ویژگی های یک بازاریاب موفق

ویژگی های یک بازاریاب موفق

ویژگی های یک بازاریاب موفق

ویژگی های یک بازاریاب موفق
ویژگی های یک بازاریاب موفق

هر حرفه و شغلی می طلبد تا با ویژگی ها و شرایط خاص آن آشنا باشیم. البته اگر هدف، موفقیت باشد. از شغل هایی که باید از زیر و بم آن مطلع بود تا به موفقیت های آنچنانی رسید، بازاریابی است. فوت و فون هایی که این شغل پردرآمد دارد می توان کلید پولدار شدن باشد. اگر یک بازاریاب سطح متوسط هستید و می خواهید حرفه ای شوید بد نیست به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم توجه ویژه تری داشته باشید.

۱) یک بازاریاب باید بداند برای چه کسی وقت صرف می کند.

در ابتدا شما باید بدانید فرد یا افراد درستی را برای تبلیغ انتخاب کرده اید یا نه؟ و سپس به ارائه محصول خود بپردازید. فرض کنید بازاریابی قصد فروش خودکار برند مخصوص به خودش را دارد و وارد اداره ای می شود، سر صحبت باز می شود و شروع می کند به ارائه توضیحات در خصوص محصولش. به کسی امان صحبت نمی دهد تا اینکه بعد از چندین ساعت متوجه خودکاری که دست یکی از کارمندها قرار دارد می شود، مشاهده می کند که از خودکار معرفی شده توسط خودش استفاده می کند و بدین گونه بود که تمام صحبت هایش بی فایده از آب درآمد. بازاریاب حتی به خود زحمت نداده بود که تحقیق کند که آیا جای درستی برای تبلیغ می رود یا خیر.

۲) بازایاب باید تحمل نه شنیدن را داشته باشد.

در واقع تیتری که برای این قسمت انتخاب کرده ایم همان صبوری هم می تواند باشد. قطعا یک بازاریاب برای تبلیغ اجناسش با آدم های مختلفی در ارتباط است و ممکن است به طور مثال در یک روز با ۱۰۰۰ نفر برخورد کند که در همان ابتدای امر نصف این افراد حتی نخواهند صحبت های بازاریاب را بشنوند. اگر بازاریاب به قول معروف نازک نارنجی باشد در بدو ورودش با سر زمین خواهد خورد. حتی ممکن است از آن ۵۰۰ نفر باقیمانده هم زیر ۱۰۰ نفر وقت ملاقات برای ارائه توضیحات محصول به بازاریاب بدهند و درنهایت ممکن است ۱ نفر محصول را بخرد. پس لازمه بازاریاب بودن صبر و نه شنیدن است.

ویژگی های یک بازاریاب موفق
ویژگی های یک بازاریاب موفق

۳) یک بازاریاب خوب همیشه در حالت آماده به کار است.

گاها پیش می آید که بعضی بازاریاب ها فقط در زمانی که می خواهند مشتری جذب کنند، آماده ارائه توضیحات محصولات‌شان هستند. اما این غلط است. یک بازاریاب موفق حتی اگر در صف شیر هم باشد کارت ویزیت خود را بهمراه دارد. گوشش را تیز می کند و تا میفهمد فردی نیازی دارد که می تواند رفع کرد تورش را پهن می کند. استفاده از فرصت ها یکی از راه های موفقیت در امر بازاریابی‌است درست مثل استفاده از فرصت ها در فوتبال.

۴) عاشق کارت باش!

عشق به انجام کار نه تنها برای بازاریابان بلکه باید در همه زمینه های شغلی باشد. هیچوقت از سر ناچاری شغلی را انتخاب نکنید آن هم شغل بازاریابی که بسیار سخت است. کسانی که به زور وارد این عرصه میشوند نه تنها وقت خود را هدر می دهند بلکه سرمایه ای که داشته اند را نیز به باد خواهند داد.

۵) مشتری مداری از وظایف اصلی یک بازاریاب است.

حتما همه ما با فروشندگانی برخورد کرده ایم که نه تنها بی حوصله و بد اخلاق هستند، بلکه اگر مشکلی در جنس‌شان باشد هم به هیچ عنوان نمی پذیرند. اما یک فروشنده و یا بازاریاب حرفه ای در چنین مسائلی با روی خوش به مشتری پاسخ می دهد و اگر شده تا ۱۰ بار جنس را عوض کند؛ این کار را با کمال میل انجام می دهد. این کار سبب می شود نه تنها خود ِ مشتری برای سالیان سال حفظ شود بلکه می تواند زمینه ساز معرفی اش به دیگر مشتریان شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود
بهترین آموزش های پولدار شدن را در ایمیل خود دریافت کنید
مطالب و پیشنهادات آموزشی ما را دریافت کنید، ما ایمیل اسپم ارسال نمیکنیم
"ایمیل شما نزد ما کاملا محفوظ است"
کمتر از 5 ثانیه رایگان دانلود کنید
"ایمیل شما نزد ما کاملا محفوظ است"