IGTV چیست و چه کاربردهایی دارد؟
اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ از این ویژگی جدید رونمایی کرد و به تمام کاربران پلتفرمهای اندروید و ios اجازه دسترسی به آن را داد. تا قبل از عرضه IGTV کاربران اینستاگرامی نمیتوانستند فیلمهای بیشتر از یک دقیقه را در یک پست آپلود کنند و مجبور بودند فیلم مورد نظرشان را به چندین پست تقسیم و آپلود کنند.
ولی با حضور IGTV دیگر این مشکل برای کاربران اینستاگرامی وجود ندارد. در حقیقت اینستاگرام در راستای تلقین حس واقعی تلویزیون به کاربران خود، پلتفرمIGTV را راهاندازی کرده است و قصد دارد از آن برای درآمدزایی بیشتر، بهره ببرد. به لطف الگوریتم اینستاگرام، کاربرانی که از IGTV استفاده میکنند اغلب محتواها را براساس علاقهمندی خود دریافت میکنند.
در این مطلب میخوانید
IGTV چیست و چگونه کار می کند؟
IGTV راهی است که اینستاگرام برای ایجاد تجربه دیدن تلویزیون در موبایل فراهم کرده است. با به روز رسانی این امکان به عنوان یک ویژگی جدید، به کاربران کمک میکند تا از امکانات بیشتری بهرمند شوند. در ابتدا کاربران تنها میتوانستند ویدیوهای حداکثر ۱۰ دقیقهای را روی این پلتفرم به اشتراک بگذارند مگر آن که دارای اکانتی تائید شده از سوی اینستاگرام باشند. ولی بعد از آپدیتهای جدید اینستاگرام، همه کاربران مجاز به انتشار ویدیوهای ۶۰ دقیقهای بر روی تلویزیون اینستاگرام شدند.

با آپدیتهای جدید اینستاگرام و رفع عیبهای آن، میتوان گفت IGTV تبدیل به یکی از رقبای جدی یوتیوب شده است. در IGTV کاربران میتوانند هم با فرمت عمودی و هم به صورت افقی به تماشا ویدئوها بپردازند. در نتیجه میتوان گفت در عصر فناوری که در آن به سر میبریم IGTV فرصت مناسبی برای برندهای مختلف و معرفی آنها به عموم کاربران خواهد بود. باید توجه داشت که کاربر تنها قادر خواهد بود ویدئوهای خود را از گالری گوشی انتخاب کرده و روی IGTV بارگذاری کند.
همچنین یک بخش تحت عنوان «Continue Watching» یا ادامه تماشا کردن نیز وجود دارد که ویدئوهایی را که بهصورت ناقص مشاهده کردهاید را برای شما میآورد. در IGTV این امکان وجود دارد که دقیقاً همانند مشاهده لایو اینستاگرام، در حال تماشای یک ویدئو در IGTV نیز آن را لایک کرده و یا کامنت بگذارید.
IGTV یک برنامه جداگانه نیز دارد که میتوان آن را از GooglePlay یا سایر مارکتهای اندرویدی و ios دانلود کرد. این برنامه تفاوتی با IGTV درون اینستاگرام ندارد و قابلیتها و کاراییهای هر دو آنها یکسان است و دانلود این برنامه صرفاً به کاربرانی که از بین تمام امکانات اینستاگرام فقط به IGTV علاقهمند هستند توصیه میشود. چرا که همین برنامه عیناً در خود اینستاگرام وجود دارد.
مزایای استفاده از IGTV
امروزه اینستاگرام منبع درآمد خوبی برای مردم شده است و با داشتن استراتژی مناسب و راههای بازاریابی مناسب، میتوانید در رسانههای اجتماعی پرطرفداری مانند اینستاگرام کسب درآمد کنید.
- یکی از مزایایIGTV این است که شما میتوانید قسمتهای مختلف ویدئو را اصطلاحا Skip کنید. یا به هر قسمتی از فیلم که میخواهید بروید و فیلم را به عقب برگردانید. یا پخش فیلم را متوقف کنید و بعدا دوباره از همان جایی که پخش فیلم را متوقف کرده بودید به دیدن فیلمتان ادامه دهید.
- یکی دیگر از مزایایIGTV این است که شما میتوانیدIGTV را به عنوان پست یا استوری اینستاگرامی نیز قرار بدهید تا کاربرها یک دقیقه اول فیلم را در اینستاگرام ببینند. سپس وقتی روی دکمه keep یا ادامه دادن کلیک کنند به IGTV میروند و میتوانند ویدیو را کامل ببینند.
