خواهید بود. با کادربندی می‌توانید محتوای خود را بهینه کنید. زمانی که تکنیک‌های جستجوی صدا را اجرا می‌کنید به کاربران خود این امکان را می‌دهید که پاسخ موردنیاز را دریافت کنند. آن‌ها در حین پرسش می‌توانند کارهای دیگری را انجام دهند و پاسخ را دریافت کنند.

آجا فراست، استراتژیک SEO در HotSpot می‌گوید در کسب‌وکار باید این‌که کاربران چه سؤالاتی برایشان مطرح می‌شود را در نظر گرفت؛ سپس بر روی آن برنامه‌ریزی کنند  و این امر به دستیاران صدا این امکان را می‌دهد که به‌راحتی جواب سوالات را بدهند. او کسب‌وکارها را تشویق می‌کند تا اطلاعات بسیاری را در گوگل دنبال کنند و سایت خودشان را توسط یک طراح وب پاسخ‌گو بهینه کنند تا مخاطبان بتوانند از هر‌جایی به سایت مورد‌نظرشان دسترسی داشته باشند.لازم به ذکر است استفاده از تلفن همراه در جستجوهای اینترنتی در حال افزایش است. به همین خاطر صاحبان کسب‌وکارها باید اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت آن‌ها در تلفن همراه قابل دسترسی و خواندن است و سرعت وب‌سایت هم به همان اندازه اهمیت دارد.

۵- ترندهای بازاریابی تکنولوژی

همانند بازاریابی، تکنولوژی هم به‌سرعت در حال تغییر است. چندین راه برای استفاده از تکنولوژی در بازاریابی وجود دارد به‌خصوص اینکه هر روز فرصت‌های جدیدی در حال ظهور است مانند هوش مصنوعی.

ادغام کردن هوش مصنوعی (ai) به مخاطبین و مشتریان کمک می کند تا مشکلات خود را به‌سرعت و با دقت حل کنند.

به‌طورکلی هوش مصنوعی به مجموعه‌ای از علوم کامپیوتر اشاره دارد که کارهایی که توسط یک انسان انجام می‌شود را با هوشمندی و بدون دخالت انسان انجام می‌دهند. برای مثال کامپیوتر وظایفی مانند یادگیری، دیدن، صحبت کردن، استدلال یا حل مسئله را انجام می‌دهد. هوش مصنوعی کاملاً در زندگی و وظایف روزانه ما نفوذ کرده است. به‌طور مثال هنگامی‌که در Spotify یک آهنگ به شما پیشنهاد می‌شود فیس بوک آن فرد را شناسایی کرده و برچسب‌گذاری می‌کند و این همان هوش مصنوعی است. هدف از هوش مصنوعی جایگزین کردن انسان نیست، نیاز به لمس کردن انسان است. این بهبود و گسترش، توانایی ما را در ارتباط با مخاطب و کمک به آن‌ها برای حل مشکلات سریع‌تر و بهتر می‌کند.

در واقع اصالت در بازاریابی از هر چیزی مهم‌تراست؛ بنابراین با استفاده از هوش مصنوعی بهتر می‌توانید تمایلات مشتریان را برآورده سازید و ازطرفی کار شما نیز راحت تر می شود. 

۶- ترندهای بازاریابی خصوصی

در دنیای بازاریابی، داده‌ها نه‌تنها برای شخص شما بلکه به‌عنوان بازاریاب و یا صاحب حرفه بسیار باارزش است. آدرس ایمیل، اطلاعات کارت اعتباری، مکان گوشی هوشمند و… اطلاعات با‌ارزشی هستند که مسئولیت حفظ آن‌ها بر عهده خود شما می‌باشد. مشتریان خود را بیشتر از طریق اطلاعاتشان کنترل کنید. هر کسب‌وکاری اعم از شرکت نرم‌افزاری، بانک‌ها و با استفاده  از داده‌ها عمل می‌کنند و هکرها آن‌ها را می‌دانند. اگر اطلاعات با ارزش به دست کسی یا شرکتی منتقل شود منجر به سوءاستفاده از مصرف‌کنندگان می‌گردد و باعث می‌شود تا به آن کسب‌وکار اعتماد نکنیم؛ به همین دلیل مقررات حفاظت از داده‌ها تصویب‌شده است. برای مثال تلاش اتحادیه اروپا برای کنترل بیشتر بر روی‌داده‌های مصرف‌کنندگان است. در این راستا سازمان‌ها باید اطمینان حاصل کنند که داده‌ها به‌صورت قانونی و در محلی  امن جمع‌آوری‌شده و کسانی که داده‌ها را جمع‌آوری و مدیریت می‌کنند از آن‌ها محافظت به عمل‌آورند و به حقوق مصرف‌کنندگان احترام می گذارند؛ به همین منظور در صورت عدم رعایت قانون، جریمه سنگینی در انتظار آن‌هاست.

اگر از ترندهای بازاریابی برای رشد بهتر استفاده کنید تا زمانی که در این راستا قدم بردارید و با تغییرات جدید در بازاریابی همگام شوید هرگز در کسب‌وکارتان عقب نخواهید ماند.

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

۷ اشتباه اجتناب‌پذیر بازاریابی صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک

دستورالعمل‌های نهایی برای ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۱۹

چگونه یک کسب‌وکار بین‌المللی بسازیم و محصولات خود را با استفاده از بازاریابی جهانی بفروشیم؟

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود