هنر پس‌انداز کردن پول را یاد بگیرید!

هنر پس‌انداز کردن پول را یاد بگیرید!

هنر پس‌انداز کردن پول را یاد بگیرید!

در دوره‌ای که ما زندگی می‌کنیم تقریباً مجبوریم که روش پس‌انداز کردن پول را یاد بگیریم. این پس‌انداز کردن و جلوگیری از ولخرجی را هم باید در هر زمینه‌ای از زندگی خود اجرایی کنیم تا بتوانیم استاندارد زندگی خود را بالا ببریم. گاهی اوقات برای پس‌انداز کردن شاید مجبور شویم چیزهایی که خیلی برایمان مهم هستند را قربانی کنیم. داشتن پول و درآمد زیاد و سپس ذخیره کردن پول هنر نیست. کسی که درآمد چندان زیادی ندارد و می‌تواند پول پس‌انداز کند هنر کرده است.

هنر پس‌انداز کردن پول را یاد بگیرید!
هنر پس‌انداز کردن پول را یاد بگیرید!

در ادامه می‌خواهیم روش‌های پس‌انداز کردن را معرفی کنیم. این روش‌ها و تکنیک‌ها به افراد زیادی، چه با درآمد کم چه زیاد، کمک کرده است تا بتوانند پس‌انداز کنند و در نهایت به موفقیت مالی برسند.

روش‌های پس‌انداز کردن پول برای رسیدن به موفقیت مالی


  1.    از چیزهای کوچک شروع کنید

اولین چیزی که باید یاد بگیرید این است که پس‌انداز کردن را از چیزهای کوچک شروع کنید. این کار شاید سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای بهبود آگاهی مالی شماست. گاهی اوقات اصلاً حواسمان نیست که چقدر پول صرف کارهای روزمره‌ی خود می‌کنیم. عادت‌ها، پدیده‌های عجیبی هستند.

برای مثال اگر هر روز در کافی‌شاپی که نزدیک محل زندگیتان است یک فنجان قهوه بخورید بودجه ماهانه‌ی خود را خالی خواهید کرد. آب و برقی هم که مصرف می‌کنید را در نظر بگیرید. اگر هوا چندان گرم نیست نیازی نیست که کولر را روشن کنید و یا برعکس. اگر کسی تلویزیون تماشا نمی‌کند یا با کامپیوتر کاری ندارد می‌توانید آن‌ها را هم خاموش کنید. پس‌انداز کردن پول از همین چیزها شروع می‌شود. شاید برخی فکر کنند این کار خسیس بازی باشد. اما خوب برای پس‌انداز کردن پول باید بتوانید مخارج ساده‌ی خود را کم کنید. در نهایت متوجه تأثیر این کارها خواهید شد.

  1. به دنبال تخفیف باشید

برای اینکه بتوانید پول خود را جمع کنید و در پروژه‌های بزرگتری که دارید سرمایه‌گذاری کنید باید خریدهای خود را ارزان‌تر انجام دهید. قیمت کالایی که می‌خواهید بخرید را در چند مغازه مقایسه کنید. به وب سایت‌های اینترنتی که تخفیف می‌دهند و اجناس خود را ارزان‌تر می‌فروشند هم مراجعه کنید. نیازی نیست که زمان زیادی را صرف بیرون رفتن و خرید وسایل کنید. می‌توانید خریدهای خود را از همین فروشگاه‌های اینترنتی و ‌به راحتی در منزل خود انجام دهید.

  1. کارهایی که می‌توانید را خودتان انجام دهید

بسیاری از مردم قانون «خودت انجامش بده» را فراموش می‌کنند و نمی‌دانند که با پیروی از آن می‌توانند به پس‌انداز کردن پول خود بپردازند. برای مثال فکر کنید که تمام روز را نشسته‌اید و تلویزیون تماشا کرده‌اید. شب می‌خواهید به دیدن دوستتان بروید که چند کوچه با شما فاصله دارد. با ماشین می‌روید، کلی در منزل دوستتان غذا می‌خورید و آخر سر هم به منزل بر می‌گردید. خوب شما هم پول بنزین دادید و هم به سلامتی خود ضرر زده‌اید. فاصله‌ای کوتاه را می‌توانستید با پای پیاده هم بروید، با این کار هم پس‌انداز کردن پول را تمرین کرده بودید و هم کمی تحرک می‌داشتید.

سفارش غذا از بیرون هم چیزی است که خیلی از ماها به آن عادت کرده‌ایم و هزینه‌ی زیادی نیز بابت آن می‌کنیم. غذای بیرون، فست فود، هم برای سلامتی شما ضرر دارد و هم هزینه‌ی آن روی هم رفته زیاد می‌شود. بهتر است در خانه‌ی خودتان غذایی ارزان‌تر و بسیار سالم‌تر درست کرده و مصرف کنید.
  1. از تجربیات دیگران هم استفاده کنید

همیشه گفته‌ایم که در هر کاری باید و باید از تجربه‌ی دیگران هم استفاده کنید. برای پس‌انداز کردن پول خود نیز حتماً این کار را انجام دهید. از اینکه از دوستان و همکاران خود برای پرسیدن اینکه کدام مغازه و فروشگاه قیمت‌های بهتری دارد خجالت نکشید. تنها کافیست این کار را انجام دهید تا متوجه شوید که چقدر تجربیات دیگران مفید خواهد بود.

  1. همه چیز را یادداشت کنید

حتماً تمام مخارج و درآمدهای خود را یادداشت کنید. حواستان به مخارجتان باشد. کسانی که مخارج خود را یادداشت نمی‌کنند و برنامه‌ای هم برای آن‌ها ندارند مدام از خود می‌پرسند که «پولم کجا رفت؟»«چطوری انقدر زود تموم شد؟»«پس‌انداز کردن پول چقدر سخته» و…. درآمد خود و مخارجتان را یادداشت کنید و اینطوری می‌توانید متوجه شوید که دقیقاً چقدر پول دارید. این تنها راه پس‌انداز کردن پول است. از درآمدی که دارید مخارج هفتگی و شاید بدهی‌های خود را کسر کنید. مقدار پولی که باقی می‌ماند را برای مخارج چند هفته‌ دسته بندی کنید.

فرض کنید این هفته ۴۰ هزار تومان برای غذای بیرون در نظر گرفته‌اید و برای هفته‌ی بعد هم ۳۰ هزار تومان. می‌بینید که این هفته ۵۰ هزار تومان خرج کرده‌اید پس هفته‌ی بعد نباید بیشتر از ۲۰ هزار تومان برای این مورد خرج کنید.

کتاب پیشنهادی ما:

پول، استاد بازی باش! از آنتونی رابینز. در این کتاب شما روش‌هایی را می‌خوانید که می‌توانید با استفاده از آن‌ها پس‌انداز کردن پول را یاد بگیرید. همچنین با تجربیات میلیاردرهایی آشنا می‌شوید که برای رسیدن به موفقیت مالی تکنیک‌های پس‌انداز جالبی داشته‌اند.

این موارد برخی از روش‌هایی بود که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به پس‌انداز کردن پول خود بپردازید. پولی که پس‌انداز کرده‌اید را بهتر است در کاری سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید به موفقیت مالی برسید. پس از مدتی که سرمایه‌گذاری به اندازه‌ی کافی کردید متوجه می‌شوید درآمدی که از سرمایه‌گذاری‌های خود به دست می‌آورید مخارجتان را تأمین می‌کند و نیازی نیست که کاری انجام دهید، این یعنی موفقیت مالی!

 

همچنین بخوانید:  تغییر کن! قبل از اینکه مجبور بشی

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

۵ ایده خلاقانه پولساز خوب به جای تاکسیرانی بعد از ظهر

چه چیزهایی را برای ثروتمند شدن باید فدا کنیم؟

ایده‌ های خلاقانه پولساز / اقتصاد خلاق تحولی در کسب درآمد

بهترین راه‌های کسب درآمد از تلگرام در سال ۲۰۱۹ 

۶ مهارت اساسی درباره‌ی میلیونرهای خودساخته

دروغ‌های بازدارنده از رسیدن به موفقیت در زندگی

۱۵ موردی که افراد کم‌درآمد در آن ولخرجی می‌کنند

خلاقیت در کارآفرینی ضروری است؟ اصلاً کارآفرین خلاق چه کار می‌کند؟

علائمی که نشان می‌دهد برای ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی آماده نیستید!

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود