
IGTV مخفف کلمه Instagram TV به معنی تلویزیون اینستاگرام است. اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ از این ویژگی جدید رونمایی کرد و به تمام کاربران پلتفرم های اندروید و ios اجازه دسترسی به آن را داد. تا قبل از عرضه IGTV کاربران اینستاگرامی نمیتوانستند فیلمهای بیشتر از یک دقیقه را در یک پست آپلود کنند و مجبور بودند فیلم مورد نظرشان را در چندین پست آپلود کنند.
ولی با حضور IGTV دیگر این مشکل برای کاربران اینستاگرامی وجود ندارد. درحقیقت اینستاگرام در راستای تلقین حس واقعی تلویزیون به کاربران خود، پلتفرمIGTV را راهاندازی کرده است و قصد دارد از آن برای درآمدزایی بهره ببرد. به لطف الگوریتم اینستاگرام، کاربرانی که از IGTV استفاده میکنند اغلب محتواها را براساس علاقهمندی خود دریافت میکنند.
IGTV چیست؟ (یا تلویزیون اینستاگرام )و چگونه کار می کند؟
در ابتدا کاربران تنها میتوانستند ویدیوهای حداکثر ۱۰ دقیقهای را روی این پلتفرم به اشتراک بگذارند مگر آن که دارای اکانتی تائیدشده از سوی اینستاگرام باشند. ولی بعد از آپدیت های اینستاگرام همه کاربران مجاز به انتشار ویدیوهای ۶۰ دقیقهای بر روی تلویزیون اینستاگرام هستند.
با آپدیت های اینستاگرام و رفع عیبهای آن میتوان گفت IGTV تبدیل به یکی از رقیبان جدی یوتیوب شده است. در تلویزیون اینستاگرام کاربران میتوانند هم با فرمت عمودی و هم بهصورت افقی به تماشا ویدئوها بپردازند. در نتیجه میتوان گفت در عصر فناوری که در آن به سر میبریم IGTV فرصت مناسبی برای برندهای مختلف و معرفی آنها به عموم کاربران خواهد بود. باید توجه داشت که کاربر تنها قادر خواهد بود ویدئوهای خود را از گالری گوشی انتخاب کرده و روی IGTV بارگذاری کند.
همچنین یک بخش تحت عنوان «Continue Watching» یا ادامه تماشا کردن نیز وجود دارد که ویدئوهایی را که بهصورت ناقص مشاهده کردهاید، برای شما میآورد.
در IGTV این امکان وجود دارد که دقیقاً همانند مشاهده لایو اینستاگرام، در حال تماشای یک ویدئو در تلویزیون اینستاگرام نیز آن را لایک کرده و یا کامنت بگذارید.
IGTV یک برنامه جداگانه نیز دارد که میتوان آن را از GooglePlay یا سایر مارکت های اندرویدی و ios دانلود کرد. این برنامه تفاوتی با IGTV درون اینستاگرام ندارد و قابلیتها و کاراییهای هر دو آنها یکسان است و دانلود این برنامه صرفاً به کاربرانی که از بین تمام امکانات اینستاگرام فقط به IGTV علاقهمندند توصیه میگردد چرا که همین برنامه عیناً در خود اینستاگرام موجود است.
[irp posts=”1288″ name=”0 تا ۱۰۰ آموزش استفاده از هشتگ در اینستاگرام”]مزایای استفاده از IGTV
امروزه اینستاگرام منبع درآمد خوبی برای مردم شده و با داشتن استراتژی مناسب و راههای بازاریابی میتوانید در رسانه های اجتماعی ای پرطرفداری مانند اینستاگرام کسب درآمد کنید.
حال میخواهیم به بررسی مزایا و کاربرد های IGTV بپردازیم.
یکی از مزایایIGTV این است که شما میتوانید قسمتهای مختلف ویدئو را اصطلاحا Skip کنید یا به هر قسمتی از فیلم که میخواهید بروید و فیلم را به عقب برگردانید و یا پخش فیلم را متوقف کنید و بعدا دوباره از همان جایی که پخش فیلم را متوقف کرده بودید به دیدن فیلمتان ادامه دهید.
یکی دیگر از مزایایIGTV این است که شما میتوانیدIGTV را بهعنوان پست یا استوری اینستاگرامی قرار بدهید تا کاربرها یک دقیقهی اول فیلم را در اینستاگرام ببینند و بعد وقتی روی دکمهی keep یا ادامه دادن کلیک کنند به IGTV میروند و میتوانند ویدیو را کامل ببینند.
مزیت بعدی IGTV این است که اینستاگرام، IGTV را جدا از پست نمیبیند. یعنی شما میتوانید از هشتگ اینستاگرام استفاده کنید و به این صورت ویدئوی شما در صفحه جستوجو نمایش داده میشود.
پستهای اینستاگرام پس از مدتی قدیمی میشوند و کاربران کمتری به آن دسترسی دارند؛ بهعبارتدیگر پستهای اینستاگرام تاریخ انقضا دارد و پس از انتشار چند پست جدید، شانس دیده شدن پستهای قدیمی توسط کاربران نزدیک به صفر است! استوریهای اینستاگرام نیز پس از بیست و چهار ساعت دیگر قابل مشاهده نیستند؛ با وجود آن که استوریهای اینستاگرام تأثیر بسیار زیادی بر روی فالوورهای اینستاگرام دارد اما محدودیت زمانی آن سبب میشود تا کاربران جدید نتوانند استوریهای منقضی شده را مشاهده کنند.
با این موارد کاربران چگونه میتوانند از بهترین محتوای صفحه اینستاگرام شما استفاده کنند؟ پاسخIGTV است! این ابزار به شما کمک میکند تا ویدئوهای شما برای همیشه در بخش highlights در دسترس کاربران باشد. با استفاده از این ابزار کاربران میتوانند از ویدئو هایی که در گذشته منتشر شده است نیز استفاده کنند. اگر برای کسب و کار خود یک کانال یوتیوب یا آپارات دارید و میخواهید دسترسی به این ویدئوها برای کاربران اینستاگرام راحتتر باشد، کافی است ویدئوی خود را در IGTV آپلود کنید.
[irp posts=”2063″ name=”10 روش عالی برای غلبه بر الگوریتم اینستاگرام (تضمینی)”] طبق گزارشها و آمارهای ارائه شده تأثیر محتوای ویدئویی در شبکههای اجتماعی برای برندسازی کسبوکار بسیار بیشتر از عکس و متن است. آخرین ارقام نشان میدهد که تماشای ویدئو در تلفنهای شخصی در سال آینده بهاندازه ۷۸ درصد ترافیک موبایلها خواهد بود. پس میتوان دید که برای پلتفرم هایی مثل اینستاگرام چقدر مهم است که سراغ ابزارهای ویدئو ساختن بروند و با محتوایی ویدئویی امکان تبلیغات برند و افزایش مخاطبانشان را برایتان فراهم کنند.
اینستاگرام میتوانست از یوتیوب تقلید کند ولی مسلماً شانس تکرار موفقیت برند اولیه را نداشت. هنگامیکه کاربران ویدئوها را مشاهده میکنند، حوصله بیشتری برای آن به خرج میدهند و زمان بیشتری بر روی آن میگذارند. همین مسئله به برندسازی کسبوکار شما کمک زیادی میکند و میتوانید چیزهای بیشتری برای فالوور های خود به اشتراک بگذارید.
حال برویم به سراغ پرسشی که ممکن است به ذهن شما هم خطور کرده باشد:
IGTV مخفف چیست؟!
IGTV مخفف کلمه InstaGram TV به معنی تلویزیون اینستاگرام است. درحقیقت اینستاگرام در راستای تلقین حس واقعی تلویزیون به کاربران خود، پلتفرمIGTV را راهاندازی کرده است و قصد دارد از آن برای درآمدزایی بهره ببرد.
نحوه گذاشتن IGTV پست در اینستاگرام
ابتدا به صفحه جستوجوی اینستاگرام رفته و سپس با انتخاب IGTV در سمت چپ بالای صفحه به قسمت تلویزیون اینستاگرام وارد میشوید.
برای بارگذاری ویدئوهایتان در بسترIGTV تنها کافیست بر روی علامت + بزنید و ویدئوی مورد نظرتان را آپلود کنید.
راه ساده دیگری برای وارد شدن به این بخش نیز وجود دارد که با کلیک کردن روی علامت بهعلاوه در پایین پروفایلتان به قسمتی که مربوط به منتشر کردن یک پست جدید است میروید. از بین ویدئوهای گالری اگر ویدئوی بلندتر از یک دقیقه را انتخاب کنید دو گزینه برایتان نمایش داده میشود. کوتاه کردن ویدئو یا انتشار ویدئوی بلند در .IGTV با انتخاب گزینه دوم، از این بخش هم میتوانید وارد IGTV شوید.
[irp posts=”170″ name=”۳ مورد از مهمترین نکته ها برای داشتن پیج موفق در اینستاگرام!”]در این قسمت میتوانید ویدئوی موردنظر را از گالری خود انتخاب کنید. دکمه Next را بزنید و برای ویدئویتان یک کاور انتخاب کنید. برای انتخاب کاور دو راه دارید: میتوانید یک صحنه را از داخل ویدئو انتخاب کنید یا اینکه یک عکس مجزا از گالری گوشیتان بردارید. دوباره دکمه Next را بزنید و در قسمت Title یک عنوان برای ویدئو انتخاب کنید.
این عنوان بعد از آپلود شدن ویدئو در خط اول کپشن و همچنین بهصورت یک متن ریز روی قسمت پایین ویدئو در بخش IGTV نشان داده میشود. پس در انتخاب این متن دقت کنید چون موضوع ویدئوی شما را برای مخاطبان مشخص میکند. بعد به قسمت Description میرسید که نوشتن آن اختیاری است. اگر این قسمت را پر کنید بهصورت یک کپشن برای پست شما درمیآید و در آن میتوانید هشتگهای مورد نظرتان را هم قرار بدهید. حتماً از هشتگهای مرتبط برای ویدئو استفاده کنید تا در جستجوی کاربران برای پیدا کردن موضوع مرتبط با ویدئوی شما، این ویدئو هم نمایش داده شود.
حتما یک کاور جذاب برای ویدئو خود داشته باشید. زیرا با این کار نرخ تعامل با پست شما بالا می رود. داشتن کاور باعث جلب توجه می شود و افراد بیشتری علاقه مند به دیدن پست شما می شوند. حتما کاور شما باید افقی باشد و کاور عمودی به هیچ عنوان انتخاب نکنید. عنوان مناسب و جنجالی برای پست فراموش نشود که در دیده شدن آن بسیار حائز اهمیت است.
در این مقاله آموزشهایی در رابطه با آی جی تی وی اینستاگرام شرح داده شده است IGTV یکی از پرکاربردترین قابلیتهای اضافه شده به اپلیکیشن اینستاگرام بشمار میرود.
اینستاگرام قصد توقف ندارد و در حال حاضر با ارائه پلتفرم IGTV بهعنوان یک تلویزیون موبایلی شناخته میشود. تنها چیزی که میتوان با اطمینان گفت این است که IGTV فرصت بسیار مناسبی برای کمپانیها و برندهای مختلف است که بهراحتی با عموم مردم و کاربران ارتباط برقرار کرده و محصول خود را تبلیغ کنند. درست به همین دلیل اینستاگرام در بهروزرسانیهای اخیرش روی تولیدکنندگان محتوا تمرکز دارد و حتی تیمی از افراد مستعد برای تولید ویدئوهای خلاقانه برای پخش در IGTV تشکیل داده است. علاوه بر این اینستاگرام فرصت انتشار ویدیوهای IGTV در فید اصلی را نیز در اختیار کاربران قرار داده است تا به افزایش بینندگان آنها کمک کند.
شما نیز میتوانید برای عرضه محتوای مدنظرتان یا توسعه و تبلیغ در زمینه کسبوکار خود یک کانال IGTV ایجاد کنید و از این پلتفرم که به اعتقاد اینستاگرام آینده روشنی دارد را در اختیار خواهد گرفت بهره ببرید. آیا شما هم اینگونه فکر میکنید؟ نظرات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.