- مزیت دیگر IGTV این است که اینستاگرام، IGTV را جدا از پست نمیبیند. یعنی شما میتوانید از هشتگ اینستاگرام استفاده کنید و به این صورت ویدئوی شما در صفحه جستوجو نمایش داده میشود.
- پستهای اینستاگرام پس از مدتی قدیمی میشوند و کاربران کمتری به آن دسترسی دارند. به عبارت دیگر پستهای اینستاگرام تاریخ انقضا دارد و پس از انتشار چند پست جدید، شانس دیده شدن پستهای قدیمی توسط کاربران نزدیک به صفر میرسد. استوریهای اینستاگرام نیز پس از بیست و چهار ساعت دیگر قابل مشاهده نیستند. با وجود آن که استوریهای اینستاگرام تأثیر بسیار زیادی بر روی فالوورهای اینستاگرام دارد اما محدودیت زمانی آن سبب میشود تا کاربران جدید نتوانند استوریهای منقضی شده را مشاهده کنند. با این موارد کاربران چگونه میتوانند از بهترین محتوای صفحه اینستاگرام شما استفاده کنند؟ پاسخIGTV است! این ابزار به شما کمک میکند تا ویدئوهای شما برای همیشه در بخش highlights در دسترس کاربران باشد. با استفاده از این ابزار کاربران میتوانند از ویدئوهایی که در گذشته منتشر شده است را نیز استفاده کنند. اگر برای کسب و کار خود یک کانال یوتیوب یا آپارات دارید و میخواهید دسترسی به این ویدئوها برای کاربران اینستاگرام راحتتر باشد، کافی است ویدئوی خود را در IGTV آپلود کنید.
- طبق گزارشها و آمارهای ارائه شده تأثیر محتوای ویدئویی در شبکههای اجتماعی برای برندسازی کسبوکار بسیار بیشتر از عکس و متن است. آخرین ارقام نشان میدهد که تماشای ویدئو در تلفنهای شخصی در سال آینده بهاندازه ۷۸ درصد ترافیک موبایلها خواهد بود. پس میتوان دید که برای پلتفرم هایی مثل اینستاگرام چقدر مهم است که سراغ ابزارهای ویدئو ساختن بروند و با محتوایی ویدئویی امکان تبلیغات برند و افزایش مخاطبانشان را برایتان فراهم کنند.
- اینستاگرام میتوانست از یوتیوب تقلید کند ولی مسلماً شانس تکرار موفقیت برند اولیه را نداشت. هنگامیکه کاربران ویدئوها را مشاهده میکنند، حوصله بیشتری برای آن به خرج میدهند و زمان بیشتری بر روی آن میگذارند. همین مسئله به برندسازی کسبوکار شما کمک زیادی میکند و میتوانید چیزهای بیشتری برای فالوور های خود به اشتراک بگذارید.
IGTV مخفف چیست؟
IGTV مخفف کلمه InstaGram TV به معنی تلویزیون اینستاگرام است. درحقیقت اینستاگرام در راستای تلقین حس واقعی تلویزیون به کاربران خود، پلتفرمIGTV را راهاندازی کرده است و قصد دارد از آن برای درآمدزایی بهره ببرد.
نحوه گذاشتن پست IGTV در اینستاگرام
ابتدا به صفحه جستوجوی اینستاگرام رفته و سپس با انتخاب IGTV در سمت چپ بالای صفحه به قسمت تلویزیون اینستاگرام وارد میشوید.
برای بارگذاری ویدئوهایتان در بسترIGTV تنها کافیست بر روی علامت + بزنید و ویدئوی مورد نظرتان را آپلود کنید.
راه ساده دیگری برای وارد شدن به این بخش نیز وجود دارد که با کلیک کردن روی علامت بهعلاوه در پایین پروفایلتان به قسمتی که مربوط به منتشر کردن یک پست جدید است میروید. از بین ویدئوهای گالری اگر ویدئوی بلندتر از یک دقیقه را انتخاب کنید دو گزینه برایتان نمایش داده میشود. کوتاه کردن ویدئو یا انتشار ویدئوی بلند در .IGTV با انتخاب گزینه دوم، از این بخش هم میتوانید وارد IGTV شوید.
در این قسمت میتوانید ویدئوی موردنظر را از گالری خود انتخاب کنید. دکمه Next را بزنید و برای ویدئویتان یک کاور انتخاب کنید. برای انتخاب کاور دو راه دارید:
۱- میتوانید یک صحنه را از داخل ویدئو انتخاب کنید
۲- یا اینکه یک عکس مجزا از گالری گوشیتان بردارید.
دوباره دکمه Next را بزنید و در قسمت Title یک عنوان برای ویدئو انتخاب کنید.
این عنوان بعد از آپلود شدن ویدئو در خط اول کپشن و همچنین به صورت یک متن ریز روی قسمت پایین ویدئو در بخش IGTV نشان داده میشود. پس در انتخاب این متن دقت کنید چون موضوع ویدئوی شما را برای مخاطبان مشخص میکند. بعد به قسمت Description میرسید که نوشتن آن اختیاری است. اگر این قسمت را پر کنید به صورت یک کپشن برای پست شما درمیآید و در آن میتوانید هشتگهای مورد نظرتان را هم قرار بدهید. حتماً از هشتگهای مرتبط برای ویدئو استفاده کنید تا در جستجوی کاربران برای پیدا کردن موضوع مرتبط با ویدئوی شما، این ویدئو هم نمایش داده شود.
حتما یک کاور جذاب برای ویدئو خود داشته باشید. زیرا با این کار نرخ تعامل با پست شما بالا میرود. داشتن کاور باعث جلب توجه میشود و افراد بیشتری علاقهمند به دیدن پست شما میشوند. حتما کاور شما باید افقی باشد و کاور عمودی به هیچ عنوان انتخاب نکنید. عنوان مناسب و جنجالی برای پست فراموش نشود که در دیده شدن آن بسیار حائز اهمیت است.
ترفندهایی برای IGTV
اینستاگرام در بهروزرسانیها و پیشرفتهای خود بسیار رشد کرده است. به همین جهت بازدیدهای آن از زمان اضافه کردن IGTV اینستاگرام افزایش بیشتری پیدا کرده است. دو مورد از اصلیترین ترفندهایی که اینستاگرام به دنبال توسعه و افزودن آنها بوده است، قابلیت برنامهریزی و پیش نمایش فیلم به شمار میآید.
Preview
میتوانید در هنگام ارسال و تایید ویدیوIGTV ، یک پیشنمایش برای نمایش ویدیوی طولانی خود انتخاب کنید. این پیشنمایش شامل یک دقیقه از ویدیوی شماست که با روشن کردن دکمه ارسال پیش نمایش (Post a Preview)، صورت میپذیرد. تمام کاری که شما برای پیشنمایش ویدیو انجام میدهید این است که دکمه لغرنده را به سمت سبز حرکت دهید. وقتی پیشنمایش ویدیو IGTV خود را ارسال میکنید، عنوان و توضیحات در زیرنویس فیلم کپی خواهد شد. علاوه بر این میتوانید روی ویرایش جلد نمایه ضربه بزنید تا نحوه نمایش عکس روی جلد IGTV شما، در شبکه نمایه تنظیم گردد.
Scheduled igtv
فیلمهای IGTV خود را میتوانید برای ارسال خودکار تنظیم نمایید. با مشخص کردن زمان مقرر، ویدیوی شما طبق برنامهریزی، در صفحه به نمایش در خواهد آمد.
سخن پایانی
در این مقاله آموزشهایی در رابطه با IGTV اینستاگرام شرح داده شده است. IGTV یکی از پرکاربردترین قابلیتهای اضافه شده به اپلیکیشن اینستاگرام به شمار میرود. اینستاگرام قصد توقف ندارد و در حال حاضر با ارائه پلتفرم IGTV بهعنوان یک تلویزیون موبایلی شناخته میشود. تنها چیزی که میتوان با اطمینان گفت این است که IGTV فرصت بسیار مناسبی برای کمپانیها و برندهای مختلف است که بهراحتی با عموم مردم و کاربران ارتباط برقرار کرده و محصول خود را تبلیغ کنند. درست به همین دلیل اینستاگرام در به روزرسانیهای اخیرش روی تولیدکنندگان محتوا تمرکز دارد و حتی تیمی از افراد مستعد برای تولید ویدئوهای خلاقانه برای پخش در IGTV تشکیل داده است.
علاوه بر این اینستاگرام فرصت انتشار ویدیوهای IGTV در فید اصلی را نیز در اختیار کاربران قرار داده است تا به افزایش بینندگان آنها کمک کند. شما نیز میتوانید برای عرضه محتوای مد نظرتان یا توسعه و تبلیغ در زمینه کسبوکار خود یک کانال IGTV ایجاد کنید و از این پلتفرم که به اعتقاد اینستاگرام آینده روشنی دارد را در اختیار خواهد گرفت بهره ببرید.